Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nyt sportsligt setup i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Ole Nielsen lyder godt nok som lidt af en kapacitet at få på fuld tid.

    Lyder meget dedikeret og systematisk. Database med 9000 spillere - rimelig vildt.

    Super artikel fra Martin Davidsen om Ole Nielsen. Kan bestemt anbefales.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Ådalen er idyllisk og har en fantastisk beliggenhed, men nej, det er jo ganske enkelt ikke tidsvarende og har ikke været det i en del år. Lad os håbe, at vi inden for nogle år ser nogle planer for et state of the art træningskompleks a la VB Parken. Det er generelt en mangelvare i dansk fodbold.
      Helt enig. Det bør være muligt at finde et egnet område lidt udenfor byen, hvor man kan etablere et optimalt træningsmiljø både for amatør, ungdom og elite evt kombineret med noget daginstitution eller uddannelsesinstitution. Ret inspirerende det som de har lavet i Vejle og med etableringen af letbanen i Odense, kan man måske finde et område, hvor den kører forbi, så man ikke er alt for afskåret fra civilisationen ;-)
      Her er lidt mere om VB Parken:

      http://www.vejle-boldklub.dk/index.p...et&newsId=2397

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
        Ole Nielsen lyder godt nok som lidt af en kapacitet at få på fuld tid.

        Lyder meget dedikeret og systematisk. Database med 9000 spillere - rimelig vildt.

        Super artikel fra Martin Davidsen om Ole Nielsen. Kan bestemt anbefales.
        Endnu mere vildt er det vel at han var nød til at have 27 timers pedago arbejde ved siden af sit scout job i England.
        Så kan han vel ikke have fået mere end 1000-1500£ max om måneden plus udgifter..

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          Det helt store i min optik er at der øjensynligt er blevet lagt en plan efter ansættelsen af JH. Der er en masse man kan klandre JH for, men jeg må sige at han åbenbart er i stand til at lægge en langsigtet plan, som ser ud til at blive fulgt til punkt og prikke. En fantastisk træner blive hentet, truppen bliver langsomt men sikkert trimmet og der bliver solgt flere spillere til relativt gode penge. Der hentes en konge offensiv. Der er nu sandsynligvis ro på målmandsposten - jeg er i hvert fald ikke nervøs efter hvad jeg har set i de 4 første kampe - en følelse jeg ikke har haft siden Carroll i målet. Midtbanen er tæt på komplet. Der hentes ikke spillere til pladser, hvor unge danskere / OBere kan løfte opgaven. Det helt rigtige signal, hvis man ønsker at talenter skal vælge OB frem for andre klubber. Jeg har endvidere svært ved at være negativ, når det handler om, hvordan defensiven kommer til at se ud i fremtiden. Det vil overraske mig meget, hvis der ikke også er en god plan på det punkt, når der tydeligvis har været det for de andre kæder.

          Nu "opgraderer" man så på målmandstræningen - ærgerligt med Høgh - men man må gå ud fra at Johnny har anbefalet Lars Bjerring. Så her er jeg også rimeligt tryg. Fuld tid er jo det eneste rigtige, hvis man mener det seriøst med top 4 i DK. Derudover fuld tid til scouten.

          Personligt synes jeg, at det langsomt bliver tydeligt, hvilken proces OB har været inde i de sidste 3 år. Det er jo ikke bare at rydde op i et hold med alt for store lønninger til den indtjening man har. Det har været at lægge en helt ny strategi. Det er sgu interessant, hvad der kommer ud af disse ændringer, som indikerer en meget mere professionel tilgang - hvordan kommer vi til at se det på banen de næste 2-3 år?
          Det lyder besnærende, men jeg er nu ret sikker på der er en vis mængde efterrationalisering, garbage-can og find-ud-af-det-henad-vejen. Jeg synes alt for mange ting i udtalelser mv. de seneste år har peget på, at man har famlet lidt: Man skulle nedbringe omkostninger og derudover har man egentlig ikke haft den store ide om hvad der skulle ske.

          Ift. De konkrete temaer her mangler vi også stadig forklaringen af HVAD der skal ske. Indtil videre er ser intet andet konkret end at nogle navne er blevet udskiftet med andre navne og at nogle enkelte af disse har flere timer i klubben.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
            Enig i, at det for mig virker som den eneste virkeligt holdbare løsning hvis man vil være konkurrencedygtige på længere sigt. Det virker ganske enkelt som om der er for mange udfordringer i Ådalen: for lidt plads, fugtig undergrund, fredet område.

            Jeg tænker bare, at det må være meget dyrt og har svært ved at se hvor de skulle få plads til at etablere klubhus m.m. samt et passende antal baner. Derfor forventer jeg egentlig man ender med en form lappeløsning, der måske ikke er helt tilstrækkelig.

            Det bliver meget spændende at se hvad de finder ud af.
            Og hvad er egentlig alternativet. Jeg sætter stor pris på OB er en byklub, hvis klubben flytter ud på den anden side af ringvejen - eller endda til stadion, som der var planer om før finanskrisen, så er det jo en andenklub og forbindelsen til Odense en anden.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Jeg går personligt med en idé om at OB bl.a har kig på det gamle øvelsesterræn i Højstrup. Men jeg er ikke sikker på, om det er en realistisk tanke. Ved bare, at det ville være interessant hvis vi kunne få træningsanlæg i nærheden af stadion.

              MvH ChrisOB
              Det er ikke realistisk. Forsvaret har ingen planer om st skille sig af med det og nævner det ganske ofte hvis bare man kommer til at slå en streg på et kort der går derindover :-)
              Last edited by B(ob); 23-03-2016, 00:14.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                Det er ikke realistisk. Forsvaret har ingen planer om st skille sig af med det og nævner det ganske ofte hvis bare man kommer til at slå en streg på et kort der går derindover :-)
                Ok. Jamen så er den skid slået. :-)

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                  Ole Nielsen lyder godt nok som lidt af en kapacitet at få på fuld tid.

                  Lyder meget dedikeret og systematisk. Database med 9000 spillere - rimelig vildt.

                  Super artikel fra Martin Davidsen om Ole Nielsen. Kan bestemt anbefales.
                  Del 1 var ret spændende, men jeg syntes ikke jeg kan finde del 2 og del 3.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                    Del 1 var ret spændende, men jeg syntes ikke jeg kan finde del 2 og del 3.
                    Det kræver også noget søgning rundt. Jeg fandt dem, så ingen grund til at genopfinde hjulet:
                    Del 2: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premi...-leicester-fck
                    Del 3: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...reas-cornelius

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                      Og hvad er egentlig alternativet. Jeg sætter stor pris på OB er en byklub, hvis klubben flytter ud på den anden side af ringvejen - eller endda til stadion, som der var planer om før finanskrisen, så er det jo en andenklub og forbindelsen til Odense en anden.
                      Jeg tror ikke du behøver at være i tvivl om at et nyt træningsanlæg kommer til at ligge uden for byen, personligt gætter jeg på at det bliver i nærheden OCC, så kan man samle det hele et sted, og man er tæt på motorvejen. Men nu må vi se, der går vidst ikke ret længe inden der bliver præsenteret nye planer.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                        Det lyder besnærende, men jeg er nu ret sikker på der er en vis mængde efterrationalisering, garbage-can og find-ud-af-det-henad-vejen. Jeg synes alt for mange ting i udtalelser mv. de seneste år har peget på, at man har famlet lidt: Man skulle nedbringe omkostninger og derudover har man egentlig ikke haft den store ide om hvad der skulle ske.

                        Ift. De konkrete temaer her mangler vi også stadig forklaringen af HVAD der skal ske. Indtil videre er ser intet andet konkret end at nogle navne er blevet udskiftet med andre navne og at nogle enkelte af disse har flere timer i klubben.
                        Så er vi i den fantastiske situation at OB har den heldigste sportsdirektør i DK - det kan jeg også leve med!

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                          Det lyder besnærende, men jeg er nu ret sikker på der er en vis mængde efterrationalisering, garbage-can og find-ud-af-det-henad-vejen. Jeg synes alt for mange ting i udtalelser mv. de seneste år har peget på, at man har famlet lidt: Man skulle nedbringe omkostninger og derudover har man egentlig ikke haft den store ide om hvad der skulle ske.

                          Ift. De konkrete temaer her mangler vi også stadig forklaringen af HVAD der skal ske. Indtil videre er ser intet andet konkret end at nogle navne er blevet udskiftet med andre navne og at nogle enkelte af disse har flere timer i klubben.
                          Det er der vist ingen tvivl om. Der er blevet fyret og hyret, og rokeret så meget rundt under JH allerede, at der snarere er tale om at lære af sine fejl. Men det er sådan set også glimrende. JH skal jo lige lære klubben at kende, og hvis han efterhånden har fundet ud af, at det kræver lidt mere I OB, end det gjorde i Horsens, og han har fået styrket sig på de positioner, hvor han selv er svag, scoutingen f.eks. er det sådan set også dygtig lederskab. En leder skal ikke kunne alt, men skulle kunne udpege og lytte til de rigtige, og fordele opgaverne optimalt, sammensætte det bedste hold og hvad man ellers kan finde på af floskler, men det holder altsammen.

                          Så må vi se, om klubben bliver styrket.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                            Det kræver også noget søgning rundt. Jeg fandt dem, så ingen grund til at genopfinde hjulet:
                            Del 2: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premi...-leicester-fck
                            Del 3: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...reas-cornelius
                            Super
                            Mange tak for det!

                            Comment


                              #44
                              Jeg synes det er svært at se hvor klubben har været på vej hen det sidste års tid, og ikke synes at det er gået fremad.

                              Økonomien er gennem rationaliseringer styrket væsentligt. Vi er lykkes med at implementere langt flere fynske talenter på holdet. Vi har hyret en af DKs bedste trænere. Vi har et nogenlunde klart spilkoncept, der ikke er mejslet så meget i sten at vi taber kampe pga filosofien (hej, Wieghorst). Andelen af hits til flops i spillerindkøbene er tiltet væsenligt i førstnævntes retning. Og vi har en trup der peger fremad, ikke bagud.

                              Selvfølgelig er der mange ting der stadig kan (og skal) kritiseres og diskuteres, men alt i alt er jeg for første gang i mange år optimist for OBs fremtid. Det er satme lang tid siden jeg har haft det sådan.
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

                              Comment


                                #45
                                What Riffel said.

                                MvT
                                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                                Comment

                                Working...
                                X