Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sten Grytebust

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Han bliver helt sikkert solgt til vinter, det er jeg ret overbevist om. Spændende om vi henter en erstatning, eller giver tiltroen til Thomas Mikkelsen, og giver ham chancen, og eventuelt fedter pengene af på nye spillere til andre positioner.

    Comment


      Eller mener vi har en trup der er god nok til top 6 og intet gør.

      Ville ønske KN og JH snart var fortid i min klub.

      Ville gerne se Joakim Mattsson som chef træner for os.

      Han virker virkelig dygtig med de ting han har gjort siden han forlod os, men ret små klubber.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
        Han bliver helt sikkert solgt til vinter, det er jeg ret overbevist om. Spændende om vi henter en erstatning, eller giver tiltroen til Thomas Mikkelsen, og giver ham chancen, og eventuelt fedter pengene af på nye spillere til andre positioner.
        Vi har så mange unge talentfulde målmænd på vej op at jeg godt kunne forestille mig man giver TM chancen og kører et ungt setup som reserver.
        Man kan diskuttere om dette ville være det rigtige at gøre men jeg bliver ikke overrasket hvis det sker

        Min fornemmelse er at vi havde ligget i bunden i denne sæson også hvis dette var blevet til virkelighed efter et Gryte salg i sommers.. Han har alene reddet os predikatet “solidt midterhold” i denne sæson

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Vi har så mange unge talentfulde målmænd på vej op at jeg godt kunne forestille mig man giver TM chancen og kører et ungt setup som reserver.
          Man kan diskuttere om dette ville være det rigtige at gøre men jeg bliver ikke overrasket hvis det sker

          Min fornemmelse er at vi havde ligget i bunden i denne sæson også hvis dette var blevet til virkelighed efter et Gryte salg i sommers.. Han har alene reddet os predikatet “solidt midterhold” i denne sæson
          vi henter vel Falkesgaard tilbage i dyre domme...

          Men bytter han gerne for Robin O, Falk og Kadrii��
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            vi henter vel Falkesgaard tilbage i dyre domme...
            Det er nok ikke et helt urealistisk bud. Hvis man havde nogle ambitioner, kunne det være man kunne opgradere og få Jesper Hansen i stedet. Han kan næppe være begejstret ved udsigten til at være Hamids sekundant.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Vi har så mange unge talentfulde målmænd på vej op at jeg godt kunne forestille mig man giver TM chancen og kører et ungt setup som reserver.
              Man kan diskuttere om dette ville være det rigtige at gøre men jeg bliver ikke overrasket hvis det sker
              Jeg tror, vi kommer til at se et sådan setup inden forfærdelig længe, men jeg tror hverken det bliver fra vinter eller næste sommer. En 2. målmand på 19 og en 3.målmand på 17 - begge uden seniorerfaring - er nok lige risikabelt nok. Personligt forventer jeg, at vi får en overgangsperiode med en rutineret målmand mere udover Mikkelsen, hvilket så vil give mulighed for at udleje Oliver Christensen og Søndergaard (eller Bernat, hvis han får chancen) på skift.

              Jeg ved ikke, om Lindegaard på nogen måde er interesseret i at vende tilbage til OB, og om det i så fald kan lade sig gøre til en rimelig løn, men hvis tingene kan gå op, så jeg gerne, at han blev den overgangsløsning. Hans manglende kamptræning er selvfølgelig bekymrende, men i form bør han være en solid Superligamålmand, og med Mikkelsen som reserve er vi OK dækket ind. Desuden har Lindegaard forudsætningerne at blive en vigtig kulturbærer, ligesom han også vil kunne give meget til vores unge målmænd.

              En sådan løsning vil selvfølgelig være et skridt ned i forhold til vores nuværende setup, men vi må også bare erkende, at det bliver tæt på umuligt at erstatte Grytebust 1:1. Hvis ikke han er interesseret i at forlænge, bør vi sælge ham, mens vi kan få et solidt beløb for ham og så investere pengene så klogt som muligt.
              SLO

              Comment


                Jamen det er jo super!
                Er helt med på, at det er en forretning der drives i Ådalen, og at det økonomiske og sportslige skal hænge sammen, men vi havde et (1!) forsøg på mål i hele kampen mod Horsens, og den eneste som var 100% ansvarlig for vores ene point var Grytebust. Han har været lyspunktet i en mørk masse af spillere der underpræsterer (dog med enkelte spillere i enkelte kampe som undtagelse), og nu overvejer (?) man at sælge ham allerede i januar?
                Vælger man at gøre det, så kan man godt vinke farvel til top 6 og slutspil - det forudsiger jeg hermed - uanset hvad man vælger at hente ind i stedet for (hvis nogen overhovedet!)

                Jeg kan godt forholde mig til, at han er svær at holde på, og salg af spillere er en del af gamet - men så vent da for pokker i det mindste til sæsonen er slut!
                JH Barometer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
                JM Barometer 1
                2 3 4 5 6 7 8 9 10

                Comment


                  Hvis OB havde spillet sæsonen med en almindelig målmand i stedet for Sten, så havde man maks lagt side om side med Helsingør.....

                  Comment


                    Vi kan aldrig erstatte Grytebust med en, der er lige så god, men vi kommer alligevel med et par muligheder her.

                    http://obstruktion.dk/hvordan-erstatter-vi-grytebust/

                    Comment


                      Hvis Gryte skal afsted skal vi bare have en ordentlig pris. Han skal videre til en større liga ( øv øv øv) Falke kan komme retur, han gjorde det superfint i de kampe han fik da Gryte var skadet.
                      Gryte har stået på et højt niveau stort set hele tiden i OB, vinkan ikke holde på ham.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
                        Hvis Gryte skal afsted skal vi bare have en ordentlig pris. Han skal videre til en større liga ( øv øv øv) Falke kan komme retur, han gjorde det superfint i de kampe han fik da Gryte var skadet.
                        Gryte har stået på et højt niveau stort set hele tiden i OB, vinkan ikke holde på ham.
                        Helt uenig i Falke, så går vi fra den bedst til 12 bedste. Det vil med sikkerhed betyde nedrykningsspillet og sandsynligvis Play off kampe

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Claus Se indlæg
                          Jamen det er jo super!
                          Er helt med på, at det er en forretning der drives i Ådalen, og at det økonomiske og sportslige skal hænge sammen, men vi havde et (1!) forsøg på mål i hele kampen mod Horsens, og den eneste som var 100% ansvarlig for vores ene point var Grytebust. Han har været lyspunktet i en mørk masse af spillere der underpræsterer (dog med enkelte spillere i enkelte kampe som undtagelse), og nu overvejer (?) man at sælge ham allerede i januar?
                          Vælger man at gøre det, så kan man godt vinke farvel til top 6 og slutspil - det forudsiger jeg hermed - uanset hvad man vælger at hente ind i stedet for (hvis nogen overhovedet!)

                          Jeg kan godt forholde mig til, at han er svær at holde på, og salg af spillere er en del af gamet - men så vent da for pokker i det mindste til sæsonen er slut!
                          Det er indrømmet en svær afvejning, men den ansvarlige og velfunderede ledelse må også kunne handle med en stor kølighed i en sådan situation.

                          En beslutning omkring et eventuelt salg i vinterens vindue, må jo bero på en vurdering af hans nuværende markedsværdi, kontra hvad den potentielt vil ligge på til sommer. Grytebust markedværdi må være meget høj nu. Han har sat et enormt flot efterår sammen og har sammen med defensiven en meget flot målsnit imod. Kan vi forvente at det kommer til at se bedre ud til sommer?

                          Jeg tør nærmest ikke hverken at tro eller sågar at håbe på, at han kan stå bedre end han gør nu, så set i lyset af det kunne jeg godt frygte, at han måske ville se en mere menneskelig udgave af ham i foråret, fordi det bare er hans topniveau vi ser nu. Samtidig er der jo også en mulighed for, at vi ender i top 6, og skulle det ske kan vi godt risikere at få det rigtigt svært, og at målsnittet imod får et pænt nøk opad. Der er selvfølgelig også muligheden for, at vi ender udenfor top 6 og får et godt forår, omvendt kan det jo også være noget der skader interesseren, at han i så fald ikke bliver matchet af særligt gode modstandere.

                          For mig bør afvejningen ligge i, hvor stor en forskel man tror det vil gøre rent sportsligt og dermed økonomisk, hvilket jo selvfølgelig leder tankerne hen på, om det bliver et spørgsmål om top 6 eller ej. Ulempen er jo nok, at OB lige nu ikke kender forskellen på det regnestykke der hedder top 6/ikke top 6, men hvis man vurderer at han har nået noget nær et max ift. markedsværdien for en sådan spiller, og at der er en pæn sandsynlighed for, at han kan tabe noget værdi henover foråret der overstiger den økonomiske forskel på top 6 eller ej, så synes jeg at man skal sælge ham til vinter. Det bør være kalkylen i min optik.

                          Så er der muligvis nogle der vil påstå, at hvis vi sælger Sten, så risikerer vi at rykke ned, men hvis det er de tanker man går med inadtil, så kan vi ligeså godt fyre hele den sportslige ledelse. Det kan ganske enkelt ikke passe, at vi her 2½ år inde i Kent og Jespers samarbejde skal være nervøse for at rykke ud, fordi at vi sælger en målmand for et stort beløb.

                          Der skal ganske enkelt være mere bund i holdet, end at et salg af en klassemålmand risikerer at få korthuset til at vælte, og der skal være skabt en økonomi og være nok kvalitet i vores rekrutteringsarbejde, så vi kan finde en god erstatning ovenpå et større salg.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            vi henter vel Falkesgaard tilbage i dyre domme...

                            Men bytter han gerne for Robin O, Falk og Kadrii😜
                            Falkesgaard skifter umiddelbart til udlandet når vinduet åbner

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Det er indrømmet en svær afvejning, men den ansvarlige og velfunderede ledelse må også kunne handle med en stor kølighed i en sådan situation.

                              En beslutning omkring et eventuelt salg i vinterens vindue, må jo bero på en vurdering af hans nuværende markedsværdi, kontra hvad den potentielt vil ligge på til sommer. Grytebust markedværdi må være meget høj nu. Han har sat et enormt flot efterår sammen og har sammen med defensiven en meget flot målsnit imod. Kan vi forvente at det kommer til at se bedre ud til sommer?

                              Jeg tør nærmest ikke hverken at tro eller sågar at håbe på, at han kan stå bedre end han gør nu, så set i lyset af det kunne jeg godt frygte, at han måske ville se en mere menneskelig udgave af ham i foråret, fordi det bare er hans topniveau vi ser nu. Samtidig er der jo også en mulighed for, at vi ender i top 6, og skulle det ske kan vi godt risikere at få det rigtigt svært, og at målsnittet imod får et pænt nøk opad. Der er selvfølgelig også muligheden for, at vi ender udenfor top 6 og får et godt forår, omvendt kan det jo også være noget der skader interesseren, at han i så fald ikke bliver matchet af særligt gode modstandere.

                              For mig bør afvejningen ligge i, hvor stor en forskel man tror det vil gøre rent sportsligt og dermed økonomisk, hvilket jo selvfølgelig leder tankerne hen på, om det bliver et spørgsmål om top 6 eller ej. Ulempen er jo nok, at OB lige nu ikke kender forskellen på det regnestykke der hedder top 6/ikke top 6, men hvis man vurderer at han har nået noget nær et max ift. markedsværdien for en sådan spiller, og at der er en pæn sandsynlighed for, at han kan tabe noget værdi henover foråret der overstiger den økonomiske forskel på top 6 eller ej, så synes jeg at man skal sælge ham til vinter. Det bør være kalkylen i min optik.

                              Så er der muligvis nogle der vil påstå, at hvis vi sælger Sten, så risikerer vi at rykke ned, men hvis det er de tanker man går med inadtil, så kan vi ligeså godt fyre hele den sportslige ledelse. Det kan ganske enkelt ikke passe, at vi her 2½ år inde i Kent og Jespers samarbejde skal være nervøse for at rykke ud, fordi at vi sælger en målmand for et stort beløb.

                              Der skal ganske enkelt være mere bund i holdet, end at et salg af en klassemålmand risikerer at få korthuset til at vælte, og der skal være skabt en økonomi og være nok kvalitet i vores rekrutteringsarbejde, så vi kan finde en god erstatning ovenpå et større salg.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Det er indrømmet en svær afvejning, men den ansvarlige og velfunderede ledelse må også kunne handle med en stor kølighed i en sådan situation.

                                En beslutning omkring et eventuelt salg i vinterens vindue, må jo bero på en vurdering af hans nuværende markedsværdi, kontra hvad den potentielt vil ligge på til sommer. Grytebust markedværdi må være meget høj nu. Han har sat et enormt flot efterår sammen og har sammen med defensiven en meget flot målsnit imod. Kan vi forvente at det kommer til at se bedre ud til sommer?

                                Jeg tør nærmest ikke hverken at tro eller sågar at håbe på, at han kan stå bedre end han gør nu, så set i lyset af det kunne jeg godt frygte, at han måske ville se en mere menneskelig udgave af ham i foråret, fordi det bare er hans topniveau vi ser nu. Samtidig er der jo også en mulighed for, at vi ender i top 6, og skulle det ske kan vi godt risikere at få det rigtigt svært, og at målsnittet imod får et pænt nøk opad. Der er selvfølgelig også muligheden for, at vi ender udenfor top 6 og får et godt forår, omvendt kan det jo også være noget der skader interesseren, at han i så fald ikke bliver matchet af særligt gode modstandere.

                                For mig bør afvejningen ligge i, hvor stor en forskel man tror det vil gøre rent sportsligt og dermed økonomisk, hvilket jo selvfølgelig leder tankerne hen på, om det bliver et spørgsmål om top 6 eller ej. Ulempen er jo nok, at OB lige nu ikke kender forskellen på det regnestykke der hedder top 6/ikke top 6, men hvis man vurderer at han har nået noget nær et max ift. markedsværdien for en sådan spiller, og at der er en pæn sandsynlighed for, at han kan tabe noget værdi henover foråret der overstiger den økonomiske forskel på top 6 eller ej, så synes jeg at man skal sælge ham til vinter. Det bør være kalkylen i min optik.

                                Så er der muligvis nogle der vil påstå, at hvis vi sælger Sten, så risikerer vi at rykke ned, men hvis det er de tanker man går med inadtil, så kan vi ligeså godt fyre hele den sportslige ledelse. Det kan ganske enkelt ikke passe, at vi her 2½ år inde i Kent og Jespers samarbejde skal være nervøse for at rykke ud, fordi at vi sælger en målmand for et stort beløb.

                                Der skal ganske enkelt være mere bund i holdet, end at et salg af en klassemålmand risikerer at få korthuset til at vælte, og der skal være skabt en økonomi og være nok kvalitet i vores rekrutteringsarbejde, så vi kan finde en god erstatning ovenpå et større salg.
                                Jeg tror ikke man kan lave en businesscase på om det kan betale sig at sælge Gyte, kontra tab af placering. Hertil kommer klubbens præstige, fremmøde til kampe, markedesværdi og mangel på helte. Jeg ved godt, at man ikke kan holde på Gyte, men hvis man seriøst mener vi skal være en del at top 6 hvert år, så skal det købes markant ind, hvis vi sælger vores eneste top 3 spiller.

                                Comment

                                Working...
                                X