Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-AGF 26/2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Tror du ikke på at der ER en plan?

    Mvh

    MaxHH
    Alle klubber har en plan. Alle klubber har folk til at udføre den plan. Ikke alle klubber har præcis det rigtige set up og/eller personer til at udføre dén plan.

    Så jo, jeg ved der er en plan. Men jeg tror ikke alt kører efter den plan. En plan, der hele tiden balancerer imellem hvad der kan lade sig gøre, og hvad man håber på.

    Jeg tror, du har mere håb end realisme, men det samme kan jo så også gøre sig gældende den anden vej.

    Jeg tror manglen på en central stamme lige fra starten af, kombineret med sportsdirektøren og træningsfaciliteter langt under standard kommer til at mudre den plan og det håb.

    Vil glæde mig til at tage fejl.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Alle klubber har en plan. Alle klubber har folk til at udføre den plan. Ikke alle klubber har præcis det rigtige set up og/eller personer til at udføre dén plan.

      Så jo, jeg ved der er en plan. Men jeg tror ikke alt kører efter den plan. En plan, der hele tiden balancerer imellem hvad der kan lade sig gøre, og hvad man håber på.

      Jeg tror, du har mere håb end realisme, men det samme kan jo så også gøre sig gældende den anden vej.

      Jeg tror manglen på en central stamme lige fra starten af, kombineret med sportsdirektøren og træningsfaciliteter langt under standard kommer til at mudre den plan og det håb.

      Vil glæde mig til at tage fejl.

      MvH ChrisOB
      Ok, så ligger vi trods alt ikke SÅ langt fra hinanden alligevel. Jeg tror på at planen ér at få rettet op på den centrale stamme, og træningsfaciliteterne, og få skiftet de sidste "forkerte" spillere ud med de "rigtige" hen over de næste par vinduer...

      Kan det gå galt? Naturligvis kan det det... hvis pengekassen bliver hakket i igen, eller der sker noget andet uforudset, så er det klart at processen bliver yderligere forsinket. Men jeg har en udemærket fornemmelse i maven, og synes JH har steppet gevaldigt op over de sidste par vinduer.

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Alle klubber har en plan. Alle klubber har folk til at udføre den plan. Ikke alle klubber har præcis det rigtige set up og/eller personer til at udføre dén plan.

        Så jo, jeg ved der er en plan. Men jeg tror ikke alt kører efter den plan. En plan, der hele tiden balancerer imellem hvad der kan lade sig gøre, og hvad man håber på.

        Jeg tror, du har mere håb end realisme, men det samme kan jo så også gøre sig gældende den anden vej.

        Jeg tror manglen på en central stamme lige fra starten af, kombineret med sportsdirektøren og træningsfaciliteter langt under standard kommer til at mudre den plan og det håb.

        Vil glæde mig til at tage fejl.

        MvH ChrisOB
        Fuldstændig på linje med dig her .
        De senere år har båret præg af slingrekurs . Man tager ikke endegyldigt to skridt frem , uden at tage et tilbage efterfølgende .
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
          Ok, så ligger vi trods alt ikke SÅ langt fra hinanden alligevel. Jeg tror på at planen ér at få rettet op på den centrale stamme, og træningsfaciliteterne, og få skiftet de sidste "forkerte" spillere ud med de "rigtige" hen over de næste par vinduer...

          Kan det gå galt? Naturligvis kan det det... hvis pengekassen bliver hakket i igen, eller der sker noget andet uforudset, så er det klart at processen bliver yderligere forsinket. Men jeg har en udemærket fornemmelse i maven, og synes JH har steppet gevaldigt op over de sidste par vinduer.

          Mvh

          MaxHH
          Der skal mere end et par Festersens, Makrinis, Izunnas, Kenneth Emil'er, Joao'er m.m til at gøre op for Kryger, Lado, Koval, Jonasson, Mikkelsen, Dalgaard, m.m...

          Et step up er godt, men når man starter på bunden, med henblik på at oprette en tillid, så er rejsen lang og krævende.

          AaB er et eksempel på, hvor langt man kan nå for midler under københavner klubberne, og man kan spørge sig selv om det hele ikke starter ved de faciliteter, som vi desværre stadig er langt fra for at kunne forbedre.

          Upåagtet at det er ambitionen.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Alle klubber har en plan. Alle klubber har folk til at udføre den plan. Ikke alle klubber har præcis det rigtige set up og/eller personer til at udføre dén plan.

            Så jo, jeg ved der er en plan. Men jeg tror ikke alt kører efter den plan. En plan, der hele tiden balancerer imellem hvad der kan lade sig gøre, og hvad man håber på.

            Jeg tror, du har mere håb end realisme, men det samme kan jo så også gøre sig gældende den anden vej.

            Jeg tror manglen på en central stamme lige fra starten af, kombineret med sportsdirektøren og træningsfaciliteter langt under standard kommer til at mudre den plan og det håb.

            Vil glæde mig til at tage fejl.

            MvH ChrisOB
            Fuldstændig på linje med dig her .
            De senere år har båret præg af slingrekurs . Man tager ikke endegyldigt to skridt frem , uden at tage et tilbage efterfølgende .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
              Nej, ikke rigtigt. Men jeg tror at vi i løbet af to-tre transfervinduer har en Kent Nielsen-trup, sammensat til at spille den slags fodbold han vil spille, hvorpå vi kan begynde at kigge opad mod de sjove placeringer. Mesterskabet regner jeg ikke med før i hans fjerde sæson... ,o)

              Mvh

              MaxHH
              1-2 vinduer håber/håbede man på i November, så skulle KN have sin trup på plads... så det må vel blive senest til sommer at vi ser en KN trup, hvis den plan holder...

              http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/ob/gratis-til-sommer-superliga-klub-kan-miste-halvdelen-af-truppen/5807372
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                1-2 vinduer håber/håbede man på i November, så skulle KN have sin trup på plads... så det må vel blive senest til sommer at vi ser en KN trup, hvis den plan holder...

                http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/ob/gratis-til-sommer-superliga-klub-kan-miste-halvdelen-af-truppen/5807372
                Det er heller ikke HELT umuligt... men jeg tror nu mere der går et vindue eller to yderligere, før den er i skabet...

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                  Det er heller ikke HELT umuligt... men jeg tror nu mere der går et vindue eller to yderligere, før den er i skabet...

                  Mvh

                  MaxHH
                  En trup er jo sjældent helt på plads men mon ikke at det ser "nåwenlunde" ud fra sommer af..
                  Så gælder det om at ramme et år hvor det hele bare spiller som pt i Aab..
                  De ligner også et hold der skal starte lidt forfra til sommer

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Der skal mere end et par Festersens, Makrinis, Izunnas, Kenneth Emil'er, Joao'er m.m til at gøre op for Kryger, Lado, Koval, Jonasson, Mikkelsen, Dalgaard, m.m...

                    Et step up er godt, men når man starter på bunden, med henblik på at oprette en tillid, så er rejsen lang og krævende.

                    AaB er et eksempel på, hvor langt man kan nå for midler under københavner klubberne, og man kan spørge sig selv om det hele ikke starter ved de faciliteter, som vi desværre stadig er langt fra for at kunne forbedre.

                    Upåagtet at det er ambitionen.

                    MvH ChrisOB
                    Nu skal vi jo passe på ikke at tale forbi hinanden. Der er en "Er JH god nok som sportsdirektør"-debat, hvor Kryger, Lado mf bestemt tæller med som valide argumenter, og en "Nu ansætter vi KN, og bygger HANS hold"-debat, hvor jeg synes det går fremad. Det er ikke en hvidvaskning af tidligere ageren af JH, men i forhold til KN er det bare ikke ret relevant, imo.

                    Mvh

                    MaxHH

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      En trup er jo sjældent helt på plads men mon ikke at det ser "nåwenlunde" ud fra sommer af..
                      Så gælder det om at ramme et år hvor det hele bare spiller som pt i Aab..
                      De ligner også et hold der skal starte lidt forfra til sommer
                      Jeg er da sikker på at det har spillet ind for KEP, at han kunne se en fremtid i AaB, hvor man skulle begynde forfra på en opbygningsfase, kontra en fremtid i OB, hvor han kunne komme ind og være med i en "næsten" flyveklar medalje-aspirant-klub, hvor han selv ville være en af de sidste brikker der skulle til?

                      Mvh

                      MaxHH

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                        Det er heller ikke HELT umuligt... men jeg tror nu mere der går et vindue eller to yderligere, før den er i skabet...

                        Mvh

                        MaxHH
                        Jeg er også mere på linje med dig, det andet er måske lige en tand for ambitiøst...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Jeg er også mere på linje med dig, det andet er måske lige en tand for ambitiøst...
                          Man ér også kommet langt... men på plads, der ser jeg os ikke være endegyldigt til sommer...

                          Mvh

                          MaxHH

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                            Nu skal vi jo passe på ikke at tale forbi hinanden. Der er en "Er JH god nok som sportsdirektør"-debat, hvor Kryger, Lado mf bestemt tæller med som valide argumenter, og en "Nu ansætter vi KN, og bygger HANS hold"-debat, hvor jeg synes det går fremad. Det er ikke en hvidvaskning af tidligere ageren af JH, men i forhold til KN er det bare ikke ret relevant, imo.

                            Mvh

                            MaxHH
                            En træner får svært ved at udrette noget med en sportslig ledelse, der enten ikke kan eller vil tage risikoer eller har evnerne til at spotte og signe de rigtige spillere. Så jeg har svært ved at se, at JH ikke skulle være relevant i den sammenhæng.

                            Kent kan ikke bygge noget uden at ha baglandet til det.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #74
                              Synes i DEN grad at der er kommet en rød tråd i genopbygningen af Odense Boldklub. Vi skal bevæge os væk fra at være en grå mus i bunden/midten og frem mod de sjovere placeringer i den rigtige ende af tabellen.

                              Jeg mener bestemt at man kan tillade sig at være optimistisk. Vi har en KLASSETRÆNER i Kent Nielsen, og Jesper Hansen er VIRKELIGT trådt ind på banen som en dygtig og realistisk sportschef. Han har ryddet op i egne samt tidligere sportsdirektørers fadæser, og har i mine øjne gjort en del fremtidsrettede spillerindkøb de seneste par vinduer. Alene det at der er ved at være ro på målmandsposten er et mega fremskridt. INGEN kunne vide at Koval ikke var DN store profil som han burde være. Han har set skidt ud men det er godt købmandsska at lande Grytebust på en fri transfer EFTER at vinduet lukkede. Det viser jo soleklart at man i OB godt er klar over at vi skal bruge en ordentlig keeper. Og ja, efter danske forhold er Grytebust en KLASSEKEEPER og netop hentet fordi han besidder de kvaliteter Kent Nielsen forlanger af sin målmand.

                              Vi er tilbage på sporet - Vores transfers virker velovervejede og der bliver købt spillere ind som passer ind i Kent Nielsens planer og ønsker.

                              Sørme om Jesper Hansen ikke også har bebuddet at vi skal have opgraderet vores træningsfaciliteter. Det melder han IKKE offentligt ud uden at der allerede er en plan for dette.

                              Slutteligt har man skiftet trøjesponsor og de nye Hummeltrøjer er da 100 gange federe end vores tidligere lidt kedelige Pumatrøjer.

                              De næste par transfervinduer bliver meget spændende at følge. Med sommerens forsvarsindkøb som allerede er på plads så er der ved at være en solid grundakse på holdet og en udmærket bredde i truppen. Nu kan man begynde at købe lidt større skræddersyede profiler ind igen. Husk at mange af hores nye spillere er hentet gratis. Det er godt købmandsskab og et 10 mill+ salg af Zohore har skæppet godt i kassen.

                              Jeg er vild med hores trænerteam og yderst tilfreds med vores sportsdirektør. Jeg mangler blot at Thorborg indikerer at han stadig er økonomisk bagmand for OB og så vigtigst af alt at det odenseanske publikum igen mander sig op og støtter klubben og holdet ubetinget.

                              Vi er på vej mod meget lysere tider venner!!!

                              Mvh Heisel

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                En træner får svært ved at udrette noget med en sportslig ledelse, der enten ikke kan eller vil tage risikoer eller har evnerne til at spotte og signe de rigtige spillere. Så jeg har svært ved at se, at JH ikke skulle være relevant i den sammenhæng.

                                Kent kan ikke bygge noget uden at ha baglandet til det.

                                MvH ChrisOB
                                Jeg siger ikke at JH ikke er relevant. Jeg siger at der er væsentlig forskel på at kigge på hele JHs tid i OB, for at vurdere ham som sportschef, og at kigge på tiden efter KN er kommet til, for at vurdere hvor langt vi er i processen med at få Kents trup på plads.

                                En lille indskudt bemærkning... Kent arbejdede under/sammen med Jesper Hansen i en årrække i Horsens. Ville han virkelig skrive under for fire år i Odense, hvis han havde samme opfattelse af JHs evner, set indefra, som du har, set udefra? ,o)
                                Jeg er, som tidligere nævnt, stadig ikke overbevist om at JH er den rette mand til at få os hele vejen... men jeg synes det er en opadgående kurve, efter operation "Fyld pengekisten" er overstået...

                                Mvh

                                MaxHH

                                Comment

                                Working...
                                X