Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Status på Transfervinduet vinteren 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Status på Transfervinduet vinteren 2016

    tvivler på jeg bliver hængende til over midnat - og nu JH har lukket vores vindue så kan vi vel så småt begynde med at gøre lidt status.
    Først og fremmest - meget mere aktivt vindue end jeg havde forestillet mig.
    - Største minus er vel hele Falk-sagaen, men hvor meget jeg end vil tvivler jeg på jeg sådan for alvor kan give JH skylden ;)

    Ud er gået;

    Radza
    Kirkeskov
    Kryger
    Emil
    Zohore
    Matti der havde kontraktudløb
    (Falk) - da han jo stadig bliver hængende....

    Ind er så kommet;

    Tingager
    Yao D.
    Izunna
    Joan Simun E.
    -------
    og KEP og João P fra næste sommer.

    Overordnet set syntes jeg det virker fornuftigt - man er begyndt på endnu en oprydning, Izunna bør være en klar forstærkning og tingager lyder spændende.
    Men der er dog stadig enorme mangler - ikke mindst en ordenlig målmand, forsvaret mangler stadig noget. Vores kanter mangler og nu er vores angreb også blevet svækket.
    Og det sgu en skam man ikke har gjort mere for at tage hul på de problemer.

    Til sommer er der så udløb med
    Lasse N
    Diarra
    Azer
    AT
    MP
    Tørnes
    Koval

    og 6 mdr senere følger så Ari og Hallgrimur.
    Og hvad med Lucas og JBL - de har begge kontrakter et stykke tid endnu men må vel også seriøst overveje deres situation.

    #2
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    tvivler på jeg bliver hængende til over midnat - og nu JH har lukket vores vindue så kan vi vel så småt begynde med at gøre lidt status.
    Først og fremmest - meget mere aktivt vindue end jeg havde forestillet mig.
    - Største minus er vel hele Falk-sagaen, men hvor meget jeg end vil tvivler jeg på jeg sådan for alvor kan give JH skylden ;)

    Ud er gået;

    Radza
    Kirkeskov
    Kryger
    Emil
    Zohore
    Matti der havde kontraktudløb
    (Falk) - da han jo stadig bliver hængende....

    Ind er så kommet;

    Tingager
    Yao D.
    Izunna
    Joan Simun E.
    -------
    og KEP og João P fra næste sommer.

    Overordnet set syntes jeg det virker fornuftigt - man er begyndt på endnu en oprydning, Izunna bør være en klar forstærkning og tingager lyder spændende.
    Men der er dog stadig enorme mangler - ikke mindst en ordenlig målmand, forsvaret mangler stadig noget. Vores kanter mangler og nu er vores angreb også blevet svækket.
    Og det sgu en skam man ikke har gjort mere for at tage hul på de problemer.

    Til sommer er der så udløb med
    Lasse N
    Diarra
    Azer
    AT
    MP
    Tørnes
    Koval

    og 6 mdr senere følger så Ari og Hallgrimur.
    Og hvad med Lucas og JBL - de har begge kontrakter et stykke tid endnu men må vel også seriøst overveje deres situation.
    Tja dumpet er mit bud. KEP bliver godt og Izuna er den type spiller som vi skulle have haft for længst. CF er stadig tyndt, og hvorfor er det ikke os som henter JL i FCM. I stedet lander vi en anden rangs VB, så vi endnu engang er svage der.

    Comment


      #3
      Jeg tror jeg havner et sted lige omkring status-q, synes ikke vi er hverken svækket eller forstærket sådan overordnet set... Synes dog måske vi har en del spillere der ikke har så meget suppebold tilsammen, der bliver forhåbentlig nogle der får noget spilletid her i foråret, alt efter hvad planen er med dem til sommer selvfølgelig... ellers kunne der godt blive meget nyt og "nyt" efter sommerpausen...

      De nye, Tingager og Simun siger sig selv, de skal have noget spilletid, og JBL kan måske håbe på lidt tid nu med Kirke ude af billedet, og forhåbentlig kan Falkesgaard komme tilbage og måske få lidt kampe sidst på sæsonen hvis han er klar og situationen er til det... Magnus ved jeg ikke hvor står, egentlig heller ikke med AT og JJ... Af dem det ligner er ude i kulden er det nok forbi med Diarra, og Lucas ved jeg ikke hvad kan hive hjem af spilletid eller om han har en fremtid i klubben...

      Det skal ikke være en hemmelighed at jeg godt kunne have tænkt mig en profil mere, selvom det er meget at forlange... Nu ved jeg godt scenariet ikke er til det, men en KEP nu havde lunet gevaldigt, eller hvis den kommende målmand var dukket op, selvom det scenarie nok heller ikke er lige for med 3 i truppen i forvejen... Det er bare som om der lige mangler et eller andet for at jeg synes vi er forstærket...

      Til gengæld er det jo så indkøb som det af Izunna der gør at vi heller ikke kommer svækket ud synes jeg, og vi har fået ryddet lidt mere op. Og selvom det gør lidt ondt med Zohore så er det også rigtig godt at vi fortsætter med at kan lave gode salg, det er for en klub som OB en af ingredienserne for at det hele kan løbe rundt... Så må vi se hvilken del af karrusellen de bliver brugt på...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #4
        Med store dele af vinduet er jeg helt tilfreds. Der er perspektive allerede for næste sææson. Oprydningen begynder også. Med en stærket midtbane (Izunna) og Tingager vil situationen for cf sikker lidt bedre allerede nu. Spændende med Edmundsson og i hvert fald ingen svækkelsen i forhiold til Emil Larsen (som er nem at erstatte, fordi han faktisk efterlader noget hul men nvar ikke mere end kun et problem).
        Tilhører ikke til de meget kritiske folk i hensigt til JH fordi altid så sin arbejde i forhold til en åbenbart meget stor finansiell press at ombygge klubben/holdet uden mange finansielle muligheder og at redde OB i alligevel sportslig hensigt. Men ikke at hente en ordentlig målmand nu er uansvarlig i mine øjne. Han tror på Koval og Tørnes? Jeg ikke. Koval havde en god cv? Ja, men vi så hvad han kan virkelig. Det er især uforståelig da vi har penge nu. Ved ikke hvad skete med penge fra Daniel-Høgh-transfer. Måske vi brugte det at slutte gamle huller. Men nu kom der en uforventet Zohore-transfer med 10 millioner ind. Og vi investerer intet for vores svageste position? Vi ved ikke hvornår Falke kommer tilbage og om han finder sin gamle form efter sådan en skade (og selv i hensigt til sin gamle form var der altid spørgsmålet om han er god nok som 1. målmand).
        Tænker vi vil betale for den beslutning. Uforståelig for mig. Tak Jesper Hansen.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Med store dele af vinduet er jeg helt tilfreds. Der er perspektive allerede for næste sææson. Oprydningen begynder også. Med en stærket midtbane (Izunna) og Tingager vil situationen for cf sikker lidt bedre allerede nu. Spændende med Edmundsson og i hvert fald ingen svækkelsen i forhiold til Emil Larsen (som er nem at erstatte, fordi han faktisk efterlader noget hul men nvar ikke mere end kun et problem).
          Tilhører ikke til de meget kritiske folk i hensigt til JH fordi altid så sin arbejde i forhold til en åbenbart meget stor finansiell press at ombygge klubben/holdet uden mange finansielle muligheder og at redde OB i alligevel sportslig hensigt. Men ikke at hente en ordentlig målmand nu er uansvarlig i mine øjne. Han tror på Koval og Tørnes? Jeg ikke. Koval havde en god cv? Ja, men vi så hvad han kan virkelig. Det er især uforståelig da vi har penge nu. Ved ikke hvad skete med penge fra Daniel-Høgh-transfer. Måske vi brugte det at slutte gamle huller. Men nu kom der en uforventet Zohore-transfer med 10 millioner ind. Og vi investerer intet for vores svageste position? Vi ved ikke hvornår Falke kommer tilbage og om han finder sin gamle form efter sådan en skade (og selv i hensigt til sin gamle form var der altid spørgsmålet om han er god nok som 1. målmand).
          Tænker vi vil betale for den beslutning. Uforståelig for mig. Tak Jesper Hansen.
          Tror en stor del af vores transferindtægter dels har lukket gamle huller, og et eventuelt overskud lægges i kisten til de vigtige vinduer fremadrettet, hvor vi har større behov end lige nu, hvor vi reelt ikke spiller med om andet end æren, og TV-penge. Tror der skal en lille håndfuld spillere mere ud, enten gennem salg eller kontraktophør, og erstattes med de rigtige typer til KN-bold, før vi begynder at rykke os helt op hvor det er sjovt, og det er ikke optimalt at bruge alt krudtet på en, mere eller mindre, ligegyldig halvsæson, hvor vi hverken kan vinde eller rykke ud alligevel...

          Mvh

          MaxHH

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
            tvivler på jeg bliver hængende til over midnat - og nu JH har lukket vores vindue så kan vi vel så småt begynde med at gøre lidt status.
            Først og fremmest - meget mere aktivt vindue end jeg havde forestillet mig.
            - Største minus er vel hele Falk-sagaen, men hvor meget jeg end vil tvivler jeg på jeg sådan for alvor kan give JH skylden ;)

            Ud er gået;

            Radza
            Kirkeskov
            Kryger
            Emil
            Zohore
            Matti der havde kontraktudløb
            (Falk) - da han jo stadig bliver hængende....

            Ind er så kommet;

            Tingager
            Yao D.
            Izunna
            Joan Simun E.
            -------
            og KEP og João P fra næste sommer.

            Overordnet set syntes jeg det virker fornuftigt - man er begyndt på endnu en oprydning, Izunna bør være en klar forstærkning og tingager lyder spændende.
            Men der er dog stadig enorme mangler - ikke mindst en ordenlig målmand, forsvaret mangler stadig noget. Vores kanter mangler og nu er vores angreb også blevet svækket.
            Og det sgu en skam man ikke har gjort mere for at tage hul på de problemer.

            Til sommer er der så udløb med
            Lasse N
            Diarra
            Azer
            AT
            MP
            Tørnes
            Koval

            og 6 mdr senere følger så Ari og Hallgrimur.
            Og hvad med Lucas og JBL - de har begge kontrakter et stykke tid endnu men må vel også seriøst overveje deres situation.
            Jeg er ok tilfreds især fordi vi har fået Izunna ind som ekstra balancespiller og fordi vi har fået ryddet rigtig godt ud i truppen så Kent rigtig kan få sat sit taktiske præg. Havde da håbet at vi havde hentet en klar 1. Keeper, men nu må vi køre et halvt år med Koval/Tørnæs som til sommer begge forsvinder, hvilket så må åbne op for at hente en klassekeeper til at supplere Falkesgaard.
            Frederik Tingager har jeg stor tiltro til i midterforsvaret.
            Med både Zohore og Emil væk, betyder jo blot at folk som Edmunsson, Greve, JJT, Yao og Lukas Jensen får mulighed for at vise sig frem det næste halve år.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
              Jeg er ok tilfreds især fordi vi har fået Izunna ind som ekstra balancespiller og fordi vi har fået ryddet rigtig godt ud i truppen så Kent rigtig kan få sat sit taktiske præg. Havde da håbet at vi havde hentet en klar 1. Keeper, men nu må vi køre et halvt år med Koval/Tørnæs som til sommer begge forsvinder, hvilket så må åbne op for at hente en klassekeeper til at supplere Falkesgaard.
              Frederik Tingager har jeg stor tiltro til i midterforsvaret.
              Med både Zohore og Emil væk, betyder jo blot at folk som Edmunsson, Greve, JJT, Yao og Lukas Jensen får mulighed for at vise sig frem det næste halve år.
              Nu er du lige den, der står "først for", men jeg bliver simpelthen nødt til at spørge:
              Hvad er det, der gør, at du (blandt et par andre) har "stor tiltro" til Frederik Tingager? En mand der endnu har til gode at spille på højeste niveau i DK og mod de bedste modstandere?

              Jeg så ham til en træning her i ugens løb...jeg var ikke synderligt imponeret - men det er jo så heller ikke kamp.
              Mvh Kent

              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                Nu er du lige den, der står "først for", men jeg bliver simpelthen nødt til at spørge:
                Hvad er det, der gør, at du (blandt et par andre) har "stor tiltro" til Frederik Tingager? En mand der endnu har til gode at spille på højeste niveau i DK og mod de bedste modstandere?

                Jeg så ham til en træning her i ugens løb...jeg var ikke synderligt imponeret - men det er jo så heller ikke kamp.
                Nu kan jeg ikke tale for alle - men i kampen mod HB Køge der spillede han faktisk ret godt, klart at det ikke var modstandere fra øverste hylde, men jeg mener at han på næsten alle parametre spillede bedre end Lasse Nielsen.

                Læste spillet rigtigt godt i forhold til at time indgreb og hvornår/hvordan han skulle bevæge sig.
                Indgreb var sikre og han konkret reddede en kæmpebrøler af en tilbagelægning fra Izunna.
                Meget sikker i sin boldomgang, det var tydeligt at han har en fortid i de yngre år som midtbanespiller.

                Alt i alt virkede han meget lovende i den kamp - med det jeg så der, så ville jeg ikke blive overrasket hvis han ender med at få flere minutter i løbet af foråret end Lasse Nielsen.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                  Nu er du lige den, der står "først for", men jeg bliver simpelthen nødt til at spørge:
                  Hvad er det, der gør, at du (blandt et par andre) har "stor tiltro" til Frederik Tingager? En mand der endnu har til gode at spille på højeste niveau i DK og mod de bedste modstandere?

                  Jeg så ham til en træning her i ugens løb...jeg var ikke synderligt imponeret - men det er jo så heller ikke kamp.
                  Tja, alternativerne sætter jo ikke barren voldsomt højt... ,o)

                  Mvh

                  MaxHH

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Vasi Se indlæg
                    Nu kan jeg ikke tale for alle - men i kampen mod HB Køge der spillede han faktisk ret godt, klart at det ikke var modstandere fra øverste hylde, men jeg mener at han på næsten alle parametre spillede bedre end Lasse Nielsen.

                    Læste spillet rigtigt godt i forhold til at time indgreb og hvornår/hvordan han skulle bevæge sig.
                    Indgreb var sikre og han konkret reddede en kæmpebrøler af en tilbagelægning fra Izunna.
                    Meget sikker i sin boldomgang, det var tydeligt at han har en fortid i de yngre år som midtbanespiller.

                    Alt i alt virkede han meget lovende i den kamp - med det jeg så der, så ville jeg ikke blive overrasket hvis han ender med at få flere minutter i løbet af foråret end Lasse Nielsen.
                    Absolut glimrende, hvis det er sådan, det kan fortsætte :-)
                    Mvh Kent

                    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                    Comment


                      #11
                      AAB som transfervinduevinder grundet ingen afgange i start11 i forhold til FCM og FCK ...?

                      http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...transfers-2016
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Vasi Se indlæg
                        Nu kan jeg ikke tale for alle - men i kampen mod HB Køge der spillede han faktisk ret godt, klart at det ikke var modstandere fra øverste hylde, men jeg mener at han på næsten alle parametre spillede bedre end Lasse Nielsen.

                        Læste spillet rigtigt godt i forhold til at time indgreb og hvornår/hvordan han skulle bevæge sig.
                        Indgreb var sikre og han konkret reddede en kæmpebrøler af en tilbagelægning fra Izunna.
                        Meget sikker i sin boldomgang, det var tydeligt at han har en fortid i de yngre år som midtbanespiller.

                        Alt i alt virkede han meget lovende i den kamp - med det jeg så der, så ville jeg ikke blive overrasket hvis han ender med at få flere minutter i løbet af foråret end Lasse Nielsen.
                        Jeg støtter lige op her. Det er klart Køge ikke er skræmmende, men det der imponerede mig var at de faktisk forsøgte at presse højt når vi havde bolden tilbage i banen, men alligevel viste tingager flot overblik. Han spillede ikke bare bolden ud til en back eller slog den langt, som vi ser specielt Lasse gør stort set hver gang. Han prøvede at op igennem kæderne og det slap han rigtig godt fra. Derudover var han som du siger stærk i sine indgreb og hurtigheden så man også glimt af. Det var dog hans pasningssikkerhed jeg fandt mest iøjnefaldende. Det er hurtigt han har fundet sine holdkammerater, og jeg tror også trods det er det eneste jeg nogensinde har set til manden, at han overhaler en af de to andre i løbet af foråret

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Vasi Se indlæg
                          Nu kan jeg ikke tale for alle - men i kampen mod HB Køge der spillede han faktisk ret godt, klart at det ikke var modstandere fra øverste hylde, men jeg mener at han på næsten alle parametre spillede bedre end Lasse Nielsen.

                          Læste spillet rigtigt godt i forhold til at time indgreb og hvornår/hvordan han skulle bevæge sig.
                          Indgreb var sikre og han konkret reddede en kæmpebrøler af en tilbagelægning fra Izunna.
                          Meget sikker i sin boldomgang, det var tydeligt at han har en fortid i de yngre år som midtbanespiller.

                          Alt i alt virkede han meget lovende i den kamp - med det jeg så der, så ville jeg ikke blive overrasket hvis han ender med at få flere minutter i løbet af foråret end Lasse Nielsen.
                          Jeg er helt enig i din vurdering af Tingager. At vi så til sommer har sikret os KEP som rutineret midterforsvaret samt Perrera til venstre back men som også kan tage midterforsvaret hvis det strammer til med skader/karantæner der, det synes jeg er ret stærkt.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            AAB som transfervinduevinder grundet ingen afgange i start11 i forhold til FCM og FCK ...?

                            http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...transfers-2016
                            Dalsgaard er vel et tab fra start-11'eren, men ellers er jeg da enig. Det er ambitiøst at de har holdt på specielt Spalvis og Thomsen. Det er klart mindre betydningsfuldt, end fck's og fcm's tab af henholdsvis Amartey og Erik. Jeg vil blive meget overrasket, hvis ikke FCK napper mesterskabet, men jeg kan godt lide at AaB trods det at de nok har haft muligheden for et stort salg, har valgt at beholde stjernerne.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Vasi Se indlæg
                              Nu kan jeg ikke tale for alle - men i kampen mod HB Køge der spillede han faktisk ret godt, klart at det ikke var modstandere fra øverste hylde, men jeg mener at han på næsten alle parametre spillede bedre end Lasse Nielsen.

                              Læste spillet rigtigt godt i forhold til at time indgreb og hvornår/hvordan han skulle bevæge sig.
                              Indgreb var sikre og han konkret reddede en kæmpebrøler af en tilbagelægning fra Izunna.
                              Meget sikker i sin boldomgang, det var tydeligt at han har en fortid i de yngre år som midtbanespiller.

                              Alt i alt virkede han meget lovende i den kamp - med det jeg så der, så ville jeg ikke blive overrasket hvis han ender med at få flere minutter i løbet af foråret end Lasse Nielsen.
                              Jeg har set ham både mod Helsingør og HB Køge, og i begge kampe virkede han forudseende, fin i hovedspillet, god med fødderne og placeringsstærk. Han havde lidt flere problemer i Køge-kampen, især med hovedet, men det blæste også en halv pelikan dernede.

                              Alt i alt synes jeg, at han har gjort et meget positivt indtryk på mig, og jeg vil blive overrasket, hvis han ikke får spilletid i foråret. Han ligner en spiller, der absolut har Superligapotentiale.
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

                              Comment

                              Working...
                              X