Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Status på Transfervinduet vinteren 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Bebeto999 Se indlæg
    Hvad baserer du det på? AK har ret beset haft én god sæson. At han i det hele taget kommer i topform igen er også noget af en forudsætning. Måske, måske ikke. Han er ikke ung længere, og skadehistorikken er bekymrende.
    Vrøvl. AK havde to rigtigt gode sæsoner i AaB, og vi kan da også lige tage hans år i Fredericia med, hvor han var 1. divisions absolut bedste angriber, så det passer jo ikke det du skriver.

    Og så er det sgu lidt morsomt at sige at AK har haft begrænset succes, når man sammenligner med Zohore, der har haft én god halvsæson i sin seniorkarriere. En ting man også kan kritisere Zohore for er, at han ikke på samme måde får sat sig igennem i de kampe mod de bedre hold, og ofte forsvinder ud af dem. Her har AK tilgengæld evnen til at være kampafgørende, som vi så i foråret, da han blev matchvinder imod FCK, og i de sidste to sæsoner i AaB, hvor han tre gange blev matchvinder imod Brøndby og FCM, og lavede de to mål i Zagreb, der sendte AaB videre i CL.

    Zohore har aldrig bevist, at han kan træde i karakter i de store kampe, ganske enkelt fordi, at han stort set intet rigtigt har bevist i sin seniorkarriere.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Vrøvl. AK havde to rigtigt gode sæsoner i AaB, og vi kan da også lige tage hans år i Fredericia med, hvor han var 1. divisions absolut bedste angriber, så det passer jo ikke det du skriver.

      Og så er det sgu lidt morsomt at sige at AK har haft begrænset succes, når man sammenligner med Zohore, der har haft én god halvsæson i sin seniorkarriere. En ting man også kan kritisere Zohore for er, at han ikke på samme måde får sat sig igennem i de kampe mod de bedre hold, og ofte forsvinder ud af dem. Her har AK tilgengæld evnen til at være kampafgørende, som vi så i foråret, da han blev matchvinder imod FCK, og i de sidste to sæsoner i AaB, hvor han tre gange blev matchvinder imod Brøndby og FCM, og lavede de to mål i Zagreb, der sendte AaB videre i CL.

      Zohore har aldrig bevist, at han kan træde i karakter i de store kampe, ganske enkelt fordi, at han stort set intet rigtigt har bevist i sin seniorkarriere.
      Jeg siger ikke, at Zohore er (eller mere interessant: kan blive) bedre end AK. Jeg problematiserer påstanden om det modsatte, da jeg finder den uden belæg.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        jo men det skader vel ikke noget at der er lidt konkurrence i truppen? Det ser jeg da hellere end at folk mere eller mindre er sikre på deres startplads.
        Så ja bredden er da klart svækket i angrebet - anderledes kan det vel ikke være
        Enig i bredden er svækket, men hvad havde det ikke kostet, hvis vi skulle ud og hente en værdig erstatning i 11. time, som kunne konkurrere med AK og Festersen? Desuden synes jeg heller ikke Greve er så dårlig at AK og Festersen bare er selvskrevet på holdkortet hver gang. De skal sgu stadig lave mål, ellers står han klar ligesom han gjorde da Emil faldt i niveau i løbet af efteråret. Derudover er Edmundsson også et lidt ubeskrevet blad. Det er ikke Zohore det medgiver jeg, men jeg tror nu nok at de skal kunne byde dem op til dans, hvis de ikke er på 100%

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
          Enig i bredden er svækket, men hvad havde det ikke kostet, hvis vi skulle ud og hente en værdig erstatning i 11. time, som kunne konkurrere med AK og Festersen? Desuden synes jeg heller ikke Greve er så dårlig at AK og Festersen bare er selvskrevet på holdkortet hver gang. De skal sgu stadig lave mål, ellers står han klar ligesom han gjorde da Emil faldt i niveau i løbet af efteråret. Derudover er Edmundsson også et lidt ubeskrevet blad. Det er ikke Zohore det medgiver jeg, men jeg tror nu nok at de skal kunne byde dem op til dans, hvis de ikke er på 100%
          selvfølgelig skulle zohore sælges hvis der er hold i de 10 mill +/-.....og ja skulle en af de 2 falde i niveau finder vi nok en at sætte ind, også hvis en skulle blive skadet - det skal nok kunne løses. Mener dog langt fra det er optimalt.

          Men mest af alt irreterer det mig nok bare at "en af angriberne skulle være en taber om spilletid" - som om det er negativt. Jeg mener da det må være positivt at der er kamp om pladserne - og ja det havde så ført til at AK eller zohore skulle tilbringe mere af foråret på bænken end de ville syntes om. Men så må man jo bevise at man fortjener noget spilletid.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Bebeto999 Se indlæg
            Hvad baserer du det på? AK har ret beset haft én god sæson. At han i det hele taget kommer i topform igen er også noget af en forudsætning. Måske, måske ikke. Han er ikke ung længere, og skadehistorikken er bekymrende.
            At AK har flere strenge at spille på end Zohore, der meget levede af sin fysik, placeringsevne og hovedstyrke (der i øvrigt ikke var prangende for en spiller af hans højde og drøjde).

            AK er hurtigere, en bedre dybdeløber, skarpere i afslutningerne, bedre teknisk og har bedre "killerinstinkt" end Zohore. Men skaderne bekymrer, enig.
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              #36
              Tegn 2 år med Fall så er dette vindue reddet

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                AK er hurtigere, en bedre dybdeløber, skarpere i afslutningerne, bedre teknisk og har bedre "killerinstinkt" end Zohore. Men skaderne bekymrer, enig.
                Er AK nu også hurtigere end Zohore? Jeg er godt klar over at AK fanger topfarten tidligere end Big Z, men når han rammer topfarten, så er han overraskende, og en anelse ubehageligt hurtig. :-)

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                  Er AK nu også hurtigere end Zohore? Jeg er godt klar over at AK fanger topfarten tidligere end Big Z, men når han rammer topfarten, så er han overraskende, og en anelse ubehageligt hurtig. :-)
                  På topfarten i en ren spurt, vil jeg gerne købe præmissen om, at Zohore er hurtigere. Når det foregår med bolden på fødderne tilgengæld, trækker Zohores manglende teknik en del procenter fra.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                    Er AK nu også hurtigere end Zohore? Jeg er godt klar over at AK fanger topfarten tidligere end Big Z, men når han rammer topfarten, så er han overraskende, og en anelse ubehageligt hurtig. :-)
                    AK er blandt de hurtigste spillere i ligaen på de første meter, og han er bevidst om dette, hvilket betyder han timer sine dybdeløb rigtig flot, da han ved han sagtens kan starte lidt bag forsvaren, og nakke dem på fart. Her er AK langt stærkere end Zohore. Det er rigtigt at Zohore er ganske hurtig når han kommer op i omdrejninger, men han har brug for mere plads for at udnytte den end AK. Zohore formåede i løbet af efteråret at udnytte sin fysik bedre i feltet, således vi fik held med at hælde den derind mere end jeg havde regnet med vi gjorde. Her får AK nok problemer med at fylde på samme måde, og derfor skal AK spilles anderledes end Zohore, og det er her de største udfordringer opstår, for formår vi ikke at sætte spillet op til en type som AK, så falder han ofte ud af kampene

                    Comment


                      #40
                      Jeg kunne faktisk også godt forestille mig, at vi får JJT at se i stedet for en angriber, hvis der skal skiftes. Ikke som spids men som en god, gammeldags 10'er i en fri rolle. Vi fik ikke set helt så meget til ham i efteråret, som jeg havde troet/håbet. Forlængelsen af kontrakten tyder dog på, at man stadig har god tro på ham, og der kunne en plads længere fremme måske være en måde at give ham lidt mere hår på brystet, så han kan blive klar til at spille den centrale midt i Kents 4-4-2.

                      (Måske er det mere et håb end en reel mulighed, det vil jeg ikke helt udelukke :) )

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                        Jeg kunne faktisk også godt forestille mig, at vi får JJT at se i stedet for en angriber, hvis der skal skiftes. Ikke som spids men som en god, gammeldags 10'er i en fri rolle. Vi fik ikke set helt så meget til ham i efteråret, som jeg havde troet/håbet. Forlængelsen af kontrakten tyder dog på, at man stadig har god tro på ham, og der kunne en plads længere fremme måske være en måde at give ham lidt mere hår på brystet, så han kan blive klar til at spille den centrale midt i Kents 4-4-2.

                        (Måske er det mere et håb end en reel mulighed, det vil jeg ikke helt udelukke :) )
                        Jeg synes det er svært at tyde hvor han præcis passer ind. Han er jo en dygtig spiller over det hele så længe vi har bolden. Han har ideer og er pasningssikker. Indtil videre mangler han bare tempo, specielt når vi ikke har bolden. Han virker langsom, og selvom han løber en masse, så føler jeg bare for ofte at han er 1 skridt efter. Derfor tror jeg at du har ret i, at skal han have spilletid, så er det højt på banen, hvor det ikke koster så meget, at han er nem at spille udenom. På de pladser tror jeg bare mere at typer som Greve og Edmundsson er foran, så med mindre han har udviklet sig meget henover vinterpausen, så ser jeg ham ikke have de store udsigter til spilletid. Jeg havde forventet mere af ham i efteråret, og nu er vi endnu stærkere besat centralt. Jeg har bestemt ikke opgivet ham, men jeg tror der skal skader til før vi for alvor ser noget til ham i foråret. Jeg håber dog på at se ham, for perspektiverne er til at få øje på!

                        Comment


                          #42
                          Vismanden Morten Bisgaard har et hav af ret åbenlyse indsigter omkring OB's transfervindue.

                          http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-02-...ransfervinduet

                          Det centrale forsvar har været det store problem længe. Med Frederik Tingager og indkøbene af Kenneth Emil Pedersen og Joao Pereira er OB kommet nærmere på en løsning. Izunna og Jóan Símun Edmundsson er rigtig gode køb, men savnet af Rasmus Falk fra sommer bliver selvfølgelig stort. Mathias Greve og Mikkel Desler skal tage mere ansvar.
                          Til gengæld har OB en udfordring på målmandsposten. Michael Falkesgaard var en stor bet, men forhåbentlig for fynboerne vender han snart tilbage. Koval og Tørnes har kontraktudløb til sommer.
                          Emil Larsen skifte til USA var logisk og godt for omklædningsrummet, mens Kenneth Zohores skifte giver plads til Anders K. Jakobsen.

                          Comment


                            #43
                            BTs "Tredje halvleg" har os som et af vinduets vindere, men er enige med os herinde i, at det er håbløst at man ikke har adresseret målmandsituationen.

                            http://www.bt.dk/superligaen/tredje-...ransfervinduet
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              BTs "Tredje halvleg" har os som et af vinduets vindere, men er enige med os herinde i, at det er håbløst at man ikke har adresseret målmandsituationen.

                              http://www.bt.dk/superligaen/tredje-...ransfervinduet
                              Ja jeg er meget enig med dem. Godt salg af zohore, som de også vurdere nok har overpræsteret lidt. Izunna, KEP og Joan er klasse, mens målmandssituation er pinlig.

                              Comment


                                #45
                                Tøffe vurderer OB's vindue

                                http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...lubber/5935100

                                Comment

                                Working...
                                X