Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Status på Transfervinduet vinteren 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Hvis jeg skal være helt ærlig, så mangler jeg sgu 1-2 kvalitetsignings i dette vindue. Der er jo stort set kun købt Izunna til start 11'eren, og hvad nu hvis han bliver skadet? Vi mangler også stadig en målmand og en forsvarspiller med kvalitet.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
      Hvis jeg skal være helt ærlig, så mangler jeg sgu 1-2 kvalitetsignings i dette vindue. Der er jo stort set kun købt Izunna til start 11'eren, og hvad nu hvis han bliver skadet? Vi mangler også stadig en målmand og en forsvarspiller med kvalitet.
      Er sådan set ikke uenig med dig, men mon ikke planen er (ihverfald som jeg tolker det!) at vi skal "slæbe" os gennem foråret med det vi har, fortsætte oprydningen og så håbe på større træfsikkerhed i de kommende signinger(hvilket jeg egentligt allerede synes man begynder at kunne se)
      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

      Comment


        #18
        Jeg synes, at det på mange måder har været et fint vindue.

        Det positive:
        I min optik har vi fået forstærket start-11 med tilgangen af Izunna. Så ved jeg godt, at Zohore er væk, men jeg mener, at AK er fuldgod erstatning. Han har selvfølgelig ikke Zohores fysik, men er pågående og en langt bedre afslutter. Jeg glæder mig faktisk til, at AK får lidt mere fast spilletid, så vi kan få ham ordentligt i gang.

        Vi er kommet af med nogle stykker, der ikke havde nogen fremtid i OB. Særligt rart var det at få sent EL ud af landet. Det sparer en del lønkroner, og han var en evig kilde til irritation og uro. Kirkes, Krygers og Radzas indstilling har man (så vidt jeg ved og har set) ikke kunne indvende noget imod, men niveauet var der bare ikke for alvor, så også fint at få dem sendt videre, spare lønnen og give plads til nogen man tror mere på fremadrettet.

        Vi fik solgt Zohore – formentligt for en fin pris – til udlandet. Vi får penge ind (dem vi ikke fik for Falk?). Vi får sendt et signal om, at hvis man gør det godt i OB, kan man blive interessant for udlandet. Derudover, har der for mit vedkommende hele tiden været et lille spørgsmålstegn ved Zohore. Jeg må sige, at han har imponeret i efteråret, men jeg kan godt være i tvivl om, hvor langtidsholdbart det ville være i OB – især, hvis han begyndte at løbe ind i lidt modgang.

        Signingerne af KEP og Joao hører vel på en eller anden måde mere næste vindue til, men det er da positivt, at vi er gang med det vindue allerede

        Det negative:
        Falk: Æv!

        Det var dejligt at have tre gode angribere, og med afgangen af Zohore kan vi komme til at mangle noget fysik. Kan vi risikere at blive for endimensionelle?

        Det kunne også have været rart at få sendt Diarra videre, men der må vi så vente til kontrakten løber ud til sommer.

        Det uvisse:
        Købene af Yao, Edmundsson og Tingager er som sådan spændende nok, men det er jo ikke ligefrem etablerede spillere. Det er folk med potentiale, men hvor meget de kan bidrage med nu og her er uvist, ligesom det er umuligt for mig at vurdere, om de har potentialet til at blive afgørende for os. Jeg hælder dog mere til at putte det i positiv end negativ kategorien, hvis jeg skulle vælge.

        JBL og LJ får vel en sidste chance her i foråret

        Og så lidt uden for kategori er der målmandssituationen. I min optik hører den mere forrige vindue til. Der er noget, der tyder på, at vi er commitede til aftalen med Koval, og så længe det har været tilfældet, har det ikke været realistisk, at der ville ske noget på målmandsposten i dette vindue. Jeg håber virkelig, at der kommer HELT ro på den post til sommer. Det trænger vi til.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
          Hvis jeg skal være helt ærlig, så mangler jeg sgu 1-2 kvalitetsignings i dette vindue. Der er jo stort set kun købt Izunna til start 11'eren, og hvad nu hvis han bliver skadet? Vi mangler også stadig en målmand og en forsvarspiller med kvalitet.
          Bliver Izunna skadet, så tager Azer eller JJT jo bare over. Vi har en god midtbane, synes jeg.

          Comment


            #20
            Jeg synes vi er kommet styrkede ud af dette vindue.

            Angrebet er måske en smule svækket på bredden, men det går nok i et halvt års tid. AK i topform er en bedre angriber end Zohore, og en af dem skulle jo trække nitten omkring spilletid.

            På midten er Emil endelig skibet af sted, og vi har fået et ungt, rost talent til pladsen i stedet. Izunna er en klar forstærkning i forhold til det bestående, og vi har styrket forsvaret med Joao og KEP, om end de først tiltræder til sommer. Tingager ser lovende ud, så der er vi også styrket i forhold til f.eks. en Vemmelund som backup.

            Største anke for mig, er at man ikke har forholdt sig til målmandsposten, men Falkesgaards skade, og Kovals løn er nok grunden til, at man har udsat den beslutning frem til sommer. Jeg synes faktisk Koval så nogenlunde god ud i de to træningskampe mod Helsingør og Køge. Han havde nogle rigtigt gode redninger i begge. Vi kan håbe, at han kan løfte niveauet i foråret.
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Jeg synes vi er kommet styrkede ud af dette vindue.

              Angrebet er måske en smule svækket på bredden, men det går nok i et halvt års tid. AK i topform er en bedre angriber end Zohore, og en af dem skulle jo trække nitten omkring spilletid.

              På midten er Emil endelig skibet af sted, og vi har fået et ungt, rost talent til pladsen i stedet. Izunna er en klar forstærkning i forhold til det bestående, og vi har styrket forsvaret med Joao og KEP, om end de først tiltræder til sommer. Tingager ser lovende ud, så der er vi også styrket i forhold til f.eks. en Vemmelund som backup.

              Største anke for mig, er at man ikke har forholdt sig til målmandsposten, men Falkesgaards skade, og Kovals løn er nok grunden til, at man har udsat den beslutning frem til sommer. Jeg synes faktisk Koval så nogenlunde god ud i de to træningskampe mod Helsingør og Køge. Han havde nogle rigtigt gode redninger i begge. Vi kan håbe, at han kan løfte niveauet i foråret.
              Jeg er helt enig i ovenstående betragtninger :)
              Fornuftigt vindue og et par spændende spillere på vej til sommer.

              Comment


                #22
                Problemet med AK er bare, at det har vist sig, at han har glasben og -ryg. I topform er er en har ligaens bedste afsluttere og minder vel en hel del om Fester. Jeg er nervøs for hans skadeshistorik og synes vi ser meget tynde ud oppe foran, hvis uheldet skulle være ude med ham (igen).

                Alternativt spiller vi nok 4-5-1 med Falk bag Festersen, men der kommer vi godt nok til at mangle noget fysisk pondus.

                Comment


                  #23
                  Status på vinduet afhænger i mine øjne af, om vi står bedre nu end vi gjorde inden vinduet åbnede:

                  Målmand:
                  Selv om Razda er væk får det ingen betydning, da han alligevel var absolut 3. valg.
                  Status: Uændret.

                  Forsvar:
                  Kryger og Kirkeskov ud - tror ikke der er nogle der kommer til at savne de to synderligt. Tingager ind - har intet kendskab til ham, men efter hvad jeg læser herinde, ligner det en lille styrkelse af det centrale forsvar.
                  Status: Jeg kalder det uændret, da vi har mistet to back-up spillere på backerne, men måske kan se frem til en styrkelse af det centrale forsvar, som har sejlet total i store dele af efteråret.

                  Midtbane:
                  Ud Emil og Matti. Matti spillede stort set ikke og var absolut en marginalspiller. Emil kommer ingen vist til at savne - hverken som person, eller som spiller, hvor han bidrog med meget lidt fremadrettet og havde en direkte negativ virkning på vores deffensiv (i mine øjne).
                  Ind er kommet Izunna, Joan og Yao. De sidste to har jeg ikke noget kendskab til, men set i forhold til Emil, tror jeg alle er enige om, at det i hvert fald ikke er en svækkelse. Izunna er en kæmpe forstærkning. Rigtig dygtig spiller som for længst har vist sit værd i suppen.
                  Status: Styrket

                  Angreb:
                  Zohore ud - self. ærgerligt at miste Zohore, men mener ikke det behøves at få den store betydning, da AK også er en rigtig dygtig angriber, med stor fysik. Men klar at vi er svækket her på bredden, da vi er mere såbare over for skader og karantæner.
                  Status: Lille svækkelse (dog ikke nødvendigvis i start-11'eren, men i bredden)

                  Dertil skal lægges Pereira og KEP fra sommer - Falk skal trækkes fra.
                  Så vinduet er overordnet set godkendt herfra, da jeg mener vi er kommet let styrket ud. Men havde da også gerne set, at vi havde hentet ekstra profiler ind allerede nu.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af retep Se indlæg
                    Problemet med AK er bare, at det har vist sig, at han har glasben og -ryg. I topform er er en har ligaens bedste afsluttere og minder vel en hel del om Fester. Jeg er nervøs for hans skadeshistorik og synes vi ser meget tynde ud oppe foran, hvis uheldet skulle være ude med ham (igen).

                    Alternativt spiller vi nok 4-5-1 med Falk bag Festersen, men der kommer vi godt nok til at mangle noget fysisk pondus.
                    Greve er vel også angriber, eller var det i ungdomsrækkerne, som jeg har forstået det? Ligesom den nye færing skulle være det, eller er det mere spin end realiteter? Har ikke set ham spille et minut, så har intet at vurdere ham på...

                    Mvh

                    MaxHH

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Jeg synes vi er kommet styrkede ud af dette vindue.

                      Angrebet er måske en smule svækket på bredden, men det går nok i et halvt års tid. AK i topform er en bedre angriber end Zohore, og en af dem skulle jo trække nitten omkring spilletid.

                      På midten er Emil endelig skibet af sted, og vi har fået et ungt, rost talent til pladsen i stedet. Izunna er en klar forstærkning i forhold til det bestående, og vi har styrket forsvaret med Joao og KEP, om end de først tiltræder til sommer. Tingager ser lovende ud, så der er vi også styrket i forhold til f.eks. en Vemmelund som backup.

                      Største anke for mig, er at man ikke har forholdt sig til målmandsposten, men Falkesgaards skade, og Kovals løn er nok grunden til, at man har udsat den beslutning frem til sommer. Jeg synes faktisk Koval så nogenlunde god ud i de to træningskampe mod Helsingør og Køge. Han havde nogle rigtigt gode redninger i begge. Vi kan håbe, at han kan løfte niveauet i foråret.
                      Det kan tænkes, at man satser på at en ordentlig optakt får hævet niveauet hos Koval.
                      Han kom sidst i transfervinduet i sommers, så han havde ingen optakt før han blev kastet i ilden. Og så havde han, som jeg husker det, allerede i starten et par uheldige aktioner. Det kan måske have sat sig mentalt.

                      Jeg forstår godt, at man ikke vil kaste ekstra penge efter den luksus en 3. keeper et eller andet sted er.
                      Og så håber jeg på, at Koval beviser sit værd i foråret. Det ville sgu være helt rart ikke at få et hjerteanfald, hver gang bolden er i feltet.

                      I øvrigt enig. Der er også den mulighed, at man vurderer at et par af vores U19-spillere er tilstrækkeligt tæt på, til at de kan agere reserver i en snæver vending? Mads Raben / Kristian Weber i angrebet; en Martin Høgstad eller Jacob Buus til kanterne? Det ville i hvert fald være et fint signal til vores unge spillere om, at vejen til 1. holdet stadig er realistisk.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                        Hvis jeg skal være helt ærlig, så mangler jeg sgu 1-2 kvalitetsignings i dette vindue. Der er jo stort set kun købt Izunna til start 11'eren, og hvad nu hvis han bliver skadet? Vi mangler også stadig en målmand og en forsvarspiller med kvalitet.
                        Målmandssituationen er jo låst af skaden til Falkesgaard og den utvivlsomt dyre låneaftale på Koval. Begge dele skulle gerne løse sig til sommer, hvor vi så skal vurdere om vi henter en førstekeeper eller en reserve, som backup til Falkesgaard. Forsvaret er styrket med et talent her og nu, og en profil til sommer. Jeg tror planen er at vente på et par kontrakter mere løber ud, og så erstatte de spillere med nogen der passer ind i den måde Kent vil spille på, fremfor at brænde lønkroner af på en halvsæson vi ikke kan nå hverken mesterskab eller nedrykning...

                        Mvh

                        MaxHH

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                          Målmandssituationen er jo låst af skaden til Falkesgaard og den utvivlsomt dyre låneaftale på Koval. Begge dele skulle gerne løse sig til sommer, hvor vi så skal vurdere om vi henter en førstekeeper eller en reserve, som backup til Falkesgaard. Forsvaret er styrket med et talent her og nu, og en profil til sommer. Jeg tror planen er at vente på et par kontrakter mere løber ud, og så erstatte de spillere med nogen der passer ind i den måde Kent vil spille på, fremfor at brænde lønkroner af på en halvsæson vi ikke kan nå hverken mesterskab eller nedrykning...

                          Mvh

                          MaxHH
                          Helt enig. Vi er igang med opbygning af et HOLD - i gang med en process - et ord som med Kent Nielsen ved roret ikke længere klinger så hult som tidligere.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            AK i topform er en bedre angriber end Zohore, og en af dem skulle jo trække nitten omkring spilletid.
                            Hvad baserer du det på? AK har ret beset haft én god sæson. At han i det hele taget kommer i topform igen er også noget af en forudsætning. Måske, måske ikke. Han er ikke ung længere, og skadehistorikken er bekymrende.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Jeg synes vi er kommet styrkede ud af dette vindue.

                              Angrebet er måske en smule svækket på bredden, men det går nok i et halvt års tid. AK i topform er en bedre angriber end Zohore, og en af dem skulle jo trække nitten omkring spilletid.

                              På midten er Emil endelig skibet af sted, og vi har fået et ungt, rost talent til pladsen i stedet. Izunna er en klar forstærkning i forhold til det bestående, og vi har styrket forsvaret med Joao og KEP, om end de først tiltræder til sommer. Tingager ser lovende ud, så der er vi også styrket i forhold til f.eks. en Vemmelund som backup.

                              Største anke for mig, er at man ikke har forholdt sig til målmandsposten, men Falkesgaards skade, og Kovals løn er nok grunden til, at man har udsat den beslutning frem til sommer. Jeg synes faktisk Koval så nogenlunde god ud i de to træningskampe mod Helsingør og Køge. Han havde nogle rigtigt gode redninger i begge. Vi kan håbe, at han kan løfte niveauet i foråret.
                              jo men det skader vel ikke noget at der er lidt konkurrence i truppen? Det ser jeg da hellere end at folk mere eller mindre er sikre på deres startplads.
                              Så ja bredden er da klart svækket i angrebet - anderledes kan det vel ikke være

                              Comment


                                #30
                                Det er ikke blevet til så meget spilletid for AK, men hans snit er bedre end både Zohore og Festers er det... Han er på 99 min. pr mål/assist, og sidste sæson var han topscorer i AaB... Synes da det ser ok ud med ham...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X