Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Holdet fra sommeren 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Og det ville være helt skuffende at beholde Haddi og at sende Lasse videre. Selvom begge er ikke det store lys i at sætte spillet i gang og er næsten altid god for en fejlavlevering så er Lasse med sine evner i 1 mod 1 og sine tacklinger den meget bedre cf af begge. Og med sin attitude kan han støtte og motivere hele holdet i problematiske situationer.
    ENIG. Ved ikke helt hvorfor Haddi har så stor en stjerne, men man kan jo ikke lade være med at tænke på drillerierne i julekalenderen om 'trænerens søn'. Kent må se noget i ham, som er svært at se på banen.

    Comment


      Jeg ved det nærmest usandsynligt at det skulle ske, men for hulan en stærk duo at have...

      http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...west-bromwich/
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        Jeg ved det nærmest usandsynligt at det skulle ske, men for hulan en stærk duo at have...

        http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...west-bromwich/
        Men virker til lindegaard er ved at være mere realistisk mht klubvalg og spilletid - syntes jeg sgu godt om. Han er for god til at smide det hele væk på en bænke plads. Men nej tror også niveauet og ambitionerne trods alt er til et par år mere i udlandet

        Comment


          Gryte
          Lund. KEP. Tverskov. Joao
          Desler. Izu. Makrini. Joan
          AK. Festersen

          Falke
          Magnus? Halgri. Tingager. JBL
          Lucas. JJT. Azer? Yao
          Greve Mikkelsen

          Ari?
          Thomsen?

          Start11 ser efterhånden fornuftig ud men venstresiden er ubekendt og håber at man forstærker sig i start11 og skubber nogen af ovenstående ned som reserver ... Så bliver det stærkt ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Gryte
            Lund. KEP. Tverskov. Joao
            Desler. Izu. Makrini. Joan
            AK. Festersen

            Falke
            Magnus? Halgri. Tingager. JBL
            Lucas. JJT. Azer? Yao
            Greve Mikkelsen

            Ari?
            Thomsen?

            Start11 ser efterhånden fornuftig ud men venstresiden er ubekendt og håber at man forstærker sig i start11 og skubber nogen af ovenstående ned som reserver ... Så bliver det stærkt ..
            Magnus P bliver erstattet af Buus, tror jeg. Så ser backerne jo egentlig rigtig gode ud. Generelt ser det godt ud, der mangler bare en erstatning for Falk, om det skal være Yao, Joan eller en ny ved jeg ikke. Håber lidt Yao slår igennem.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Gryte
              Lund. KEP. Tverskov. Joao
              Desler. Izu. Makrini. Joan
              AK. Festersen

              Falke
              Magnus? Halgri. Tingager. JBL
              Lucas. JJT. Azer? Yao
              Greve Mikkelsen

              Ari?
              Thomsen?

              Start11 ser efterhånden fornuftig ud men venstresiden er ubekendt og håber at man forstærker sig i start11 og skubber nogen af ovenstående ned som reserver ... Så bliver det stærkt ..
              Ikke helt enig. Ser højre kant som ubekendt :) Jacob Buus må også tiltænkes at have en rolle.

              Målmand: Gryte (sikker mand, med mindre A.Lindegaard vælger at tage et stk frivilligt arbejde i vores klub. Backup må klart være Falke)

              Højre back: Desler, med Oliver Lund og Jacob Buus som backup
              Venstre back: JBL som starter og Joao+Ari til at konkurrere
              Midterforsvar 1: KEP (backup Tingager og evt. Kurucay og magnus P)
              Midterforsvar 2: Haddi (Tverskov til at konkurrere eller overtage)

              Højre kant: ??? (Med Greve og Lucas som backup)
              Venstre Kant: Yao (Joan til at konkurrere)
              Central midtbane 1: Makrini (Backup Azer?)
              Central midtbane 2: Izunna (JJT til backup/konkurrere)

              Angriber 1: AK (Backup Mikkelsen?)
              Angriber 2: Fester (backup K.Weber?)

              Jeg antager, at Lasse Nielsen er fortid og det samme er tilfældet for Anders Thomsen. Vores venstre back har også én for meget.

              Vores største svaghed - imo - er pt, at der mangler et 1. valg til højre kant. Greve og JJT kan være backup, men det klare førstevalg mangler.
              Derudover må der kigges på de to forreste pladser. Fester og AK er sikre 1. valg. Mikkelsen bør være fortid og K.Weber/Raben bør være inde i billedet som udviklingsspiller, dvs. 4. valg. Det fornuftige 3. valg er der ikke pt.

              Venstre kant er jeg som sådan tilfreds med. Vi har Yao og Joan, der begge glimtvis har gjort det ok. Med en evt. JBL, JJT, Greve og Ari til at agere backup, tænker jeg at denne position er ok.
              Vi mangler ligeledes en 3. keeper. Håber, at man udnævne én af vores unge keepere til denne position og laver en kombination af træning med U19 og suppetruppen.
              Den centrale midt er noget usikker. Stoler man nok på Greve og JJT eller vil man hente en ekstra. Og kan Tverskov og Jacob agerer nogenlund backup?

              Kort fortalt, så håber jeg på følgende:
              - Ny 1. valg til højre kant
              - Ny 3. angriber
              - Indlemmelse af to angribere Raben og Weber
              - Indlemmelse Kurucay til forsvaret
              - Løsning på 3. keeper

              Comment


                Jeg tror at én ting vi kan være helt sikre på er, at trænerteamet ikke opererer med en Start 11'er endnu, og folk som Tverskov og Joao kommer ikke bare vader ind i startopstillingen over vores anfører og en JBL der har gjort en fin figur, så er det trods alt heller ikke større navne. Skulason er da mig bekendt også stadig OB-spiller fra sommer af? Jeg har i hvert fald ikke hørt andet.

                De nye tilføjelser giver en masse alsidighed, og muligheder for at justere taktisk til de forskellige kampe. Det er også det vi har set i denne sæson, på de positioner, hvor vi har eller har haft bredde imo. At snakke om Lund som fast mand på HB, virker da på mig lidt omsonst i hvert fald, taget i betragtning, at manden ikke har spillet fra start, når Desler har været klar, siden 1. runde. Nogle kampe vil Desler sikkert være foretrukket på højre backen, andre gange Lund, det tror jeg vi må forberede os på.

                Jeg tror med ret stor sandsynlighed, at vi kan sige at forsvaret nok er lukket, og målmandspositionen nok maksimalt vil få en tilføjelse af en 3. keeper.

                Midtbanen ser noget tyndbenet ud, givet at det stadig virker meget tvivlsomt at Azer forlænger, og at Falk efterlader et enormt tomrum. Her forventer jeg, at der vil komme to spillere ind, og de penge der ikke er brugt på transferbeløb på de tre vi har skrevet kontrakt med, vil da muligvis blive kastet efter en enkelt spiller med et vidst CV. En anden transferfri spiller kunne være en Fellah, Stephan P eller Rasmus Jönsson, hvis man synes at der er en kantspiller der er brug for, eller en Ørnskov eller Vingaard, hvis Azer smutter og man ikke synes at JJT og Tverskov er god nok rygdækning centralt.

                Angrebet vil jeg også forvente en enkelt tilføjelse til, og mon ikke det også bliver noget i den billige/transferfrie afdeling.
                Last edited by Sheed; 20-04-2016, 11:02.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                  Venstre kant er jeg som sådan tilfreds med. Vi har Yao og Joan, der begge glimtvis har gjort det ok. Med en evt. JBL, JJT, Greve og Ari til at agere
                  Må jeg spørge, hvad du bygger det på? Det er muligt at de glimtvis har gjort det godt i en reserveholds- eller træningskamp, men de har da absolut INTET vist i Superligaen, selvfølgelig også grundet at de knap har spillet, det vælger jeg at tro, at der er en grund til. Du sætter Yao på venstrekanten som en starter. Har du set manden? Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke har, og indtil at jeg har, skal jeg da heller ikke fælde en dom over ham, jeg kan bare konstatere, at han ikke har indgået i en Superligatrup endnu, så at regne med at han bare kan glide ind på holdet og spille fast, vil jeg tillade mig at kalde meget optimistisk.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Må jeg spørge, hvad du bygger det på? Det er muligt at de glimtvis har gjort det godt i en reserveholds- eller træningskamp, men de har da absolut INTET vist i Superligaen, selvfølgelig også grundet at de knap har spillet, det vælger jeg at tro, at der er en grund til. Du sætter Yao på venstrekanten som en starter. Har du set manden? Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke har, og indtil at jeg har, skal jeg da heller ikke fælde en dom over ham, jeg kan bare konstatere, at han ikke har indgået i en Superligatrup endnu, så at regne med at han bare kan glide ind på holdet og spille fast, vil jeg tillade mig at kalde meget optimistisk.
                    De har begge glimtvis fået fine tilbagemeldinger fra U19 og reserveholdet. Samt Joan gjorde det fint for SIF. Hvis Kent og Co. ser dem begge som kandidater til venstrekanten, kan jeg ikke se de hente endnu en.
                    Jeg tror på at enten henter man en 3. angriber eller en ny venstrekant, afhængig af hvordan Yao og Joan vurderes til de to pladser. Kan ikke se logikken eller det realistiske i, at man hente ind til begge positioner.

                    Comment


                      Med hensyn til 3. Målmand.
                      Hvis vi vælger Mathias eller Jackob fra U19 så er de langt fra bare noget der ligner en bænkplads. Så håber jeg godt nok at de stadig vil være tilknyttet vores U19 hold. Så gamle er de jo heller ikke, hvis jeg ikke husker helt forkert så bliver Mathias 18 på søndag

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                        Vores største svaghed - imo - er pt, at der mangler et 1. valg til højre kant. Greve og JJT kan være backup, men det klare førstevalg mangler.
                        Jeg så gerne Desler som HK og OL som back. Syntes OL har gjort det rigtigt fornuftigt i mange kampe. God speed og faktisk nogle fine indlæg.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                          De har begge glimtvis fået fine tilbagemeldinger fra U19 og reserveholdet. Samt Joan gjorde det fint for SIF. Hvis Kent og Co. ser dem begge som kandidater til venstrekanten, kan jeg ikke se de hente endnu en.
                          Jeg tror på at enten henter man en 3. angriber eller en ny venstrekant, afhængig af hvordan Yao og Joan vurderes til de to pladser. Kan ikke se logikken eller det realistiske i, at man hente ind til begge positioner.
                          Fair nok. Jeg synes at vi har et hold der godt kan håbe på at skulle spille mesterskabsslutspil næste sæson, på trods af at vi mister vores med afstand bedste spiller. Vi har et top 2 angreb i Superligaen imo, vi har fået styr på målmandsposten, der bliver hentet folk ind til defensiven så vi kan håbe på forbedring, og centralt på midtbanen ser de også ud til at finde melodien jo flere kampe der går. Derfor vil jeg også være rigtigt ærgerlig, hvis vi ikke formår at finde nogle folk der kan servicere vores skarpe angreb, og som vi bl.a. så i Brøndby, kan vi stort se ikke kreere en chance uden Falk på banen, den offensive drivkraft på midtbanen, lige bortset fra Deslers drives i højresiden, er ganske enkelt ikke eksisterende, når Falk er ude.

                          Jeg synes det ville være vanvittigt dumdristigt at indlade sig på, at en 19-årig ivorianer, hvis eneste seniorerfaring er en håndfuld venskabs- og reserveholdskampe, og en Edmundsson som intet har vist noget Superliganiveau endnu, og som ikke har naturligt udgangspunkt i venstresiden, skal være dem vi hænger vores hat på i derude. Jeg nægter at tro på, at man ikke henter en som kan begå sig der, om det så bliver en billig/transferfri spiller, eller den direkte erstatning for Falk, er jeg så i tvivl om.

                          Comment


                            @Sheed: Du har nævnt 'Haddi-forelskelsen' tidligere: det virker jo ikke helt usandsynligt. Måske forlænger vi endda med ham, afhængigt af f.eks. hvordan en Tverskov eller Perreira går i spænd med KEP. Ikke min kop te, men så dårlig er Haddi heller ikke; han er bare heller ikke specielt god eller spændende for fremtiden, og det har vi måske heller ikke råd til 24 mand, der er.

                            Mht midtbanen: en spiller som Jönsson eller evt. Fellah kunne jeg godt se JH gå efter. Især nu hvor Jönsson faktisk gør det ok på kanten i nogle kampe. Hold kæft hvor ville vi blive lagt for had i Aalborg så:-) Spillere som Ørnskov med defensiv kompetence virker helt overkill til sommer; mens en type som Vingaard nok kigger på muligheder for sit spil og bliver i FCN

                            Offensivt tror jeg OB har ét skud i bøssen; jeg tror på én god signing til kant. Kent kan se, at det mangler, når Falk ikke er der. 3.angriber bliver sikkert someguy. Igen kunne Jönsson være interessant, fordi han jo også kan spille den rolle.

                            Comment


                              Jeg synes, at forårets kampe har vist til fulde, at der er to spillere vi er afhængige af mere end nogen andre.

                              Nemlig Falk og El Makrini.

                              Der er en verden til forskel på vores hold offensivt med og uden Falk, og defensivt med og uden Makrini. Og vi kan vist godt lukke den der pseudo-debat om, hvorvidt Falk egentlig har nogen betydning for vores hold. Han tager en masse løb, der binder forsvarsspillere, han assisterer, han har tredjesidste fod på mange angreb, han scorer, og altsammen også i de kampe, hvor han ikke nødvendigvis spiller prangende. Han har vel aldrig haft et højere bundniveau end han har nu.

                              Hvis vi skal blande os i toppen næste sæson, så skal der pinedød hentes en eller anden form for erstatning for Falk. Det behøver ikke være en-til-en, hvor man henter en højre/venstrekant. Det kan også være en offensiv midtbanespiller, eller en hængende angriber. Men der skal hentes en af den slags spillere, der kan skabe noget på egen hånd. For dem har vi pt. ikke rigtig nogle af, ud over Falk.

                              Mit håb for næste sæsons opstilling:

                              --------------Grytebust
                              Desler---KEP---Tverskov---JBL
                              --------Izunna---Makrini
                              Ny---------Festersen-----Yao/Simón/Ny
                              --------------AK

                              Og så ville jeg meget gerne have en stor CF, som kan komme ind og vinde nogle hovedstødsdueller i de kampe hvor vi ikke kan spille os igennem offensivt.
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                                Med hensyn til 3. Målmand.
                                Hvis vi vælger Mathias eller Jackob fra U19 så er de langt fra bare noget der ligner en bænkplads. Så håber jeg godt nok at de stadig vil være tilknyttet vores U19 hold. Så gamle er de jo heller ikke, hvis jeg ikke husker helt forkert så bliver Mathias 18 på søndag
                                Helt enig. En løsning, hvor enten kamp på reserveholdet eller U19 hver gang afhængig af Gryte og Falke deltagelse skal være et must. Det bør kunne planlægges mht træning m.m. Og ville være et sted, hvor jeg synes det gav mening at spare, idet det åbner op for udvikling af en ung keeper.

                                Comment

                                Working...
                                X