Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den store VALG 2015-tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Synes egentlig, at det mest skræmmende herinde er, at så mange stemmer på EL. Men ok, de har i det mindste ændret deres principprogram, så det ikke indeholder ophævelse af politiet. Skal man stadig deles om computere og TV hvis de kommer til magten?

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
      Synes egentlig, at det mest skræmmende herinde er, at så mange stemmer på EL. Men ok, de har i det mindste ændret deres principprogram, så det ikke indeholder ophævelse af politiet. Skal man stadig deles om computere og TV hvis de kommer til magten?
      Nu er det et meget spinkelt grundlag, men jeg vover pelsen. Der er nok en større gruppe røde vælgere, der går til EL efter skuffelse over den 'røde' regering. Tror man havde forventet mere rød politik, men mange mener nok at Rad V trak regeringen alt for meget til højre på for mange punkter, at SF var totalt usynlig og solgte ud på næsten alt og at den reelle regeringsleder var Margrethe Vestager. Det var ikke lige det man havde sat næsen op efter. Mange kigger nok til EL, da man sidder tilbage med følelsen af at det er det eneste røde parti der er tilbage. Dog synes jeg at Pia Olsen Dyhr har fået sat prop i hullet og mon ikke SF får et hæderligt valg trods alt.

      MvT
      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
        Synes egentlig, at det mest skræmmende herinde er, at så mange stemmer på EL. Men ok, de har i det mindste ændret deres principprogram, så det ikke indeholder ophævelse af politiet. Skal man stadig deles om computere og TV hvis de kommer til magten?
        Nja... Der er jo ingen der forventer det parti de stemmer på får 90 mandater, så en stemme på Enhedslisten kan jo sagtens være givet uden at man forventer alle banker nationaliseret efter valget, men blot vil trække en rød regering i en rød retning... For, lad os være ærlige, der ER sgu ikke meget forskel på midterpartiernes politik...

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
          Nja... Der er jo ingen der forventer det parti de stemmer på får 90 mandater, så en stemme på Enhedslisten kan jo sagtens være givet uden at man forventer alle banker nationaliseret efter valget, men blot vil trække en rød regering i en rød retning... For, lad os være ærlige, der ER sgu ikke meget forskel på midterpartiernes politik...
          Nej, det er potato, potarto. Det kan jeg godt se pointen i.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
            Nej, det er potato, potarto. Det kan jeg godt se pointen i.
            Og selvom jeg bestemt ikke kan forene mig med Enhedslisten politik, kan jeg kun beundre deres politikere. De praktiserer virkelig det de prædker, og er ikke i politik for egen vindings skyld, modsat en hel del af de andre...

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
              Nu er det et meget spinkelt grundlag, men jeg vover pelsen. Der er nok en større gruppe røde vælgere, der går til EL efter skuffelse over den 'røde' regering. Tror man havde forventet mere rød politik, men mange mener nok at Rad V trak regeringen alt for meget til højre på for mange punkter, at SF var totalt usynlig og solgte ud på næsten alt og at den reelle regeringsleder var Margrethe Vestager. Det var ikke lige det man havde sat næsen op efter. Mange kigger nok til EL, da man sidder tilbage med følelsen af at det er det eneste røde parti der er tilbage. Dog synes jeg at Pia Olsen Dyhr har fået sat prop i hullet og mon ikke SF får et hæderligt valg trods alt.

              MvT
              tror du rammer ret præcist her. Enhedslisten blev store da S men ikke mindst SF rykkede for langt mod midten i jagten på ministerbiler. Det efterlod et hul - for hvor fanden skulle folk gå snart gå hen. Og så har de jo lige pt nogle ret dygtige politikere - det spiller nok også en rolle. Syntes mange politikere fra de store "etablerede" partier....det ren uld i mund og de brænder ikke igennem.

              Så tilfældigvis Kristendemokraternes formand den anden morgen...mener det var tv2. Han var sgu go, man kunne mærke han mener hvad han siger.....nu kunne jeg aldrig drømme om at stemme den vej - men det er sgu forfriskende med den slags politikere.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                tror du rammer ret præcist her. Enhedslisten blev store da S men ikke mindst SF rykkede for langt mod midten i jagten på ministerbiler. Det efterlod et hul - for hvor fanden skulle folk gå snart gå hen. Og så har de jo lige pt nogle ret dygtige politikere - det spiller nok også en rolle. Syntes mange politikere fra de store "etablerede" partier....det ren uld i mund og de brænder ikke igennem.

                Så tilfældigvis Kristendemokraternes formand den anden morgen...mener det var tv2. Han var sgu go, man kunne mærke han mener hvad han siger.....nu kunne jeg aldrig drømme om at stemme den vej - men det er sgu forfriskende med den slags politikere.

                Kristendemokraterne stemmer jeg heller ikke på - men deres formand er sympatisk og levende og man føler at han mener 100 % hvad han siger.

                Mange andre har som du siger uld i mund virker dresseret ofte svarer de ikke på hvad de bliver spurgt om, men lirer bare flosker af.
                Last edited by Ricardo; 06-06-2015, 11:33.

                Comment


                  #98
                  Hvilke emner mener i politikerne burde snakke mere om? Klima, afhjælpning af flygtningestrømmen ( afhjælpning, som i mindske de problemer de flygter fra, i stedet for at skændes om hvorvidt vi skal hjælpe dem der er kommet, og hvordan vi forhindrer flere i at komme hertil), og dansk udenrigspolitik, i forhold til væbnede konflikter fremadrettet... Det er ting jeg gerne ville høre politikernes mening om. Hvad mangler i andre?

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                    Hvilke emner mener i politikerne burde snakke mere om? Klima, afhjælpning af flygtningestrømmen ( afhjælpning, som i mindske de problemer de flygter fra, i stedet for at skændes om hvorvidt vi skal hjælpe dem der er kommet, og hvordan vi forhindrer flere i at komme hertil), og dansk udenrigspolitik, i forhold til væbnede konflikter fremadrettet... Det er ting jeg gerne ville høre politikernes mening om. Hvad mangler i andre?

                    Jeg så gerne at politikkerne ville tage flygtningestrømmen alvorligt, jeg er af den overbevisning at vi ikke kan afhjælpe problemet ved at lade indvandringen i vesten blive på samme niveau som nu, og det er sagt udfra at jeg kan finde talrige eksempler på at integrationen mange steder har slået fejl de sidste 20-30 år hvis ikke mere. Jeg har desværre ikke de vise sten, så sad jeg ikke her, men vi er forpligtet til at hjælpe, da vi også har et ansvar for mange af de ændringer der har undergravet flere af de mellemøstlige lande, mere end de var i forvejen. I min verden er der i dansk politik enten strammere eller slappere, dem der siger grænsebom nu, så er problemet løst, eller dem som siger kom herop, så løser det problemet. Der mangler i min verden i den grad et samarbejde partierne i mellem, og i EU, så der kan findes en løsning alle kan være tjent med.

                    Lidt i samme boldgade, mangler jeg også svar på hvilke job de flygtninge der kommer herop skal bestride, det kniber i den grad med at få resten af den nuværende befolkning i landet ud i job, og det er ikke fordi, de ikke skal arbejde, men jeg frygter lidt at de ender i diverse praktiker og lignende, og derigennem er med til at få virksomheder i særdeleshed de offentlige til at spekulere i gratis arbejdskraft, uden udsigt til et egentligt job.


                    Og så mangler jeg i den grad format hos de folkevalgte, men det er vel for meget at håbe på, jeg syntes i den grad at niveauet er på hastigt nedadgående, det flyver med perfide angreb politikkerne i mellem på de socialemedier, og når man tænker på at de har en stab bag sig, der er uddannet til at få dem til at fremstå professionelle, så undre man sig engang i mellem. Som eksempel kan man bruge Stauning, der efterhånden fik prædikatet landsfader hæftet på sig, netop fordi han var god til at favne bredt, og jeg tvivler på at manden havde en stab af spindoktorer , bevares tiden er en anden nu, men vi bryster os jo af at vi hele tiden bliver klogere, så lad det gerne gælde politikkerne.

                    Sidst men ikke mindst ser jeg gerne en ordentlig gennemgang af dagpengeområdet. Uden at ville uddybe, så kunne vi godt trænge til en brugbar løsning på området.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fidusen999 Se indlæg
                      Jeg så gerne at politikkerne ville tage flygtningestrømmen alvorligt, jeg er af den overbevisning at vi ikke kan afhjælpe problemet ved at lade indvandringen i vesten blive på samme niveau som nu, og det er sagt udfra at jeg kan finde talrige eksempler på at integrationen mange steder har slået fejl de sidste 20-30 år hvis ikke mere. Jeg har desværre ikke de vise sten, så sad jeg ikke her, men vi er forpligtet til at hjælpe, da vi også har et ansvar for mange af de ændringer der har undergravet flere af de mellemøstlige lande, mere end de var i forvejen. I min verden er der i dansk politik enten strammere eller slappere, dem der siger grænsebom nu, så er problemet løst, eller dem som siger kom herop, så løser det problemet. Der mangler i min verden i den grad et samarbejde partierne i mellem, og i EU, så der kan findes en løsning alle kan være tjent med.

                      Lidt i samme boldgade, mangler jeg også svar på hvilke job de flygtninge der kommer herop skal bestride, det kniber i den grad med at få resten af den nuværende befolkning i landet ud i job, og det er ikke fordi, de ikke skal arbejde, men jeg frygter lidt at de ender i diverse praktiker og lignende, og derigennem er med til at få virksomheder i særdeleshed de offentlige til at spekulere i gratis arbejdskraft, uden udsigt til et egentligt job.


                      Og så mangler jeg i den grad format hos de folkevalgte, men det er vel for meget at håbe på, jeg syntes i den grad at niveauet er på hastigt nedadgående, det flyver med perfide angreb politikkerne i mellem på de socialemedier, og når man tænker på at de har en stab bag sig, der er uddannet til at få dem til at fremstå professionelle, så undre man sig engang i mellem. Som eksempel kan man bruge Stauning, der efterhånden fik prædikatet landsfader hæftet på sig, netop fordi han var god til at favne bredt, og jeg tvivler på at manden havde en stab af spindoktorer , bevares tiden er en anden nu, men vi bryster os jo af at vi hele tiden bliver klogere, så lad det gerne gælde politikkerne.

                      Sidst men ikke mindst ser jeg gerne en ordentlig gennemgang af dagpengeområdet. Uden at ville uddybe, så kunne vi godt trænge til en brugbar løsning på området.
                      Syntes det er svært med flygtninge strømmen lige nu med alt den krig og elendighed der er i Afrika og Mellemøsten, ser helst at man prøver at løse det i nær området gennemtvinger sikre zoner i de nær områder folk flygter fra, laver nogle kvalitets flygtninge lejre med mulighed for uddannelse både faguddannelser og teoretiske uddannelser, så flygtningene er klar til at vende hjem stærke og kan bidrage til at bygge deres land op.
                      Flygtninge lejren skal kunne fungerer som et godt og trygt hjem/samfund hvor funktionerne varetages så vidt muligt af undbyggerene lejren. Håndværk fødevarer produktion sundheds væsen uddannelse m.m Der var en udseendelse i DR eller TV2 fra en sådan flygtninge lejre på et tidspunkt moren var lærer og børnene gik i skole,der var luft og gode legepladser m.m. Moderen var meget tilfreds og havde ikke noget ønske om at være flygtning i et andet land.

                      Det kan DK ikke løse alene men kræver en international indsats, enten millitært eller lave aftaler med sikre nabolande.

                      Syntes flygtninge debatten er meget skinger og blandes sammen med besparelser på ulandshjælpen.

                      Fokus er meget på besparelser på kontanthjælp, forlængelse af dagpengeperiode skattelettelser m.m. Nu når opsvinget er her syntes jeg fokus også skulle være at få unge som ikke er på arbejdsmarkedet eller under uddannelse igang. Ikke ved pisk men at tilrettelægge forløb så de har bedre muligheder, samarbejde med erhvervslivet og faglige organisationer, fjerne barriere. Har ikke noget imod udenlandsk arbejdskraft, men spild at danske unge etniske ikke etniske ikke er klar og har kompentancerne til at udfylde disse job,

                      Comment


                        At vi på verdensplan har den største flygtningestrøm i jeg ved ikke hvor mange år, fylder utroligt lidt i den debat der foregår synes jeg... Jeg ved ikke hvad blå fløj ville have gjort så meget anderledes i denne tid, jo, DF ville have en grænsebom, så de kan fange alle de her flygtninge, våben, og stoffer der kommer ind... problemet er bare det meste kommer ind via søsiden, og vi har ikke nogen egentlig bevogtning af hverken kystlinje eller farvand i Danmark, stort set kun frivillige(som det generelle samfund i øvrigt ikke respekterer en meter, det er jo bare Hjemmeværnsfolk)

                        Vi har en af Europas korteste landegrænser, men omvendt en af Europas længste kystlinjer... Jeg synes det er helt gak gak at snakke grænsebom, eller, det er det jo så ikke, for det er jo det folk gerne vil høre...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          At vi på verdensplan har den største flygtningestrøm i jeg ved ikke hvor mange år, fylder utroligt lidt i den debat der foregår synes jeg... Jeg ved ikke hvad blå fløj ville have gjort så meget anderledes i denne tid, jo, DF ville have en grænsebom, så de kan fange alle de her flygtninge, våben, og stoffer der kommer ind... problemet er bare det meste kommer ind via søsiden, og vi har ikke nogen egentlig bevogtning af hverken kystlinje eller farvand i Danmark, stort set kun frivillige(som det generelle samfund i øvrigt ikke respekterer en meter, det er jo bare Hjemmeværnsfolk)

                          Vi har en af Europas korteste landegrænser, men omvendt en af Europas længste kystlinjer... Jeg synes det er helt gak gak at snakke grænsebom, eller, det er det jo så ikke, for det er jo det folk gerne vil høre...
                          Seriøst?
                          Har du nogen som helst "beviser" for, at indvandrere/asylansøgere kommer ind fra søsiden? Jeg forestiller mig små gummibåde sejlende fra England, Tyskland, Polen og lign. Andre forslag?
                          Mvh Kent

                          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                            Seriøst?
                            Har du nogen som helst "beviser" for, at indvandrere/asylansøgere kommer ind fra søsiden? Jeg forestiller mig små gummibåde sejlende fra England, Tyskland, Polen og lign. Andre forslag?
                            tror ikke på der kommer de store mængder flygtninge til danmark fra søsiden.....omvendt så er tanken om en grænsebom jo himmelråbende tåbelig....hvis du VIL ind mon så ikke bare du tager turen over marken eller en skov eller andre veje der ikke lige har den famøse grænsebom. Det er ren symbol politik og vil ingen reel indvirkning have på hvem der kan komme ind i landet.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              At vi på verdensplan har den største flygtningestrøm i jeg ved ikke hvor mange år, fylder utroligt lidt i den debat der foregår synes jeg... Jeg ved ikke hvad blå fløj ville have gjort så meget anderledes i denne tid, jo, DF ville have en grænsebom, så de kan fange alle de her flygtninge, våben, og stoffer der kommer ind... problemet er bare det meste kommer ind via søsiden, og vi har ikke nogen egentlig bevogtning af hverken kystlinje eller farvand i Danmark, stort set kun frivillige(som det generelle samfund i øvrigt ikke respekterer en meter, det er jo bare Hjemmeværnsfolk)

                              Vi har en af Europas korteste landegrænser, men omvendt en af Europas længste kystlinjer... Jeg synes det er helt gak gak at snakke grænsebom, eller, det er det jo så ikke, for det er jo det folk gerne vil høre...
                              nu bevæger du dig over i nuancer - og det er en grim ting når man er politiker. Det gælder om at virke handlekraftig og kunne forklare sine forslag på ikke alt for meget over 30 sek. Så derfor grænsebomme og lavere ydelser til flygtninge - for det er jo derfor de kommer hertil......

                              Det er virkeligt komplicerede problemstillinger - og det virker desværre ikke til at nogen af de 2 sider har fundet de vise sten.....

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                                Seriøst?
                                Har du nogen som helst "beviser" for, at indvandrere/asylansøgere kommer ind fra søsiden? Jeg forestiller mig små gummibåde sejlende fra England, Tyskland, Polen og lign. Andre forslag?
                                Lad mig lige få præciseret det ordenligt først, kan se der kan opstå tvivl... Jeg ved ikke om menneskesmugling i sig selv foregår mest via søvejen, det som jeg fik forklaret var at smugling generelt(nævnt: mennesker, våben, stoffer, tyvekoster ud af landet, osv) nu foregik mest via søvejen... Eksempel: http://nyhederne.tv2.dk/2014-02-05-t...-lystb%C3%A5de "- Det er et faktum, at en af de store transportmetoder for hash er via lystbåde. Og i Danmark har vi ingen toldkontrol på havet, siger Jørn Rise til tv2.dk."

                                Mht. flygtninge, så foregår det nok mest ved at de gemmer sig i lastrum på skibe der kommer til landet, ligesom de gør det på lastbiler feks... og det gælder så også ud af landet/videre på flugt...

                                http://www.tvmidtvest.dk/indhold/bli...er-soeger-asyl
                                http://sn.dk/Kalundborg/Blinde-passa.../artikel/87015
                                http://politirapporten.nu/2015/03/as...de-passagerer/
                                http://www.jv.dk/artikel/1507415:Esb...sat-i-arresten
                                http://www.jv.dk/artikel/1653055:Skj...blind-passager
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X