Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygtetråd vinteren 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Cardiff er ved at nedskære udgifter kraftigt. Zohore er en billig spiller for dem, hvis han 'kun' må få 6 mio om året i løn. Britisk fodbold er sindssygt mht penge.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Hm - ville gerne beholde Zohore, men buddet kan jo blive for stort. Enig med alle jer, der skriver, at det handler om prisen - og om der kommer noget kvalitet ind den anden vej.

      Der er én ting, som er lidt specielt ved det rygte; og det er at Cardiff City er under transfer ban pga financial fair play regel-brud. Dvs. at de ikke kan signe spillere indtil sommer, MEN, der er nogle undtagelser. De kan nu her signe en spiller, hvis 'employer cost' (og det kun løn og bonus??? ret afgørende her) ikke overstiger 600.000 pund. Kilde: http://www.walesonline.co.uk/sport/f...thing-10741737 Dette gælder dog kun, hvis truppen er på max 24 etablerede spillere (21 år eller ældre, har spillet min 5 kampe for klubben). I tilfælde af skade kan de også hyre en målmand udover de 24 spillere.

      Altså: hvis jeg forstår det ret, så kan de hyre Zohore på en max-løn på 6 mio - han kan også være interessant for dem, fordi han er 21, men ikke har spillet før, og dermed ikke tæller som en 'etableret spiller'(?). Reglerne er godt snørklede og mærkelige.
      Godt spottet!

      Comment


        Får vi et stort salg ud af det. Skal man også huske på det er første gang i rigtig mange år at vi får solgt i klassen +1 mio. Euro som jeg klart forventer vi scorer. Det er vores klub jo selvfølgelig afhængig af også at gøre en gang i mellem. Zohore er ikke vigtigere end at det kan betale sig, således vi kan styrke os med højere kvalitet på andre positioner, hvor vi er væsentlig svagere stillet. Det bliver et par spændende sidste dage!!

        Comment


          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
          Cardiff er ved at nedskære udgifter kraftigt. Zohore er en billig spiller for dem, hvis han 'kun' må få 6 mio om året i løn. Britisk fodbold er sindssygt mht penge.
          Mon ikke at Zohore kan nøjes med det

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Det hører selvsagt i den grad med i ligningen, men isoleret set, synes jeg nu også det er flot at få fyret en mand afsted til Championship, som for under et år siden blev ophævet i sin klub, og som heller ikke ligefrem var in demand i sommers. Det er et rigtigt positivt tegn udadtil, at OB kan være med til at løfte spillere på den måde, og kan i den grad også være med til at styrke os økonomisk.
            Det ændre ikke på min pointe med, at OB har mistet 3 offensive spillere og hentet 3 defensive spillere ind. Det er hele tiden et regnestykke, der ikke går op.
            Når det er sagt, må vi hellere vente til på mandag med at gøre dom over transfervinduet. :)

            Comment


              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Cardiff er ved at nedskære udgifter kraftigt. Zohore er en billig spiller for dem, hvis han 'kun' må få 6 mio om året i løn. Britisk fodbold er sindssygt mht penge.
              Præcis, og Cardiff modtager stadig parachute money fra deres tur i PL. £64 mio. fordelt over 4 år front-loaded, så det er stadig en klub, hvor der florerer mange penge.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                Får vi et stort salg ud af det. Skal man også huske på det er første gang i rigtig mange år at vi får solgt i klassen +1 mio. Euro som jeg klart forventer vi scorer. Det er vores klub jo selvfølgelig afhængig af også at gøre en gang i mellem. Zohore er ikke vigtigere end at det kan betale sig, således vi kan styrke os med højere kvalitet på andre positioner, hvor vi er væsentlig svagere stillet. Det bliver et par spændende sidste dage!!
                Har lige måttet læse lidt om transfer embargo. Så vidt jeg kan forstå, så vil en pris for Zohore på op til 20 mio næppe påvirke Cardiffs regnskab synderligt, bla. fordi transferudgift afskrives over kontraktperioden. Signer de ham på 3-årig til 9 mio, f.eks., så vil 3 mio om året ikke betyde noget i forhold til Cardiffs samlede økonomi ift financial fair play embargo. Så længe de overhovedet har lov til at signe ham, og det lader det til, at de har.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                  Mon dog man ikke stadig vil satse på Falkesgaard fremdrettet?
                  Håber godt nok vi har større ambitioner
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                    Hmm... Godt nok har vi AK til at tage over, men det efterlader os lidt tyndt besat på toppen.
                    Men hvis prisen er god...
                    Ja hvis vi får den rigtige pris kan det jo pludselig åbne op for at vi vil kunne forstærke os på både målmandsposten, midterforsvaret og venstrekanten.
                    Som direkte erstatning for Zohore vil jeg pege på Finnbogason som her kontrakt i Horsens frem til sommer. Vi har jo både Festersen og AK.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                      Som direkte erstatning for Zohore vil jeg pege på Finnbogason som her kontrakt i Horsens frem til sommer. Vi har jo både Festersen og AK.
                      Ikke noget dumt bud. Han er måske lidt for stor og tung til, at han er en type som jeg kunne forestille mig, at man gerne vil have, men jeg tror helt sikkert på, at han også vil kunne lave mål i Superligaen, og hans kvaliteter er meget lig Zohores, hvis det er det man leder efter.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                        Ja hvis vi får den rigtige pris kan det jo pludselig åbne op for at vi vil kunne forstærke os på både målmandsposten, midterforsvaret og venstrekanten.
                        Som direkte erstatning for Zohore vil jeg pege på Finnbogason som her kontrakt i Horsens frem til sommer. Vi har jo både Festersen og AK.
                        Eller måske give Greve muligheden i angrebet. Falk kan jo også rykkes frem..
                        Men det gør jo så bare at vi er tynde andre steder

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
                          Det ændre ikke på min pointe med, at OB har mistet 3 offensive spillere og hentet 3 defensive spillere ind. Det er hele tiden et regnestykke, der ikke går op.
                          Når det er sagt, må vi hellere vente til på mandag med at gøre dom over transfervinduet. :)
                          I henblik til forårets hold er der aktuel
                          Radza, Kirke (def), Kryger (off?), Larsen (off) sandsynligvis Zohore (off) ud og Izunna (def), Tingager (def) og Yao (off) ind. Det er ikke et såå dårlig regnestykke. Men er enig : vi skulle bedømme vinduet først mandagnat. Tror ikke vi er allerede færdig. Der er spørgsmålet om Falk, en ny kantspiller og kan ikke forestille mig at vi gå kun med Tørnes og Koval i forårsæsonen .
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Cardiff er ved at nedskære udgifter kraftigt. Zohore er en billig spiller for dem, hvis han 'kun' må få 6 mio om året i løn. Britisk fodbold er sindssygt mht penge.
                            ja "kun" 6 mill om året - det er mere end hvad falk fik for sit skifte

                            syntes det er ærgerligt - og måske også lige tidligt nok for zohore - men er pengene så store, både for ham og OB ja så må det være sådan. Meningen er vel at vi skal have flere talenter, egne såvel som udefra, ind - og så sælge videre....og en 10+ mill så bør der være en smule til nye spillere efter man har lappet huller i budgettet

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              ja "kun" 6 mill om året - det er mere end hvad falk fik for sit skifte

                              syntes det er ærgerligt - og måske også lige tidligt nok for zohore - men er pengene så store, både for ham og OB ja så må det være sådan. Meningen er vel at vi skal have flere talenter, egne såvel som udefra, ind - og så sælge videre....og en 10+ mill så bør der være en smule til nye spillere efter man har lappet huller i budgettet
                              Glæder mig som et barn den 23/12 til at få prisen at vide... Den har bare at være 2-cifret

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Glæder mig som et barn den 23/12 til at få prisen at vide... Den har bare at være 2-cifret
                                enig - men nu ved vi ikke om han havde en klausul i sin kontrakt. Men vi snakker en engelsk klub - der er mange penge, Zohore - u21 landsholdsspiller der har gjort det rigtigt godt over efteråret, stor og fysisk stærk - så umiddelbart vil han passe fint ind. Og endelig hvis vi snakker en "billig" løn på små 6 mill - (hviket vi selvf ikke ved om det er hvad han får) men er de villig til at give det i løn - så er de også villige til at betale...
                                +20 tror jeg er urealistisk.....12-15 mener jeg ikke bør være helt væk.

                                - men igen.....klausul???

                                Comment

                                Working...
                                X