Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transferønsker og muligheder vinteren 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
    Er det? Gjorde spelmann sine medspillere bedre? Spillede vi gudebold med ham på holdet? :o)
    Om det er forkert at kalde Spelmann en fuser i OB? Ja, det er det helt åbenlyst i min verden. Jeg skal være den første til at sige, at jeg ikke var ovenud begejstret for Spelmann i OB for et år siden, men med det forår han leverede, beviste han rigeligt til at undgå betegnelsen fuser, og det efterfølgende salg, hjalp da absolut til.

    Gjorde Spelmann sine medspillere bedre i det første 1½ år i OB? Spillede vi gudebold med ham på holdet? Nej og nej, i min verden, men det var ved gud ikke hans skyld. For det første spillede han på et hold der aldrig rigtigt virkede til at have nogen retning under Troels Bech, og på den centrale midtbane blev han parret med middelmådige makkere som Schoop, COB, Vadocz, Ari, Azer, som ikke gjorde Spelmann bedre og vice versa. Spelmann var åbenlyst fejlcastet til den rolle, han primært var sat til at udfylde under TB, og det falder i min verden tilbage på TB og JH.

    Han viste sidste forår, hvad han kan, når han får nogle mere frie tøjler, og kan være en pestilens for modstanderen med hans løbepensum og arbejdsiver. Han er og bliver aldrig en spiller der hører til fast i maskinrummet på midten. Han skal have lov til at tage sine udflugter, og så kan han gøre meget ondt på et forsvar, som han bl.a. viste sidste forår og med 8 kasser i Horsens bronzesæson.

    Vil han så kunne passe ind i det nye OB-projekt under Kent? Det er jeg ikke sikker på, for skal man have det maksimale ud af Spelmann, skal han have lov til at være uortodoks og gøre nogle til tider irrationelle ting. Det er jeg ikke sikker på, at man vil give en spiller med hans niveau lov til. Når det så er sagt, vil jeg heller ikke udelukke det, særligt ikke i den nuværende situation, hvor vi er sløjt besat på kanterne, særligt hvis Falk smutter i det her vindue. Jeg kunne godt forestille mig, at han kunne være brugbar i en rolle som kantspiller. I AaB brugte Kent folk som Thomsen, Søren Frederiksen og Wichmann på kanten, og de er bestemt ikke prototyperne på kantspillere. I vores nyere historie indgik spillere som Johansson og HHA også i perioder i idealopstillingen som kantspillere, selvom at jeg absolut heller ikke vil betegne dem som arketyperne på en kant, så jeg vil ikke udelukke, at Spelmann kunne bruges i sådan en rolle.

    Alene Spelmanns personlighed, vildskab og arbejdsiver, gør at jeg i hvert fald ikke vil tilladde mig at brokke mig over, at han skulle vende tilbage. Typer som ham skader aldrig at have i truppen. Om han så vil kunne fungere spillemæssigt, vil jeg i så fald være spændt på at se, hvorvidt man vil kunne løse.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      Jeg kunne faktisk sagtens se Spelmann i en start-11er i en 4-2-3-1-opstilling. En position som fremskudt midt/hængende angriber, hvor hans arbejdsraseri og gode skud kunne komme til deres ret.


      -----------Festersen-------
      -Yao-----Spelmann----Desler
      -------Izunna--Makrini----

      ...Men det ville næsten være synd at bænke BÅDE AK og Zohore, når vi nu endelig har gode angribere.
      Kan kun være enig
      "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
        Er det? Gjorde spelmann sine medspillere bedre? Spillede vi gudebold med ham på holdet? :o)

        som max skriver, så vil der ikke være plads til ham i start11. Og vi kan ikke spille bold med ham på banen, samt han vil kræve sin gode løn og friholde unge spillere deres plads i truppen.
        Det handler ikke om, hvorvidt der er plads til ham på det nuværende hold (hvilket jeg også har forklaret tidligere).
        Det handler om, at du kalder en af vores, på det tidspunkt, bedste spillere for en fuser.
        Om vi spillede gudefodbold eller ej, er da irrelevant ift Spelmann. Så var alle vores spillere fusere fordi vi ikke spillede gudebold? Jeg har meget svært ved at følge din argumentation.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Jeg kunne faktisk sagtens se Spelmann i en start-11er i en 4-2-3-1-opstilling. En position som fremskudt midt/hængende angriber, hvor hans arbejdsraseri og gode skud kunne komme til deres ret.


          -----------Festersen-------
          -Yao-----Spelmann----Desler
          -------Izunna--Makrini----

          ...Men det ville næsten være synd at bænke BÅDE AK og Zohore, når vi nu endelig har gode angribere.
          Så må vi over i en 3-5-2 :)

          Comment


            Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
            Så må vi over i en 3-5-2 :)
            Tror ikke det ligger til Kent's stil.. Måske en 4-5-1 hvis vi møder en virkelig stærk modstander. Ellers bliver det 4-4-2

            Comment


              Jeg tror nu ikke, at vi skal regne med Yao er starter på vores venstrekant i foråret. Som OB meldte ud, da man skrev med ham, så er han først og fremmest tilknyttet U19-holdet, hvorfor jeg er meget sikker på, at man er på jagt efter en ny kant – uanfægtet om Falk bliver eller ej. Jeg tror man er ok tilfredse med Desler/Greve og til nøds Lucas J på højrekanten, mens vi jo faktisk ikke har en decideret venstrekant, ud over Yao, pt. Jeg er stensikker på, at der lander en spiller inden vinduet lukker. Jeg er ikke så varm på Fellah, som der har været rygter om, men er det ham, der kommer, så skal han da have chancen.

              Comment


                Jeg er meget enig, det er helt useriøst at kalde ham en fuser... Spelmann var sammen med Falk bla. vores topscorer og energibundt sidste sæson...

                Han scorede samme antal mål som Lado, Bodul, Dalgaard, og Mikkelsen gjorde tilsammen...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Spelman leverede, hvad man kunne forvente af ham i OB, og vi skal være rigtigt glade for den indsats, han leverede for os sidste forår. Jeg kan dog ikke se, at han skulle passe ind længere. Ja, han kommer med en masse god energi, men hvor skulle man placere ham? Jeg kan ikke se ham på kanten som en permanent løsning (og det kan han iøvrigt heller ikke selv), og de andre pladser han kan dække spiller vi ikke med eller er besat af bedre (egnede) spillere.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Jeg kunne faktisk sagtens se Spelmann i en start-11er i en 4-2-3-1-opstilling. En position som fremskudt midt/hængende angriber, hvor hans arbejdsraseri og gode skud kunne komme til deres ret.


                    -----------Festersen-------
                    -Yao-----Spelmann----Desler
                    -------Izunna--Makrini----

                    ...Men det ville næsten være synd at bænke BÅDE AK og Zohore, når vi nu endelig har gode angribere.
                    Jeg vil give ret i opstillingen, men det er ikke KN's stil.

                    Comment


                      Jeg er nødt til at spørge hvordan yao kan lande i startopstillingen ?
                      Han har efter sigende spillet en fin træningskamp mod Helsingør og fs har kaldet ham en usleben diament.
                      Meeeen i start 11eren !
                      Hmmm

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Søren m Se indlæg
                        Jeg er nødt til at spørge hvordan yao kan lande i startopstillingen ?
                        Han har efter sigende spillet en fin træningskamp mod Helsingør og fs har kaldet ham en usleben diament.
                        Meeeen i start 11eren !
                        Hmmm
                        Det kommer jo an på alternativet... Falk? Forhåbentlig væk. Desler? På den anden kant. Ari? Nej tak, skal han spille, er det på backen. Greve? Bestemt en mulighed, men er han ikke bedre på højre? Lucas? Næppe mindre usleben end Yao.

                        Mvh

                        MaxHH

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Søren m Se indlæg
                          Jeg er nødt til at spørge hvordan yao kan lande i startopstillingen ?
                          Han har efter sigende spillet en fin træningskamp mod Helsingør og fs har kaldet ham en usleben diament.
                          Meeeen i start 11eren !
                          Hmmm
                          Jeg tror også man nok skal have lidt mere tålmodighed med ham. Han kommer først for alvor op i senior-truppen til sommer. Mon ikke den står på lidt sporadiske indhop fra ham i den første sæson (efter sommer). Hvis han så gør det godt nok forlænger man (forhåbentlig) og så har han chance for at blive fast fra sommeren 2017.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                            Det kommer jo an på alternativet... Falk? Forhåbentlig væk. Desler? På den anden kant. Ari? Nej tak, skal han spille, er det på backen. Greve? Bestemt en mulighed, men er han ikke bedre på højre? Lucas? Næppe mindre usleben end Yao.

                            Mvh
                            MaxHH
                            Jeg syntes der var en der snakkede om, at Desler spillede venstre kant på U21. Så kunne Greve tage højre.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                              Jeg syntes der var en der snakkede om, at Desler spillede venstre kant på U21. Så kunne Greve tage højre.
                              Det er vist rigtig nok... Så ikke selv kampen, så det skal jeg ikke kunne sige. Er i hvert fald svært begejstret for Desler på højre...

                              Mvh

                              MaxHH

                              Comment


                                http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/j...an-tidsplanen/
                                - Vi har snakket lidt med Ole Nielsen, men vi har fået samme besked, som jeg har set Jonas Borring har fået. Randers vil gerne have overstået transfervinduet, og så begynder vi at tage snakken igen til den tid.

                                Tænker mest på kommentaren om Borring; ham burde Randers da gerne ville tale med, også allerede nu - virker lidt mystisk? Men Tverskov har jo også udløb, og selv om han jo er ved at komme tilbage fra en grim skade, så er sådan en midtstopper, der også kan spille def midt, jo ikke at kimse af.

                                Comment

                                Working...
                                X