Oprindeligt indsendt af RASH
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Ugen der gak - StateTroopers analyse
Collapse
X
-
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlægThorborg blander sig netop alt for meget i den daglige ledelse og er netop en af grundene til at det har sejlet i lang tid ... Tillid er godt men kontrol er bedre ...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg(...)
Jeg har aldrig påstået, at i fodbold er tingene "næsten altid" sort/hvide. Jeg har sagt, at mange gange KAN tingene være sort/hvide; og den er altså en sandhed, uanset om du kan li' det eller ej. Det er nemlig i et sådan minefelt enhver træner og enhver sportsdirektør arbejder i. Det er derfor det er sjældent en træner holder ret længe i den samme klub. Det er derfor trænere bliver fyret LÆNGE før, at de kan fuldføre deres projekter. Det er derfor f.eks Real Madrid har haft 9 trænere på 11 år. Det er derfor Brøndby har haft 6 på 7. I det minefelt er forskellen imellem "ikke god" og "ikke god nok" selve nøglen til at forstå, hvorfor nogle trænere bliver fyret, og andre ikke bliver. Man kan blive fyret for begge ting.
Jeg mener bare ikke, at der findes en objektiv sandhed om, om JH er "ikke god" eller "ikke god nok" eller "god nok". Du mener at du kender sandheden jeg mener at det altid vil bygge på subjektive vurderinger at dig, mig og alle andre - nogle er bedre end andre - men det er ikke let at vurdere, da der er så mange parametre der skal tages hensyn til. Det man dog ofte kan holde sig til, er, at hvis en sportsdirektør lever op til målsætningen bliver han meget sjældent fyret. Men indtil nu har han levet op til målsætningen. Det bliver så interessant at se om dette års målsætning opfyldes.
Nuancer synes jeg, til tider, bliver misbrugt som en måde at kvæle kritik, før den i det hele taget bliver taget i brug; for nogle gange er nuancerne, der bare ikke. Skulason er god nok til at spille venstre back; men ikke til at spille central midt. Det er min påstand. Og hvis Kent Nielsen fastholder ham sådan, så vil mit barometer, i takt med de dårlige resultater og/eller spil, den disposition, i mine øjne uundgåeligt vil føre med sig, skubbe Kent Nielsen ned på "ikke god nok" til at føre os væk fra 7.-10. pladsen.
For så rådden en disposition, mener jeg den er.
Det skal du have lov til at mene. Jeg er heller ikke begejstret - men jeg accepterer, at KN vil prøve sine idéer ordentligt af, inden han afviser dem. Han har 3-4 år til at finde det optimale. Jeg er selv fodboldtræner og bliver nødt til at stole på at mange ting man træner først slår igennem på banen efter lang tid. Det viser al min erfaring mig er rigtig. Dermed ikke sagt at KN lykkes med Ari på midten, men jeg kan godt forstå at KN ikke giver op - slet ikke når alle spillere på holdet er usikre omkring den nye spille stil.
Jeg mener JH ikke er god nok; ikke kun baseret på, at han ikke har hentet en CF'er. Jeg mener, han ikke er god nok, p.g.a Lado. P.g.a Kryger. P.g.a Thomas Mikkelsen. P.g.a at basen; vores centerforsvar og centrale midtbane både mangler evner og lederskab, der i mine øjne gør dette projekt ladesiggørligt. Vi skal op i TOP-6. Med den nuværende base mener jeg ikke, at vi har en chance for at nå derop.
Enig i at Kryger og Mikkelsen er noget lort. Lado mener jeg, at JH havde begrundet "mistanke" om at han ville kunne begå sig på et OB-hold ud fra hans CV. Den vil jeg ikke sætte på listen over dårlige dispositioner. Men det viser jo også bare hvor subjektivt alt det her er. Hvordan vurderer du egentligt signingerne af: AK, Fester, Makrini, KN, Bredahl, OP og OL?
Den base er sportsdirektøren ansvarlig for at hente. Èn til hver kæde. Hvoraf mindst én, helst to, skal være en spiller, som har bedre lederskabsevner end jeg mener Jonasson har. Så der også noget med "rettidig omhu", en tvivl om han har det rette netværk; og flere andre ting, men bottom line er, at det er langt mere kompliceret end bare "han hentede ikke en centerforsvarer". Jeg mener f.eks ALLE vores forsvarsspillere p.t ikke er gode nok til at lande os i TOP-6. Hverken i denne - eller i den næste.
Ved du at JH ikke har de rette netværk eller passer det bare godt ind i din argumentation? Målsætningen er vel heller ikke at ende i top 6 - hedder den ikke en solid midterplacering et sikkert stykke fra nedrykning? Hvis der nu hentes en solid CFer i vinterpausen og én mere til sommer, ser det hele jo meget anderledes ud. Så hvis JH tænker ren og skær målsætning, har han muligvis sit på det tørre.
Du kan så have større tiltro til "det store billede"; jeg er bare bange for, at du bliver slemt skuffet, hvis du, åbenbart, mener at det nuværende set-up med så stor en kvalitativ kløft imellem angreb og resten er god nok.
Det er en længere proces. Efter dette vindue har jeg store forventninger til næste sommervindue. Hvis det bliver lige så stort som dette, bliver det rigtig spændende at være OB-fan i næste sæson.
Med det set-up kommer vi til at svinge op og ned indtil vi får A) Et bedre centerforsvar. B) Bedre ledere på banen. C) Skulason LAAAANGT væk fra den centrale midt.
Sort/hvidt? Ja. Blottet for nuancer? Njah, måske. Men helt i tråd med, hvor sort/hvid fodbold en gang imellem kan være. Vil med glæde æde mine ord, hvis jeg tager fejl. Men det tror jeg, desværre, ikke at jeg kommer til. Det provokerer dig, at jeg er sort/hvid. Too bad. Jeg opererer blot ud fra min overbevisning om, at i fodbold KAN tingene nogle gange bare være så sort/hvide. At summen af nogle elementer equals "not good enough". God nok til at blive i ligaen; god nok til at vinde kampe i et to-cifret antal. Men ikke god nok til at lande os i TOP-6. Og jeg garanterer dig for, at hvis vi ikke slutter højere end sidste år; så vil Kent Nielsens position i klubben begynde at komme i tvivl blandt vores ledelse. De har ikke hentet Kent Nielsen for at vi skal blive nr. 8-9-10 stykker igen.
Skuden er vendt. Men med det set-up står holdet ikke "færdigt" om 1-2 år. Med det set-up er Kent Nielsen fyret om 2 år. Påstand? Jep. Grebet ud af den blå luft? Måske. Men vi kan da vende tilbage om 2 år og se om jeg får ret. Hvis ikke er det kun glædeligt for alle parter; for så har det bevist at Kent Nielsen i sandhed er god nok. For så har han fået noget godt ud af noget, der i mine øjne er ret så middelmådigt. Især i forsvaret og på den centrale midt.
Den sidste synes jeg er uheldig - for den betyder reelt at du har besluttet dig for at JH er og bliver en skandale - kun KN kan redde JHs røv. Hvis du mener at kunne klandre JH for spillerkøb, må du også anerkende ham for at han sammensatte en trup, som træneren kunne få til at fungere. Hvis en træner kan få spillerne til at spille godt nok, er de fantastiske signinger fra JHs side lige efter trænerens ønske - de fungerede jo. Men hatten af for at du tør komme med en forudsigelse - det er der ikke mange der tør!
MvH ChrisOB
Comment
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægHvis det er rigtigt, hvad du skriver: For at sætte det på spidsen, så er det jo Thorborg vi skal svine/rose i de her tråde!"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlægWhat the fuuuuuuccccck !!!!!!!det her er nyt for mig, Jeg troede sgu vi en gang for alle var sluppet af med den uduelige varmluft ballon"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlægTC var ikke udulig men han er nu heller ikke i bestyrelsen ... http://www.ose.dk/om-ose/bestyrelsen-direktionen.aspxDet er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
2025 stadig med armene over kors
Comment
-
Claudes1
Du går så meget op i "objektive sandheder", at du ikke forstår, hvad pointen er. I fodbold er der nogle gange ikke "tid" til objektivitet eller tålmodighed. Der går det for det meste ud på, at man tager beslutninger ud fra, hvad ens fornemmelse er for, hvordan udviklingen kommer til at foregå. Det betyder også, at nogle trænere bliver fyret længe før at deres projekter får lov til at køre deres gang. Det betyder at "gode" trænere bliver fyret, fordi det bliver vurderet, at det ikke er helt "godt nok". Når jeg siger den og den spiller ikke er "god nok", så er det ikke det samme, som jeg siger, at han talentløs. Jeg mener f.eks ikke at Jonasson er talentløs. Han er da udemærket. Måske tilmed en god holdspiller. Men han er ikke en leder på det niveau, som jeg mener er nødvendigt i en trup, der skal til at satse på at producere flere færdige Superliga-spillere af egen avl. Jeg siger, han er en god holdspiller, men som leder er han ikke "god nok". Jesper Hansen ville da helt sikkert være "god nok" til at være sportsdirektør i Kerteminde, f.eks, (nok temmelig overkvalificeret), men måske ikke god nok til at drive OB til tops i samarbejde med den og den træner, som nu engang er ansat. Det er en total balancegang. Ansvaret er stadig sportsdirektøren. Men ansvaret ryger altså mere ud på træneren, hvis han ikke forvalter den trup, som sportsdirektøren har givet ham, godt nok.
Det er altid en balancegang; som i mange tilfælde måske ikke objektivt giver mening, men som giver perfect sense i forhold til den praksis adskillige ledelser har brugt, når de skal vudere om den og den træner nu er god nok. Om den og den sportsdirektør er god nok. Og så tager de den svære beslutning, som de VED, ikke alle måske er enige i. Som de ved, måske kan opfattes som forhastet. Men som ultimativt kan blive en gevinst, hvis man vel at mærke HAR DEN RIGTIGE SPORTSDIREKTØR KLAR NOGET HURTIGERE END VI HAVDE!!!
Som William Kvist sagde den anden dag i relation til de buh-råb, han blev mødt med i forbindelse med landsholdet: Fodbolden har en kort hukommelse. Ikke fordi han bryder sig særligt meget om dette faktum; men han anerkender dette faktum og forholder sig til det. For han ved også, at det også gælder den anden vej. Får man succes, har fodbolden også en kort hukommelse. Og selv spillere, der er på nippet til at skifte til Brøndby og bagefter opfører sig kluntet og uproffesionelt i medierne bliver nu klappet fra banen i Odense, skønt alle, inklusiv undertegnede mente, at NU var målet fuldt. Fodbolden er lunefuld; det ved Jesper Hansen også godt. Så jeres velmenende forsøg på at "komme ham til undersætning", nærmest som om vi har begået et totalt karaktermord på ham all together, kommer bare til at virke som en naiv og romantisk forestilling om hvordan fodbold egentlig fungerer, mere end det er "nuancer". I hvert fald i min optik, i min bog. I gør det nærmest "kun" som en terapi for at løfte jeres humør p.g.a al den slemme, slemme, negativitet, der (utvivlsomt) findes (noget) af på dette forum. Det er meget sødt; og også prisværdigt, for selvfølgelig skal negativitet have modspil. Men for mig virker det stadig som om, at ordet "nuancer" bliver smidt om sig, nærmest som en måde at kvæle (berettiget) kritik, før den overhovedet kan komme til bordet. Det betyder at hvis ÈN f.eks nægter at give Jesper Hansen anerkendelse for nogen som helst af de signinger, som der er blevet gjort i dette vindue; så bliver det pludselig som om ALLE eller et stort flertal blandt de negative enten har gjort det samme, eller mener det samme. Og det mener jeg ingenlunde er tilfældet.
Vi er ikke uenige i, at en træner skal have tid til at afprøve sin ideer - men kun til den grad, hvor det giver mening. Sidste år spillede Skulason meget på midtbanen, og de fleste herinde er vist enige i, at det, mildest talt, ikke var en succés. Ja, som jeg har gentaget flere gange, spilleren selv var ude for at anerkende, hvad vi andre så nemt kunne se; at han slet ikke præsterede på den plads, og at han i øvrigt var meget mere tryg som venstre back, som er den plads, han blev lovet; da han blev hentet, og den plads han med succés spiller på det islandske landshold.
Så forstår jeg simpelthen ikke, man bakker op omkring det, udelukkende ud fra devisen: "Han skal have lov til at afprøve sine ideer, før han afviser dem". Hvorfor skal han "have lov til det"? Det er en rædsom idé; hvorfor skal man vente på at den crasher og burner? For så har den både mislykket og så har han spildt ALT for meget tid, både til kamp og træning på en idé, der var dødsfødt fra starten. Kan slet ikke se logikken bag det.
Uanset om han havde "begrundet" mistanke omkring Lado, så var det jo tydeligt fra starten, at han ikke var i form. Og vores forskellige trænere har ikke kunnet få ham op i form. Så har sportsdirektøren til syvende og sidst, som regel ansvaret for, at vi et år efter må rive kontrakten over. Så er det jo stadig et vildskud, uanset hvordan du vender og drejer det.
Hvad angår de signinger, vi har gjort, så mener jeg, at jeg har gjort det klar i andre indlæg, at jeg er overordentlig positiv overfor dem. Lund har overrasket mig positivt (men jeg mener stadig, at vi på længere sigt kan få en endnu bedre højre back end ham), Anders K og Festersen taler for sig selv; der er næppe nogen, der er negative overfor dem; og endnu mindre, at de er sikret på så lange kontrakter (Kontra det direkte tragikomiske i at Thomas Mikkelsen fik en lige så lang kontrakt) El Makrini var jeg og er jeg også positiv overfor; kan se han indeholder nogle af de kvaliteter, der skal til for at skabe en god central midtbanespiller; men hans problem hænger uløseligt sammen med hvilken makker, han skal spille sammen med. Får han Skulason fra nu af, tror jeg han bliver hevet ned i niveau. Får en makker, der er vant til og er i stand til at varetage en central midtbaneplads på lad os sige, på mininum det niveau Azer viste imod FCK, så tror jeg vi får endnu bedre ting at se fra ham. Så Kent Nielsen står også med aben. Vores angreb har da præsteret over, hvad man kan forvente i starten af nye makkerskaber; hvorfor skal vi så pines med så middelmådig en central midtbane-konstellation, som jeg mener El Makrini/Skulason er og bliver?
Og nej, jeg ved ikke om JH har de rette netværk. Men man kan tvivle på, at han har det, når man ser på nogle af de signinger, han har foretaget. Og "tvivl" er også godt nok i en samlet argumentation for, om man mener en sportsdirektør nu er dygtig nok. Og vi er enige om at Kent Nielsen er ansat til det lange perspektiv, ikke? Og her har de meldt ud, at i næste sæson skal vi i TOP-6, for der er det den nye struktur, og dér skal ambitionen være TOP-6. Og vejen til dén går over denne sæson; og her mener jeg, der er begrundet tvivl om hvor vidt vi er godt nok besat til både at lande os højere end vi gjorde i sidste sæson og så langt væk fra sidstepladsen som overhovedet muligt. Angrebet synes at være rigeligt godt til det. Men også de kan miste selvtillid og momentum, hvis resten pludselig rammer deres bundniveau, som de gjorde i Aalborg. For så rammer ALLE deres bundniveau, og så er OB altså bare ét af de dårligste hold i ligaen på dén konto. Min påstand, ikke nødvendigvis objektiv sandhed. Men det behøves jeg faktisk heller ikke på et fodboldforum...
Igen, den retorik til allersidst. Hvor har jeg skrevet og antydet at JH er en skandale? Måske er der bare nogen, der har større krav til, hvornår han har gjort det op for de 2 foregående vinduer? Kan det tænkes?
Som jeg ser truppen NU, så vil jeg mene, der skal ryge større kredit Kent Nielsens vej end Jesper Hansen, hvis Kent Nielsen formår at skabe stabilitet og udvikling med det set-up. Og det mener jeg, fordi der er, i min optik, MASSIV kvalitativ forskel imellem de spillere, han har hentet nu og så flere af de andre, som han har hentet forudgående. Så stor, at jeg ikke tror på, at vi kan skabe hverken udvikling og stabilitet med den sammensætning. Defensivt er det simpelthen grinagtigt tyndt. Ingen disrespekt til Magnus Pedersen, som jeg er sikker på bliver en profil en gang; men at han skal agere 1. eller 2. reserve til et midterforsvar bestående af Lasse Nielsen og Jonasson, det er simpelthen udtryk for et ambitionsniveau LANGT under, ikke bare ambitionen om TOP-6 men også om ambitionen om en solid midterplacering. Det er nærmest grinagtigt, at nogen kan se på det og ikke mene, det er en vanvittig gamble med en hel halvsæson; og dermed også muligheden for, at vi ved halvtid allerede må smide ideer om udvikling til side til fordel for at træne ORGANISATION og fight, som vi gjorde under Ove P, da det "viste sig" at et hold uden ledere og gode nok boldspillere navnlig på midtbanen, på magisk vis IKKE kunne spille boldbesidende fodbold hverken i det lange eller det korte løb...
Jeg er ikke sikker på, jeg nogensinde har fået "ros" for nogen af mine "forudsigelser" (Jeg "forudså bl.a i sin tid, at det set-up Lars Olsen rendte rundt med ikke ville holde i længden), så det er da en ny oplevelse. Er ikke sikker på, hvorfor du giver mig ros; jeg bryder mig egentlig ikke selv ret meget om den forudsigelse; ja, jeg bryder mig egentlig ikke ret meget om at være negativ; believe or not. Jeg har bare en anden tilgang til ambition vs. realisme end andre måske har; og bruger dette som en platform for advokere med et brud på typisk "dansk" tankegang, hvor spillere, trænere og ledelser skal pakkes ind i vat og skånes for kritik p.g.a bl.a "nuancer", alt imens vi i Danmark sakker bagud i forhold til udlandet, fordi der simpelthen ikke stilles nok krav - og ikke eksisterer en større ambitionsskala for, hvornår man er "tilfreds".
Måske lidt et side-track, men damn it; jeg er pissetræt af, at der for mange, der simpelthen er for tilfredse med for lidt. Og argumenterer så ud fra det.
MvH ChrisOBLast edited by ChrisOB; 13-09-2015, 22:39.1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægClaudes1
(...) Jesper Hansen ville da helt sikkert være "god nok" til at være sportsdirektør i Kerteminde, f.eks, (nok temmelig overkvalificeret), men måske ikke god nok til at drive OB til tops i samarbejde med den og den træner, som nu engang er ansat. Det er en total balancegang. Ansvaret er stadig sportsdirektøren. Men ansvaret ryger altså mere ud på træneren, hvis han ikke forvalter den trup, som sportsdirektøren har givet ham, godt nok.
Jeg gentager: hvis en sportsdirektør lever op til klubbens målsætning bliver han sjældent fyrret - det må du give mig ret i - hvis du er utilfreds med klubbens målsætning er det ikke JH du skal gå efter - men bestyrelsen. Det er klart, at hvis OB ikke opfylder målsætningen for denne sæson og næste og så videre, så skal JH/den nye sportsdirektør fyres for det er hans overordnede ansvar.
(...) Og selv spillere, der er på nippet til at skifte til Brøndby og bagefter opfører sig kluntet og uproffesionelt i medierne bliver nu klappet fra banen i Odense, skønt alle, inklusiv undertegnede mente, at NU var målet fuldt. Fodbolden er lunefuld; det ved Jesper Hansen også godt. Så jeres velmenende forsøg på at "komme ham til undersætning", nærmest som om vi har begået et totalt karaktermord på ham all together, kommer bare til at virke som en naiv og romantisk forestilling om hvordan fodbold egentlig fungerer, mere end det er "nuancer". I hvert fald i min optik, i min bog. I gør det nærmest "kun" som en terapi for at løfte jeres humør p.g.a al den slemme, slemme, negativitet, der (utvivlsomt) findes (noget) af på dette forum. Det er meget sødt; og også prisværdigt, for selvfølgelig skal negativitet have modspil. Men for mig virker det stadig som om, at ordet "nuancer" bliver smidt om sig, nærmest som en måde at kvæle (berettiget) kritik, før den overhovedet kan komme til bordet. Det betyder at hvis ÈN f.eks nægter at give Jesper Hansen anerkendelse for nogen som helst af de signinger, som der er blevet gjort i dette vindue; så bliver det pludselig som om ALLE eller et stort flertal blandt de negative enten har gjort det samme, eller mener det samme. Og det mener jeg ingenlunde er tilfældet.
Jeg er enig med dig i at EL burde have været sendt hen hvor peberet gror for at statuere et eksempel. Men jeg klapper af Emil nu, fordi jeg kan se at det pt. gavner klubben. Men han skal væk, så snart det er muligt. Fodbold er nemlig en kynisk verden. OB må udnytte Emil mest muligt, nu hvor han gider. OB betaler trods alt hans løn og kan ikke komme af med ham. Din snak om hvor "sødt" det er at vi er så positive, synes jeg egentligt ikke hører til i en debat. Det er nedladende - og det behøver man ikke blive for at få sine pointer frem. Det svarer jo til at jeg skulle kalde dig en tøs fordi du er så styret af dine følelser i fodboldsammenhæng, så du ikke er i stand til at tænke klart. Det ville være for langt ude.
Vi er ikke uenige i, at en træner skal have tid til at afprøve sin ideer - men kun til den grad, hvor det giver mening. Sidste år spillede Skulason meget på midtbanen, og de fleste herinde er vist enige i, at det, mildest talt, ikke var en succés. Ja, som jeg har gentaget flere gange, spilleren selv var ude for at anerkende, hvad vi andre så nemt kunne se; at han slet ikke præsterede på den plads, og at han i øvrigt var meget mere tryg som venstre back, som er den plads, han blev lovet; da han blev hentet, og den plads han med succés spiller på det islandske landshold.
Så forstår jeg simpelthen ikke, man bakker op omkring det, udelukkende ud fra devisen: "Han skal have lov til at afprøve sine ideer, før han afviser dem". Hvorfor skal han "have lov til det"? Det er en rædsom idé; hvorfor skal man vente på at den crasher og burner? For så har den både mislykket og så har han spildt ALT for meget tid, både til kamp og træning på en idé, der var dødsfødt fra starten. Kan slet ikke se logikken bag det.
Det er et nyt setup - en ny midtbanemakker - en ny spillestil med backer der skal finde vejen til baglinjen. Det setup er Ari ikke afprøvet i. Derfor har KN lang snor til at afprøve det.
Uanset om han havde "begrundet" mistanke omkring Lado, så var det jo tydeligt fra starten, at han ikke var i form. Og vores forskellige trænere har ikke kunnet få ham op i form. Så har sportsdirektøren til syvende og sidst, som regel ansvaret for, at vi et år efter må rive kontrakten over. Så er det jo stadig et vildskud, uanset hvordan du vender og drejer det.
Har han ikke været i form inden han kom til OB? Hvis han var form der kunne han også komme i form her. Det er force majeur, som man bare ikke kan gardere sig imod og Lado er et eksempel på at du går for langt i din kritik af JH, som gør det svært at tage din samlede "kritik-pakke" seriøst. Det vil vel i yderste konsekvens betyde at du mener, at hvis JH signer Ronaldo og han efter 2 måneder får hjemve og kører en Emil Larsen og slår totalt op i banen, så var det en kæmpe fejl at forsøge sig med Ronaldo?
Hvad angår de signinger, vi har gjort, så mener jeg, at jeg har gjort det klar i andre indlæg, at jeg er overordentlig positiv overfor dem. Lund har overrasket mig positivt (men jeg mener stadig, at vi på længere sigt kan få en endnu bedre højre back end ham), Anders K og Festersen taler for sig selv; der er næppe nogen, der er negative overfor dem; og endnu mindre, at de er sikret på så lange kontrakter (Kontra det direkte tragikomiske i at Thomas Mikkelsen fik en lige så lang kontrakt) El Makrini var jeg og er jeg også positiv overfor; kan se han indeholder nogle af de kvaliteter, der skal til for at skabe en god central midtbanespiller; men hans problem hænger uløseligt sammen med hvilken makker, han skal spille sammen med. (...)
Jeg elsker jeres formulering omkring Fester og AK - to gange inden for 16 timer har jeg læst denne formulering, som jo i den grad viser jeres negative sind. Uden I tænker over det skriver I ikke at det er en god/fantastisk signing; men at "ingen er negative". Det udstiller i den grad jeres i bund og grund negative sind, at I ikke engang kan tage de positive ord i munden.
Og nej, jeg ved ikke om JH har de rette netværk. Men man kan tvivle på, at han har det, når man ser på nogle af de signinger, han har foretaget. Og "tvivl" er også godt nok i en samlet argumentation for, om man mener en sportsdirektør nu er dygtig nok. Og vi er enige om at Kent Nielsen er ansat til det lange perspektiv, ikke? Og her har de meldt ud, at i næste sæson skal vi i TOP-6, for der er det den nye struktur, og dér skal ambitionen være TOP-6. Og vejen til dén går over denne sæson; og her mener jeg, der er begrundet tvivl om hvor vidt vi er godt nok besat til både at lande os højere end vi gjorde i sidste sæson og så langt væk fra sidstepladsen som overhovedet muligt. Angrebet synes at være rigeligt godt til det. Men også de kan miste selvtillid og momentum, hvis resten pludselig rammer deres bundniveau, som de gjorde i Aalborg. For så rammer ALLE deres bundniveau, og så er OB altså bare ét af de dårligste hold i ligaen på dén konto. Min påstand, ikke nødvendigvis objektiv sandhed. Men det behøves jeg faktisk heller ikke på et fodboldforum...
Måske var det bare hvad der var råd til for at undgå stort underskud i årsregnskabet og JH har tydeligt sagt, at det fra dette sommervindue ville være muligt at hente spillere fra en højere hylde end de foregående år. Det må man sige, at han har levet op til.
Igen, den retorik til allersidst. Hvor har jeg skrevet og antydet at JH er en skandale? Måske er der bare nogen, der har større krav til, hvornår han har gjort det op for de 2 foregående vinduer? Kan det tænkes?
(...)
Du må give mig ret i at du med din formulering garderer dig i forhold til at du ALTID ville kunne undgå at rose JH for noget som helst, hvis OB skulle få succes under KN? Det virker lidt påfaldende, når du nu har den holdning til JH, som du viser. ChrisOB om 2 år "øhh, ja, OB blev nummer 3 i ligaen, det er ufatteligt at KN kunne få JHs affald til at præstere. KN er en dygtig træner, han fik endda Ari til at præstere på central midt, hvilket jo ellers var en klar fejl og KN."
Jeg er ikke sikker på, jeg nogensinde har fået "ros" for nogen af mine "forudsigelser" (Jeg "forudså bl.a i sin tid, at det set-up Lars Olsen rendte rundt med ikke ville holde i længden), så det er da en ny oplevelse. Er ikke sikker på, hvorfor du giver mig ros; jeg bryder mig egentlig ikke selv ret meget om den forudsigelse; ja, jeg bryder mig egentlig ikke ret meget om at være negativ; believe or not. Jeg har bare en anden tilgang til ambition vs. realisme end andre måske har; og bruger dette som en platform for advokere med et brud på typisk "dansk" tankegang, hvor spillere, trænere og ledelser skal pakkes ind i vat og skånes for kritik p.g.a bl.a "nuancer", alt imens vi i Danmark sakker bagud i forhold til udlandet, fordi der simpelthen ikke stilles nok krav - og ikke eksisterer en større ambitionsskala for, hvornår man er "tilfreds".
Der er ikke mange der magter at forudsige noget i dansk fodbold - jo måske lige at SDJ rykker ned ;o) Men hatten af for at du tør bruge dit syn på JH til at forudsige noget (desværre negativt) om OB. Men sådan er det jo, når du har den holdning du har - så det er fair nok. Jeg tør ikke forudsige noget om næste sæson endnu - jeg skal lige se lidt mere :o)
Måske lidt et side-track, men damn it; jeg er pissetræt af, at der for mange, der simpelthen er for tilfredse med for lidt. Og argumenterer så ud fra det.
MvH ChrisOB
Comment
-
ChrisOB: "damn it; jeg er pissetræt af, at der for mange, der simpelthen er for tilfredse med for lidt. Og argumenterer så ud fra det"
OK: Der er mange, der er forståeligt trætte af, at OB - trods et sikkert relativt højt budget - nu i snart 5 år har suttet rundt i bunden af ligaen. Det fører så til, at en del opfatter stort set alt klubben foretager sig er lort. Sidste sommer transfervindue var også virkelig skidt, set ud fra at forbedre holdet. Dette års vindue har ikke været perfekt; men det er langt, langt over sidste år og et godt skridt på vejen til at skabe et bedre hold. På mig virker galden over Jesper Hansen som en opsparet vrede over 5 års elendighed, der kommer ud med en lidt forkert timing, nu her hvor klubben rent faktisk har foretaget sig noget fornuftigt ved at hyre gode trænere og spillere.
Dit argument om, at fodboldspillere bare skal lære at leve med sure fans: William Kvist læser næppe med herinde, ved ikke hvor mange af spillerne læser med, men forestiller sig, at de for det meste lader være. Derimod er det dine med-fans, der læser med herinde. Det er os, der skal læse dine sure opstød. Lad det ikke stoppe dig(:-), siger det bare lige, fordi du lader til at være meget optaget af William Kvists udtalelse om kort hukommelse. Ja, gu har vi fans da en kort hukommelse - men er det en undskyldning for at hælde gylle i hovedet på hinanden?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægJeg har vist aldrig skrevet JH Raus - men jeg har skrevet de andre ting - det er helt sikkert - jeg synes at det er dybt bekymrende at der ikke blev hentet en CFer. Især fordi det ikke så ud som om at KN ville bruge LN overhovedet. Det ser det så ud til at han vil alligevel - men alligevel er det problematisk i min optik. Isoleret set er det en skandale, som trækker ned i den samlede vurdering af JH.
I øvrigt enig med dig her.
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægDen forstår jeg ikke - vil du uddybe?
Eks. med Zohore kan jeg pludselig ikke finde, det var der i går...
Eks:
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægDu har ret - JH har haft så lang tid nu, at man kan bedømme og evaluere hans indsats og den er altså dumpet.
Han har ikke hentet én eneste positiv "den havde jeg ikke set komme"-signing. Zohore og Dalgaard skal man jo ikke være sportsdirektør for at få øjnene op for - dem kunne jeg have signet.
Men resten er simpelthen elendige niveaumæssigt. Lasse Nielsen er jo ret beset egentlig ikke god nok til at top-7 hold. Han fighter; men han er jo en middelmådig spiller med elendigt pasningsspil og når man kombinerer ham med flere af hans slags, bliver hans niveau pludseligt tydeliggjort.
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægNogen forsøger sig endda så med at nedvurdere JHs rolle i de gode handler, for at det ikke skal være løgn. "Enhver idiot kunne hente den duo - alle vidste jo at de var gode."
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægHvis du læser mine indlæg
Pointen her er dog, at jeg ikke ser dig bede "de lyserøde" om lige at holde bener´n på jorden, eller hvad det nu måtte være, eller gå i kødet på dem, men omvendt er du der ofte når det "de sorte"... det synes jeg er fint, du har jo det udgangspunkt du har som vi andre har vores, men det bliver jo lidt det samme, hvis vi snakker om at have en agenda...
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægEt godt eksempel er Lado.
Mht. spørgsmålet om hvor lang tid det tager med form, så kan det godt tage lang tid, nogen gange kommer spillerne endda slet ikke i form:
http://www.bold.dk/nyt/OB-traener-Tre-fire-spillere-ikke-i-form
Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlægChrisOB: "damn it; jeg er pissetræt af, at der for mange, der simpelthen er for tilfredse med for lidt. Og argumenterer så ud fra det"
OK: Der er mange, der er forståeligt trætte af, at OB - trods et sikkert relativt højt budget - nu i snart 5 år har suttet rundt i bunden af ligaen. Det fører så til, at en del opfatter stort set alt klubben foretager sig er lort. Sidste sommer transfervindue var også virkelig skidt, set ud fra at forbedre holdet. Dette års vindue har ikke været perfekt; men det er langt, langt over sidste år og et godt skridt på vejen til at skabe et bedre hold. På mig virker galden over Jesper Hansen som en opsparet vrede over 5 års elendighed, der kommer ud med en lidt forkert timing, nu her hvor klubben rent faktisk har foretaget sig noget fornuftigt ved at hyre gode trænere og spillere.
(...)
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægNej, men du erklærede dig helt enig i en sætning hvor det indgik, og da det ikke er sket der er kommet en CM, og det er en skandale og håbløst , så spørger jeg om det så er JH raus, for du var da ret klar i spøttet ellers...
I øvrigt enig med dig her.
Min pointe er, at du jo overhovedet ingen problemer har med selv at lange kritik ud, mod de samme, eller en hård omgang, og du er efterhånden også kommet omkring en del områder, så jeg søger egentlig efter hvor grænsen er, for som sagt, så synes jeg det er svært at blive klog på hvor kritisk må man være...
Eks. med Zohore kan jeg pludselig ikke finde, det var der i går...
Eks:
Vs.
Det er jo en umulig jungle at navigere rundt i... hvad må man skrive...
Det gør jeg skam, og for at være helt ærlig, så er jeg rigtig glad for dem/at du er herinde, for med dig kan man have en diskussion, så man kan mærke at man lever, at vi rent faktisk er herinde af en grund...
Pointen her er dog, at jeg ikke ser dig bede "de lyserøde" om lige at holde bener´n på jorden, eller hvad det nu måtte være, eller gå i kødet på dem, men omvendt er du der ofte når det "de sorte"... det synes jeg er fint, du har jo det udgangspunkt du har som vi andre har vores, men det bliver jo lidt det samme, hvis vi snakker om at have en agenda...
En stor del af kritikken omkring Lado går jo på at vi skulle bruge ham fra dag ét, vi var i panik... så nytter det ikke at finde en spiller helt ude af form, og i øvrigt give ham ekstra fri først, især ikke hvis det virkelig hænger sammen som JH siger, at vi skulle af med Kadrii før det kunne lade sig gøre, økonomisk... Kæmpe fejl handel...
Mht. spørgsmålet om hvor lang tid det tager med form, så kan det godt tage lang tid, nogen gange kommer spillerne endda slet ikke i form:
http://www.bold.dk/nyt/OB-traener-Tre-fire-spillere-ikke-i-form
Så det bliver noget rodet det her:
Du kan have ret i at jeg ikke er så meget efter de meget positive - måske fordi de har et indlæg, medens de negative har fire - så det virker lidt overvældende i den ene lejr :o)
Lado kan diskuteres på formen, da han blev hentet - men jeg kan ikke se, hvorfor en topsportsmand ikke kan komme i form hurtigt. Det giver ingen mening. At han fik fri ved vi jo ikke hvorfor - var der dødsfald i familien, var han ved at blive skilt, var hans barn alvorligt sygt - vi ved det jo ikke. Lado er jo også blot et menneske.
Jeg er pisseglad for de debatører - inklusiv dig - der byder op til en god saglige diskussion af OB - jeg bliver aldrig sur over at blive sagt imod - det giver bare lyst til at skærpe sine argumenter... hvis man kan :o)
De tre spillere som ikke var i form, var klaphatten TBs ansvar. Så kan man sige, at det var JHs ansvar at han ikke fyrede ham noget før - men så kan man jo blive ved med at rykke ansvaret længere op i kæden og så er JH også lige pludselig uden ansvar og det ønsker ingen vel?
Jeg har ikke problemer med, at kritisere JH, når jeg mener at det er fair - Zohore og Dalgård annoncerede selv, at de var frie på markedet - det var at læse på bold.dk - så bliver det vist ikke mere ufortolket - da de jo ikke er i stand til at opdrive noget info, hvis det ikke står andre steder. Derfor var det "lette" handler og det var leje og det var for en kort periode. Derfor mente jeg i sin tid at det var lette signinger - men set i bakspejlet må jeg skamrose JH for kun at leje dem, fordi han jo nok allerede vidste på det tidspunkt at han ville gå efter Fester og AK. Han så dem an og besluttede sig for Zohore, da han passer perfekt ind i angrebstrekløveret, da hans forcer er nogle helt andre end de andre tos.
Det blev noget rod - men håber det går!
Comment
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægDet er nærmest umuligt at svare på en besked som allerede indeholder henvisninger til andre beskeder, da de forsvinder.
Så det bliver noget rodet det her:
Du kan have ret i at jeg ikke er så meget efter de meget positive - måske fordi de har et indlæg, medens de negative har fire - så det virker lidt overvældende i den ene lejr :o)
Lado kan diskuteres på formen, da han blev hentet - men jeg kan ikke se, hvorfor en topsportsmand ikke kan komme i form hurtigt. Det giver ingen mening. At han fik fri ved vi jo ikke hvorfor - var der dødsfald i familien, var han ved at blive skilt, var hans barn alvorligt sygt - vi ved det jo ikke. Lado er jo også blot et menneske.
Jeg er pisseglad for de debatører - inklusiv dig - der byder op til en god saglige diskussion af OB - jeg bliver aldrig sur over at blive sagt imod - det giver bare lyst til at skærpe sine argumenter... hvis man kan :o)
De tre spillere som ikke var i form, var klaphatten TBs ansvar. Så kan man sige, at det var JHs ansvar at han ikke fyrede ham noget før - men så kan man jo blive ved med at rykke ansvaret længere op i kæden og så er JH også lige pludselig uden ansvar og det ønsker ingen vel?
Jeg har ikke problemer med, at kritisere JH, når jeg mener at det er fair - Zohore og Dalgård annoncerede selv, at de var frie på markedet - det var at læse på bold.dk - så bliver det vist ikke mere ufortolket - da de jo ikke er i stand til at opdrive noget info, hvis det ikke står andre steder. Derfor var det "lette" handler og det var leje og det var for en kort periode. Derfor mente jeg i sin tid at det var lette signinger - men set i bakspejlet må jeg skamrose JH for kun at leje dem, fordi han jo nok allerede vidste på det tidspunkt at han ville gå efter Fester og AK. Han så dem an og besluttede sig for Zohore, da han passer perfekt ind i angrebstrekløveret, da hans forcer er nogle helt andre end de andre tos.
Det blev noget rod - men håber det går!
Fair nok, og enig i at de/jeg kan få smidt det samme afsted flere gange, den del er jeg helt med på, som Max og jeg også debatterede tidligere, så er det selvfølgelig smart nok engang imellem lige at "sidde over"...
Som jeg husker det fik han helt fri, for at pakke sammen i Polen, men tror måske det også havde noget at gøre med den manglende arbejdstilladelse, så han blev helt fritaget eller hvad man kalder det... Det kan jeg som også godt dels sætte mig ind i...
Det kan godt krible lidt i fingrene engang imellem, for at gå all-in efter at have læst et indlæg, men heldigvis ender det som regel med at der kommer smil på i sidste ende, og så kan det jo ikke være meget bedre, selvom man stadig skulle være rygende uenige...
Det var faktisk en af mine punkter, mht. Lado og den manglende form, nemlig at det var TB der skulle finde den frem, noget som han flere gange har haft problemer med, og så bliver satset det større... JH udtalte selv på et tidspunkt, at en mulighed som Lado måske opstod netop fordi han ikke var i den ønskede form, og så begynder det at ligne en større opgave for os... (Lado er selvfølgelig ikke selv uden ansvar)
Jeg synes nu det overløber hinanden, det er klart to modstridende indlæg, som jeg ser det... men jeg er da enig i at det var fint at leje de to, syret at det skulle blive nødvendigt, når vi nu lige havde hentet to stk. vinduet inden, men noget skulle jo ske... Og enig omkring Zohore, det kan godt blive fint med ham som en del af angrebet, der er lidt flere strenge af spille på ja, ok at slå til da han fik ophævet kontrakten...
Det går fint sådan...Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlægChrisOB: "damn it; jeg er pissetræt af, at der for mange, der simpelthen er for tilfredse med for lidt. Og argumenterer så ud fra det"
Dit argument om, at fodboldspillere bare skal lære at leve med sure fans: William Kvist læser næppe med herinde, ved ikke hvor mange af spillerne læser med, men forestiller sig, at de for det meste lader være. Derimod er det dine med-fans, der læser med herinde. Det er os, der skal læse dine sure opstød. Lad det ikke stoppe dig(:-), siger det bare lige, fordi du lader til at være meget optaget af William Kvists udtalelse om kort hukommelse. Ja, gu har vi fans da en kort hukommelse - men er det en undskyldning for at hælde gylle i hovedet på hinanden?
Og nej, det sidste er ikke og er heller ikke ment som en undskyldning for at hælde gylle i hovedet på hinanden. Det er ment som et indspark til hvordan fodboldens virkelighed er: Der bliver buhet fra tid til anden. I stedet for at fokusere på, hvor skidt det er; så skal man i stedet tage skeen i den anden hånd og så vise dem, der buher, hvad man er gjort af. Viser større nosser og ikke hyle i pressen om at tilhængerne ikke støtter én. Det vil de gøre, hvis de viste større nosser; og ikke bare er tilfreds med status quo.
Og i lyset af aftenens kamp synes jeg det er lidt pudsigt, at du illustrerer min pointe om, at der findes folk, der er tilfredse med alt for lidt. Ja, klubben har gjort et par gode ting ved at hyre Kent Nielsen/John Bredahl; og ja, det er godt vi har hentet El Makrini, Festersen og AKJ. Men samlet set er det udtryk for, at man er tilfreds med for lidt, hvis man lader disse signinger overstråle det faktum, at vi har alt for mange forsvarsspillere, der simpelthen ikke er gode nok. Og heller ikke bliver gode nok. De skal udskiftes, hvis vi skal have en chance for at opnå noget som helst: Placeringer, udvikling, you name it.
MvH ChrisOBLast edited by ChrisOB; 14-09-2015, 21:12.1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
Comment