Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ugen der gak - StateTroopers analyse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Hehe, hvis der ikke var 3 mio i budgettet til den rigtige angriber for et år siden, så var det vel lidt svært at gøre. Hey, hvis vi var rykket ned, så havde jeg også været pissed off, men jeg synes sgu ikke det er så slemt som mange gerne vil gøre det til pt.
    Uanset hvordan man vender og drejer det, er det svært at komme udenom, at f.eks. Kryger viste sig at være en afgørende spiller i vores turn-around sidste efterår. Så det skal Jesper Hansen have ros for fra mig.
    Hehe, ja hvis vi leger at de kun kan erhverves for et beløb på 3 mio +... eller at der kun er Festersen...
    Hvad bød vi egentlig for Dalgaard sidste sommer..? Hvad gav vi for JBL, Kryger, Mikkelsen, Lado(sign-on)..?
    Så havde jeg også været pissed off, men det er der jo slet ikke tale om nu...
    Ros kunne være givet, hvis han havde ramt rigtig med enten back eller angreb... Når intet af det var i nærheden af at være det, er der ikke ros herfra... Nu ser det heldigvis anderledes ud på de pladser, og forhåbentlig ser vi ikke købmandskab på det grotesk lave niveau længere.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Hehe, ja hvis vi leger at de kun kan erhverves for et beløb på 3 mio +... eller at der kun er Festersen...
      Hvad bød vi egentlig for Dalgaard sidste sommer..? Hvad gav vi for JBL, Kryger, Mikkelsen, Lado(sign-on)..?
      Så havde jeg også været pissed off, men det er der jo slet ikke tale om nu...
      Ros kunne være givet, hvis han havde ramt rigtig med enten back eller angreb... Når intet af det var i nærheden af at være det, er der ikke ros herfra... Nu ser det heldigvis anderledes ud på de pladser, og forhåbentlig ser vi ikke købmandskab på det grotesk lave niveau længere.
      Ja, for Kryger var jo KUN købt, fordi han skulle være back, det var slet ikke med i overvejelserne, at han var topscorer for ACH sæsonen før.

      Jeg aner ikke, hvad vi gav for de 4 du nævner, eller hvad vi bød på Dalgaard, men det virker til at du selv har et godt bud? Og at det har relevans?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        tror ikke der er nogen der mener JH har haft et let job - men det fritager ham vel ikke for kritik?

        Ja transfervinduet er det muliges kunst og pengene kan kun bruges en gang - netop derfor er der da al mulig grund til at kritisere en stor del af de handler JH har stået for.
        Thomas Mikkelsen er desværre for ham den der står først i køen. Havde man hentet som som et 3. eller 4. valg fordi der manglede noget bredde oppe foran, og så udstyret ham med en 1-2 årig kontrakt - så fred være med det. Det ville i min verden faktisk give rigtig god mening.
        Det var faktisk også mine forventninger til ham da han blev bragt ind.
        - Men så en 4 årig kontrakt (og nej han er næppe den dyreste spiller men alligevel tåbeligt)
        Og husk så på han var den eneste angriber i truppen - og så skulle vi ellers bare vente på den store profil der kom.......og hvad lander så? Lado......ja
        Det virker til JH igen forsøgte at vente til sidst i vinduet for at lande en stor fisk.....og det glippede så totalt - og så blev der panikket og hentet en spiller ude af form.

        Så blander du Ove P ind i forsvaret af JH -det giver jo ingen mening. Ove var her i ET transfervindue - vinterens hvor der generelt ikke sker meget i OB, der blev hentet ind som man kunne forvente, vores bundplacering taget i betragtning. Det vindue vil jeg så gerne rose JH for - ikke at handlerne var de bedste - men der blev reageret på vores bundplacering og mangleden angreb. Han gjorde noget.
        At det så var ting han var tvunget til at gøre - fordi hans sommervindue havde været for dårligt er jo så en anden sag.

        Der er vidst ikke meget tvivl om at JH fik en bunden opgave om at få styr på økonomien da han tiltrådte - og det er klart at det har lagt nogle bånd på hvad der kunne hentes. Jeg mener så bare man har skåret for langt ind til benet - det så vi sidste sæson - og de spareøvelser blev så ret dyre da nye folk og træner skulle hentes ind - det kunne så også have været endnu værre med en tur ned.

        Og så igen bare lige for at understrege det, nej tingene er ikke sort/hvide og alt JH har gjort er ikke dårligt - og ja han skal have ros for de gode ting han gør - og det får han altså også.
        - For mig har der bare været for mange dårlige beslutninger til jeg for alvor tror på ham som manden der bringer OB tilbage i toppen.....det ser jeg ikke for mig
        der er vist heller ingen der fritager JH for kritik, heller ikke den negative del...jeg er af den overbevisning at vi først fra denne sommer (jvf JH) kan begynde at kikke fremad og bygge op igen. Jeg er også overbevist om at det bliver "nemmere" i fremtiden hvor han "kun" skal se efter spillere der passer ind i KNs koncept. Jeg husker at JH på et tidspunkt sagde noget lign. som at der i forløbet de seneste år godt kan have været hentet spillere ind som har set "mærkelige" ud. Det blev aldrig uddybet hvad han egentlig mente ned det, men det er måske ikke så vanskeligt at forstå ved nærmere eftertanke.
        Last edited by manner; 12-09-2015, 20:15.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Whaaat? Hvordan du kan mene Kryger var en afgørende spiller er mig en total gåde. Den eneste grund til han spillede var fordi de angribere JH havde hentet var henholdsvis håbløst ude af form og Thomas Mikkelsen. Og ja, han scorede da et par mål, men hvordan du kan aflede "afgørende spiller" af det, fatter jeg personligt nada af. Kunne ikke være mere uenig. Efterfølgende startede han ikke én eneste gang i foråret.

          MvH ChrisOB
          Scorede Kryger mål for os, eller scorede han ikke mål for os. Selvfølgelig blev Kryger også hentet, fordi han var ACH's topscorer sæsonen før.

          Den gamle sang med at give Jesper Hansen skylden for, at Lado ikke blev en succes, tja, den er jeg ikke med på.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
            Scorede Kryger mål for os, eller scorede han ikke mål for os. Selvfølgelig blev Kryger også hentet, fordi han var ACH's topscorer sæsonen før.

            Den gamle sang med at give Jesper Hansen skylden for, at Lado ikke blev en succes, tja, den er jeg ikke med på.
            Han scorede 2 gange, den ene var en reducering til 1-2 i Esbjerg. Han lavede ingen assists eller strøg om sig med gode aktioner. Så hvordan du kan vurdere ham som "afgørende" synes jeg er på grænsen til det rene manipulation/fri fantasi.

            Og det andet? Det er ærgeligt du ikke kender forskellen imellem skyld og ansvar. Det er alt hvad jeg kan sige. For mig ligner det virkeligheds fornægtelse eller i hvert fald derhenad.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Han scorede 2 gange, den ene var en reducering til 1-2 i Esbjerg. Han lavede ingen assists eller strøg om sig med gode aktioner. Så hvordan du kan vurdere ham som "afgørende" synes jeg er på grænsen til det rene manipulation/fri fantasi.

              Og det andet? Det er ærgeligt du ikke kender forskellen imellem skyld og ansvar. Det er alt hvad jeg kan sige. For mig ligner det virkeligheds fornægtelse eller i hvert fald derhenad.

              MvH ChrisOB
              For satan, JH tog sit ansvar alvorligt og hentede en formidabel angrebsduo - ikke set længe i OB - manden er genial - nej vel - han har lavet meget godt og meget mindre godt - så derfor er han OK - men hverken fænomenal eller elendig!
              Last edited by claudes1; 12-09-2015, 20:17.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                For satan, JH tog sit ansvar alvorligt og hentede en formidabel angrebsduo - ikke set længe i OB - manden er genial - nej vel - han har lavet meget godt og meget mindre godt - så derfor er han OK - men hverken fænomenal eller elendig!
                For satan - det nytter ikke at tage sit ansvar halvt og efterlade så svag en base for Kent Nielsen at arbejde med. Hvis man mener det mindre gode overstråler det gode, så skal man da ikke give ham kredit for at have levet op til sit ansvar. For det har han ikke. Samlet set.

                Det kan du så være uenig i - og fred være med det, men du sidder altså ikke med det gyldne objektive overblik bare fordi du ikke er enig i folks bastante meninger om vores sportsdirektør - for satan.

                Og så er der i øvrigt også forskel på at sige "ikke god nok" og "ikke god". Gæt selv i hvilken kategori jeg ville placere Jesper Hansen?

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  For satan - det nytter ikke at tage sit ansvar halvt og efterlade så svag en base for Kent Nielsen at arbejde med. Hvis man mener det mindre gode overstråler det gode, så skal man da ikke give ham kredit for at have levet op til sit ansvar. For det har han ikke. Samlet set.

                  Det kan du så være uenig i - og fred være med det, men du sidder altså ikke med det gyldne objektive overblik bare fordi du ikke er enig i folks bastante meninger om vores sportsdirektør - for satan.

                  Og så er der i øvrigt også forskel på at sige "ikke god nok" og "ikke god". Gæt selv i hvilken kategori jeg ville placere Jesper Hansen?

                  MvH ChrisOB
                  ilm

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                    ilm
                    Nej påstår jeg noget andet? Tag dig dog sammen. Hvis du ikke kan li hvad jeg og andre skriver så lad være med at svare på mit indlæg og drop din indignerede attitude. Du skriver et indlæg der drypper af foragt, jeg svarer på det og det eneste du kommer med er et barnligt "ilm" Du tåler vist lige så lidt at blive talt imod, som jeg gør.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                      Ja, for Kryger var jo KUN købt, fordi han skulle være back, det var slet ikke med i overvejelserne, at han var topscorer for ACH sæsonen før.

                      Jeg aner ikke, hvad vi gav for de 4 du nævner, eller hvad vi bød på Dalgaard, men det virker til at du selv har et godt bud? Og at det har relevans?
                      Kryger blev hentet som løsningen på backen, uanset hvor meget du end prøver at vende og dreje det... Og selvfølgelig var det med i overvejelserne, det sagde JH og TB jo også selv, men desværre valgte vi jo ikke at bruge hans forcer, som han scorede målene på for Horsens, hvilket jo bare gør det endnu mere useriøst...

                      Men du er vel klar over at det var penge..? Det har da selvfølgelig betydning ja, om pengene bruges fornuftigt, og(i forhold til spørgsmålet) om der var millionbud på en anden angriber...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Nej påstår jeg noget andet? Tag dig dog sammen. Hvis du ikke kan li hvad jeg og andre skriver så lad være med at svare på mit indlæg og drop din indignerede attitude. Du skriver et indlæg der drypper af foragt, jeg svarer på det og det eneste du kommer med er et barnligt "ilm" Du tåler vist lige så lidt at blive talt imod, som jeg gør.

                        MvH ChrisOB
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          der er vist heller ingen der fritager JH for kritik, heller ikke den negative del...jeg er af den overbevisning at vi først fra denne sommer (jvf JH) kan begynde at kikke fremad og bygge op igen. Jeg er også overbevist om at det bliver "nemmere" i fremtiden hvor han "kun" skal se efter spillere der passer ind i KNs koncept. Jeg husker at JH på et tidspunkt sagde noget lign. som at der i forløbet de seneste år godt kan have været hentet spillere ind som har set "mærkelige" ud. Det blev aldrig uddybet hvad han egentlig mente ned det, men det er måske ikke så vanskeligt at forstå ved nærmere eftertanke.
                          nej men nu gik snakken på (startet af adahlk) at JH ikke fik nok ros, og eller bare fik kredit for de gode handler han har gjort - det passer i min optik ikke. JH får rigeligt med kredit for ex. Festersen....AK høre jeg heller ikke meget brok over. Makrini skulle have noget tid men begynder så småt at se bedre ud. Lund var der mange der var kritiske overfor - mange har ændret mening fordi han har gjort det godt.
                          - Så at han ingen goodwill får passer ganske simpelthen ikke.
                          Men at nogle gode signings i dette vindue skulle opveje alt det rod fra tidligere mener jeg så på ingen måde hænger sammen.

                          Og så må jeg lige spørge ind til det fremhævede. Hvorfor skulle det blive lettere af den grund? Tidligere skulle han jo kun købe ind til Troels' koncept - det gik ikke særligt godt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            nej men nu gik snakken på (startet af adahlk) at JH ikke fik nok ros, og eller bare fik kredit for de gode handler han har gjort - det passer i min optik ikke. JH får rigeligt med kredit for ex. Festersen....AK høre jeg heller ikke meget brok over. Makrini skulle have noget tid men begynder så småt at se bedre ud. Lund var der mange der var kritiske overfor - mange har ændret mening fordi han har gjort det godt.
                            - Så at han ingen goodwill får passer ganske simpelthen ikke.
                            Men at nogle gode signings i dette vindue skulle opveje alt det rod fra tidligere mener jeg så på ingen måde hænger sammen.

                            Og så må jeg lige spørge ind til det fremhævede. Hvorfor skulle det blive lettere af den grund? Tidligere skulle han jo kun købe ind til Troels' koncept - det gik ikke særligt godt.
                            Helt enig. Men jeg og andre skal jo "for satan" forstå, at han hverken er genial eller elendig. Som om der ikke eksisterer et mellempunkt imellem de to, generelt.

                            Og det punkt er ikke nødvendigvis "han er ok".

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                              Scorede Kryger mål for os, eller scorede han ikke mål for os. Selvfølgelig blev Kryger også hentet, fordi han var ACH's topscorer sæsonen før.

                              Den gamle sang med at give Jesper Hansen skylden for, at Lado ikke blev en succes, tja, den er jeg ikke med på.
                              Var Thomas Mikkelsen ikke også topscorer i Fredericia ?
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Nej påstår jeg noget andet? Tag dig dog sammen. Hvis du ikke kan li hvad jeg og andre skriver så lad være med at svare på mit indlæg og drop din indignerede attitude. Du skriver et indlæg der drypper af foragt, jeg svarer på det og det eneste du kommer med er et barnligt "ilm" Du tåler vist lige så lidt at blive talt imod, som jeg gør.

                                MvH ChrisOB
                                Du misforstod mit "for satan" - jeg prøvede bare at vende den på hovedet og "legede" en der sagde - man kan skamrose JH for at hente en rigtig god angrebsduo. Det er jo den samme tilgang, som når man slagter ham for ikke at hente en CFer. Jeg mener at begge tilgange er for unuancerede - og så ved jeg gost at du siger, at i fodbold er det næsten altid sort og hvidt - men det bliver det jo ikke mere rigtigt at, at du siger det, når jeg og hele min fodboldomkreds mener det modsatte. Så der er vist ikke nogen "sandhed" der, selvom du påstår det - jeg påstår at nogen mener det ene og andre mener det andet.

                                Vi er så også bare grundlæggende uenige om præmissen. Du bliver ved med at råbe din højt og jeg bliver ved med at reagerer, når du gør det: du mener, at JH ikke er god nok fordi han ikke har hentet en CFer (og måske en CM (?) - selvom det jo faktisk kan være at KN har sagt, at han ikke har brug for flere...) Jeg kan leve med det store billede lige nu, da jeg tror på, at skuden er vendt i OB og holdet først skal stå "færdigt" om 1-2 år - hvilket stemmer fint overens med de udmeldinger, der har været fra JH.

                                Jeg tåler fint at blive talt imod - jeg tror, at din reaktion grunder i, at du misforstod mit "for satan" :o)
                                Last edited by claudes1; 13-09-2015, 07:18.

                                Comment

                                Working...
                                X