Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ugen der gak - StateTroopers analyse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
    Synes det er useriøst at skyde på JH for alle de handler han har været inde over. Klart at der er lavet nogle tvivlsomme handler med 1.div spillere på lidt for lange kontrakter (Mikkelsen, Kryger og måske Kirkeskov), men alt i alt har han trods alt lavet nogle fornuftige salg i KL, MS og DH, har fået ophævet med Lado, og har købt en solid defensiv midt i Makarini (det har vi sukker efter siden Djemba-Djemba), har signet to stærke angribere i Festersen og AK, og har formået at holde i EL (som jeg tror vi stadig ikke har set det bedste fra under KN endnu) og Falk (selvom en forlængelse ville pynte nu).
    Desuden har han været inde over signingen af KN og Co. hvilket jeg synes er et scoop for OB og gør os mere attraktive for en række spillere (kan dog godt være nervøs for at vi kan miste ham igen til DBU).
    Derudover kan nævnes Lukas Jensen og Oliver Lund, der begge er spillere med et solidt topniveau, der dog stadig mangler at lægge det sidste på.
    Så er der målmandssituationen, som er uheldig, men dog er endt med at vi trods alt har en klasse keeper sæsonen ud uden at have sprængt banken.
    Angående forsvaret er det da helt klart berettiget at kritisere JH og KN for at ser i transfer budgettet ikke har været sat penge til side til en CB, men måske var den rette spiller ikke tilgængelig og så ville man hellere vente til vinter og have sparet sammen til en fremtidssikret løsning frem for en løsning som ikke med sikkerhed var en forstærkning.
    Angående Matti vil vi da alle gerne se ham i striber igen, men hvis pengene ikke er i kassen, han ikke er i form og måske ikke vil være en forstærkning af truppen pt, så er det da godt købmandskab lige at se tiden an så vi ikke spilder vores forsvarsspiller-opsparing før vi har set ham oppe i gear igen.
    Alt i alt synes jeg JH fortjener lidt kredit for dette tranfervidue og at vi lige tager en slapper med den personlige kritik.
    Øhh er ret nysgerrig efter hvor du har set et solidt topniveau hos Lucas Jensen ?

    Målmandssituationen ser jeg ikke som uheldig , men endnu et dyrt udslag af nølen med at finde den rette spiller rettidigt .

    Desuden har det taget 2 år at finde en højre back , et brugbart angreb og en ok defensiv central midtbanespiller .
    Der har været en masse hovsaløsninger , som så er blevet løst med lejemål og andre hovsaløsninger .
    Så er der COB spm var en aldeles hovedløs handel .
    Last edited by Magge; 12-09-2015, 11:15.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
      Synes det er useriøst at skyde på JH for alle de handler han har været inde over. Klart at der er lavet nogle tvivlsomme handler med 1.div spillere på lidt for lange kontrakter (Mikkelsen, Kryger og måske Kirkeskov), men alt i alt har han trods alt lavet nogle fornuftige salg i KL, MS og DH, har fået ophævet med Lado, og har købt en solid defensiv midt i Makarini (det har vi sukker efter siden Djemba-Djemba), har signet to stærke angribere i Festersen og AK, og har formået at holde i EL (som jeg tror vi stadig ikke har set det bedste fra under KN endnu) og Falk (selvom en forlængelse ville pynte nu).
      Desuden har han været inde over signingen af KN og Co. hvilket jeg synes er et scoop for OB og gør os mere attraktive for en række spillere (kan dog godt være nervøs for at vi kan miste ham igen til DBU).
      Derudover kan nævnes Lukas Jensen og Oliver Lund, der begge er spillere med et solidt topniveau, der dog stadig mangler at lægge det sidste på.
      Så er der målmandssituationen, som er uheldig, men dog er endt med at vi trods alt har en klasse keeper sæsonen ud uden at have sprængt banken.
      Angående forsvaret er det da helt klart berettiget at kritisere JH og KN for at ser i transfer budgettet ikke har været sat penge til side til en CB, men måske var den rette spiller ikke tilgængelig og så ville man hellere vente til vinter og have sparet sammen til en fremtidssikret løsning frem for en løsning som ikke med sikkerhed var en forstærkning.
      Angående Matti vil vi da alle gerne se ham i striber igen, men hvis pengene ikke er i kassen, han ikke er i form og måske ikke vil være en forstærkning af truppen pt, så er det da godt købmandskab lige at se tiden an så vi ikke spilder vores forsvarsspiller-opsparing før vi har set ham oppe i gear igen.
      Alt i alt synes jeg JH fortjener lidt kredit for dette tranfervidue og at vi lige tager en slapper med den personlige kritik.
      Er det dig Jesper?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
        Synes det er useriøst at skyde på JH for alle de handler han har været inde over. Klart at der er lavet nogle tvivlsomme handler med 1.div spillere på lidt for lange kontrakter (Mikkelsen, Kryger og måske Kirkeskov), men alt i alt har han trods alt lavet nogle fornuftige salg i KL, MS og DH, har fået ophævet med Lado, og har købt en solid defensiv midt i Makarini (det har vi sukker efter siden Djemba-Djemba), har signet to stærke angribere i Festersen og AK, og har formået at holde i EL (som jeg tror vi stadig ikke har set det bedste fra under KN endnu) og Falk (selvom en forlængelse ville pynte nu).
        Desuden har han været inde over signingen af KN og Co. hvilket jeg synes er et scoop for OB og gør os mere attraktive for en række spillere (kan dog godt være nervøs for at vi kan miste ham igen til DBU).
        Derudover kan nævnes Lukas Jensen og Oliver Lund, der begge er spillere med et solidt topniveau, der dog stadig mangler at lægge det sidste på.
        Så er der målmandssituationen, som er uheldig, men dog er endt med at vi trods alt har en klasse keeper sæsonen ud uden at have sprængt banken.
        Angående forsvaret er det da helt klart berettiget at kritisere JH og KN for at ser i transfer budgettet ikke har været sat penge til side til en CB, men måske var den rette spiller ikke tilgængelig og så ville man hellere vente til vinter og have sparet sammen til en fremtidssikret løsning frem for en løsning som ikke med sikkerhed var en forstærkning.
        Angående Matti vil vi da alle gerne se ham i striber igen, men hvis pengene ikke er i kassen, han ikke er i form og måske ikke vil være en forstærkning af truppen pt, så er det da godt købmandskab lige at se tiden an så vi ikke spilder vores forsvarsspiller-opsparing før vi har set ham oppe i gear igen.
        Alt i alt synes jeg JH fortjener lidt kredit for dette tranfervidue og at vi lige tager en slapper med den personlige kritik.
        mener på ingen måde det er useriøst - manden har skudt ved siden af for ofte - og ser ud til at sidde på hænderne med nogle handler.

        Men klart der er jo nuancer - det er ikke bare sort/hvidt - og syntes da han har lavet en del fine handler i dette vindue - og som andre har skrevet før så er største kritik punkt i dette vindue nærmere de handler der ikke blev lavet. Fint og flot man sælger Høegh - og KL, men så skal der fandme hentes noget ind den anden vej.

        Og hvorfor er det man ikke både kan anderkende det fine arbejde han har lavet samtidig med man kritiserer alt det lort der også er kommet fra hans side? Behøver det være enten eller?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          mener på ingen måde det er useriøst - manden har skudt ved siden af for ofte - og ser ud til at sidde på hænderne med nogle handler.

          Men klart der er jo nuancer - det er ikke bare sort/hvidt - og syntes da han har lavet en del fine handler i dette vindue - og som andre har skrevet før så er største kritik punkt i dette vindue nærmere de handler der ikke blev lavet. Fint og flot man sælger Høegh - og KL, men så skal der fandme hentes noget ind den anden vej.

          Og hvorfor er det man ikke både kan anderkende det fine arbejde han har lavet samtidig med man kritiserer alt det lort der også er kommet fra hans side? Behøver det være enten eller?
          Det er jo netop det med at anerkende det gode han trods alt har været involveret i som jeg synes nogle gange glemmes.

          Ingen tvivl om at mange dispositioner er værd at kritisere, for der er immervæk lavet nogle sære handler.

          Bare husk at transfer vinduet er det muliges kunst. Og at de første år med JH skal ses i den kontekst. Vi har haft et ordentligt hængeparti af for dårlige spillere på for lange kontrakter, til for høj en løn. Der har været en overgangsperiode på et par år, hvor fokus har været på at lappe den synkende skude og få økonomien til at bedres. Der har ikke været penge til at købe kvalitet, så fokus har været spillere med et stabilt niveau (eks. Kryger, Nielsen og Skogseid mfl). Desuden var vi en uattraktiv klub at spille for under Ove P, hvorfor vi havde svært ved at købe kvalitet med vores stramme budget.
          Nu nåede vi så sommeren 2015, hvor løfterne om bedring skulle indfries. Bort set fra vores gamble med et tyndt forsvar synes jeg altså ikke at det har været et dårligt vindue. Især ikke med de seneste års smalhals in mente.

          Alle må kritisere det de vil, men jeg er bare fortaler for at de dispositioner der har vist sig at være dårlige ikke skal overskygge alt det gode. Vi har rykket meget på det seneste!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Øhh er ret nysgerrig efter hvor du har set et solidt topniveau hos Lucas Jensen ?

            Målmandssituationen ser jeg ikke som uheldig , men endnu et dyrt udslag af nølen med at finde den rette spiller rettidigt .

            Desuden har det taget 2 år at finde en højre back , et brugbart angreb og en ok defensiv central midtbanespiller .
            Der har været en masse hovsaløsninger , som så er blevet løst med lejemål og andre hovsaløsninger .
            Så er der COB spm var en aldeles hovedløs handel .
            Angående Lukas var jeg ret imponeret af ham da jeg så ham spille for Viborg for et par år siden. At han endnu ikke har vist noget for os er sgu træls, men jeg tror det kommer hvis ikke KN afskriver ham.

            Falkes skade var sort uheld og jeg gætter på at det har ødelagt målmandsplanerne.
            Jeg ved ikke om der var en god ukendt målmand vi kunne have nappet, igen kan man kun bruge sine penge en gang.

            Jeg synes stadig at det er pisse ærgerligt at vi hverken fik gang i Lado eller Dalgaard, men det kan man da ikke klandre JH for. De er da begge klasse angribere på suppeniveau med et ton mål i rygsækken!

            Skogseid... Tja, vi havde jo før haft held med nordmænd på højre back.

            Igen så er der jo aldrig garanti for at en spiller man køber ender ned at præstere,og det falder vel mere tilbage på træneren der har godkendt købet end på sportsdirektøren.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
              Det er jo netop det med at anerkende det gode han trods alt har været involveret i som jeg synes nogle gange glemmes.

              Ingen tvivl om at mange dispositioner er værd at kritisere, for der er immervæk lavet nogle sære handler.

              Bare husk at transfer vinduet er det muliges kunst. Og at de første år med JH skal ses i den kontekst. Vi har haft et ordentligt hængeparti af for dårlige spillere på for lange kontrakter, til for høj en løn. Der har været en overgangsperiode på et par år, hvor fokus har været på at lappe den synkende skude og få økonomien til at bedres. Der har ikke været penge til at købe kvalitet, så fokus har været spillere med et stabilt niveau (eks. Kryger, Nielsen og Skogseid mfl). Desuden var vi en uattraktiv klub at spille for under Ove P, hvorfor vi havde svært ved at købe kvalitet med vores stramme budget.
              Nu nåede vi så sommeren 2015, hvor løfterne om bedring skulle indfries. Bort set fra vores gamble med et tyndt forsvar synes jeg altså ikke at det har været et dårligt vindue. Især ikke med de seneste års smalhals in mente.

              Alle må kritisere det de vil, men jeg er bare fortaler for at de dispositioner der har vist sig at være dårlige ikke skal overskygge alt det gode. Vi har rykket meget på det seneste!
              Du fik ikke lige svaret på mit spørgsmål med Lucas Jensen ;-)

              JH har fået masser af ros for de gode handler også fra os kritikere .

              Mener du det er økonomisk det rigtige at hente først Kryger , så Ruud , så Skogskied ? Det samme med TM og Lado , for allerede næste vindue at måtte leje Zohore og helt uforståligt Dalgaard ?
              Mener du det var klogt at hente COB når vores økonomi sejlede ?


              Ups du havde svaret på den med Lucas :-)
              Last edited by Magge; 12-09-2015, 14:07.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
                Angående Lukas var jeg ret imponeret af ham da jeg så ham spille for Viborg for et par år siden. At han endnu ikke har vist noget for os er sgu træls, men jeg tror det kommer hvis ikke KN afskriver ham.

                Falkes skade var sort uheld og jeg gætter på at det har ødelagt målmandsplanerne.
                Jeg ved ikke om der var en god ukendt målmand vi kunne have nappet, igen kan man kun bruge sine penge en gang.

                Jeg synes stadig at det er pisse ærgerligt at vi hverken fik gang i Lado eller Dalgaard, men det kan man da ikke klandre JH for. De er da begge klasse angribere på suppeniveau med et ton mål i rygsækken!

                Skogseid... Tja, vi havde jo før haft held med nordmænd på højre back.

                Igen så er der jo aldrig garanti for at en spiller man køber ender ned at præstere,og det falder vel mere tilbage på træneren der har godkendt købet end på sportsdirektøren.
                Skogdeid var en succes tør jeg godt at påstå. Han var hentet til Ove og hans job i klubben som kun bestod i at overleve superligaen. TD havde værktøjerne til at fungere i Ove's system med at stå langt tilbage på banen, men brækkede uheldigvis et ribben og han kom vel aldrig rigtig i gang i OB.
                Believe OB

                œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
                  Det er jo netop det med at anerkende det gode han trods alt har været involveret i som jeg synes nogle gange glemmes.

                  Ingen tvivl om at mange dispositioner er værd at kritisere, for der er immervæk lavet nogle sære handler.

                  Bare husk at transfer vinduet er det muliges kunst. Og at de første år med JH skal ses i den kontekst. Vi har haft et ordentligt hængeparti af for dårlige spillere på for lange kontrakter, til for høj en løn. Der har været en overgangsperiode på et par år, hvor fokus har været på at lappe den synkende skude og få økonomien til at bedres. Der har ikke været penge til at købe kvalitet, så fokus har været spillere med et stabilt niveau (eks. Kryger, Nielsen og Skogseid mfl). Desuden var vi en uattraktiv klub at spille for under Ove P, hvorfor vi havde svært ved at købe kvalitet med vores stramme budget.
                  Nu nåede vi så sommeren 2015, hvor løfterne om bedring skulle indfries. Bort set fra vores gamble med et tyndt forsvar synes jeg altså ikke at det har været et dårligt vindue. Især ikke med de seneste års smalhals in mente.

                  Alle må kritisere det de vil, men jeg er bare fortaler for at de dispositioner der har vist sig at være dårlige ikke skal overskygge alt det gode. Vi har rykket meget på det seneste!
                  Men hvad hvis alle de dårlige dispositioner viser sig at overstråle de gode; i det lange løb? Det er jo dét kernen handler om. Hvis vores defensive udgangspunkt er så tyndt, som det er; så er basen på ingen måder på plads, og så kan det blive skønne spildte kræfter, at man har hentet nogle dygtige angribere.

                  Basen er det aller vigtigste for et fodboldhold. Ledere er det aller vigtigste for et fodboldhold. Jeg kan bare ikke se, at vi har nogen af delene; eller potentialet til at få en base, der er god nok til at skubbe os væk fra 7-8-9-10. pladsen. Hverken på kort eller på lang sigt.

                  Det er en sportsdirektørs job og ansvar at sørge for at alting hænger ordentligt sammen sportsligt, så træneren kan få arbejdsro til at bygge et hold op. Ved at sylte de bagerste rækker over en længere periode; gambler man i dén grad med det arbejde, som Kent Nielsen har foran sig; og det synes jeg er overordentligt synd.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Men hvad hvis alle de dårlige dispositioner viser sig at overstråle de gode; i det lange løb? Det er jo dét kernen handler om. Hvis vores defensive udgangspunkt er så tyndt, som det er; så er basen på ingen måder på plads, og så kan det blive skønne spildte kræfter, at man har hentet nogle dygtige angribere.

                    Basen er det aller vigtigste for et fodboldhold. Ledere er det aller vigtigste for et fodboldhold. Jeg kan bare ikke se, at vi har nogen af delene; eller potentialet til at få en base, der er god nok til at skubbe os væk fra 7-8-9-10. pladsen. Hverken på kort eller på lang sigt.

                    Det er en sportsdirektørs job og ansvar at sørge for at alting hænger ordentligt sammen sportsligt, så træneren kan få arbejdsro til at bygge et hold op. Ved at sylte de bagerste rækker over en længere periode; gambler man i dén grad med det arbejde, som Kent Nielsen har foran sig; og det synes jeg er overordentligt synd.

                    MvH ChrisOB
                    Det er vel også en sportsdirektørs job og ansvar at indgå nogen kompromisser, specielt i den udvikling(afvikling) OB har gennemgået de seneste år. Målet for os alle er vel det ultimative i DK, der er så bare en forskel på personlige tilgang til metoderne. Holdet omkring holdet har vel næppe været bedre i klubben end den er netop nu, i de seneste mange år. Alt virker på mig til at der er forståelse af at der skal samarbejdes og "files og slibes" for at få det til at gå op i en højere enhed. Ove reddede vores blege røv sidste sæson med en umådelig kedelig tilgang til fodbold, det er ikke ønskværdigt at se den form igen...jeg tror på at vi vinder flere kampe i denne sæson end vi har gjort i sidste og forrige, og det vil trække flere tilskuere frem fra husene og ind på stadion.
                    Believe OB

                    œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Skogdeid var en succes tør jeg godt at påstå. Han var hentet til Ove og hans job i klubben som kun bestod i at overleve superligaen. TD havde værktøjerne til at fungere i Ove's system med at stå langt tilbage på banen, men brækkede uheldigvis et ribben og han kom vel aldrig rigtig i gang i OB.
                      Enig, jeg synes absolut Skogseid gjorde det godt mens han var her. Defensivt, i hvert fald. Mht Dalgaard så var Spelmann jo bare et bedre valg på mange parametre.

                      Comment


                        JH, for 360 dage siden:

                        "Når det er sagt, har vi lavet længere aftaler med mange af de nye, så forventningen er, at vi skal have færre ændringer i truppen i de kommende vinduer" forklarer Jesper Hansen

                        Samt:

                        "Jeg synes også, at vi har bevaret stammen på holdet. Toppel, Skulason, Spelmann, Emil Larsen, Azer, Schoop, Høegh, Kasper Larsen, Bodul, Diarra og Falk var alle værdifulde spillere i sidste sæson"

                        -

                        Forventningerne om kontinuiteten tager vi stille og roligt og smider i skralderen, gerne gemt under noget af det der var i forvejen, for den er grim, det gik overhovedet ikke sådan, det er jo helt latterligt så meget udskiftning vi har haft på de 360 dage...

                        Stammen på holdet, den er der gjort stort indhug i, de fleste af dem han nævner er allerede væk, solgt, ophævet, og ikke forlænget, og kun en enkelt af de resterende navne har ikke udløb til sommer...

                        Det oser ikke voldsomt meget af: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ob-direktoer-jeg-skal-skabe-kontinuitet

                        ... men hey, den rigtige angriber blev fundet efter over kun 2 års forsøg, og højrebacken over 1 år , og det endda så langt væk som på Vestsjælland, et sted så fjernt fra Odense at det kun kan kategoriseres som klasse arbejde at det overhovedet kunne lade sig gøre... Og det skal vi jo lige huske, efter lang tid, lykkedes noget af arbejdet endelig...

                        På samme måde skal vi huske at rose Lars Løkke om 2 år, når der til den tid er fundet en løsning på feks. de problemer der er i Rødby i dag...

                        Nej vel!!
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Hehe, hvis der ikke var 3 mio i budgettet til den rigtige angriber for et år siden, så var det vel lidt svært at gøre. Hey, hvis vi var rykket ned, så havde jeg også været pissed off, men jeg synes sgu ikke det er så slemt som mange gerne vil gøre det til pt.
                          Uanset hvordan man vender og drejer det, er det svært at komme udenom, at f.eks. Kryger viste sig at være en afgørende spiller i vores turn-around sidste efterår. Så det skal Jesper Hansen have ros for fra mig.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                            Hehe, hvis der ikke var 3 mio i budgettet til den rigtige angriber for et år siden, så var det vel lidt svært at gøre. Hey, hvis vi var rykket ned, så havde jeg også været pissed off, men jeg synes sgu ikke det er så slemt som mange gerne vil gøre det til pt.
                            Uanset hvordan man vender og drejer det, er det svært at komme udenom, at f.eks. Kryger viste sig at være en afgørende spiller i vores turn-around sidste efterår. Så det skal Jesper Hansen have ros for fra mig.
                            Whaaat? Hvordan du kan mene Kryger var en afgørende spiller er mig en total gåde. Den eneste grund til han spillede var fordi de angribere JH havde hentet var henholdsvis håbløst ude af form og Thomas Mikkelsen. Og ja, han scorede da et par mål, men hvordan du kan aflede "afgørende spiller" af det, fatter jeg personligt nada af. Kunne ikke være mere uenig. Efterfølgende startede han ikke én eneste gang i foråret.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
                              Angående Lukas var jeg ret imponeret af ham da jeg så ham spille for Viborg for et par år siden. At han endnu ikke har vist noget for os er sgu træls, men jeg tror det kommer hvis ikke KN afskriver ham.

                              Falkes skade var sort uheld og jeg gætter på at det har ødelagt målmandsplanerne.
                              Jeg ved ikke om der var en god ukendt målmand vi kunne have nappet, igen kan man kun bruge sine penge en gang.

                              Jeg synes stadig at det er pisse ærgerligt at vi hverken fik gang i Lado eller Dalgaard, men det kan man da ikke klandre JH for. De er da begge klasse angribere på suppeniveau med et ton mål i rygsækken!

                              Skogseid... Tja, vi havde jo før haft held med nordmænd på højre back.

                              Igen så er der jo aldrig garanti for at en spiller man køber ender ned at præstere,og det falder vel mere tilbage på træneren der har godkendt købet end på sportsdirektøren.

                              falkes skade var sort uheld ja - og ingen tvivl om at det har skabt uorden i de planer der måtte være. MEN havde man nu fået styr på 3 målmænd som man burde så havde behovet for at haste signe Tørnes ikke været der - og man kunne måske have fundet et bedre alternativ.
                              Man satsede og det gik i den grad ikke.....
                              At Dalgaard ikke kom i gang klandre jeg ikke JH for, der skulle panik handles fordi han ikke havde gjort sit arbejde ordenligt i forvejen og så bringer man sidste års topscore ind, i og for sig fint - men når nu du bringer Lado ind i snakken så er det da en af de største fejl JH har lavet.
                              Han var angriberen - ham vi skulle vente så længe på - for det skulle være god kvalitet og, start 11 osv osv......og hvad fik vi en spiller der aldrig kom i form.
                              Det klart at fyringen af Troels kan have ødelagt en del - men Lado kom sent ind, var ikke i form og skulle bruge lang tid på at finde den (hvilket han så aldrig gjorde) Det er håbløst lavet af JH - især når den anden angriber vi havde til rådighed var Thomas mikkelsen....

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
                                Det er jo netop det med at anerkende det gode han trods alt har været involveret i som jeg synes nogle gange glemmes.

                                Ingen tvivl om at mange dispositioner er værd at kritisere, for der er immervæk lavet nogle sære handler.

                                Bare husk at transfer vinduet er det muliges kunst. Og at de første år med JH skal ses i den kontekst. Vi har haft et ordentligt hængeparti af for dårlige spillere på for lange kontrakter, til for høj en løn. Der har været en overgangsperiode på et par år, hvor fokus har været på at lappe den synkende skude og få økonomien til at bedres. Der har ikke været penge til at købe kvalitet, så fokus har været spillere med et stabilt niveau (eks. Kryger, Nielsen og Skogseid mfl). Desuden var vi en uattraktiv klub at spille for under Ove P, hvorfor vi havde svært ved at købe kvalitet med vores stramme budget.
                                Nu nåede vi så sommeren 2015, hvor løfterne om bedring skulle indfries. Bort set fra vores gamble med et tyndt forsvar synes jeg altså ikke at det har været et dårligt vindue. Især ikke med de seneste års smalhals in mente.

                                Alle må kritisere det de vil, men jeg er bare fortaler for at de dispositioner der har vist sig at være dårlige ikke skal overskygge alt det gode. Vi har rykket meget på det seneste!
                                tror ikke der er nogen der mener JH har haft et let job - men det fritager ham vel ikke for kritik?

                                Ja transfervinduet er det muliges kunst og pengene kan kun bruges en gang - netop derfor er der da al mulig grund til at kritisere en stor del af de handler JH har stået for.
                                Thomas Mikkelsen er desværre for ham den der står først i køen. Havde man hentet som som et 3. eller 4. valg fordi der manglede noget bredde oppe foran, og så udstyret ham med en 1-2 årig kontrakt - så fred være med det. Det ville i min verden faktisk give rigtig god mening.
                                Det var faktisk også mine forventninger til ham da han blev bragt ind.
                                - Men så en 4 årig kontrakt (og nej han er næppe den dyreste spiller men alligevel tåbeligt)
                                Og husk så på han var den eneste angriber i truppen - og så skulle vi ellers bare vente på den store profil der kom.......og hvad lander så? Lado......ja
                                Det virker til JH igen forsøgte at vente til sidst i vinduet for at lande en stor fisk.....og det glippede så totalt - og så blev der panikket og hentet en spiller ude af form.

                                Så blander du Ove P ind i forsvaret af JH -det giver jo ingen mening. Ove var her i ET transfervindue - vinterens hvor der generelt ikke sker meget i OB, der blev hentet ind som man kunne forvente, vores bundplacering taget i betragtning. Det vindue vil jeg så gerne rose JH for - ikke at handlerne var de bedste - men der blev reageret på vores bundplacering og mangleden angreb. Han gjorde noget.
                                At det så var ting han var tvunget til at gøre - fordi hans sommervindue havde været for dårligt er jo så en anden sag.

                                Der er vidst ikke meget tvivl om at JH fik en bunden opgave om at få styr på økonomien da han tiltrådte - og det er klart at det har lagt nogle bånd på hvad der kunne hentes. Jeg mener så bare man har skåret for langt ind til benet - det så vi sidste sæson - og de spareøvelser blev så ret dyre da nye folk og træner skulle hentes ind - det kunne så også have været endnu værre med en tur ned.

                                Og så igen bare lige for at understrege det, nej tingene er ikke sort/hvide og alt JH har gjort er ikke dårligt - og ja han skal have ros for de gode ting han gør - og det får han altså også.
                                - For mig har der bare været for mange dårlige beslutninger til jeg for alvor tror på ham som manden der bringer OB tilbage i toppen.....det ser jeg ikke for mig

                                Comment

                                Working...
                                X