Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ugen der gak - StateTroopers analyse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
    Er Thomas Sørensen løsningen for OB?

    I flere af transfertrådene nævnes Thomas Sørensen igen og igen som et bud på det ekstreme målmandsproblem i OB, hvor en keeper på amatørniveau helt uacceptabelt vogter målet for tiden. Thomas Sørensen har som bekendt netop cyklet tværs over USA sammen med Morten Bisgaard i den gode sags tjeneste, og selvom det ikke ligefrem handler om fodbold, så har han da i det mindste været i gang og ikke siddet skadet i en sofa hele sommeren.

    Thomas Sørensen er blevet 39 år og har ikke spille førsteholdsfodbold i et par år, men i det regnestykke skal man altså også huske, hvor enorm forskellen er på Premier League - ja selv Championship - og Superligaen. Når konkurrenten i øjeblikket hedder Michael Tørnes, ville jeg på intet tidspunkt sætte mig op i mod at prøve med Thomas Sørensen i stedet.

    Kan give nødvendig ro
    Husk også på, at OB har et meget ungt hold, og selvom Thomas Sørensen helt sikkert har mistet både hurtig- og smidighed med alderen, kan han altså byde ind med voldsomt meget i forhold til at organisere et forsvar og skabe ro i defensiven. Endelig har Thomas Sørensens spidskvalitet altid været shot stopping, og det er altså en af de sidste kvaliteter, som en gammel målmand mister.

    Der står skrevet i en anden tråd (eller var det denne? Nå pyt.) at Mikkel Falkesgaard er blevet varmt anbefalet af Lars Høgh. Hvis det passer, knæler jeg naturligvis i støvet og pakker min kritik af det indkøb væk - i hvert fald for en længere periode.

    Så hvis Thomas Sørensen har lyst til at komme hjem til Fyn og tjene lidt håndører i en sæson eller to, skal han efter min mening være hjerteligt velkommen. Han ville være en god løsning på de nuværende problemer på posten samt en fantastisk kulturbærer for resten af den unge trup.

    Thomas Sørensen, du er velkommen!
    Thomas Sørensen har altid været en yderst sympatisk fyr, men jeg tror simpelt hen ikke på, han har niveauet længere - heller ikke til Superligaen.
    Alene det at han tager på sådan en cykeltur fortæller vel også lidt om, at han efterhånden har fået andre prioriteter end at stå inde mellem stængerne. Jeg synes godt nok, det ville noget af et sats.
    Så må man hellere finde en anden rolle til ham. Han kunne måske være glimrende til at promovere klubben overfor sponsorer og den slags, men på banen tror jeg ikke, han er løsningen længere.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg
      Thomas Sørensen har altid været en yderst sympatisk fyr, men jeg tror simpelt hen ikke på, han har niveauet længere - heller ikke til Superligaen.
      Alene det at han tager på sådan en cykeltur fortæller vel også lidt om, at han efterhånden har fået andre prioriteter end at stå inde mellem stængerne. Jeg synes godt nok, det ville noget af et sats.
      Så må man hellere finde en anden rolle til ham. Han kunne måske være glimrende til at promovere klubben overfor sponsorer og den slags, men på banen tror jeg ikke, han er løsningen længere.
      Han er bestemt ikke en langsigtet løsning, hvis det skulle vise sig at vi er interesseret i at se ham an, men han kunne være en glimrende løsning det næste års tid. Jeg synes godt man kunne se ham an og lade ham prøvetræne med i Ådalen.. Viser det sig, at han stadigvæk har et højt niveau.. Så ser jeg intet galt i at man tilknytter ham et års tid indtil Falkesgaard igen er kampklar.

      Thomas Sørensen. Kom endelig på besøg og overbevis os.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
        Han er bestemt ikke en langsigtet løsning, hvis det skulle vise sig at vi er interesseret i at se ham an, men han kunne være en glimrende løsning det næste års tid. Jeg synes godt man kunne se ham an og lade ham prøvetræne med i Ådalen.. Viser det sig, at han stadigvæk har et højt niveau.. Så ser jeg intet galt i at man tilknytter ham et års tid indtil Falkesgaard igen er kampklar.

        Thomas Sørensen. Kom endelig på besøg og overbevis os.
        Det indikerer jo at Falke er tænkt som førstevalg og det håber jeg ikke var hverken tanken nu eller om et år ....

        Har TS virkeligt højt niveau hvorfor så nøjes med et år? Men Måske Jesper Hansen eller andre er mere klar på OB om et år når vi forhåbentligt klarer os noget bedre og har ambitioner om noget mere ...
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
          Han er bestemt ikke en langsigtet løsning, hvis det skulle vise sig at vi er interesseret i at se ham an, men han kunne være en glimrende løsning det næste års tid. Jeg synes godt man kunne se ham an og lade ham prøvetræne med i Ådalen.. Viser det sig, at han stadigvæk har et højt niveau.. Så ser jeg intet galt i at man tilknytter ham et års tid indtil Falkesgaard igen er kampklar.

          Thomas Sørensen. Kom endelig på besøg og overbevis os.
          Med Tørnæs har vi vel fået den keeeper ind på kort kontrakt vi skal... Næste sommer udløber både Radza og Tørnæs kontrakter, sammen med 9 andre i øvrigt, og vi skulle gerne snart til at begynde at forme det lidt så vi ikke har de her absurde sommervinduer hvert år...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Det indikerer jo at Falke er tænkt som førstevalg og det håber jeg ikke var hverken tanken nu eller om et år ....

            Har TS virkeligt højt niveau hvorfor så nøjes med et år? Men Måske Jesper Hansen eller andre er mere klar på OB om et år når vi forhåbentligt klarer os noget bedre og har ambitioner om noget mere ...
            Jeg er egentlig tilfreds med Falkesgaard som førstevalg, selvom jeg godt kunne have tænkt mig lidt flere kampe til at se ham an i. Han er et kæmpe talent, og det er svært at vurdere hvor langt talentet rækker, hvis ikke han får spilletid.. Jeg havde og har stadigvæk en god fornemmelse omkring ham.

            Præcis! Som udgangspunkt signer man ham for et år, det er jo selvfølgelig logisk, at skulle det vise sig at han havde et vanvittigt højt niveau.. Så skulle man selvfølgelig forlænge aftalen, men med en målmand på 39 år og ingen spilletid de sidste to-tre år.. Der ville et års "prøvetid" vel være i orden, det tænker jeg også Thomas Sørensen selv ville kunne se det fornuftige i.

            Men når alt kommer til stykket, så ville det være oplagt at hente en decideret førstemålmand, og så håbe at Falkesgaard er villig til at tage kampen op, og vise at han er god nok til at stå. En Jesper Hansen havde været skøn at få til Odense... Måske om et års tid, vi må se. :-)
            Last edited by Kogtbaby88; 18-08-2015, 15:40.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
              Jeg er egentlig tilfreds med Falkesgaard som førstevalg, selvom jeg godt kunne have tænkt mig lidt flere kampe til at se ham an i. Han er et kæmpe talent, og det er svært at vurdere hvor langt talentet rækker, hvis ikke han får spilletid.. Jeg havde og har stadigvæk en god fornemmelse omkring ham.

              Præcis! Som udgangspunkt signer man ham for et år, det er jo selvfølgelig logisk, at skulle det vise sig at han havde et vanvittigt højt niveau.. Så skulle man selvfølgelig forlænge aftalen, men med en målmand på 39 år og ingen spilletid de sidste to-tre år.. Der ville et års "prøvetid" vel være i orden, det tænker jeg også Thomas Sørensen selv ville kunne se det fornuftige i.

              Men når alt kommer til stykket, så ville det være oplagt at hente en decideret førstemålmand, og så håbe at Falkesgaard er villig til at tage kampen op, og vise at han er god nok til at stå. En Jesper Hansen havde været skøn at få til Odense... Måske om et års tid, vi må se. :-)
              Falkesgaard er 24 og har stået meget få kampe på højeste niveau.
              Hvad baserer du prædikatet "kæmpe talent" på?
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Med Tørnæs har vi vel fået den keeeper ind på kort kontrakt vi skal... Næste sommer udløber både Radza og Tørnæs kontrakter, sammen med 9 andre i øvrigt, og vi skulle gerne snart til at begynde at forme det lidt så vi ikke har de her absurde sommervinduer hvert år...
                Jeg kan godt følge dig, men vi har jo Falkesgaard om et år stadigvæk. Så hvis vi henter en førstemålmand, som vi jo skal alligevel - så tror jeg ikke det er noget problem at få forlænget med enten Radza eller Tørnes som tredjevalg.. Jeg tænker ikke at de er, de mest attraktive målmænd på markedet.. Det burde kunne lykkedes at forlænge med en af dem, nok Radza, og så har vi de tre målmænd vi skal have.

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Falkesgaard er 24 og har stået meget få kampe på højeste niveau.
                  Hvad baserer du prædikatet "kæmpe talent" på?
                  Generelt ville en 24 årige, ikke færdigudviklet, stadigvæk sulten fodboldspiller blive betegnet som et talent.. Især målmænd, som ikke for ofte får chancen som førstevalg i en tidlig alder.. Anyways, jeg husker hans kampe for Brøndby som værende rigtig gode, jeg synes han har set god ud i kampene for os, selvfølgelig også med fejl, men jeg husker også tydeligt at han blev omtalt som en kommende top keeper under et par ungdomslandskampe.. Desuden har jeg stor tiltro til Lars Høgh, og hvis han siger at han er et af Danmarks største talenter, så køber jeg den gerne.

                  .. Som sagt, jeg ville gerne have set mere fra ham inden jeg giver ham en endelig dom, men min fornemmelse er god, og jeg synes han virker stærk. Vi må se om et års tid, hvad det kan blive til.
                  Last edited by Kogtbaby88; 18-08-2015, 15:51.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                    Jeg kan godt følge dig, men vi har jo Falkesgaard om et år stadigvæk. Så hvis vi henter en førstemålmand, som vi jo skal alligevel - så tror jeg ikke det er noget problem at få forlænget med enten Radza eller Tørnes som tredjevalg.. Jeg tænker ikke at de er, de mest attraktive målmænd på markedet.. Det burde kunne lykkedes at forlænge med en af dem, nok Radza, og så har vi de tre målmænd vi skal have.
                    Det er rigtigt ja, men det kan jo blive lidt samme situation, for hvordan ser det ud med Falke næste sommer, og hvad skal vi handle ind efter når vi ikke rigtig får set ham an...
                    Jeg er sikker på Tørnes ikke vil være 3. valg, og jeg tænker også at enten skal Radza til at op i hierarkiet til den tid, eller så skal han videre...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                      Generelt ville en 24 årige, ikke færdigudviklet, stadigvæk sulten fodboldspiller blive betegnet som et talent.. Især målmænd, som ikke for ofte får chancen som førstevalg i en tidlig alder.. Anyways, jeg husker hans kampe for Brøndby som værende rigtig gode, jeg synes han har set god ud i kampene for os, selvfølgelig også med fejl, men jeg husker også tydeligt at han blev omtalt som en kommende top keeper under et par ungdomslandskampe.. Desuden har jeg stor tiltro til Lars Høgh, og hvis han siger at han er et af Danmarks største talenter, så køber jeg den gerne.

                      .. Som sagt, jeg ville gerne have set mere fra ham inden jeg giver ham en endelig dom, men min fornemmelse er god, og jeg synes han virker stærk. Vi må se om et års tid, hvad det kan blive til.
                      Det er jeg så ikke enig i ... Er Kirkeskov(23), Diarra(23), Falk(23), Emil(24), Zohore(21), Azer(23) Lund(24) også talenter? Det er 8 (med Falkesgaard) der regnes som talenter ud over Radza(21), Magnus(18), Thomsen(20), Greve(20), JJT(19), JBL(20), Desler(20) og Lucas(20) .. 16 talenter ud af en trup på 25 med to-tre skader ...

                      Vil sige at man er et talent til man er 20 og derefter blot en spiller med videreudviklingspotentiale ... Perioden mellem 25 og 28 er vel der hvor man topper fysisk ..

                      sult kan ikke rigtig bruges til at vurdere ettallet .... En spiller som HHA har begrænset talent men masser af sult og indstilling og det bærer længere end f.eks, Emil der kun folder sig ud når han er i humør ..

                      dog enig i at det kan forskyde sig for målmænd men det ergo ikke en garanti at man er god bare fordi man kommer sent i gang ... Slet ikke efter at man har været ude i et år ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        #56
                        Synes det er svært at gøre talent op i årstal... Har det sådan, at de stopper med at være talent den dag det medfødte ikke længere kan bære så stor en del af byrden, hvor de naturlige fremskridt begynder at stoppe og der skal arbejdes endnu hårdere for fremskridtene... Den tid kan oftest kendes på at spilleren får en downperiode, eller direkte nedtur...

                        DH er et godt eksempel på en det ramte, og som fik en svær periode, men som virkelig tog arbejdshandskerne på, og kom ud på den anden side og ikke længere var et ungt talent, men en voksen fodboldspiller...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                          Generelt ville en 24 årige, ikke færdigudviklet, stadigvæk sulten fodboldspiller blive betegnet som et talent.. Især målmænd, som ikke for ofte får chancen som førstevalg i en tidlig alder.. Anyways, jeg husker hans kampe for Brøndby som værende rigtig gode, jeg synes han har set god ud i kampene for os, selvfølgelig også med fejl, men jeg husker også tydeligt at han blev omtalt som en kommende top keeper under et par ungdomslandskampe.. Desuden har jeg stor tiltro til Lars Høgh, og hvis han siger at han er et af Danmarks største talenter, så køber jeg den gerne.

                          .. Som sagt, jeg ville gerne have set mere fra ham inden jeg giver ham en endelig dom, men min fornemmelse er god, og jeg synes han virker stærk. Vi må se om et års tid, hvad det kan blive til.
                          Falkesgaard lavede mulige kampafgørende fejl i 2 af 4 kampe, det er altså ikke lovende eller godkendt.
                          Der er meget ringe sandsynlighed for at han bliver førstekeeper fast ... fra næste sæson ... til den tid bør der være hentet en med større kvalitet.

                          24 år og stort set ingen erfaring i suppen, så er man i mine øjne ikke umiddelbart et kæmpe talent.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Falkesgaard lavede mulige kampafgørende fejl i 2 af 4 kampe, det er altså ikke lovende eller godkendt.
                            Der er meget ringe sandsynlighed for at han bliver førstekeeper fast ... fra næste sæson ... til den tid bør der være hentet en med større kvalitet.

                            24 år og stort set ingen erfaring i suppen, så er man i mine øjne ikke umiddelbart et kæmpe talent.
                            Helt enig . Der er vel også en grund til at han ikke har været eller kunne blive en spiller BIF ville satse på , end ikke da de var på falittens rand .
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Helt enig . Der er vel også en grund til at han ikke har været eller kunne blive en spiller BIF ville satse på , end ikke da de var på falittens rand .
                              Jeg husker han samlede en tilbagelægning op da vi selv mødte dem, det kostede dem lige en kasse... I hans første kamp kom han også på mellemhånd ved et Sdr mål... det er måske lidt de samme punkter som nu, når han begynder at bevæge sig ud af målet kan han få problemer, og så når han bliver for ivrig omkring igangsættelser...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                #60
                                Så er det blevet tid til endnu en omgang jammer herfra.

                                Jesper Hansen går tilsyneladende fløjtende rundt og gentager sit mantra: "Vi kan og vil hente topspillere!", mens alle andre i OB står måbende og ser på, hvordan klubbens sportsdirektør er i gang med at smadre endnu en sæson. En sæson, hvor der faktisk havde været mulighed for en fornuftig placering i ligaen (vi drømmer alle om europæisk fodbold på stadion igen).

                                Men nok engang er Jesper Hansen i gang med at pisse det hele væk på sin egen provokerende, østjyske facon. Javel, meget kan nå at ændre sig, men jeg troede ikke på det for en uge siden, og jeg tror slet ikke på det nu.

                                Jesper Hansen har simpelthen været ALT for selvsikker. Nok har han hentet et par efter alt at dømme fornuftige fodboldspillere til OB, men han har også solgt bærende kræfter som Daniel Høegh, Martin Spellman, Kasper Larsen og Mads Toppel.

                                Spellman er erstattet med et stort hollandsk spørgsmålstegn, som på gode dage kan ligne en forstærkning, men som på dårlige mest af alt minder om en vissen tulipan, der er købt alt for dyrt af en dum turist.

                                Mads Toppel er erstatet af Michael Tørnes, som har lukket otte mål ind i to kampe. Er det ikke rekord i OB? Ja, det er forbandet uheldigt, at Mikkel Falkesgaard blev skadet, men inden vi gør ham til et stort scoop, skylder jeg at sige, at vi ikke havde set noget imponerende fra ham, inden han blev skadet. Oplysningen om, at han var scoutet af Lars Høgh vendte den negative stemning - inklusiv hos mig selv - men vi ved reelt ikke, om han kan leve op til forventningerne.

                                Og nu står Michael Tørnes så på mål. Hans første to kampe har været lige nøjagtigt så ringe, som folk spåede dem til, da han blev hentet. En del OB-fans tog det ganske alvorligt, at OB hentede spillere fra DET niveau, mens den sædvanlige skare af nikkedukker sad og glædede sig over, at vi havde hentet en målmand, der havde en eller anden obskur rekord i Finland, hvor han i øvrigt slet ikke fik sin kontrakt forlænget. OB har hentet en målmand på serieniveau, og derfor bliver der scoret flere mål end godt er mod OB for tiden.

                                Bedre bliver det naturligvis ikke, både kaptajn Høegh og løjtnant Larsen er solgt for beløb, der nærmer sig det grinagtige. Ingen af dem var ufejlbarlige, bevares, men alternativerne har vist sig at være så rystende ringe, at jeg i øjeblikket alvorligt frygter for, at OB godt kan blive den ene klub, som skal rykke ned denne sæson.

                                Jonasson gør, hvad han kan. Han er en elendig fodboldspiller, men kan trods alt skrabe nogle bolde ud af feltet. Diarra leverede den måske ringeste præstation af en central OB-forsvarer nogensinde mod AaB. Af en eller anden grund har den mand så utroligt lang snor blandt OB-fans, men jeg har aldrig nogensinde set noget godt fra ham. Så snart han spiller uden at lave grove fejl, bliver han rost, men sandheden er, at Diarra aldrig har været god og aldrig bliver det. Hvorfor er det ikke ham, vi giver nogle penge for at forlade OB og i øvrigt aldrig nærme sig Odense igen?

                                Defensiven med det centrale forsvar og den ikke eksisterende målmand er naturligvis det mest alvorlige på holdet netop nu. Meget bedre ser det ikke ud på den centrale midtbane. Og hvis/når Falk og Emil Larsen bliver solgt, er der intet farligt i vores offensiv længere. "Jamen, vi har fået jo AK47", lyder det så fra rækken af nikkedukker. Men hvornår har det nogensinde været muligt at erstatte flamboyante typer som de herrer Larsen/Falk med en (ganske vist) god boksspiller som AK47?

                                Hvorfor tror I, at Festersen er blevet så god i OB? Selv ringe angribere vil nå frem til noget med sådanne typer bag sig, men jeg lover jer for, at det bliver en trist oplevelse, når de ikke længere er i klubben. Og hvem tror så på, at Jesper Hansen vil erstatte dem med noget, som er bare tilnærmelsesvis lige så godt? Haha, jeg gør i hvert fald ikke!

                                Det blev også til et glædeligt gensyn med Lasse Kryger i Aalborg, som selvfølgelig viste sig at være endnu dårligere, end de ellers miserable minder om ham fortalte. Jeg orker ikke engang at skrive mere om, hvor skræmmende det er, at vi er nødt til at starte med sådan en mand.

                                Jeg frygter for, at pengekassen er klappet i. I det tilfælde er Jesper Hansen selvfølgelig undskyldt. Et eller andet sted lugter det af, at indtægterne fra sommerens salg bliver brugt til at dække andre huller, mens man håber, at den nuværende trup på mirakuløs vis kan klare marchen gennem en uendelig ørken på en halv liter kakao og en smeltet Mars-bar.

                                Der er selvfølgelig også den mulighed, at Jesper Hansen HAR pengene, men at han har følt sig alt for sikker på, at han kunne hente gode erstatninger. Nu nærmer transferdeadlinen sig med hast, og modsat hvad Jesper Hansen går og tror, så bliver gode spillere altså ikke billigere, når alle kan se, at OB skal bruge mange af dem her og nu. Det kan ende i en modbydelig sitaution, hvor vi på sidste dag henter Kryger/Mikkelsen-kloner og får at vide, at der er et kæmpe udviklingspotentiale i dem.

                                1. division er fuld af typer, som Jesper Hansen som eneste mand i verden kan se et potentiale i, men som vil blive ristet, når de skal prøves af på højeste niveau. Vil vi acceptere, at han endnu engang slipper af sted med at hente den slags for at frede sig selv?

                                Uanset om det eller andet er rigtigt, ser efteråret kulsort ud for OB. Kun en megaoverraskelse i form af en klassemålmand, en klasseforsvarer og en boldsikker central midtbane kan ændre på den prognose.

                                Så hvad bliver det til Jesper Hansen? Laden er fuld af høtæve og træsko med halm i. Faklen er overhældt med olie. Du bestemmer selv, om de skal frem om en uge. Held og lykke - ikke mindst med dit job, hvis du skuffer IGEN.
                                Last edited by StateTrooper; 25-08-2015, 13:51.
                                OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                                Comment

                                Working...
                                X