Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt O.B. - Randers FC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Nåh ja: undskyld. Jeg skulle hellere have skrevet:

    "Randers har indkasseret 6 mål i de seneste to kampe, men har stadigvæk et bedre forsvar end OBs. Randers har vel nok været uheldige og vi har været heldige; det håber vi fortsætter."


    Det synes jeg også at de har, jeg ville til hver en tid bytte Randers forsvar for vores. Randers har gjort det svært for sig selv i de sidste to kampe med dumme røde kort og straffespark, det er nærmere dumhed end uheld. Vi var især heldige i mod Brøndby, som vi forærede flere 100% chancer men heldigvis brændte de dem på stribe, ligesom vi var heldige med at Midtjylland fik annulleret et mål i mod os.
    Men jeg håber da ikke det fortsætter for vores vedkommende, Randers må gerne begå straffespark og få et rødt kort i deres næste kamp, men vores forsvar må gerne steppe kraftigt op, så Rasmus Falk ikke skal stå efter kampen og sige vi var heldige som efter Brøndby.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
      Jeg håber, at trænerteamet tænker over, om man kan ændre nogle ting på OB-holdet til næste kamp mpd Randers. Randers er fysisk stærke, og vil angribe med dybe afleveringer i ryggen på O.B's forsvar. Det SKAL de være klar til at stå imod. Jeg foreslår en 5-3-2 opstilling, og så må folk pive alt det de vil om defensiv tankegang o.s.v. Det er dog ikke værre end, at det vil åbne mere op for at vores backs kan komme mere i overlap, og vi kan være farlige dén vej:






      Festersen Zohore

      Emil L. Makrini Falk

      Kirkeskov -Kasper Larsen -Lasse Nielsen- Oliver Lund
      Jonasson

      Målmand?
      Jeg håber godt nok ikke at formationen skal ændres afhængigt af modstanderen, så bliver det umuligt at indarbejde en spillestil...
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
        Fodbold er en sjov sport, hvor man kan stille forskelligt op og spille mange forskellige systemer og konstellationer. Når jeg tænker over det, så tror jeg faktisk, at jeg sætter spørgsmålstegn ved den måde Kent Nielsen spiller fodbold på, og det vel ikke helt fair, da han har løftet holdet enormt. Jeg mener ikke, at man absolut skal have bolden mest i en kamp, men at man bruger den rigtig når man har den, og er farlige. Og så er min filosofi også, at hvis man ikke lukker mål ind, så skal man kun lave et for at vinde - at man så også kan lave 2-3-4 stykker ud fra dén filosofi er bare en bonus. Hårdt forsvar, hurtigt-direkte angebsspil = en masse sejre ( i min bog ).
        Prøv at finde lidt stats, der vil du se at dem der har hovedparten af boldbesiddelsen, vinder langt flere kampe end modparten.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #19
          Randers skaber meget lidt selv, de lever mere på modstanderens fejl og lange bolde frem og så se hvad der sker.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Prøv at finde lidt stats, der vil du se at dem der har hovedparten af boldbesiddelsen, vinder langt flere kampe end modparten.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Prøv at finde lidt stats, der vil du se at dem der har hovedparten af boldbesiddelsen, vinder langt flere kampe end modparten.
              Det er så bare ikke helt korrekt. Tipsbladet havde en artikel for et par uger siden om præcis dette, ud fra et statistisk synspunkt (i SL). Deres statistik viste, at man skulle have så markant en besiddelse (over 61%), før det gav statistisk udslag, at det kun optrådte i hver ottende kamp.

              Og så kan man tilføje det gamle spørgsmål om boldbesiddende hold: Er de gode fordi de er boldbesiddende, eller er de boldbesiddende fordi de er gode? F.eks. havde FCM 61% boldbesiddelse mod os i sidste uge, og de spiller bestemt ikke henholdende tikitaka-bold. De havde mod Viborg og SDJ hhv 53 og 51% af boldbesiddelsen, så det er ikke et mønster for FCM med så overvældende boldbesiddelse. De fik det bare, fordi vi stort set kun forsvarede os og spillede på kontra.
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Det er så bare ikke helt korrekt. Tipsbladet havde en artikel for et par uger siden om præcis dette, ud fra et statistisk synspunkt (i SL). Deres statistik viste, at man skulle have så markant en besiddelse (over 61%), før det gav statistisk udslag, at det kun optrådte i hver ottende kamp.

                Og så kan man tilføje det gamle spørgsmål om boldbesiddende hold: Er de gode fordi de er boldbesiddende, eller er de boldbesiddende fordi de er gode? F.eks. havde FCM 61% boldbesiddelse mod os i sidste uge, og de spiller bestemt ikke henholdende tikitaka-bold. De havde mod Viborg og SDJ hhv 53 og 51% af boldbesiddelsen, så det er ikke et mønster for FCM med så overvældende boldbesiddelse. De fik det bare, fordi vi stort set kun forsvarede os og spillede på kontra.
                Vi havde jo ikke evnerne til andet. Og mod SDJ stillede de med et reservehold..
                Selv FCN plejer at være et boldbesiddende hold. I år er de ikke. Og de ligger i bunden...
                Men skal ikke bare frem til at vi alle godt kunne tænke os at få et hold der kan styre nogle kampe undtagen mod måske FCM/FCK pt..
                Lige nu ligner vi jo bare et bundhold med 2 skarpe folk i front der har haft en god portion held.
                Og det ændre sig nok heller ikke til på søndag

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Vi havde jo ikke evnerne til andet. Og mod SDJ stillede de med et reservehold..
                  Selv FCN plejer at være et boldbesiddende hold. I år er de ikke. Og de ligger i bunden...
                  Men skal ikke bare frem til at vi alle godt kunne tænke os at få et hold der kan styre nogle kampe undtagen mod måske FCM/FCK pt..
                  Lige nu ligner vi jo bare et bundhold med 2 skarpe folk i front der har haft en god portion held.
                  Og det ændre sig nok heller ikke til på søndag
                  Der er forskel på at være boldbesiddende, og på at styre kampene. Bare spørg Chelsea eller Atletico Madrid.

                  Men jeg er da enig i, at lige nu har vi ikke holdet til hverken at boldbesidde eller styre.
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Der er forskel på at være boldbesiddende, og på at styre kampene. Bare spørg Chelsea eller Atletico Madrid.

                    Men jeg er da enig i, at lige nu har vi ikke holdet til hverken at boldbesidde eller styre.
                    Ja Okey ;).
                    Og det er bare SÅ ærgeligt når man føler at 1-2 rigtige spillere kunne ændre dette markant

                    Comment


                      #25
                      Synes i ser boldbesiddelse for meget som offensiv fodbold. I vores situation med et forsvar, der er meget usikkert, ser jeg stor boldbesiddelse mere som et forsvar end et decideret angreb. Kunne vi snige os op i nærheden af de 60 %, ift de 30 - 40 % vi har ligget på i de første kampe, ja så tror jeg også det vil hjælpe vores hold gevaldigt rent defensivt.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Ja Okey ;).
                        Og det er bare SÅ ærgeligt når man føler at 1-2 rigtige spillere kunne ændre dette markant
                        Enig. Jeg har en stærk fornemmelse af, at en midtforsvarer kan blive forskellen på at slutte som nummer seks eller nummer otte-ni stykker i denne sæson. Hvis vi kunne smide en stærk 8er og en målmand oveni, kunne vi nok godt snige os i top-seks.

                        Jeg ser os ikke slutte over nummer otte med det nuværende setup.
                        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                        Kluden Krew - O'ense Internationals

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                          Synes i ser boldbesiddelse for meget som offensiv fodbold. I vores situation med et forsvar, der er meget usikkert, ser jeg stor boldbesiddelse mere som et forsvar end et decideret angreb. Kunne vi snige os op i nærheden af de 60 %, ift de 30 - 40 % vi har ligget på i de første kampe, ja så tror jeg også det vil hjælpe vores hold gevaldigt rent defensivt.
                          Jeg tror ikke så meget det er boldbesiddelsen der er galt med, som det er afleveringsnøjagtigheden. Nemme bolde lagt fladt over fem-otte meter er konstant blevet smidt væk på farlige områder her i sæsonstarten. Men det er da klart, at det ene giver udslag på det andet (hvis man ikke kan aflevere, kan man heller ikke holde på bolden).
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Enig. Jeg har en stærk fornemmelse af, at en midtforsvarer kan blive forskellen på at slutte som nummer seks eller nummer otte-ni stykker i denne sæson. Hvis vi kunne smide en stærk 8er og en målmand oveni, kunne vi nok godt snige os i top-seks.

                            Jeg ser os ikke slutte over nummer otte med det nuværende setup.
                            Jeg er desværre også kommet til den konklusion efter de sidste par kampe...
                            Men hentede en boldfast profil til midten og en general til forsvaret så det rigtig rigtig godt ud.....

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Jeg tror ikke så meget det er boldbesiddelsen der er galt med, som det er afleveringsnøjagtigheden. Nemme bolde lagt fladt over fem-otte meter er konstant blevet smidt væk på farlige områder her i sæsonstarten. Men det er da klart, at det ene giver udslag på det andet (hvis man ikke kan aflevere, kan man heller ikke holde på bolden).

                              Comment


                                #30
                                Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med om OB er et boldbesiddende hold - bare der sker noget når vi har bolden. Hver gang modstanderne har nærmet sig vores forsvar, så har man siddet og været lige ved at skide i bukserne af frygt for hvad de nu laver af fejl dernede. Med en 5 - 3 - 2 kan man styrke forsvaret, give backsne frie tøjler og Ari Skulason en tur på bænken. Win - Win - Win. Og m.h.t. at være boldbesiddende, hvem husker så ikke FC Nordsjællands tur i championsleague, hvor de som boldbesiddende hold blev kørt midt over. Det var jo en skandale at se på.

                                Comment

                                Working...
                                X