Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Anførerbindet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    Jeg havde ved gud heller ikke set den komme, men efter at have sovet på det, så vil jeg da sige, at HJ og KL er den kombi, der giver den mest rolige boldomgang.

    Desuden kan det vel siges, at KL og HJ har ikke været her samtidig, så de har ikke spillet sammen, men LN har prøvet at spille med dem begge to, uden det kom helt op "at ringe". Duoen LN/DH er den der har virket. Det siger selvfølgelig nok mest om DH.

    Men anyways, jeg kan godt se perspektivet i det..............inden folk bliver trygge af den grund skal det da nævnes, at jeg troede på Lasse Kryger som højre back ............det gør jeg ikke mere.

    Og jeg tror altså ikke vi finder en ny CB som DH bare sådan lige, men synes også lige vi skal give KL chancen, han har fået lidt rutine og hår på brystet og potentialt er stadig stort. Jeg synes debatten har været hård ved KL herinde på det sidste. Jeg synes godt lige vi kan trække luft ind og se om det ikke bærer ganske fint.
    Selvfølgelig skal KL have en chance. Men det pointen vedr KL ved nogen er at han ikke har spillet en kamp siden han forlod OB og derfor nok ikke er blevet bedre i tiden væk. Han har samtidig været skadet i et godt stykke tid..
    Og da hans niveau ligger under DH's er man lidt stram med at se det som en forstærkning

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Et par overraskende ting, må man sige. Lasse Nielsen lader til at være langt nede på Kents liste, og selvom jeg kan lide den røde barons attitude, så må man også sige, at hans evner er begrænsede. At Kents stil er enormt løbe-krævende er kendt, og derfor passer Hallgrimur måske bare bedre ind.
      Er også overrasket over at Halgrimur er vores kaptajn nu, men de argumenter Kent kommer med giver jo rigtig god mening. Halgrimur er trods alt også fast mand på Islands A-landshold. Han er en fighter af gods nåde og sammenlignet med Lasse Nielsen så er han altid ultra disciplineret, hvor Lasse er den lidt mere flagrende type. Ove brugte nogle gange en del krudt på at råbe Lasse Nielsen op i kampene, for at få ham til at placere sig ordentligt. Lasse skal nok få sine kampe og jeg kan stadig godt lide hans positive attitude på banen, men samtidig kan jeg godt følge Kents argumenter. Det er sgu vigtigt at have en kaptajn som går forrest både i kamp og træning.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        det må jo næsten være konsekvensen.....man udnævner næppe en ny anfører for så at bænke ham. HJ må være tiltænkt en rimelig fast start plads....lidt af en overraskelse
        Av av det var noget af en overraskelse . Men bliver spændende

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
          Er også overrasket over at Halgrimur er vores kaptajn nu, men de argumenter Kent kommer med giver jo rigtig god mening. Halgrimur er trods alt også fast mand på Islands A-landshold. Han er en fighter af gods nåde og sammenlignet med Lasse Nielsen så er han altid ultra disciplineret, hvor Lasse er den lidt mere flagrende type. Ove brugte nogle gange en del krudt på at råbe Lasse Nielsen op i kampene, for at få ham til at placere sig ordentligt. Lasse skal nok få sine kampe og jeg kan stadig godt lide hans positive attitude på banen, men samtidig kan jeg godt følge Kents argumenter. Det er sgu vigtigt at have en kaptajn som går forrest både i kamp og træning.
          Er det ikke en voldsom stramning , den med at HJ er fast mand på landsholdet ? ( med mindre du mener det at være i truppen er lig med fast mand )
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Er det ikke en voldsom stramning , den med at HJ er fast mand på landsholdet ? ( med mindre du mener det at være i truppen er lig med fast mand )
            Du har jo nok ret lige på det punkt ;-). Jeg troede faktisk han var mere fast på landsholdet. Pt står han noteret for 13 A landskampe og 10 u21.
            Jeg kan dog stadig godt lide hans fight og vindermentalitet både til træning og kamp.

            Comment


              #51
              Lige netop islandsk landsholdsbold og fighter attitude, så kunne vi bare have beholdt Ari som anfører...

              Jeg ved ikke hvad jeg håber på i midterforsvaret, synes ærligt talt det ser ud af hel..... til... Lasse, KL, og Hall synes jeg er svært at tage seriøst, men det kan Kent så heldigvis, og det er da også et godt tegn, for ellers havde han næppe satset på det... Håber virkelig Kasper rammer sporet nu, det skal han simpelthen, og motivationen må bestemt også være der med udsigt til bold igen, og tror da også på Kent godt kan hive ham i den rigtige retning, men nu må vi se hvor langt det rækker...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #52
                Jeg vil også sige at jeg har set gode kampe fra hans Sønderjyske tid inde i centerforsvaret, men det er da svært at se ham være en stjerne centerforsvar, når han både i Sønderjyske og i sin hidtidige tid i OB primært har spillet andre pladser. Derfor er det da overraskende også overraskende for mig, selvom han nok er en fremragende leder på banen. Nu har han jo også kun spillet i centerforsvaret i OB i starten af hans tid her, så han kan da være blevet bedre, og samtidig kan spillere jo også vokse med anførerbindet på

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                  Du har jo nok ret lige på det punkt ;-). Jeg troede faktisk han var mere fast på landsholdet. Pt står han noteret for 13 A landskampe og 10 u21.
                  Jeg kan dog stadig godt lide hans fight og vindermentalitet både til træning og kamp.
                  Jow , det sker at jeg har ret fra tid til anden :-) ..

                  Men jeg mener nu at han på landsholdet hovedsagligt har spillet på midtbanen ??
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Mit store problem med HJ er hans hovedspil, eller mangel på samme. I de kampe han fik som CB, var han tæt på håbløs i hovedstødsduellerne. Den går ikke i moderne fodbold, hvor dødbolde er et af hovedfokuspunkterne. Vi har forstærket os fint i angrebet og på midtbanen, men med Høeghs exit er jeg bange for at vi kommer til at fortryde det, hvis vi ikke henter en stærk centerback ind.
                    Det kan godt være, at han ikke har lignet Michael Gravgaard i foråret men at sige, at Haddi skulle være elendig i hovedspillet er altså nonsens. Hvis man mener at det er et stort svaghedspunkt for ham, har man ganske enkelt ikke set manden spille i SønderjyskE. Her var han altid en solidt klippe på dødbolde, og når de stod dybt og skulle afvise, og har da også lavet sine mål via sit hovedspil og ren og skær vilje i feltet.

                    Det er slet ikke tilfældigt, at SønderjyskE lukkede 27 mål ind i 16 kampe i foråret, fremfor 16 i 17 kampe i efteråret, og mange af dem på dødbolde og indlæg. Og skal vi så holde ham op mod Høegh, så er han altså heller ikke noget monster i hovedspil og duelspillet. Vi har set ham blive kyst mange gange der, men det blev da heldigvis meget bedre her til sidst.

                    Og så finder jeg det i øvrigt ganske naturligt, at Haddi bejler til anførerbindet allerede. Et af de største aktiver ved ham, er netop at han er en leder, og bidrager med nogle rigtigt gode værdier til kulturen i truppen. Det var en spiller der blev plukket fra toppen af hierarkiet i SønderjyskE til at gå ind og være med til at sætte skik på truppen. Jeg er ikke i tvivl om, at han også er fast mand fremover, selvom at han ikke er Superligaens bedste midterforsvarer, central midt eller andet.

                    Comment


                      #55
                      Skulason bliver i et interview spurgt ind til den nye anfører situation og svare følgende:

                      - Alle trænere har deres typer, og jeg respekterer fuldstændig hans syn på det. Det er bestemt ikke noget problem for mig, og jeg kommer til at gøre præcis, som jeg plejer at gøre ved at arbejde for holdet og forsøge at hjælpe alle mand så godt, som jeg kan. Hallgrimur er en ledertype, og han er et meget rigtigt valg, synes jeg, og jeg vil støtte ham på alle mulige måder, slutter Ari Skulason.

                      http://www.ob.dk/artikel/oppe-paa-taeerne-hele-tiden.aspx

                      Comment


                        #56
                        Hvis man kigger på holdet så er der vel heller ikke mange typer det bind kunne sidde på. Lasse, Ai og HJ er vel reelt de eneste. De unge har nok fynske rødder, men er dog stadig for unge. Og resten er for nye, eller slet ikke anføre materiale. Men det er da et rimeligt klart signal til Lasse og KL. En af jer skal på bænken. HJ tja vi må se.

                        Comment


                          #57
                          Med hans viking-attitude og absolute fighterånd er Lasse for mig den bedste anfører. Men hvi han har ikke en start-11-plads er det ikke muligt. Håber at han få endnu sin start-11-plads, da jeg er absolut begejstret af hans energie og vilje.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Det kan godt være, at han ikke har lignet Michael Gravgaard i foråret men at sige, at Haddi skulle være elendig i hovedspillet er altså nonsens. Hvis man mener at det er et stort svaghedspunkt for ham, har man ganske enkelt ikke set manden spille i SønderjyskE. Her var han altid en solidt klippe på dødbolde, og når de stod dybt og skulle afvise, og har da også lavet sine mål via sit hovedspil og ren og skær vilje i feltet.

                            Det er slet ikke tilfældigt, at SønderjyskE lukkede 27 mål ind i 16 kampe i foråret, fremfor 16 i 17 kampe i efteråret, og mange af dem på dødbolde og indlæg. Og skal vi så holde ham op mod Høegh, så er han altså heller ikke noget monster i hovedspil og duelspillet. Vi har set ham blive kyst mange gange der, men det blev da heldigvis meget bedre her til sidst.

                            Og så finder jeg det i øvrigt ganske naturligt, at Haddi bejler til anførerbindet allerede. Et af de største aktiver ved ham, er netop at han er en leder, og bidrager med nogle rigtigt gode værdier til kulturen i truppen. Det var en spiller der blev plukket fra toppen af hierarkiet i SønderjyskE til at gå ind og være med til at sætte skik på truppen. Jeg er ikke i tvivl om, at han også er fast mand fremover, selvom at han ikke er Superligaens bedste midterforsvarer, central midt eller andet.
                            Hm. Jeg husker ham primært som HB i SDJ, hvor han var god. I de kampe han spillede for os i foråret som CB kostede han mindst to mål, fordi han ikke timede sine indgreb ordentligt. Men jeg er da villig til at lade ham overbevise mig om noget andet. At han har anførerkvaliteter mentalt, kan der vist ikke være tvivl om.
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Jow , det sker at jeg har ret fra tid til anden :-) ..

                              Men jeg mener nu at han på landsholdet hovedsagligt har spillet på midtbanen ??
                              Nope, på landsholdet spiller han back:

                              http://www.bold.dk/nyt/ob-kaptajn-vi...le-venstreback

                              MvT
                              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                                Nope, på landsholdet spiller han back:

                                http://www.bold.dk/nyt/ob-kaptajn-vi...le-venstreback

                                MvT
                                Jeg tror vi snakker om Hallgrimur..

                                Comment

                                Working...
                                X