Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michael Falkesgaard ny målmand

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    De redninger han havde var nogle enhver målmand burde tage hvis de har bare lidt niveau .

At han pt står som dumpet er jo ift at jeg gerne ser vi får en målmand som vi kan føle os trygge ved og som er en væsenlig forstærkning ift Toppel . Falke har heldigvis flere kampe at vise sig frem i og dermed kan det vise sig at han har det rette niveau .

Det virker lidt som om der er nogle her inde som ser Toppels drop mod SIF som en rettesnor for hans præstationer og dermed har et blindt "had" ift ham og dermed ser alle andre som en forstærkning hvis bare de kan gribe et simpelt skud som kommer lige på og sparke bolden fornuftigt ud .

At du allerede kalder Falke for bedre end Toppel er vel ikke så meget mindre utopisk end jeg siger at han ikke bestod i sin første kamp , for ret beset var det lidt heldigt at hans brøler ikke kostede et 0-1 mål .
    Ganske enig.

Det kan godt være Falke viser sig at være bedre end Toppel, men han var det ikke i den første kamp.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Du ved jo godt, at det er enten/eller herinde. Hvis man udtrykker skepsis overfor ham som første keeper baseret på C.V så er det jo klart det samme som at "dømme ham ude" og kalde ham talentløs... ;-) De fleste har jo ikke rigtigt set ham spille, så det er klart, der er skepsis. Indtil videre har de jo kun Hobro kampen at bedømme ham på - og her lavede han to store fejl, der kunne ha kostet. Den slags skaber usikkerhed. Resten af tiden blev han jo ikke rigtigt sat på prøver.

Men god pointe. Lad være med at dømme ham ude (det synes jeg ikke rigtigt, der er nogen, der har gjort, definitivt) eller kalde ham som en fantastisk signing (som jeg faktisk tror, der allerede har været nogen, der har gjort)

Træning er én ting, kamp noget helt andet. Og der er det ikke heldigt at lave to fejl, hvor det er ren held, det ikke bliver straffet.

MvH ChrisOB
      Havde jeg lige haft 30 sekunder mere i går, ville jeg have skrevet de præcist samme ting, er helt enig... Nogen folk ser spøgelser, og gemmer sig når man så svarer dem og forklarer og spørger dem selv om noget... HVOR ER DET SLAPT!!! men det er jo nok frygt for at det lyserøde univers får skræmmer... Ser heller ikke at folk har afskrevet ham(kun det modsatte) men altså det er der jo ikke noget nyt i, vi plejer jo også at forlange Messi og Ronaldo osv... så det er lidt sort snak engang imellem når de ikke ved hvad de ellers skal sige...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Det er sådan set også fair nok at bedømme ham ud fra den slags ting; men i målmandsverdenen, der er det sådan, at det er de store fejl, der fylder mere end de 98 andre gode aktioner. Det var dét, der var og er problemet med Toppel. Så lavede han pludselig en mærkelig fejl efter at være hoppet op under overlæggeren og fistet en ellers sikker kasse over mål.

Det er en utaknemmelig position at være målmand, fordi man kan ha' stået en brandkamp i 89 minutter, og bum; én fejl i det 90. minut, der koster et mål, og så taler alle kun om den ene fejl.

Som målmand må man ikke begå sådanne fejl. Så kan man tale om, at der var tale om et timings problem, som "ikke sker igen" og som kan rettes, men man kan også argumentere for, at timingen bl.a skyldes, at manden ikke har spillet Superliga i meget lang tid - og har kun 8 Superligakampe, 9 med Hobro-kampen under sit bælte. Alene dét synes jeg er nok til, at man burde kunne forstå visse folks skepsis over ham som første målmand.

Og når han så laver to fejl, indenfor forholdsvis kort tid, så kan man ikke fortænke de samme folk i at føle, at de får backing i deres skepsis. Det handler ikke om at dømme ham ude. Det handler om en subjektiv vurdering af faktiske præstationer og den manglende rutine, han har.

At han skulle være "et step op" i forhold til Toppel har vel kun vist sig, indtil videre, at han var god og hurtig til at sætte spillet i gang, og hans udspark virker til at være langt mere præcise.

Pointen er, at hvis man bliver opfordret til at give manden en chance, før man dømmer ham, så skal folk også sætte sig ind i, at skepsissen altså ikke er taget ud af den blå luft.

Ligesom man ikke skal dømme ham ude, så skal man vel også passe på med at bedømme ham til at være et step op, før der er lidt flere kampe under bæltet. Selv hvis han står en brandkamp i Brøndby, så skal den jo også følges op.

MvH ChrisOB
        Du har helt ret.
        Men jeg vil ikke kalde ham dumpet bare fordi han laver fejl i første kamp hvor han spiller sammen med forsvaret i en gældende kamp.

Han har CS og det tæller også, at de så har chancer til at score er jo for så vidt f*cking ligegyldigt, da de ikke scorer.

En angriber tælles for mål en keeper tælles for at holdet målet rent.

Og så glæder jeg mig til at se de kommende kampe, samt at se hvad der kommer ind som vores tredje målmand.

Har lidt små drømme om hvad der sker, men lad os nu se.

Comment

Det er sådan set også fair nok at bedømme ham ud fra den slags ting; men i målmandsverdenen, der er det sådan, at det er de store fejl, der fylder mere end de 98 andre gode aktioner. Det var dét, der var og er problemet med Toppel. Så lavede han pludselig en mærkelig fejl efter at være hoppet op under overlæggeren og fistet en ellers sikker kasse over mål.

Det er en utaknemmelig position at være målmand, fordi man kan ha' stået en brandkamp i 89 minutter, og bum; én fejl i det 90. minut, der koster et mål, og så taler alle kun om den ene fejl.

Som målmand må man ikke begå sådanne fejl. Så kan man tale om, at der var tale om et timings problem, som "ikke sker igen" og som kan rettes, men man kan også argumentere for, at timingen bl.a skyldes, at manden ikke har spillet Superliga i meget lang tid - og har kun 8 Superligakampe, 9 med Hobro-kampen under sit bælte. Alene dét synes jeg er nok til, at man burde kunne forstå visse folks skepsis over ham som første målmand.

Og når han så laver to fejl, indenfor forholdsvis kort tid, så kan man ikke fortænke de samme folk i at føle, at de får backing i deres skepsis. Det handler ikke om at dømme ham ude. Det handler om en subjektiv vurdering af faktiske præstationer og den manglende rutine, han har.

At han skulle være "et step op" i forhold til Toppel har vel kun vist sig, indtil videre, at han var god og hurtig til at sætte spillet i gang, og hans udspark virker til at være langt mere præcise.

Pointen er, at hvis man bliver opfordret til at give manden en chance, før man dømmer ham, så skal folk også sætte sig ind i, at skepsissen altså ikke er taget ud af den blå luft.

Ligesom man ikke skal dømme ham ude, så skal man vel også passe på med at bedømme ham til at være et step op, før der er lidt flere kampe under bæltet. Selv hvis han står en brandkamp i Brøndby, så skal den jo også følges op.

MvH ChrisOB
          Meget enig. Vi har ikke for alvor mulighed for at vide hvor god eller dårlig han er, før vi har set ham et par kampe. De fejl han laver i søndags er utilgivelige, men han har helt givet også været nervøs. Det var den vigtigste kamp for ham i mange år, da det er en kickstart af hans karriere at komme hertil. Derudover starter han nede foran en udsolgt stiften og kunne se han også havde taget hele den pukkelryggede med, efter kampen. Nu får han så en kamp imod sin gamle klub og deres fans, som helt givet vil lægge pres på ham. Her vil det være vigtigt at han står en god kamp, ikke bare for OB men også for ham selv, for ellers kan en dårlig start stikke i ham i lang tid!

Comment

Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
            Du har helt ret.
            Men jeg vil ikke kalde ham dumpet bare fordi han laver fejl i første kamp hvor han spiller sammen med forsvaret i en gældende kamp.

Han har CS og det tæller også, at de så har chancer til at score er jo for så vidt f*cking ligegyldigt, da de ikke scorer.

En angriber tælles for mål en keeper tælles for at holdet målet rent.

Og så glæder jeg mig til at se de kommende kampe, samt at se hvad der kommer ind som vores tredje målmand.

Har lidt små drømme om hvad der sker, men lad os nu se.

Det er måske lige bombastisk nok, i min optik, at dumpe ham på præstationen imod Hobro, men ret beset så er fodboldverdenen nu engang stillet sådan op, at man ofte bliver bedømt ud fra sort/hvide kriterier. Som en angriber, der laver nul og en hat i 89 minutter, men scorer sejrsmålet i overtiden. Som en keeper, der har stået en fejlfri kamp i 89 minutter, men dropper fælt i overtiden, så modstanderen enten snupper et point eller sejren.

Man dumper, hvis man laver sådan en fejl - hos mange. Ikke bare fans. Men også eksperter og tilmed også trænere. Man har ikke råd til at undskylde fejl med at det er "første kamp, han spiller sammen med sit forsvar". I øvrigt mener jeg ikke, at de to fejl skyldes afstemningsproblemer imellem forsvar og målmand. Det skyldes målmandens egne hovedløse disposition. Han mistede overblikket, da Hobro spillerne pressede højt og afleverede til en mand, der var dækket og uden muligheder for at komme af med bolden. Jeg plejer at sige, at hvis OB i dag var trænet af Viggo Jensen, ja så havde Falkesgaard ikke spillet mere denne halvsæson. Selv om fejlen ikke kostede.

Det var jo bare rent held, at det ikke kostede, og så havde du jo ikke siddet her og opponeret mod, at Magge "dumper ham". Så havde du givet ham ret.

Det er nu sådan engang fodbold fungerer. Nogen giver meget kort snor, andre (alt for) lang snor, og det gælder både fans, eksperter og trænere. Så jeg kan godt forstå at Magge dumper Falkesgaard. Jeg er bare ikke helt enig i, at man burde gøre det. En væsentlig forskel.

MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Er ikke helt sikker på at jeg ville have dumpet ham på den baggrund, ville nok have ment at han var væsentligt mere presset og en ny målmand var mere krævende end det er lige pt. (Vi kan pt. godt have lidt koldt vand i blodet ang. keeper, vi behøver ikke hente en relativ ukendt tysker).

Jeg er selv keeper og ved godt at det aldrig er sundt at lave de fejl han lavede. Men man kan som målmand ofte komme til at blive grebet af hele situationen.

Jeg er generelt bare imod at godkende eller dumpe en spiller efter en kamp.

At nogen gør det må stå for deres egen regning.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Havde jeg lige haft 30 sekunder mere i går, ville jeg have skrevet de præcist samme ting, er helt enig... Nogen folk ser spøgelser, og gemmer sig når man så svarer dem og forklarer og spørger dem selv om noget... HVOR ER DET SLAPT!!! men det er jo nok frygt for at det lyserøde univers får skræmmer... Ser heller ikke at folk har afskrevet ham(kun det modsatte) men altså det er der jo ikke noget nyt i, vi plejer jo også at forlange Messi og Ronaldo osv... så det er lidt sort snak engang imellem når de ikke ved hvad de ellers skal sige...
                Jeg tror ikke, jeg har tal på, hvor mange gange, jeg har påpeget forskellen imellem "Ikke god" og "ikke god nok" - det gjorde jeg også for 10-12 år siden på det gamle forum, og det kommer jeg med garanti til at gøre mange gange i fremtiden også... Lidt ligesom "mere boldbesidelse" heller ikke betyder "Vi SKAL spille som Barcelona". Eller at skepsissen imod Jesper Hansen nærmest har karakter af "Hvor er høtyvene og faklerne?", generelt.

Det er givet, at der til tider er for megen negativitet, men så påstår jeg også, der er for mange, der har et lallet forhold til fodboldens virkelighed, og de faktiske ting, som flertallet af "de negative" rent faktisk har skrevet. Jeg ville gerne være mere positiv, men desværre har OB skuffet mig alt for mange gange i de over 20 år, jeg har fulgt dem. Andre håndterer dette ved at være optimistisk overfor alting, der sker i OB, uanset karakter eller omstændigheder.

Godt for dem. Men nogle gange mangler realismen. Ligesom vi mangler optimismen. :-)

MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Er ikke helt sikker på at jeg ville have dumpet ham på den baggrund, ville nok have ment at han var væsentligt mere presset og en ny målmand var mere krævende end det er lige pt. (Vi kan pt. godt have lidt koldt vand i blodet ang. keeper, vi behøver ikke hente en relativ ukendt tysker).

Jeg er selv keeper og ved godt at det aldrig er sundt at lave de fejl han lavede. Men man kan som målmand ofte komme til at blive grebet af hele situationen.

Jeg er generelt bare imod at godkende eller dumpe en spiller efter en kamp.

At nogen gør det må stå for deres egen regning.
                  Se her går du måske allerede lidt fejl af, hvad det er Magge rent faktisk har gjort. Han dumper præstationen imod Hobro - ikke Falkesgaard generelt.

Præstationen giver ham så ikke backing i optimismen om, at han kan blive en god førstekeeper, men den efterlader jo ikke Falkesgaard i en situation, hvor flertallet herinde nærmest har dumpet ham, all together.

MvH ChrisOB

Comment

Det er måske lige bombastisk nok, i min optik, at dumpe ham på præstationen imod Hobro, men ret beset så er fodboldverdenen nu engang stillet sådan op, at man ofte bliver bedømt ud fra sort/hvide kriterier. Som en angriber, der laver nul og en hat i 89 minutter, men scorer sejrsmålet i overtiden. Som en keeper, der har stået en fejlfri kamp i 89 minutter, men dropper fælt i overtiden, så modstanderen enten snupper et point eller sejren.

Man dumper, hvis man laver sådan en fejl - hos mange. Ikke bare fans. Men også eksperter og tilmed også trænere. Man har ikke råd til at undskylde fejl med at det er "første kamp, han spiller sammen med sit forsvar". I øvrigt mener jeg ikke, at de to fejl skyldes afstemningsproblemer imellem forsvar og målmand. Det skyldes målmandens egne hovedløse disposition. Han mistede overblikket, da Hobro spillerne pressede højt og afleverede til en mand, der var dækket og uden muligheder for at komme af med bolden. Jeg plejer at sige, at hvis OB i dag var trænet af Viggo Jensen, ja så havde Falkesgaard ikke spillet mere denne halvsæson. Selv om fejlen ikke kostede.

Det var jo bare rent held, at det ikke kostede, og så havde du jo ikke siddet her og opponeret mod, at Magge "dumper ham". Så havde du givet ham ret.

Det er nu sådan engang fodbold fungerer. Nogen giver meget kort snor, andre (alt for) lang snor, og det gælder både fans, eksperter og trænere. Så jeg kan godt forstå at Magge dumper Falkesgaard. Jeg er bare ikke helt enig i, at man burde gøre det. En væsentlig forskel.

MvH ChrisOB
                    Vi har foreløbig den ene kamp at bedømme ham på , og der viste han ikke et niveau som er over Toppel's . Men hvis man læser videre i mit indlæg vil man også opdage at jeg skriver at han heldigvis har flere kampe at vise sig frem i inden vi går i panik . Altså han er ikke endegyldig dumpet , eller dømt som elendig og aldrig vil kunne bruges .

Men som du selv ved og flere gange har pointeret så er det tit sort/hvid herinde .
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

Comment

Vi har foreløbig den ene kamp at bedømme ham på , og der viste han ikke et niveau som er over Toppel's . Men hvis man læser videre i mit indlæg vil man også opdage at jeg skriver at han heldigvis har flere kampe at vise sig frem i inden vi går i panik . Altså han er ikke endegyldig dumpet , eller dømt som elendig og aldrig vil kunne bruges .

Men som du selv ved og flere gange har pointeret så er det tit sort/hvid herinde .
                      Mit indlæg var sådan set også ment sådan, at det er okay at dumpe ham for præstationen imod Hobro, men ikke generelt. Jeg ser også på faktorer, der indebærer nervøsitet, første kamp i lang tid, osv; og det faktum at fejlene ikke kostede. Jeg er fyldt op med skepsis omkring ham som første keeper, ligesom dig.

MvH ChrisOB

Comment

Fair nok, så er det bare mig der 'misforstod' det med dumpet.

Men jeg er så ikke helt så skeptisk i min vurdering af hans kamp imod Hobro, jeg mener der var nogle små ting der ikke så godt ud, men også en del der var godt af en så relativt uprøvet keeper.

Comment

Men jeg er så ikke helt så skeptisk i min vurdering af hans kamp imod Hobro, jeg mener der var nogle små ting der ikke så godt ud, men også en del der var godt af en så relativt uprøvet keeper.
                          Jeg vil nu, stadig, ikke kalde de to fejl for "nogle små ting". Det var store ting. Der kunne ha kostet mål. Så er det ikke, synes jeg, "små ting".

Som målmand, så ville du heller ikke være stolt af dig selv for de to svipsere, men jeg er sikker på, at hvad Falkesgaard mangler af opbakning herinde, den får han nok i truppen; så er det op til ham selv at vise, at de to fejl var enlige svaler.

Som vores forsvar fungerede i 1. halvleg imod Hobro, så får han nok rigeligt med muligheder for at få afprøvet sine evner på sin hjemstavn.

MvH ChrisOB
                          Last edited by ChrisOB; 21-07-2015, 12:01.

Comment

Små og små, de er vel kun "små" fordi at de ikke kostede mål? Hvis begge fejl havde kastet et mål af sig, som den ene skulle have gjort, og den anden kunne have gjort, vil du så stadig mene at det var to små fejl? Og hvor mange små fejl mener du at der er plads til?

Jeg synes virkelig det var en skam at det skete, mit nervesystem har været i krise siden Jesper Christiansen og Toppel stod på kassen. Nu får vi så en ny målmand, og så laver han to fejl i første kamp, det er altså ikke en drømmedebut som nogen herinde prøver at gøre det til. Jeg kan rigtig godt lide Falkesgaard for hans igangsætninger og tror stadig på ham, heldigvis for han en kamp mod BIF til at bevise at han er god nok til at kunne berolige mine nerver, så jeg ikke skal være nervøs HVER gang målmanden er i nærheden af bolden, som jeg har været i flere sæsoner nu....

Comment

Jeg tror ikke, jeg har tal på, hvor mange gange, jeg har påpeget forskellen imellem "Ikke god" og "ikke god nok" - det gjorde jeg også for 10-12 år siden på det gamle forum, og det kommer jeg med garanti til at gøre mange gange i fremtiden også... Lidt ligesom "mere boldbesidelse" heller ikke betyder "Vi SKAL spille som Barcelona". Eller at skepsissen imod Jesper Hansen nærmest har karakter af "Hvor er høtyvene og faklerne?", generelt.

Det er givet, at der til tider er for megen negativitet, men så påstår jeg også, der er for mange, der har et lallet forhold til fodboldens virkelighed, og de faktiske ting, som flertallet af "de negative" rent faktisk har skrevet. Jeg ville gerne være mere positiv, men desværre har OB skuffet mig alt for mange gange i de over 20 år, jeg har fulgt dem. Andre håndterer dette ved at være optimistisk overfor alting, der sker i OB, uanset karakter eller omstændigheder.

Godt for dem. Men nogle gange mangler realismen. Ligesom vi mangler optimismen. :-)

MvH ChrisOB
                              det er så spot on det der.........
                              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

Comment

De redninger han havde var nogle enhver målmand burde tage hvis de har bare lidt niveau .

At han pt står som dumpet er jo ift at jeg gerne ser vi får en målmand som vi kan føle os trygge ved og som er en væsenlig forstærkning ift Toppel . Falke har heldigvis flere kampe at vise sig frem i og dermed kan det vise sig at han har det rette niveau .

Det virker lidt som om der er nogle her inde som ser Toppels drop mod SIF som en rettesnor for hans præstationer og dermed har et blindt "had" ift ham og dermed ser alle andre som en forstærkning hvis bare de kan gribe et simpelt skud som kommer lige på og sparke bolden fornuftigt ud .

At du allerede kalder Falke for bedre end Toppel er vel ikke så meget mindre utopisk end jeg siger at han ikke bestod i sin første kamp , for ret beset var det lidt heldigt at hans brøler ikke kostede et 0-1 mål .
                                Alle gode målmænd burde tage de bolde Falkesgaard tog, hvis de havde placeret sig som han gjorde. Toppels problem var ofte at han fik sig placeret så tingene så sværere ud end de var.

Jeg tror ikke, der er nogen herinde der allerede har konkluderet at Falkesgaard er bedre end Toppel. For mit eget vedkommende er jeg optimistisk. Bl.a. fordi jeg for første gang i flere år ikke sad med hjertet oppe i halsen hver gang modstanderen havde en afslutning. Netop fordi Falkesgaard fik redninger til at se lette ud og ikke viste usikkerhed i sit målmandsspil med hænderne. Og ja han lavede et par dumme fejl. Men det er vel fair nok at se på resten af kampen, hvor han skiller sig rigtig fornuftigt af med bolden og inkluderer hans præstationer til træning, hvor han gør det samme - og så derudfra have en indikation af, at det ikke bliver hverdag med den type svipsere. For bliver det hverdag er det ikke godt nok.

Omvendt håber jeg da også spillere tør lave fejl. Toppel lavede mange fejl når han gik ud. Også fejl der kunne have kostet et hjertestop eller to på tilskuerpladserne. Men netop den fandenivoldskhed var en af grundene til han også hævede sit spil.

Jeg håber vores spillere er villige til at risikere at lave fejl. Jeg så en kamp i går med reserveholdet. Lucas Jensen var nok den der lavede flest fejl. Men han var den absolut mest værdifulde spiller i kampen. Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med man skal spille med for stor risiko. Det gjorde Falkesgaard i et par situationer forleden. Men jeg havde været noget mere nervøs, hvis det var med hænderne han havde vist usikkerhed, i stedet for i situationer der kan undgås med bedre kommunikation og sammenspillethed.

Comment

Working...
                                X