Er der nogen som ved om Falke må være med for FCM i aften. Havde vi ikke kontrakt med ham frem til 30/6 altså i morgen.
Jeg ved godt rent praktisk at man herhjemme lader spillere tage til træning i deres nye klubber gør tid. Men må de spille kampe i Uefa regi?
Er der nogen som ved om Falke må være med for FCM i aften. Havde vi ikke kontrakt med ham frem til 30/6 altså i morgen.
Jeg ved godt rent praktisk at man herhjemme lader spillere tage til træning i deres nye klubber gør tid. Men må de spille kampe i Uefa regi?
Går ud fra, at der er styr på det. Det helt afgørende er jo, at spillercertifikatet er i orden - og det må man gå ud fra, at FCM har styr på. De har jo registreret spillere til turneringen i EUFA-regi, og det skal jo stemme med spillercertifikat i DBU-regi; ellers kan de principielt fradømmes points, idømmes bøder, osv. Det var det, man så i Tambura-sagen (Hobro brugte spiller uden spillercertifikat var i orden). Det er i hvert fald udelukkende FCMs ansvar, da det er dem, der bruger spilleren.
Som jeg forstår det, er det ikke kontraktlige forhold, der er afgørende: mht løn i forhold til at skifte arbejdsgiver osv., så ligger det - som jeg forstår det - mellem klubberne. Det må klubberne selv rode med. Men Spillercertifikatet skal være i orden - det gælder også for amatører. Så OB har vel sagt ok for det; eller - nu gætter jeg bare - simpelthen ladet være med at sige noget til FCMs spillercertifikat-registrering, fordi det ikke giver mening at brokke sig (=gentleman-agreement). Men det sidste er bare et gæt.
Comment