Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Holdet 2015/2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
    Jeg aner ikke hvad Toppel forlangte af lønkroner, men han havde nok været et lige så godt (eller bedre) alternativ end Tørnes.

    Hvad er det for en ambition du mener Falkesgaard afspejler?
    Jeg syntes han viste et noget bedre niveau end Toppel fx, i de relativt få kampe han nåede inden skaden.

    Nej, jeg har ikke set Kovals præstationer, men jeg læste de artikler der var fremme dengang, og da lød det på papiret ret fornuftigt.
    Så kan man sige, at JH tog chancen og det fejlede, men man kan så også sige at han tog chancen med Zohore (som ikke var skide imponerende før sommerferien), Festersen (som der heller ikke var mange der var imponeret over) og Oliver Lund, og det gik så meget godt.
    Der er flere ting som JH har hentet som er gået godt som du nævner og stor ros for det , Zohore troede jeg heller ikke selv på men er så blevet posetivt overrasket.

    Hvad Toppel forlangte finder vi nok aldrig ud af , men jeg har da en tro på at hvis man havde villet det så kunne man have nået til enighed uden at springe lønbudgettet.

    At hente en kasseret 2. målmand fra BIF og præsentere ham uden at indikere om han er 1. el 2. målmand ligner for mig at der ingen plan har været selvom man længe har vidst at der skulle hentes en ny keeper.
    OB er/var en klub under genopbygning og derfor syntes jeg ikke det giver mening at hente en målmand ind med kun 7 ½ kampe på bagen i den bedste række , især ikke til når midteraksen gennem flere sæsoner og i denne ikke har været på plads .
    Falkesgaard viste imo ikke noget som gav tryghed og forhåbninger hos mig , begik flere fejl i de 4 kampe hvoraf den ene så endte med at skade ham .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Har hele tiden fastholdt at det var dumt smide Toppel på porten , han ville have været en god og billig 2. keeper , som alle kendte og som brændte for OB .

      At man så henter Falkesgaard ind afspejler bare hvilken ambition der er i OB. Han bliver så oven i købet præsenteret uden klarhed over om det var ham som skulle være vores 1. keeper .

      JH har hentet Koval og har dermed ansvaret , uanset hvilket cv der fulgte med , det ligner samme historie som vi så med Lado.. Ved du hvordan Koval har præsteret de sidste par sæsoner ?
      Det er en påstand uden hold i virkeligheden. Selvfølgelig melder Jesper Hansen da ikke ud, hvilken status en ny spiller får i truppen. Det er ene og alene træneren, der styrer det. Desuden investerede JH virkelig mange midler i Koval. Ambitionsniveauet kan der ikke konkluderes meget på.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
        Det er en påstand uden hold i virkeligheden. Selvfølgelig melder Jesper Hansen da ikke ud, hvilken status en ny spiller får i truppen. Det er ene og alene træneren, der styrer det. Desuden investerede JH virkelig mange midler i Koval. Ambitionsniveauet kan der ikke konkluderes meget på.

        Der er ikke noget unormalt i at melde ud hvilken rolle en målmand skal have i truppen , det kunne du f.eks se da FCM hentede Mikkel Andersen i Reading. Ligesom Bech ret hurtigt meldte ud at Rønnow skulle være 1. keeper i BIF
        Last edited by Magge; 24-11-2015, 12:44.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          "Skygger Over Aadalen" har lavet en komplet karakterliste over samtlige spillere her i efteråret. Saftig afsløring: To af spillerne får tre ud af tolv stjerner.

          https://www.facebook.com/notes/skygg...78483032267519
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            "Skygger Over Aadalen" har lavet en komplet karakterliste over samtlige spillere her i efteråret. Saftig afsløring: To af spillerne får tre ud af tolv stjerner.

            https://www.facebook.com/notes/skygg...78483032267519
            Fuldstændig enig

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Fuldstændig enig
              Næsten enig .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                "Skygger Over Aadalen" har lavet en komplet karakterliste over samtlige spillere her i efteråret. Saftig afsløring: To af spillerne får tre ud af tolv stjerner.

                https://www.facebook.com/notes/skygg...78483032267519


                Hall skal lige have 3 i stedet for 4, så er jeg mere eller mindre enig... måske en 7´er til Zohore...

                Edit: AK kunne også godt få en bestået, trods det ikke er blevet til så meget spilletid... 3 mål og 1 assist på under 400 minutter, det er yderst godt...
                Last edited by Kaspernon; 12-12-2015, 12:53.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Jeg synes, Falk skal have 4 defensivt. Han er en af vores mest aggressive spillere i presspillet. Nuvel, han laver måske ikke masser af glidende taklinger, men hvis resten af holdet spillede med samme intensitet, ville vi være ufatteligt svære at spille mod. Offensivt mangler han at score flere mål for at komme op på et 6-tal.

                  Jeg føler også, El Makrini bør komme op på et samlet 8-tal. En typisk defensiv midtbanespiller hvis betydning hurtigt kan undervurderes, fordi han ikke laver det spektakulære, men han er i den grad spilleren, vi har savnet på den defensive midtbane. Han gør det godt begge veje. Han er en sikker pasningsspiller som hele tiden tilbyder sig.

                  2 stjerner offensivt til Desler, synes jeg også, er for lidt, men hans skade har selvfølgelig påvirket hans spil. Men han startede sæsonen med offensive aktioner i nærheden af et 4-tal.

                  Man kan også diskutere om Zohore og Festersen ligger højt nok i forhold til, at de er blandt de farligste angrebsduoer i ligaen. Vi har ikke haft så godt et angreb, siden vi vandt sølv.

                  Comment


                    Ja, Falk presser - oftest løber han planløst fremad, så modstanderen kan spille den nemt forbi ham. Hvis jeg skal være grov, så har OB haft mange kampe med 4 på banen, som ikke magtede en defensiv. (Falk, Emil + 2 angribere). Det er hovedgrunden til at OB har set meget dårlige ud defensivt. En defensiv er ikke kun de 4 forsvarere og målmanden - det er hele holdet, og når der er 4 der ikke deltager med noget nævneærdigt forsvarsspil, så bliver det altså svært.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                      Ja, Falk presser - oftest løber han planløst fremad, så modstanderen kan spille den nemt forbi ham. Hvis jeg skal være grov, så har OB haft mange kampe med 4 på banen, som ikke magtede en defensiv. (Falk, Emil + 2 angribere). Det er hovedgrunden til at OB har set meget dårlige ud defensivt. En defensiv er ikke kun de 4 forsvarere og målmanden - det er hele holdet, og når der er 4 der ikke deltager med noget nævneærdigt forsvarsspil, så bliver det altså svært.
                      Uha jeg er uenig.
                      Ved en meget stor del af målene er det helt rene forsvarskoks, som de offensive spillere ikke kan klandres for.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Uha jeg er uenig.
                        Ved en meget stor del af målene er det helt rene forsvarskoks, som de offensive spillere ikke kan klandres for.
                        Jeps, der ER blevet kokset på noget der ikke ligner Superliganiveau. Men forsvaret har dog også været under konstant pres - og så opstår fejlene nemmere. Emil Larsen har f.eks. spillet ALT for mange kampe. Et par ændringer har taget presset af forsvaret, og jeg mener, at Kent Nielsen har kostet en del point med sine dispositioner - senest med ikke at bringe Oliver Lund fra start på backen, og så spille med Desler på højre midt.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                          Ja, Falk presser - oftest løber han planløst fremad, så modstanderen kan spille den nemt forbi ham. Hvis jeg skal være grov, så har OB haft mange kampe med 4 på banen, som ikke magtede en defensiv. (Falk, Emil + 2 angribere). Det er hovedgrunden til at OB har set meget dårlige ud defensivt. En defensiv er ikke kun de 4 forsvarere og målmanden - det er hele holdet, og når der er 4 der ikke deltager med noget nævneærdigt forsvarsspil, så bliver det altså svært.
                          Der er jeg uenig. Synes at Falk arbejder meget god med for defensiven. Presser med sin hurtighed, vinder mange bolde, lukker huller i midtbane som brandslukker også.
                          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                          Jeps, der ER blevet kokset på noget der ikke ligner Superliganiveau. Men forsvaret har dog også været under konstant pres - og så opstår fejlene nemmere. Emil Larsen har f.eks. spillet ALT for mange kampe. Et par ændringer har taget presset af forsvaret, og jeg mener, at Kent Nielsen har kostet en del point med sine dispositioner - senest med ikke at bringe Oliver Lund fra start på backen, og så spille med Desler på højre midt.
                          Der går jeg med. Især i forhold til spilletiden EL fik. Det er en kæmpe spørgsmål for mig hvorfor alle tre trænere, TB, Ove P og Kent, gav ham igen og igen start-11 - pladsen, selvom vi alle kunne se hvor dårligt det var for holdets stabilitet. Det er rigtigt at bygge op en spiller, den er i en krise og at give ham alligevel spilletid at hjælpe ham at komme i gang igen. Men alt har sine begrænsninger. Og det virkede jo næsten at OB ville være en personlig reha-foranstaltning for EL.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                            Ja, Falk presser - oftest løber han planløst fremad, så modstanderen kan spille den nemt forbi ham. Hvis jeg skal være grov, så har OB haft mange kampe med 4 på banen, som ikke magtede en defensiv. (Falk, Emil + 2 angribere). Det er hovedgrunden til at OB har set meget dårlige ud defensivt. En defensiv er ikke kun de 4 forsvarere og målmanden - det er hele holdet, og når der er 4 der ikke deltager med noget nævneærdigt forsvarsspil, så bliver det altså svært.
                            Problemet er jo netop at resten af holdet ikke følger Falks eksempel, når det kun er ham ene mand, kan han hurtigt komme til at se dum ud. Men det er blevet meget bedre i en offensiv med Festersen og uden Emil.

                            Comment


                              Jeg er selvfølgelig ærgerlig over, at vi ikke henter KEP nu, så vi får stabiliseret forsvaret med det samme. Jeg tror dog, at man har givet lidt op på, at komme til, at spille med om de europæiske pladser denne sæson, og det derfor er næste sæson, når slutspillet kommer, at vi sætter alle sejl ind. Det virker også logisk, at tynde ud i truppen allerede nu, så vi står med luft i økonomien til sommer, når der skal hentes nye spillere ind.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                                Jeg er selvfølgelig ærgerlig over, at vi ikke henter KEP nu, så vi får stabiliseret forsvaret med det samme. Jeg tror dog, at man har givet lidt op på, at komme til, at spille med om de europæiske pladser denne sæson, og det derfor er næste sæson, når slutspillet kommer, at vi sætter alle sejl ind. Det virker også logisk, at tynde ud i truppen allerede nu, så vi står med luft i økonomien til sommer, når der skal hentes nye spillere ind.
                                Jeg giver dig stort set ret i det.

                                Men er 7 point alligevel så meget i 15 kampe?
                                Og det er altså SønderjyskE der ligger på 4 pladsen.

                                Comment

                                Working...
                                X