Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-SDJ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Min forudsigelse: OB henter point i nogle af de kampe, hvor man ikke rigtig forventer noget og omvendt.
    Hvis den holdt i virkelighedens verden, så vinder OB jo resten af deres kampe...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af magge Se indlæg
      ja vidste godt det var bagdelen ved ove , og set over overs tid i ob har vi også kun spillet godt i en kamp mod hobro hvor vi virkelig spillede som et hold der ville vinde og der var ideer i det offensive spil . Resten af kampene har det set ud som om at der slet ikke trænes i det offensive spil eller på dødbolde .
      Men det skuffer mig alligevel enormt at vi på den måde spiller med en så nederdrægtig publikumfjendsk kujon taktik på hjemmebane mod et sønderjyske hold som på det seneste har været noget i modgang .. At man ikke tør spille med 2 angribere , og ej tør satse noget offensivt... Det stinker så fælt ..
      Amen!

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Ja vidste godt det var bagdelen ved Ove , og set over overs tid i OB har vi også kun spillet godt i en kamp mod Hobro hvor vi virkelig spillede som et hold der ville vinde og der var ideer i det offensive spil . Resten af kampene har det set ud som om at der slet ikke trænes i det offensive spil eller på dødbolde .
        Men det skuffer mig alligevel enormt at vi på den måde spiller med en så nederdrægtig publikumfjendsk kujon taktik på hjemmebane mod et Sønderjyske hold som på det seneste har været noget i modgang .. At man ikke tør spille med 2 angribere , og ej tør satse noget offensivt... Det stinker så fælt ..
        Vi har Dalgaard, som åbenlyst ikke er oppe i gear og Lado, som Ove ikke ser lyset i. Det giver mening i den situation at bruge Spelmann offensivt, men bestemt enig i, at vi ikke fylder meget offensivt.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
          Sådan havde jeg det også mens jeg så kampen, og det er da også langt mere charmerende at satse på at vinde kampen, fremfor bedre at tilpasse sig modstanderen, med defensiven for øje. Jeg har bare stadig ikke glemt fcv-kampen, hvor jeg angreb Ove for at tage for naivt på opgaven, ved ikke at gå bort fra 3-mands forsvaret, som slet ikke fungerede dengang, før skaden var sket.
          Denne gang er det Sønderjyske der spiller bedre end os, og på den baggrund reagere Ove ved at sætte en fysisk stærkere angriber ind som kan vinde flere af de dueller Dalgaard tabte, således vi ikke bare blev bombet tilbage igen. Det hjalp og på den baggrund var indskiftningen egentlig på sin plads. At Ove så ikke går og satser med bare en indskiftning mere senere i kampen, hvor kampen er mere 50/50, det kan han sagtens klandres for, men jeg synes det var helt på sin plads at skifte Kryger ind, i erkendelse af at Sønderjyske var et bedre hold end os på dagen.
          Klart for Ove tillader dem jo at være bedre. Jeg hænger ham op på hans Top 7 målsætning. Han mener truppen er til det. Så skal SjE - en direkte konkurrent - slås på hjemmebane. Det samme gælder FCV, og Esbjerg for den sags skyld. Ellers er træneren jo ikke god nok - og så kunne man ligeså god have beholdt Troels og hyret en mental coach, samt en bedre defensiv træner til holdet istedetfor. Jeg kan ikke se hvad Ove har flyttet udover en smule organisatorisk som har givet lidt pote i nogle kampe... Det har stadig ofte sejlet rundt, men det er til gengæld gået udover offensiven hvor vi kamp efter kamp nærmest intet skaber. Som en anden nævner er det vel kun hjemmekampen mod Hobro vi kan tillade os at være en smule stolte af. Men det kræver altså ikke nogen videnskablig afhandling at få en vaklende defensiv til at stå (bare en smule) rigtigt hvis der fokuseres lidt på det. God organisation i defensiven ses langt ned i 1. div.

          Ove fejler ligeså meget som Troels - i min optik - blot med omvendt fortegn.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
            Klart for Ove tillader dem jo at være bedre. Jeg hænger ham op på hans Top 7 målsætning. Han mener truppen er til det. Så skal SjE - en direkte konkurrent - slås på hjemmebane. Det samme gælder FCV, og Esbjerg for den sags skyld. Ellers er træneren jo ikke god nok - og så kunne man ligeså god have beholdt Troels og hyret en mental coach, samt en bedre defensiv træner til holdet istedetfor. Jeg kan ikke se hvad Ove har flyttet udover en smule organisatorisk som har givet lidt pote i nogle kampe... Det har stadig ofte sejlet rundt, men det er til gengæld gået udover offensiven hvor vi kamp efter kamp nærmest intet skaber. Som en anden nævner er det vel kun hjemmekampen mod Hobro vi kan tillade os at være en smule stolte af. Men det kræver altså ikke nogen videnskablig afhandling at få en vaklende defensiv til at stå (bare en smule) rigtigt hvis der fokuseres lidt på det. God organisation i defensiven ses langt ned i 1. div.

            Ove fejler ligeså meget som Troels - i min optik - blot med omvendt fortegn.
            Der er selvfølgelig også den mulighed, at spillerne bare ikke er bedre, end hvad både Troels og Ove formår at få ud af dem. Og i så tilfælde... så lugter det af alvorlig nedrykningsfare i næste sæson under Kent også, såfremt vi bliver oppe.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Vi har Dalgaard, som åbenlyst ikke er oppe i gear og Lado, som Ove ikke ser lyset i. Det giver mening i den situation at bruge Spelmann offensivt, men bestemt enig i, at vi ikke fylder meget offensivt.
              Den indskiftning vi så i går af Kryger var imø fornuftig nok og sikkert den eneste reelle mulighed der sad på bænken i går, der kom løbevillighed og lidt luftstyrke i front, men der manglede i høj grad også speed og teknik i front. Zohore ville utvivlsomt have haft bedre muligheder i sådan en kamp som i går, men han var jo så ikke en mulighed i går...ærgerligt synes jeg.
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Den indskiftning vi så i går af Kryger var imø fornuftig nok og sikkert den eneste reelle mulighed der sad på bænken i går, der kom løbevillighed og lidt luftstyrke i front, men der manglede i høj grad også speed og teknik i front. Zohore ville utvivlsomt have haft bedre muligheder i sådan en kamp som i går, men han var jo så ikke en mulighed i går...ærgerligt synes jeg.
                Lado var vel egentlig fornuftig, da han fik indhop sidst. Jeg er ikke så vild med at LK skal spille. Bortset fra hovedspillet og figth, så er han ret beset meget begrænset af hans mangel på teknik. Jeg tror OP valgte LK fordi han også gør fyldest på defensive dødbolde. I øvrigt en forfærdenlig kamp at TD, som nærmet lavede mindre end Emil plejer.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                  Lado var vel egentlig fornuftig, da han fik indhop sidst. Jeg er ikke så vild med at LK skal spille. Bortset fra hovedspillet og figth, så er han ret beset meget begrænset af hans mangel på teknik. Jeg tror OP valgte LK fordi han også gør fyldest på defensive dødbolde. I øvrigt en forfærdenlig kamp at TD, som nærmet lavede mindre end Emil plejer.
                  Han havde dårlige ben

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                    Klart for Ove tillader dem jo at være bedre. Jeg hænger ham op på hans Top 7 målsætning. Han mener truppen er til det. Så skal SjE - en direkte konkurrent - slås på hjemmebane. Det samme gælder FCV, og Esbjerg for den sags skyld. Ellers er træneren jo ikke god nok - og så kunne man ligeså god have beholdt Troels og hyret en mental coach, samt en bedre defensiv træner til holdet istedetfor. Jeg kan ikke se hvad Ove har flyttet udover en smule organisatorisk som har givet lidt pote i nogle kampe... Det har stadig ofte sejlet rundt, men det er til gengæld gået udover offensiven hvor vi kamp efter kamp nærmest intet skaber. Som en anden nævner er det vel kun hjemmekampen mod Hobro vi kan tillade os at være en smule stolte af. Men det kræver altså ikke nogen videnskablig afhandling at få en vaklende defensiv til at stå (bare en smule) rigtigt hvis der fokuseres lidt på det. God organisation i defensiven ses langt ned i 1. div.

                    Ove fejler ligeså meget som Troels - i min optik - blot med omvendt fortegn.
                    Ikke statistisk. Vi har fået væsentligt flere point under Ove end vi fik med Troels til sidst.

                    Ove har hentet 23p i 16 kampe, eller et snit på 1.4 point pr. kamp. I Troels' sidste 16 kampe hentede vi 12 point, for et snit på 0.75. Tager vi den foregående halvsæsons 15 kampe med, så hentede Troels i sine sidste 31 kampe 28 point, hvilket giver et pointsnit på 0.9.

                    Det vil sige, at vi henter i snit næsten et halvt point mere pr. kamp under Ove, end vi gjorde under Troels. Det må siges at være en markant forbedring. At spillet så ikke er ret meget kønnere kan vi godt blive enige om.
                    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                    Kluden Krew - O'ense Internationals

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                      Der er selvfølgelig også den mulighed, at spillerne bare ikke er bedre, end hvad både Troels og Ove formår at få ud af dem. Og i så tilfælde... så lugter det af alvorlig nedrykningsfare i næste sæson under Kent også, såfremt vi bliver oppe.
                      Jeg vil hellere sige, at holdet ikke er bedre fordi en del spillerene ikke er gode nok. Det er jo tragi-komisk at se Mads Toppels og Lasse Nielsens boldomgang. Tænk sig, at en superligamålmand i hver kamp sparker et udspark ud over sidelinjen og en rutineret central forsvarspiller ikke kan lave en hård indersideaflevering, som ligger perfekt til den modtagende spiller og samtidig laver han gevaldige beslutnings-kiks i hver kamp efterhånden. De er to solide 1. divisionsspillere, som bare er overmatchet, når det skal gå hurtigt i spil og tanke.

                      På den anden side ser vi DH og Spelmann shine i øjeblikket - men i en holdsport nytter det ikke noget, at have 3-4 spillere af tvivlsom kvalitet i startopstillingen kamp efter kamp. Det kan kollektivet ikke bære.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Jeg vil hellere sige, at holdet ikke er bedre fordi en del spillerene ikke er gode nok. Det er jo tragi-komisk at se Mads Toppels og Lasse Nielsens boldomgang. Tænk sig, at en superligamålmand i hver kamp sparker et udspark ud over sidelinjen og en rutineret central forsvarspiller ikke kan lave en hård indersideaflevering, som ligger perfekt til den modtagende spiller og samtidig laver han gevaldige beslutnings-kiks i hver kamp efterhånden. De er to solide 1. divisionsspillere, som bare er overmatchet, når det skal gå hurtigt i spil og tanke.

                        På den anden side ser vi DH og Spelmann shine i øjeblikket - men i en holdsport nytter det ikke noget, at have 3-4 spillere af tvivlsom kvalitet i startopstillingen kamp efter kamp. Det kan kollektivet ikke bære.
                        Enig.

                        Comment


                          Men til gengæld flød spillet langt bedre og vi kreerede mange flere chancer under Troels - pånær den sidste tid. Min pointe er også netop at fyringen af TB var overflødig. En assistent med bedre defensiv indsigt end TB samt en mental coach hyret i tide tror jeg havde givet større effekt - eller ihvertfald samme resultat.

                          Comment


                            Dalgaard løber altid meget lidt, det er slet ikke det han skal måles på.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                              Men til gengæld flød spillet langt bedre og vi kreerede mange flere chancer under Troels - pånær den sidste tid. Min pointe er også netop at fyringen af TB var overflødig. En assistent med bedre defensiv indsigt end TB samt en mental coach hyret i tide tror jeg havde givet større effekt - eller ihvertfald samme resultat.
                              Der var i de sidste mange kampe under Troels tydeligvis ingen plan for hvad vi skulle gøre, når vi erobrede bolden, ud over "giv den til Falk eller Emil=magi opstår". Det havde en defensiv coach (vi har i øvrigt den samme assistent nu som under Troels) eller en mentaltræner ikke ændret på.

                              Jeg ved ikke hvad der var sket, hvis vi havde gjort som du siger. Og det gør du heller ikke, selvom du kan spekulere. Det eneste vi kan se, er hvad der er sket siden vi fyrede Troels, og det er at vi har forbedret os med 0.5 point pr kamp i snit.
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                                Men til gengæld flød spillet langt bedre og vi kreerede mange flere chancer under Troels - pånær den sidste tid. Min pointe er også netop at fyringen af TB var overflødig. En assistent med bedre defensiv indsigt end TB samt en mental coach hyret i tide tror jeg havde givet større effekt - eller ihvertfald samme resultat.
                                der var i hvert fald mange flere indlæg under TB end der er nu...det er helt tydeligt at udgangspunktet er mere defensivt nu. Det faktum at vi kreerede mange indlæg er jeg sikker på er den absolutte grund til at vi indkøbte Lado der passer som fod i hose til indlæg i feltet
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X