Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-SDJ

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Selv hvis man tager hele sæsonen 13/14 med i regnskabet, fik Troels stadig pænt mange færre point end Ove. Troels fik 40p i 33 kampe sidste år, og 6p i ni kampe i år. Det er et snit på 1.09, og det medregner den ret pæne start på 13/14-sæsonen, hvor vi ikke tabte i de første seks kampe.

Som skrevet tidligere: hvis man tager Troels sidste halvsæson, og de ni kampe han havde i denne, så var hans pointsnit helt ned på 0.9. Det er et nedrykkersnit. Snittet under Oves 16 kampe er steget til 1.4p pr. kamp.

Jeg så pokalkampen i Brønshøj, og det var den dårligste kamp jeg har set et OB-hold spille siden HB Køgekampen, der fik LO fyret. Det var tydeligt, at Troels havde tabt enten spillerne eller omklædningsrummet til et punkt, hvor der ikke længere var noget snor at give af. Vi blev smadret ud af banen af en kommende nedrykker til 2. division. Jeg er generelt ikke enig med dig i, at vi spillede bedre fodbold under Troels og da slet ikke til sidst. Der var ingen plan for opspil eller defensiv, og det hele var gået til i ordskvalder og slåen op i banen.

Ove er ikke ansat til at spille pæn fodbold, eller for at undeholde masserne. Han er ansat for at holde et målsnit, der holder os over stregen. Intet andet. Og indtil videre udfører han den opgave bedre end Troels Bech kunne. Og jeg kan ikke se, at en defensiv assistenttræner skulle have kunne rette op på det hul Troels havde gravet sig ned i. Mentaltræneren havde vi allerede.
    Spar mig venligts for statistikker lige nu. Den ene er lort med lort på og den anden er bare lort... Det sagt så kastede et fornemt efterår under TB da vistnok en 4. plads af sig inden det stødt gik nedad - men nedrykningstruet var vi aldrig selvom BIF (endda vistnok 2 sæsoner i træk?) rykkede forbi os på sidste spille dag...

Ifht. min anke om at OveP ikke har mod nok i sin tilgang til kampene på afgørende tidspunkter (hjemmekampene mod FCV og SjE) er point gnm.snit i grunden ret så ligegyldigt. Du ved omvendt heller ikke om skuden havde vendt for TB nu hvor Jonasson (som var hans signing) Zohore og Gravgaard var kommet til...

Jeg skrev at vi var mere boldbesiddende under TB (indtil han følte sig tvunget til at gå tilbage mod gamle OB-dyder *suk* ) og vi skabte flere chancer. Det kan jeg bedre tro på, og synes jeg er bedre/pænere at se på end Ove's overlevelses panik... Det kan ikke gøres op i point gnm.snit for faktum er at vi er lige så nedrykningstruede nu under Ove som vi har været de sidste 3 sæsoner under TB.
    Last edited by Z.A.E; 23-04-2015, 23:22.

Comment

Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
      Spar mig venligts for statistikker lige nu. Den ene er lort med lort på og den anden er bare lort... Det sagt så kastede et fornemt efterår under TB da vistnok en 4. plads af sig inden det stødt gik nedad - men nedrykningstruet var vi aldrig selvom BIF (endda vistnok 2 sæsoner i træk?) rykkede forbi os på sidste spille dag...

Ifht. min anke om at OveP ikke har mod nok i sin tilgang til kampene på afgørende tidspunkter (hjemmekampene mod FCV og SjE) er point gnm.snit i grunden ret så ligegyldigt. Du ved omvendt heller ikke om skuden havde vendt for TB nu hvor Jonasson (som var hans signing) Zohore og Gravgaard var kommet til...

Jeg skrev at vi var mere boldbesiddende under TB (indtil han følte sig tvunget til at gå tilbage mod gamle OB-dyder *suk* ) og vi skabte flere chancer. Det kan jeg bedre tro på, og synes jeg er bedre/pænere at se på end Ove's overlevelses panik... Det kan ikke gøres op i point gnm.snit for faktum er at vi er lige så nedrykningstruede nu under Ove som vi har været de sidste 3 sæsoner under TB.
      Ok, lad os fraregne statistikkerne, så. Var der virkelig noget i det sidste 3/4 år med Troels, der fik dig til at synes vi var på vej i den rigtige retning? Den ene håbløse signing efter den anden. Den ene kamp efter den anden, hvor spillere spillede ude af position, med pauvre resultater til følge (og ja, Ove har også spillet med spillere ude af position, men der er forskel på at gøre det fordi man er tvunget til det, og gøre det fordi man kan. Hej, Kadrii på VB!). Det sidste halve år under Troels hang spillet overhovedet ikke sammen. Der var ingen løbe- og fightervilje. Der var ingen plan for det offensive opspil. Defensiven sejlede, og spillerne virkede modløse. Jeg kunne ikke, og kan ikke se, hvordan det pludselig skulle have vendt ud af det blå?

Jeg synes heller ikke Oves fodbold er specielt sprudlende eller underholdende, men grunden til jeg bringer statistikkerne op, er for at understrege en pointe: indtil videre har det virket. Vi kan godt blive enige om, at det er træls at se os spille for at få ét point på hjemmebane mod SDJ, men som "profeten" påpegede: Lige i dén kamp var der faktisk en kæmpe forskel på at få ét eller nul point. Nemlig, at FCV skal bruge tre runder på at hente os, og ikke kun to. Det kan godt vise sig vigtigt i sidste ende.

Måske får du ret. Måske er Oves defensive tilgang ikke nok. Måske henter FCV os. Men indtil videre er jeg langt tryggere ved Oves tilgang, end jeg var ved Troels'.
      Last edited by Onkel Riffel; 24-04-2015, 02:44.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Var vi aldrig nedrykningstruet? Tror da vidst der er en der husker temmelig forkert - vi har været konstant nedrykningstruet de senere år.

Og ja det er vi også i år selv om Ove er kommet til - men tror heller ikke man må underkende at holdet stadig ikke er i tip top forfatning rent mentalt - syntes stadig vi ser efterdynninger fra de sidste par sæsonner, hvor man ikke er klar fra start eller pludselig holder op med at spille efter man kommer foran (som i den sidste kamp mod fcv) Der er stadig meget at kæmpe med - og der bliver ikke rettet op på det under Ove.

Han er hentet for at redde vores røv - that's it! ikke for at underholde dig med semi spændende fodbold og dårlige resultater til følge.
        Personligt vil jeg altså også hellere se en fight som mod fck - der så kaster en heldig sejr af sig en lidt troels bech'sk tikitaka der ender i ingenting. Sejre betyder bare mere.

Og nej vi kan da umuligt vide om Troels havde vendt skuden med tilgangen af Jonasson - men det så virkelig skidt ud til sidst og man skulle så have kørt videre til vinter pausen med det set up, fordi det måske vendte med tilgangen af ÉN spiller?? Dalgaard(gravgaard spiller ikke mere) og zohore var jo ikke planlagt - de er paniksigninger pga tidligere tiders eledige handler.

Redder Ove vores røv? Det er langt fra sikkert....men jeg har væsenligt mere tiltro til at han kan klare det - netop fordi han er villig til at spille på et kedeligt 0-0 resultat.

Men ja bliver FCV ved med at vinde så kommer vi i den grad i problemer.....for så bliver 0-0 jo ikke ved med at være nok

Comment

Vi skal lige huske på at Ove overtog holdet 5p under stregen så vidt jeg husker. Nu er vi 7p over
          Havde Ove været træner siden sidste sommer er jeg fuldt overbevist om at vi havde haft 5-8p mere nu og kunne derfor have spillet mere frit fodbold

men alt dette er jo hypotetisk

Comment

Ja, det "fornemme" efterår blev lige fuldt op af det dårligste forår i OBs Historie...

Det er muligt at den del af statistikken som åbenbart gerne må bruges i debatten, nemlig chancer og boldprocent, var bedre under Troels, men statistikkerne siger også at vi henter flere point under Ove, og vi har færre chancer imod os selv...

Nu skrev du lige vi aldrig var truede under TB, så du mener vel vi er lige så lidt truede under Ove nu..?
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Det var der ikke i efteråret der ledte op til hans fyring, nej. Men sidste sæson var vi 8 point fra stregen efter 31 runder og lå nr. 7 uden risiko for nedrykning. De sidste kampe var ligegyldige. Vi var på intet tidspunkt lavere end en 8. plads sidste sæson.

Jeg ved Ove ikke er ansat til at underholde - det var TB heller ikke. Jeg havde bare mere tro på TB's tilgang til visse kampe end Ove's trækken i håndbremsen når vi spiller hjemme mod hold vi ret beset bør satse på at kunne få fuld gevinst imod. 2 sejre i træk (FCN og SjE) havde givet et gevaldig løft i troen på tingene alle steder.

Der er en lille matchbold i Esbjerg lige nu - jeg vil gerne se Ove vise lidt boller og jagte den. Ikke mere kujonfodbold tak!

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Ja, det "fornemme" efterår blev lige fuldt op af det dårligste forår i OBs Historie...

Det er muligt at den del af statistikken som åbenbart gerne må bruges i debatten, nemlig chancer og boldprocent, var bedre under Troels, men statistikkerne siger også at vi henter flere point under Ove, og vi har færre chancer imod os selv...

Nu skrev du lige vi aldrig var truede under TB, så du mener vel vi er lige så lidt truede under Ove nu..?
                Og han sluttede sin sidste sæson af med en acceptabel 8. plads - aldrig lavere. Nedrykning var aldrig rigtig på tale.

Jeg bringer ikke statistikker. Jeg taler om spillestil. (boldsiddende og chanceskabende) Hvis ikke du kender forskellen er yderligere input fra din side omsonst.

Comment

Nej, vi var aldrig nedrykningstruet i sidste sæson. Vi var aldrig lavere end 8. pladsen og havde konstant min. 4-5 hold under os.

Jeg har ikke bedt Ove om at underholde mig i OB - det har hverken han eller størsteparten af spillerne evner til - så det kunne jeg i sagens natur ikke drømme om at forlange af dem... Jeg forlanger til gengæld at der vises mod og boller til at turde gamble når det gav mening for selv at sætte tingene på plads. Det gjorde det i den grad mod SjE hvor alle forhold talte for at gøre det - men der blev bare serveret kujonfodbold af værste skuffe. Det er uacceptabelt.

Comment

Og han sluttede sin sidste sæson af med en acceptabel 8. plads - aldrig lavere. Nedrykning var aldrig rigtig på tale.

Jeg bringer ikke statistikker. Jeg taler om spillestil. (boldsiddende og chanceskabende) Hvis ikke du kender forskellen er yderligere input fra din side omsonst.
                    Umiddelbart lader det til at de fleste af indlæggene henvendt til dig er omsonst...
                    Last edited by Kaspernon; 24-04-2015, 18:42.

Comment

Umiddelbart lader det til at de fleste af indlæggene henvendt til dig er omsonst...
                      Så må du jo stramme dig selv lidt an...

Comment

Så må du jo stramme dig selv lidt an...
                        Overhovedet ikke... Kan jo som sagt se på de indlæg henvendt til dig, at det er omsonst...

Comment

Overhovedet ikke... Kan jo som sagt se på de indlæg henvendt til dig, at det er omsonst...
                          Hvad du er istand til at se, eller mangel på samme, er jo netop også det der er interessant. Du kender ikke forskel på statistikker og betragtninger - og derfor er vi stadig her...

Jeg imødeser gerne vi kommer videre, men det er helt op til dig.

Comment

Hvad du er istand til at se, eller mangel på samme, er jo netop også det der er interessant. Du kender ikke forskel på statistikker og betragtninger - og derfor er vi stadig her...

Jeg imødeser gerne vi kommer videre, men det er helt op til dig.
                            Du siger tidligere at folk har tendens til kun at huske den sidste tid med TB, nu blev du så mindet om det historisk dårlige forår allerede for 2 år siden, som du så selv vælger at argumentere imod med et resultat fra den sidste tid med TB??? hmm spøjst (Det forår blev i øvrigt fulgt op af det dårligste efterår i 15 sæsoner, havde de to halvsæsoner været under samme sæson, var vi røget ned med et brag) Så kan jeg jo også skrive at der sidste år ved denne tid, kun var 4 point ned til stregen, men du har jo konstateret at vi aldrig var i nærheden... Så kan jeg finde alle statistikkerne frem, som andre også har gjort, som peger på forbedringer, men det gider du jo kort og godt bare ikke høre på, men hvis jeg nu omformulerer dem, så tæller det måske... Feks. står vi bedre defensivt, det kan man jo rent faktisk se med det blotte øje... (modsat din betragtning omkring at vi var mere chanceskabende sidste sæson)... men så er vi jo tilbage ved starten, at Ove er en kujon træner uden boller... osv. osv. osv...

Så jeg har egentlig svært ved at se at jeg eller nogen anden skulle kunne rykke debatten videre... men kan det hjælpe, kan jeg da godt afsløre, uden jeg har været imod ham, så jeg ikke har været så meget med på Ove vognen som mange andre, men til hver en tid ham frem for TB da, det ville jo være selvmord det andet, blot for at få et lille fix af en filosofi TB aldrig var i nærheden af at slå igennem med...

Comment

Du påstod ordret at jeg ikke tillod andre bruge statistikker, men gerne måtte bringe dem selv. Jeg var egentligt bare kommet med en betragtning om at jeg fandt spillestilen mere boldbesiddende og chanceskabende under TB end Ove, og at jeg savnede mod til i visse kampe til at gamble når alt talte for det. Jeg holder stadig på at den smule som Ove reelt har flyttet siden fyringen, kunne TB og så have flyttet, med lidt hjælp. Det er der ikke rigtig nogen statistikker der kan bruges til at tilbagevise.

modsat din betragtning omkring at vi var mere chanceskabende sidste sæson

Det har jeg så ikke skrevet. Jeg har skrevet at vi generelt var mere chanceskabende under TB (og var mere boldbesiddende)

Efter 26 kampe sidste sæson lå vi nr. 6 med 7 p. til nedrykningstregen. EfB på 5.pladsen havde "hele" to point mere. Sidste sæson var vel historisk mere tæt fra 3. - 12. pladsen end nogensinde set over hele sæsonen. Vi var aldrig lavere end 8. pladsen.

I 12/13 lå vi nr. 5 efter 26 spillerunder 10 point fra nedrykning. AaB lå på 4. pladsen med sølle 1 point mere... Vi var aldrig for alvor i nedrykningsfare den sæson, selvom den til slut kun bød på en 10. plads.
                              Last edited by Z.A.E; 25-04-2015, 12:37.

Comment

Du påstod ordret at jeg ikke tillod andre bruge statistikker, men gerne måtte bringe dem selv. Jeg var egentligt bare kommet med en betragtning om at jeg fandt spillestilen mere boldbesiddende og chanceskabende under TB end Ove, og at jeg savnede mod til i visse kampe til at gamble når alt talte for det. Jeg holder stadig på at den smule som Ove reelt har flyttet siden fyringen, kunne TB og så have flyttet, med lidt hjælp. Det er der ikke rigtig nogen statistikker der kan bruges til at tilbagevise.

modsat din betragtning omkring at vi var mere chanceskabende sidste sæson

Det har jeg så ikke skrevet. Jeg har skrevet at vi generelt var mere chanceskabende under TB (og var mere boldbesiddende)

Efter 26 kampe sidste sæson lå vi nr. 6 med 7 p. til nedrykningstregen. EfB på 5.pladsen havde "hele" to point mere. Sidste sæson var vel historisk mere tæt fra 3. - 12. pladsen end nogensinde set over hele sæsonen. Vi var aldrig lavere end 8. pladsen.

I 12/13 lå vi nr. 5 efter 26 spillerunder 10 point fra nedrykning. AaB lå på 4. pladsen med sølle 1 point mere... Vi var aldrig for alvor i nedrykningsfare den sæson, selvom den til slut kun bød på en 10. plads.
                                Og det naive boldbesiddende spil under TB i denne sæson landede os 5 point under stregen - så hvis han var blevet denne sæson ud med hans fantastiske boldbesiddelse, så var vi vel under silkeborg på nuværende tidspunkt - når vi altså ser på hvor stærkt TB slutter sæsonnerne af.

OP's realistiske tilgang handler ikke om vinde i boldbesiddelse og afleveringsprocenter - men den har hevet os op fra det lort TB efterlod os i!

Helt reelt spørgsmål, ville du så hellere se OB spille med TB som træner i første division næste sæson og have mest boldbesiddelse i alle kampene der - eller se Oves "kujonfodbold" i det her halve år også have OB i suppen med Kent Nielsen ved roret i næste sæson? (som det ser ud til nu)

Comment

Working...
                                X