Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-SDJ

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
    Det var der ikke i efteråret der ledte op til hans fyring, nej. Men sidste sæson var vi 8 point fra stregen efter 31 runder og lå nr. 7 uden risiko for nedrykning. De sidste kampe var ligegyldige. Vi var på intet tidspunkt lavere end en 8. plads sidste sæson.
    De var da på ingen måde ligegyldige. Det var der, vi skabte den negative stime, der forsatte i starten af næste sæson, og som fik Troels fyret. Der er ikke noget der hedder "ligegyldige" nederlag, hvis de medfører at en i forvejen mentalt tyndslidt trup begynder at miste troen på sig selv.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      De var da på ingen måde ligegyldige. Det var der, vi skabte den negative stime, der forsatte i starten af næste sæson, og som fik Troels fyret. Der er ikke noget der hedder "ligegyldige" nederlag, hvis de medfører at en i forvejen mentalt tyndslidt trup begynder at miste troen på sig selv.
      Den stod på Superliga sæsonen efter så der var intet at spille for udover æren. Mon ikke en del var gået mentalt ferie? Jeg tror iøvrigt så ikke lige på at de to sidste kampe i sæsonen dannede grundlag for den negative spiral, men det må du selvfølgelig gerne selv mene. Jeg er bare uenig.

Comment

Oprindeligt indsendt af Vasi Se indlæg
        Og det naive boldbesiddende spil under TB i denne sæson landede os 5 point under stregen - så hvis han var blevet denne sæson ud med hans fantastiske boldbesiddelse, så var vi vel under silkeborg på nuværende tidspunkt - når vi altså ser på hvor stærkt TB slutter sæsonnerne af.

OP's realistiske tilgang handler ikke om vinde i boldbesiddelse og afleveringsprocenter - men den har hevet os op fra det lort TB efterlod os i!

Helt reelt spørgsmål, ville du så hellere se OB spille med TB som træner i første division næste sæson og have mest boldbesiddelse i alle kampene der - eller se Oves "kujonfodbold" i det her halve år også have OB i suppen med Kent Nielsen ved roret i næste sæson? (som det ser ud til nu)
        Det må du gerne synes, jeg er ikke enig og jeg har argumenteret rigeligt for hvorfor. Dit spørgsmål er for søgt og ude af trit med virkeligheden, så det vil jeg slet ikke forholde mig til.

Ove's tilgang er lidt for realitisk nogle gange - f.eks. mod FCV og SjE hvor vi havde mulighed for at sætte trumf på uden muligheden blev jagtet. Det er min anke.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Du siger tidligere at folk har tendens til kun at huske den sidste tid med TB, nu blev du så mindet om det historisk dårlige forår allerede for 2 år siden, som du så selv vælger at argumentere imod med et resultat fra den sidste tid med TB??? hmm spøjst (Det forår blev i øvrigt fulgt op af det dårligste efterår i 15 sæsoner, havde de to halvsæsoner været under samme sæson, var vi røget ned med et brag) Så kan jeg jo også skrive at der sidste år ved denne tid, kun var 4 point ned til stregen, men du har jo konstateret at vi aldrig var i nærheden... Så kan jeg finde alle statistikkerne frem, som andre også har gjort, som peger på forbedringer, men det gider du jo kort og godt bare ikke høre på, men hvis jeg nu omformulerer dem, så tæller det måske... Feks. står vi bedre defensivt, det kan man jo rent faktisk se med det blotte øje... (modsat din betragtning omkring at vi var mere chanceskabende sidste sæson)... men så er vi jo tilbage ved starten, at Ove er en kujon træner uden boller... osv. osv. osv...

Så jeg har egentlig svært ved at se at jeg eller nogen anden skulle kunne rykke debatten videre... men kan det hjælpe, kan jeg da godt afsløre, uden jeg har været imod ham, så jeg ikke har været så meget med på Ove vognen som mange andre, men til hver en tid ham frem for TB da, det ville jo være selvmord det andet, blot for at få et lille fix af en filosofi TB aldrig var i nærheden af at slå igennem med...

Comment

Du påstod ordret at jeg ikke tillod andre bruge statistikker, men gerne måtte bringe dem selv. Jeg var egentligt bare kommet med en betragtning om at jeg fandt spillestilen mere boldbesiddende og chanceskabende under TB end Ove, og at jeg savnede mod til i visse kampe til at gamble når alt talte for det. Jeg holder stadig på at den smule som Ove reelt har flyttet siden fyringen, kunne TB og så have flyttet, med lidt hjælp. Det er der ikke rigtig nogen statistikker der kan bruges til at tilbagevise.modsat din betragtning omkring at vi var mere chanceskabende sidste sæson

Det har jeg så ikke skrevet. Jeg har skrevet at vi generelt var mere chanceskabende under TB (og var mere boldbesiddende)

Efter 26 kampe sidste sæson lå vi nr. 6 med 7 p. til nedrykningstregen. EfB på 5.pladsen havde "hele" to point mere. Sidste sæson var vel historisk mere tæt fra 3. - 12. pladsen end nogensinde set over hele sæsonen. Vi var aldrig lavere end 8. pladsen.

I 12/13 lå vi nr. 5 efter 26 spillerunder 10 point fra nedrykning. AaB lå på 4. pladsen med sølle 1 point mere... Vi var aldrig for alvor i nedrykningsfare den sæson, selvom den til slut kun bød på en 10. plads.
            Jeg skal gerne beklage vis jeg kom galt ind i debatten, men opfangede det lidt sært at du frabad dig det sort på hvidt, og(hvad jeg så troede) alligevel lige skulle have med at vi trods alt havde flere chancer og boldbesiddelse, i den forstand... men jeg er selvfølgelig med på at du snakker spillestil, mentalitet, og den dur... jeg var for hurtigt opfarende og fik sikkert også forvirret mig selv på det på punkt der...
            Og jeg skal da heller ikke gøre mig til herre over hvilken stil folk skal synes synes om, men jeg har dog svært ved at se at der for det første var nogen egentligt af det under TB, eller at det skulle være at foretrække nu... der må jeg da også sige, jeg synes nu trods alt at der er rykket en del siden fyringen, og der var da heller intet der tydede på at TB sådan lige pludselig ville kunne have vendt det, så skulle han jo op og præstere sin bedste af de 3 sæsoner for at det ville se ud som det gør nu, og det så jeg godt nok overhovedet ingen tegn på var på vej... og tænk sig så hvis han skulle ramme det vi har nået under tiden med Ove, så skulle TB præstere sin bedste sæson i karrieren, sådan lige pludselige... hehe, "lidt hjælp"... ja sorry...

Det har du helt ret i, de 4 point var efter 25 runder, vi spillede jo den 26 i går, så efter 25 runder var den på 4 point. Ja og efterfølgende tabte vi 1 point pr. runde til EfB, der også endte med at få 5 pladsen, det var som om der var et hold der gik i stå, og det var da også kun de 2 nedrykkere der fik færre point fra 26-33 runde end vi gjorde det... Og vi var faktisk både 9 og 10 i sidste sæson, men ikke i foråret... det fortæller så igen noget om hvor meget det svingede under TB...(Og også om en tæt liga, ja)

Jeg husker desværre godt det forår, vi vandt kun én eneste kamp, det var fuldstændig total fiasko, aldrig set ringere... Ja, og efterfølgende smed vi 8 point til AaB fra 26-33 runde, og var i alt suverænt det dårligste hold, med bare 2 point i de sidste 7 runder... ja, jeg er jo egentlig bare igang med nærmest at gentage mig selv fra det jeg skrev i linjerne lige oven over, om sidste sæson...

Så jeg må da godt nok sige, jeg ved ikke hvad de nosser du så på TB var lavet af, i forhold til Ove, som jo så ikke rigtig har nogen, men hvor om alting er, så er det den nosseløse træner der præsterer, og det er kort og godt hvad vi har brug for, og har manglet...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Troels fik 3 sæsoner, hvor truppen gradvist bare blev barbaret mere og mere ind, og pengene var ikke til at hente forstærkninger af den kaliber som blev hældt ud. Ove fik 8 mnd. Han præsterer ikke. Gjorde han det, var han blev tilbudt en forlængelse, for en succestræner smider man ikke på porten. Ikke engang i OB.

Jeg foretrækker klart TB's tilgang til tingene - fremfor Ove's. Dermed ikke sagt at Bech indfriede mine forventninger - på ingen måde, men Ove lader mig ca. ligeså meget tilbage at ønske (selvom den konkrete forskel i pointhøst taler hans sag) blot med omvendt fortegn. Og mon ikke også derfor at ledelsen længe har indset at der ingen fremtid var i Ove, og han derfor bare skulle agere gazekompres indtil man fandt en læge der kunne operere? Havde Ove nu vist en indstilling og vilje til at lykkes ved bl.a at turde gamble lidt og sætte tingene på plads på hjemmebane overfor vore direkte konkurrenter, så havde vi kunnet tale om præstationer. Men nej, her lægger man sig nosseløst fladt ned og/eller spiller på det "sikre" og håber istedet at man kan overraske lidt på udebane hvor der alligevel ingen forventninger er overhovedet.

Det er ikke "at præstere" - det er til nøds at udfylde et tomrum - et tomrum hvem som helst kunne have udfyldt. Selv Troels Bech.
              Last edited by Z.A.E; 26-04-2015, 21:22.

Comment

Troels fik 3 sæsoner, hvor truppen gradvist bare blev barbaret mere og mere ind, og pengene var ikke til at hente forstærkninger af den kaliber som blev hældt ud. Ove fik 8 mnd. Han præsterer ikke. Gjorde han det, var han blev tilbudt en forlængelse, for en succestræner smider man ikke på porten. Ikke engang i OB.

Jeg foretrækker klart TB's tilgang til tingene - fremfor Ove's. Dermed ikke sagt at Bech indfriede mine forventninger - på ingen måde, men Ove lader mig ca. ligeså meget tilbage at ønske (selvom den konkrete forskel i pointhøst taler hans sag) blot med omvendt fortegn. Og mon ikke også derfor at ledelsen længe har indset at der ingen fremtid var i Ove, og han derfor bare skulle agere gazekompres indtil man fandt en læge der kunne operere? Havde Ove nu vist en indstilling og vilje til at lykkes ved bl.a at turde gamble lidt og sætte tingene på plads på hjemmebane overfor vore direkte konkurrenter, så havde vi kunnet tale om præstationer. Men nej, her lægger man sig nosseløst fladt ned og/eller spiller på det "sikre" og håber istedet at man kan overraske lidt på udebane hvor der alligevel ingen forventninger er overhovedet.

Det er ikke "at præstere" - det er til nøds at udfylde et tomrum - et tomrum hvem som helst kunne have udfyldt. Selv Troels Bech.
                hold nu op hvor du bare blander alt sammen....jebus christ altså....

Ove præstere ikke? Joooo det gør han så - han er ved at redde vores røv - hvilket var det job han blev hentet ind til. Han får ingen forlængelse - nej men det er fordi det aldrig var planen - og ikke som du skriver pga manglende resultater.
                - I efteråret var Ove ubesejret på hjemmebane og de 2 kampe hjemme hvor det rigtigt nok så skidt ud (og hvor vi med dine ord "lagde os") blev spillet i FORÅRET! De 2 ting hænger altså på ingen måde sammen.
                Ove er en brandslukker - hyret til at klare skærene - lige den del har du så på en eller anden måde fået ramt rigtigt.

Jeg havde ellers lovet mig selv at holde mig fra dine indlæg men hold nu op......

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  hold nu op hvor du bare blander alt sammen....jebus christ altså....

Ove præstere ikke? Joooo det gør han så - han er ved at redde vores røv - hvilket var det job han blev hentet ind til. Han får ingen forlængelse - nej men det er fordi det aldrig var planen - og ikke som du skriver pga manglende resultater.
                  - I efteråret var Ove ubesejret på hjemmebane og de 2 kampe hjemme hvor det rigtigt nok så skidt ud (og hvor vi med dine ord "lagde os") blev spillet i FORÅRET! De 2 ting hænger altså på ingen måde sammen.
                  Ove er en brandslukker - hyret til at klare skærene - lige den del har du så på en eller anden måde fået ramt rigtigt.

Jeg havde ellers lovet mig selv at holde mig fra dine indlæg men hold nu op......
                  Jeg tror du skal holde dig fra flasken inden du næste gang, i raseri, farer frådende over tastaturet.

Hvad har mine betragtninger med forår/efterår at gøre? Og hvad er det præcist at jeg blander sammen?

Jeg tror mere det er dig der har blandet noget, som du ikke kan tåle...
                  Last edited by Z.A.E; 26-04-2015, 23:04.

Comment

(...)

Mener du i ramme alvor, at TB kunne have udfyldt dette såkaldte tomrum med sin dybt naive spillestil, hvor man spillede forrygende flot i 40 minutter, hvorefter man lukkede 6 mål ind i resten af kampen (sat på spidsen, men det var vel kampenes grundlæggende essens?). En spillestil der viste TBs manglende evner til at vurdere en trups svagheder. En træner, som ikke på noget tidspunkt fattede, at holdets største problem var, at der INGEN defensiv organisation var eller måske ikke var i stand til at implementere en. En træner blottet for selverkendelse og tilpasningsevne.

OP har, da han kom til OB, analyseret truppens styrker og svagheder og har på baggrund af dette set sig nødsaget til at skabe en grundlæggende defensiv basis, som gør, at man ikke lukker 6 mål ind og bliver totalt til grin måned efter måned, hvilket intet hold mentalt kan tåle i længden. Det her OB-hold var revet så langt ud i TBs pseudo-projekt, at der ikke var plads til at eksperimentere det mindste, hvis OB skulle redde sig en sæson mere i den bedste liga.

Der er ingen tvivl om, at OP ikke er den bedste træner i verden og han er ikke specielt populær i truppen Men han er dygtig til det, han blev ansat til - at redde et fuldstændig fucked-up hold. Så skal man naturligvis ikke forlænge med ham, hvis det er noget andet man ønsker og hvis man tror at truppen er ved at være klar til nye udfordringer. Ikke desto mindre kan det da sagtens være, at det er en kæmpe fejl ikke at forlænge med OP - som jeg husker de sidste 4 år har ledelsen begået mere end én eklatant fejl! Hvis holdet ikke styrkes markant kan ingen træner skabe seværdig offensiv fodbold med tilfredsstillende pointhøst i OB.

Comment

Jeg tror du skal holde dig fra flasken inden du næste gang, i raseri, farer frådende over tastaturet.

Hvad har mine betragtninger med forår/efterår at gøre? Og hvad er det præcist at jeg blander sammen?

Jeg tror mere det er dig der har blandet noget, som du ikke kan tåle...
                      Fair nok, at du ikke værdsættet at OVe reddet en trup som TB havde tømt for alt hvad der ligner selvtillid. I øvrigt en tendens som der har været i flere af de klubber TB hra trænet. Du kan heller ikke frikende TB for indkøb. Han har stor rost de spillere som det viste sig var alt for dårlige. TB har et medansvar for dårlige indkøb, og spillere i dårlig fysisk form. Hvilket jo er tåbelig når man vil spille en stil som kræver meget løbearbejde.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Mener du i ramme alvor, at TB kunne have udfyldt dette såkaldte tomrum med sin dybt naive spillestil, hvor man spillede forrygende flot i 40 minutter, hvorefter man lukkede 6 mål ind i resten af kampen (sat på spidsen, men det var vel kampenes grundlæggende essens?). En spillestil der viste TBs manglende evner til at vurdere en trups svagheder. En træner, som ikke på noget tidspunkt fattede, at holdets største problem var, at der INGEN defensiv organisation var eller måske ikke var i stand til at implementere en. En træner blottet for selverkendelse og tilpasningsevne.

OP har, da han kom til OB, analyseret truppens styrker og svagheder og har på baggrund af dette set sig nødsaget til at skabe en grundlæggende defensiv basis, som gør, at man ikke lukker 6 mål ind og bliver totalt til grin måned efter måned, hvilket intet hold mentalt kan tåle i længden. Det her OB-hold var revet så langt ud i TBs pseudo-projekt, at der ikke var plads til at eksperimentere det mindste, hvis OB skulle redde sig en sæson mere i den bedste liga.

Der er ingen tvivl om, at OP ikke er den bedste træner i verden og han er ikke specielt populær i truppen Men han er dygtig til det, han blev ansat til - at redde et fuldstændig fucked-up hold. Så skal man naturligvis ikke forlænge med ham, hvis det er noget andet man ønsker og hvis man tror at truppen er ved at være klar til nye udfordringer. Ikke desto mindre kan det da sagtens være, at det er en kæmpe fejl ikke at forlænge med OP - som jeg husker de sidste 4 år har ledelsen begået mere end én eklatant fejl! Hvis holdet ikke styrkes markant kan ingen træner skabe seværdig offensiv fodbold med tilfredsstillende pointhøst i OB.
                        Syntes dit indlæg er utroligt rammende. Er også lidt nervøs for hvad der sker til sommer, i virkeligheden havde det måske været bedst at give OP 1. år mere. Men han afleverer et hold. der både kan spille og fighte og ikke mindst stadig er i superliga'en, og har taget fint hul på at integrerer de unge talenter på holdet, håber virkelig at Kent Nielsen bliver en succes. Men han kan stå overfor virkelige store udfordringer, Rasmus Falk er her nok ikke, og holdets motor Spelmann vil også gerne prøve sig af i udlandet, hvis vi mister 2. så betydningsfulde spillere fra vores hold, bliver de rigtige erstatninger Alfa/Omega. Kan vi finde dem ? indtil videre har vores indkøb ikke været særligt overbevisende.

Et andet indlæg fremhæver det flotte point gennemsnit OP har formået at hente i OB, ikke mindre en fantastisk. Alt har ikke været perfekt, eks. for meget spilletid til en dårligt præstererende Emil. På den anden side med de resultater OP har skabt, har han måske set en Emil tilbage i Form, som den der har kunne være med til at flytte os endnu længere op i tabellen, hvis han for alvor kom igang igen.

Syntes også han har bevist at det ikke kun har været at parkere bussen, høje bolde og at undertrykke vores teknikere, der er ingen tvivl om at det er netop dem der adskiller os fra de øvrige hold som kæmpet om at holde sig væk fra bunden.

Den største respekt til OP, helt fantastik at han trods vores svære situation, har formået at bringe helt unge spillere i aktion.

Comment

Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                          Et andet indlæg fremhæver det flotte point gennemsnit OP har formået at hente i OB, ikke mindre en fantastisk. Alt har ikke været perfekt, eks. for meget spilletid til en dårligt præstererende Emil. På den anden side med de resultater OP har skabt, har han måske set en Emil tilbage i Form, som den der har kunne være med til at flytte os endnu længere op i tabellen, hvis han for alvor kom igang igen.
                          Ingen tvivl om, at point høsten har været over min forventning i hvert fald.
                          Når det så er sagt, så har der altså også været nogle rigtigt dårlige kampe i mellem. De 3 kampe i streg hvor vi taber mod hhv BIF, EFB og så FCV.
                          0-0 mod SE var heller ikke god, men så formår vi mod forventning at få sejre over fx FCK og FCN.
                          Ja, jeg kan sgu ikke rigtigt finde ud af det her hold...

Comment

Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                            Når det så er sagt, så har der altså også været nogle rigtigt dårlige kampe i mellem. De 3 kampe i streg hvor vi taber mod hhv BIF, EFB og så FCV.
                            0-0 mod SE var heller ikke god, men så formår vi mod forventning at få sejre over fx FCK og FCN.
                            Der har været kampe hvor niveauet har været pinligt ringe - men syntes han generelt har formået at få noget vilje og gejst ind på holdet.

Tror det tager tid inden Kent Nielsen skaber resultater i OB, hvis vi mister Falk og Spelmann. Mange af vores andre spillere er meget ustabile i deres præstationer, og deres niveau er ikke toppen af poppen i superliga'en. Det bliver meget svært og tager sikkert en sæson eller 2 før vi er i top 4. Er bange for den totale ned smeltning hvis der ikke bliver styr på spillerindløbene.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Se lige præcis dér, rammer du hovedet på sømmet. Prøv at læs den igen, og tænk over det. Tag dig al den tid i verden du skal bruge.

Jeg synes i øvrigt du overlader lidt for mange ting til tilfældighederne, og undlader at tage nogle væsentlige faktorer med i betragtning, når du prøver på at beskrive TB's udeligheder. I øvrigt udtrykker du dig som at fordi du synes det - så ér det virkeligheden.

Mit syn på TB vs. OP og deres respektive indstilling og mentalitet har jeg redegjort for indtil flere gange. Det er du velkommen til at læse op på hvis ikke du allerede har gjort det.

Comment

Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                                Det er du ikke ene om, men det er meget godt opsummeret. Deraf også min kritik af OP's tilgang og filosofi. Det virker mere som tilfældigheder og komplette offdays hos modstanderen når vi vinder under ham. Jeg har kun set 1 kamp under Ove spil og resultater hang sammen, og det var 3-1 hjemme mod Hobro. Ellers er det for det meste noget jammer at se på uanset om vi vinder, taber eller spiller uafgjort.

Comment

Working...
                                X