Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygtetråd - sommmeren '15

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
    Fantastisk signing. Endnu en leder med tekniske egenskaber og mål i støvlerne. Umiddelbart et perfekt supplement til de øvrige angribere i truppen

    Ikke overraskende ser det ud til at udlandet ikke har kigget i Festersens retning og derfor må han "nøjes" med OB .
    Det er ikke en ønske signing , men dog et ok køb fordi vores angreb i den grad ligner noget ganske ufarligt .
    Jeg håber så at det ikke bare var en enkelt pop-up sæson han havde .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Undskyld negativiteten, men jeg har godt nok svært ved at få armene op over en 28-årig angriber, der har spillet én god halvsæson i Superligaen, og ellers har været dybt middelmådig gennem hele karrieren. Nok en gang et tegn på, hvem vi er og vil være fremover. Et hold hvis mål bare er at overleve.
      Han har scoret i ca. hver tredje kamp siden 2008. det er da en bedre statistik end de fleste angribere vi er vant til at have i truppen!

      Comment


        Hmm..

        På den ene side synes jeg, at Festersen er en god spiller, der leverer andet og mere end bare mål (i modsætning til Dalgaard, f.eks.). På den anden side trækker alderen og målsnittet en smule ned. Han dog er klart et skridt op i forhold til Mikkelsen og Dalgaard.

        Han scorede 10 mål i sidste sæson, lige så mange som Anders K. og Nicolai Jørgensen, på et langt ringere hold, og flere end Pukki, Fall og Pourié. Sæsonen før scorede han "kun" fem mål (hvilket dog ville have gjort ham til angrebstopscorer for os i denne sæson), men der spillede han også på et langt mere defensivt orienteret Ove P-hold.

        Usikkerhedsmomentet ligger i, om han kan tage endnu et skridt op, og levere endnu mere på et hold der spiller mere "fodbold" end FCV. Han har spillet på relativt lavt niveau, og holdt næsten et helt år fri fra fodbolden(!), så fysisk er han nok "yngre" end sin alder.

        Jeg er forsigtigt positiv.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Hmm..

          På den ene side synes jeg, at Festersen er en god spiller, der leverer andet og mere end bare mål (i modsætning til Dalgaard, f.eks.). På den anden side trækker alderen og målsnittet en smule ned. Han dog er klart et skridt op i forhold til Mikkelsen og Dalgaard.

          Han scorede 10 mål i sidste sæson, lige så mange som Anders K. og Nicolai Jørgensen, på et langt ringere hold, og flere end Pukki, Fall og Pourié. Sæsonen før scorede han "kun" fem mål (hvilket dog ville have gjort ham til angrebstopscorer for os i denne sæson), men der spillede han også på et langt mere defensivt orienteret Ove P-hold.

          Usikkerhedsmomentet ligger i, om han kan tage endnu et skridt op, og levere endnu mere på et hold der spiller mere "fodbold" end FCV. Han har spillet på relativt lavt niveau, og holdt næsten et helt år fri fra fodbolden(!), så fysisk er han nok "yngre" end sin alder.

          Jeg er forsigtigt positiv.
          enig

          det er ikke en signing man løber skrigende rundt med armene over hovedet over.....men ifht til mikkelsen mener jeg det er et skridt op - alderen.....ja vi skal altså have lidt rutine ind i truppen, videresalgs potentiale er der måske ikke meget af, men kan han levere et par fine sæsonner så går det nok også.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af cykelmyggen Se indlæg
            Festersen er en OK angriber som gjorde det fint i Slagelse, men en hylde op kan det vel næppe kaldes!
            jo da - ifht til mikkelsen....og vel sådan set også lado

            - men nogen stjerne signing er det da langt fra

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              enig

              det er ikke en signing man løber skrigende rundt med armene over hovedet over.....men ifht til mikkelsen mener jeg det er et skridt op - alderen.....ja vi skal altså have lidt rutine ind i truppen, videresalgs potentiale er der måske ikke meget af, men kan han levere et par fine sæsonner så går det nok også.
              Man kunne jo håbe, at han var den nye Steffen Højer. Eller en René Henriksen, der også først toppede i en ret sen alder. De findes.
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                http://www.fyens.dk/sport/Ny-OB-angr...rtikel/2743195

                Og her har vi vinduets topsigning til angrebet.... Flot klarer af sportsamatøren......
                Festersen har speed og målnæse; glimrende signing, hvis det lykkes.

                Slap nu af med negativiteten. Hvis Festersen ikke er set som en god signing, så er man altså ude af trit med virkeligheden. Han er lidt af en late bloomer, men han har dælme været god de sidste 2 sæsoner og vist, at han sagtens kunne sætte niveauet op. Og så har vi også brug for noget erfaring til en ung trup - Festersen har jo også været anfører i FCV.

                Hvis det er amatøragtigt hentet, fortæl mig så, hvad der ville være bedre?
                Og inden vi skal høre på den ynkelige AK-sang, så prøv at forestil digden helt vanvittige situation - bare helt teoretisk - at AK rent faktisk har andre tilbud end OB - prøv at overvej, at han kan forlænge i AaB eller ryge til udlandet eller BIF, f.eks.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  jo da - ifht til mikkelsen....og vel sådan set også lado

                  - men nogen stjerne signing er det da langt fra
                  Ud fra sidste sæson, ja. Ud fra karrieren, langt under Lado niveau. Bliver slet slet ikke overrasket, hvis Lado får flere minutter og mål end Festersen næste sæson.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg

                    David Ousted render jo også rundt "over there" og har udløb 31/12-15...han er 30 år, han var stærk da tog derover, om soccer i guds eget land gør noget godt/skidt ved en målmand ved jeg ikke noget om. Det er nok ikke særligt sandsynligt han vender hjemad endnu. Værdien på transfermarkt er ca. det samme som JH

                    edit: han er lige blevet kåret til månedens bedste spiller (ikke bare målmand) i ligaen, så han er nok pænt skarp endnu
                    Kommer under ingen omstændigheder til at ske. Ikke i dette vindue i hvert fald. Han er en af Vancouvers første på holdkortet, og har en stor stjerne derovre, både i Vancouver og i MLS generelt. Han spiller fast foran 20.000 mennesker i snit, og hvis Whitecaps ikke vil beholde ham, så er der med garanti rigeligt med bejlere til ham i MLS.
                    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                    Kluden Krew - O'ense Internationals

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      Festersen har speed og målnæse; glimrende signing, hvis det lykkes.

                      Slap nu af med negativiteten. Hvis Festersen ikke er set som en god signing, så er man altså ude af trit med virkeligheden. Han er lidt af en late bloomer, men han har dælme været god de sidste 2 sæsoner og vist, at han sagtens kunne sætte niveauet op. Og så har vi også brug for noget erfaring til en ung trup - Festersen har jo også været anfører i FCV.

                      Hvis det er amatøragtigt hentet, fortæl mig så, hvad der ville være bedre?
                      Og inden vi skal høre på den ynkelige AK-sang, så prøv at forestil digden helt vanvittige situation - bare helt teoretisk - at AK rent faktisk har andre tilbud end OB - prøv at overvej, at han kan forlænge i AaB eller ryge til udlandet eller BIF, f.eks.
                      De gange jeg har set FCV inklusiv de gange de spillede mod OB har Festersen været hvis ikke den bedste så blandt de bedste fcv-spillere hver gang. Han arbejder som en hest og laver rigeligt med kasser. Han er en klog spiller med massere gode løb både med og uden bold og så sparker han også godt. Synes klart han løfter vores offensiv. Især fordi han er en type angriber der passer godt sammen med en tank

                      Comment


                        Det lyder mere og mere sikkert med Festersen.

                        René Schrøder
                        @TV3Schroder
                        8 min.8 minutter side
                        n

                        OB betaler i omegnen af tre mio kroner for Rasmus Festersen. Flere danske klubber var med i opløbet til underskriften #tv3sport #transferdk

                        Søren Sorgenfri
                        @SSorgenfri
                        11 min.11 minutter sidenKøbenhavn, Hovedstaden

                        4 år til Rasmus Festersen i #ob #sldk #fcv #transferdk @offenbax og hans gutter breakede den tidligere

                        Comment


                          Den er på tv3sport nu:

                          http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...tre-millioner/
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Ud fra sidste sæson, ja. Ud fra karrieren, langt under Lado niveau. Bliver slet slet ikke overrasket, hvis Lado får flere minutter og mål end Festersen næste sæson.
                            Man kan jo ikke udelukke, at Lado "pludselig" får gang i det igen og finder sit topniveau og så kan det sagtens være du får ret. Men Festersen var altså bare rigtig god i sidste (og egentlig også den før) - og jeg tror ikke han er en "døgnflue". Tror han kommer til at spille en stor rolle for os i næste sæson.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Ud fra sidste sæson, ja. Ud fra karrieren, langt under Lado niveau. Bliver slet slet ikke overrasket, hvis Lado får flere minutter og mål end Festersen næste sæson.
                              måske - men pointen er jo netop at lado INTET har vist i sin tid i OB - så kan det godt være han var god engang.....det var Thomas Sørensen også - ham er der også mange der ikke vil have ;)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Festersen har speed og målnæse; glimrende signing, hvis det lykkes.

                                Slap nu af med negativiteten. Hvis Festersen ikke er set som en god signing, så er man altså ude af trit med virkeligheden. Han er lidt af en late bloomer, men han har dælme været god de sidste 2 sæsoner og vist, at han sagtens kunne sætte niveauet op. Og så har vi også brug for noget erfaring til en ung trup - Festersen har jo også været anfører i FCV.

                                Hvis det er amatøragtigt hentet, fortæl mig så, hvad der ville være bedre?
                                Og inden vi skal høre på den ynkelige AK-sang, så prøv at forestil digden helt vanvittige situation - bare helt teoretisk - at AK rent faktisk har andre tilbud end OB - prøv at overvej, at han kan forlænge i AaB eller ryge til udlandet eller BIF, f.eks.
                                Hvis en 28-årig angriber der har spillet ½ god Superliga-sæson i karrieren, der hentes som starter for 3 mio. til OB, skal anses som en god signing, er man ude af trit med virkeligheden. Det er meget muligt, at det danske sportsjournalist-parnasse og mange fans vil se det som en god signing, men det siger også bare noget om niveauet for debatten. Vi kan se, at Festersen har lavet 10 mål for FCV sidste sæson og har set ham spille godt imod os, ergo må han være en god signing. Helt uden at skæve til, hvordan manden ellers præsterede bare i foråret.

                                For nej, han har dælme ikke været god de sidste 2 sæsoner. Han spillede et rigtigt godt efterår 14', men foråret var godt nok dybt anonymt fra hans side med kun 3 mål, bl.a. et af de obligatoriske mod os, og Vellios var åbenlyst en større profil og trussel for FCV, da han først kom i form. I 13/14 scorede han 5 mål, efter en hel sæson som starter i angrebet, det samme som Lasse Nielsen. Det var 494 minutter pr. mål. Så kan det godt være, at FCV kom fra et defensivt udgangspunkt, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at blive imponeret over det.

                                Det skal ikke lyde som om, at jeg synes Festersen er nogen katastrofal spiller. Langt fra. Jeg synes bare det er så meget mangel på ambition, hvis en spiller som ham skal agere starter på et OB-hold. Hans karriere viser ikke, at niveauet berettiger til det, og alderen gør at både videreudvikling og et potentielt salg, virker ret usandsynligt.

                                At betale 3 millioner for ham og give ham 4 år, er komplet vanvittigt og siger alt om den indkompetence sportsamatøren belemre os med.
                                Last edited by Sheed; 03-07-2015, 11:15.

                                Comment

                                Working...
                                X