Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygtetråd - sommmeren '15

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Nicki Bille? OK, har aldrig rigtig set noget i ham. Så kunne vi lige så godt købe Magnus P fri af Brann. Han er lige så dejligt aggressiv, scorer ca. lige så meget som Bille, og han sikkert klare lige så mange streger og slagsmål, hvis det er det, man vil have. Ser Festersen som en bedre spiller all-round, fordi han er klogere.
    Så kommer vi til de spændende, eksotiske spillere:
    Lewis Enoh? Lige skrevet 4-årig kontrakt med Lokeren. Over vores liga.
    Kehinde Fatai? Har lige skrevet 3-årig med Sparta Prag. Over vores liga.
    Denis Thomalla? Lige skrevet 3-årig med Lech Pozen. Over vores liga.
    En spiller med Ben Sahars CV ser imponerende ud, men han har været i 12 klubber (et par af dem to gange) i løbet af 9 år. Det er lige før han burde satse på en liga som den danske for at få regelmæssig spilletid, men der er nok flere penge i andre ligaer, hvor han stadig burde have et navn. Over vores liga, vil jeg nok også sige.

    Vi vurderer tingene forskelligt: Udover Bille har du nævnt spillere, som jeg ikke kan se OB komme i nærheden af. Ikke uden at vi skal sprænge banken fuldstændigt. Hvis det er din standard, så forstår jeg, hvorfor du er skuffet.
    Det var ikke det du bad mig om. De spiller jeg nævner er alle lige blevet handlet for ca. samme pris som Festersen. Så kan det godt være, at de klubber har kunne tilbyde bedre lønpakker, men faktum er at transfersummerne er i samme leje, og det var det diskussionen gik på.

    Altså synes jeg ikke vi har fået meget for pengene frem for de her spillere der netop er handlet til samme pris, og som du vurderer som værende udenfor rækkevidde...

    Comment


      Altså det med at benytte sig af scouting og at det er uambitiøst kun at hente spillere vi kender til i Danmark er jo helt væk. FCK bruger RIGTIG mange penge på scouting rundt om i verden, og de gav 20+ millioner for ham argentineren. Når du henter spillere fra andre steder end i Skandinavien, kan du har scoutet dem nok så godt, men det vil altid være en lottokupon, da deres fodboldmæssige evner er totalt ligegyldigt, hvis de ikke finder sig til rette i landet. Derfor er jeg personligt glad for vi henter spillere fra Danmark, som vi ved ikke skal integreres først.
      Jeg ved godt at det ikke er noget man ser på transferbeløbet, men klubber der henter en spiller fra udlandet (væk fra Skandinavien), bruger rigtig mange penge på at hjælpe spilleren med at falde til i landet, selvom det er en anden sportsgren jeg har været ansat i så ved jeg at det koster rigtig mange kroner i omkostninger ved at hente en spiller fra eksempelvis Afrika. Personlig hjælper, admistrative arbejdstimer, sprogkurser, rejser tilbage til familien i hjemlandet, forsøge at få venner på holdet, osv. Der er RIGTIG meget arbejde ved at hente en udlænding, så man skal være meget sikker på han er bedre end det man kan hente for samme pris, som er dansker. Intet racistisk i dette, det kræver bare meget arbejde at integrere en udlænding på et sportshold, hvor han måske alligevel maksimum vil være i 2-3 år.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Det var ikke det du bad mig om. De spiller jeg nævner er alle lige blevet handlet for ca. samme pris som Festersen. Så kan det godt være, at de klubber har kunne tilbyde bedre lønpakker, men faktum er at transfersummerne er i samme leje, og det var det diskussionen gik på.

        Altså synes jeg ikke vi har fået meget for pengene frem for de her spillere der netop er handlet til samme pris, og som du vurderer som værende udenfor rækkevidde...
        Mit eksempel var også med spillere, der var handlet i samme prisleje. De har måske en højere sign-on og løn. Det har dine forslag måske også. Ingen af os ved det. Men hvis diskussionen går på at finde spillere i samme prisklasse og ikke tænke på noget andet, var mine eksempler ligeså valide som dine, og mine var endda bedre spillere...
        Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Det var ikke det du bad mig om. De spiller jeg nævner er alle lige blevet handlet for ca. samme pris som Festersen. Så kan det godt være, at de klubber har kunne tilbyde bedre lønpakker, men faktum er at transfersummerne er i samme leje, og det var det diskussionen gik på.

          Altså synes jeg ikke vi har fået meget for pengene frem for de her spillere der netop er handlet til samme pris, og som du vurderer som værende udenfor rækkevidde...
          Med den logik burde OB så også være i nærheden af Evgen Konuplyanka, Ron Vlaar og Glen Johnson, som måske kan fås for en sign-on på omkring 5 mio. kr. Nu er førstnævnte så allerede røget til Sevilla, men vi kan jo prøve med de to andre?

          Diskussionen gik ikke på transfersum. Den gik på, hvilke spillere OB realistisk set kan tiltrække. Og her ser vi bare helt forskelligt på, hvilke spillere OB realistisk set er i nærheden af. Jeg siger ikke, at jeg har mere ret; for jeg ved ikke en skid om det. Men vi snakker om, hvad vi begge to tror; og her tror vi så på helt forskellige ting.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
            Altså det med at benytte sig af scouting og at det er uambitiøst kun at hente spillere vi kender til i Danmark er jo helt væk. FCK bruger RIGTIG mange penge på scouting rundt om i verden, og de gav 20+ millioner for ham argentineren. Når du henter spillere fra andre steder end i Skandinavien, kan du har scoutet dem nok så godt, men det vil altid være en lottokupon, da deres fodboldmæssige evner er totalt ligegyldigt, hvis de ikke finder sig til rette i landet. Derfor er jeg personligt glad for vi henter spillere fra Danmark, som vi ved ikke skal integreres først.
            Jeg ved godt at det ikke er noget man ser på transferbeløbet, men klubber der henter en spiller fra udlandet (væk fra Skandinavien), bruger rigtig mange penge på at hjælpe spilleren med at falde til i landet, selvom det er en anden sportsgren jeg har været ansat i så ved jeg at det koster rigtig mange kroner i omkostninger ved at hente en spiller fra eksempelvis Afrika. Personlig hjælper, admistrative arbejdstimer, sprogkurser, rejser tilbage til familien i hjemlandet, forsøge at få venner på holdet, osv. Der er RIGTIG meget arbejde ved at hente en udlænding, så man skal være meget sikker på han er bedre end det man kan hente for samme pris, som er dansker. Intet racistisk i dette, det kræver bare meget arbejde at integrere en udlænding på et sportshold, hvor han måske alligevel maksimum vil være i 2-3 år.
            Jeg forstår dine argumenter, jeg har bare et andet syn på, hvordan man får en klub til at rykke sig.

            Hvis man bare indordner sig i fødekæden herhjemme og henter spillere under en selv, som vi gør for tiden, bliver det utroligt svært at rykke fremad i tabellen, fordi kendskabet til spillerne herhjemme er så gennemført, at render der en spiller rundt i bunden af rækken der har niveau til toppen, er der rigtigt god chance for at et af topholdene henter ham. Der skal derfor noget ekstraordinært træner og udviklingsarbejde til for at rykke sig og overleve, og hvis man satser på det, fair nok, jeg har bare en anden idé om, hvordan man rykker sig som hold.

            Jeg holder meget af at benytte Ole Nielsen fra Viborg som eksempel, fordi han er en af de meget få sportsdirektører herhjemme der rent faktisk har bygget en karriere som sportsdirektør op, og ikke bare er blevet hevet ind fra en anden position i klubben eller som eks. træner. Han startede i Blokhus, røg til SønderjyskE og er nu i Viborg, og jeg er slet ikke i tvivl om, at han bliver headhuntet til en større klub herhjemme inden for få år.

            Noget af det han gør helt fremragende er netop at finde spillere udenfor landets grænser til som regel en billig penge, og som kan komme og tilbyde et niveau, han vil få meget svært ved at finde i klubberne under hans herhjemme. Eksempler på spillere han har hentet i udlandet er folk som Antipas, O'Brien, Hart, Storbæk, Hedinsson, Kucukovic, Skender, Swerts, Luque, Guira, Songani, Okotie, Deblé og Veldmate.

            Bevares det er ikke succeser allesammen, men jeg beundrer de chancer man har taget, og jeg er overbevist om, at det har givet afkast for de klubber han har været i, fremfor at hente spillere i 1. division udelukkende. Det er måden han har fastholdt kvaliteten i SønderjyskEs trup på, og har rykket Viborg direkte op med en 1. plads sidste sæson.

            Kigger man på nogle af de bedste angribere der har spillet i Superligaen i de sidste 10 år, er det folk som Djiby, Utaka, N'Doye og Okotie. De er hentet i henholdsvis Vitré, Royal Antwerpen, OFI Kreta og Austria Wien Amateure. Altså synes jeg i den grad, at det kan betale sig at gøre sit scouting-arbejde særdeles grundigt og allokere nogle midler i den retning, for der gemmer sig masser af kvalitet og noget der kan blive mange penge værd derude.,

            Derfor finder jeg de evindelige indkøb i FCV og hold derunder frustrerende, fordi jeg grundlæggende ikke tror på, at det er måden vi flytter klubben fremad, ved at sutte det bolsje der hedder bunden af Suppen og 1. div helt ind til, at vi selv er låst fast i den grød. Så er jeg langt mere fortaler for, at man selvfølgelig også henter hjemmelige spillere, men også tør at tage nogle chancer og forsøger at udkonkurrere de andre på at finde de spillere, som de ikke kan finde. Men jeg ved, at det ikke er en filosofi som er bredt accepteret.
            Last edited by Sheed; 03-07-2015, 14:35.

            Comment


              Altså lidt ligesom det vi forsøgte at gøre ved Lado.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Med den logik burde OB så også være i nærheden af Evgen Konuplyanka, Ron Vlaar og Glen Johnson, som måske kan fås for en sign-on på omkring 5 mio. kr. Nu er førstnævnte så allerede røget til Sevilla, men vi kan jo prøve med de to andre?

                Diskussionen gik ikke på transfersum. Den gik på, hvilke spillere OB realistisk set kan tiltrække. Og her ser vi bare helt forskelligt på, hvilke spillere OB realistisk set er i nærheden af. Jeg siger ikke, at jeg har mere ret; for jeg ved ikke en skid om det. Men vi snakker om, hvad vi begge to tror; og her tror vi så på helt forskellige ting.
                Det er jo igen noget vrøvl. Konoplyanka, Vlaar og Johnson er ikke og vil ikke blive handlet til en overgangssum i Festersen-lejet. De spillere jeg nævner er handlet i samme leje og er yngre, ergo må vi antage, at deres månedslønninger nok holder sig på et 6-cifret beløb.

                Og så tager du fejl.
                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Ah, den altid nemme vej ud. Men nu var det jo dig, og ingen andre, der meldte ud, at der måtte være så mange bedre spillere end den forfærdeligt ringe Rasmus Festersen, til den samme pris.
                Du beder mig om, at finde spillere til samme pris og det gjorde jeg. Du nævner ikke, at de skal være realistiske for OB, men jeg vil dog våge den påstand at flere af de nævnte spillere, havde været tilgængelige for os for ½-1 år siden. At de så sidenhen er blevet varmere og nu er solgt videre, gør at de muligvis nok havde været udenfor rækkevidde ja. Så meget desto mere uforstående, er jeg overfor, at man betaler samme transfersum for Festersen der tilmed er flere år ældre..

                Comment


                  @Sheed har du hørt om Skulason, Diarra, Lado? Eller Vadocz og Bodul?
                  Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                    Altså lidt ligesom det vi forsøgte at gøre ved Lado.
                    Ja, og Utaka, og Miti, og Tembo, og Vadocz, og Bodul, og Mendy, og Carroll, og Djemba Djemba, og Wessels, og Srdjan, og Bolaños, og Bechara, og Junior, og Bobo, og Derveld.

                    Man rammer forbi nogle gange, men man rammer sandelig også rigtigt nogle gange.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
                      @Sheed har du hørt om Skulason, Diarra, Lado? Eller Vadocz og Bodul?
                      Jeg har hørt om Lado og Skulason i sportsamatørens tid. Ellers.. meh... Men jeg har hørt rigtigt meget om Ousager, Kirkeskov, Bredebro, Busuladzic, Kryger og Jeppe Hansen, hvor godt er det gået?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                        Det er et bud :-) Han har også alderen lidt mere med sig. Så gerne AKJ i OB, men jeg mener Festersen var bedre end ham i sidste sæson.
                        Ah, det er jeg ikke enig med dig i. De ligger meget lige.. Men AK var vild i sidste sæson; målene mod Dinamo Zagreb var specielt imponerende..

                        Comment


                          Ja, det giver jeg dig ret I.

                          Men igen, nu har vi også fået en scout ind, som vi havde da vi hentede Utaka, Mendy, Carroll osv.

                          Det giver mig en god grund til at tro at de ting der skulle komme, fint vil være opad.

                          Jeg mener så på intet tidspunkt at Festersen er så dårligt et kød som du ser ham.
                          Af og til koster en god spiller 3 millioner and gange koster en dårlig spiller 20 millioner (Argentineren i FCK i sommers).

                          Dermed ikke sagt at jeg kan se ½ til et helt år frem i tiden og se at Rasmus Festersen bliver et super køb.

                          Men jeg har stor tiltro til at det kommer til at ske grundet KN vil have ham.

                          Comment


                            Jeg er helt enig i, at hvis vi skal finde en Utaka, Fall eller N'doye igen, så skal man til udlandet, og tør tage en chance. Desværre er succesraten ikke særlig stor, uanset hvilken klub man kigger på, og som økonomien er lige nu i dansk fodbold, er der bare ikke råd til det. Når vi nu forhåbentlig om 3-4 år har en sund økonomi igen, så synes jeg da også vi skal udvige vore scoutingnet og hente potentielle store profiler, men lige nu, synes jeg det er mest ansvarligt at gøre som vi gør.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Jeg forstår dine argumenter, jeg har bare et andet syn på, hvordan man får en klub til at rykke sig.

                              Hvis man bare indordner sig i fødekæden herhjemme og henter spillere under en selv, som vi gør for tiden, bliver det utroligt svært at rykke fremad i tabellen, fordi kendskabet til spillerne herhjemme er så gennemført, at render der en spiller rundt i bunden af rækken der har niveau til toppen, er der rigtigt god chance for at et af topholdene henter ham. Der skal derfor noget ekstraordinært træner og udviklingsarbejde til for at rykke sig og overleve, og hvis man satser på det, fair nok, jeg har bare en anden idé om, hvordan man rykker sig som hold.

                              Jeg holder meget af at benytte Ole Nielsen fra Viborg som eksempel, fordi han er en af de meget få sportsdirektører herhjemme der rent faktisk har bygget en karriere som sportsdirektør op, og ikke bare er blevet hevet ind fra en anden position i klubben eller som eks. træner. Han startede i Blokhus, røg til SønderjyskE og er nu i Viborg, og jeg er slet ikke i tvivl om, at han bliver headhuntet til en større klub herhjemme inden for få år.

                              Noget af det han gør helt fremragende er netop at finde spillere udenfor landets grænser til som regel en billig penge, og som kan komme og tilbyde et niveau, han vil få meget svært ved at finde i klubberne under hans herhjemme. Eksempler på spillere han har hentet i udlandet er folk som Antipas, O'Brien, Hart, Storbæk, Hedinsson, Kucukovic, Skender, Swerts, Luque, Guira, Songani, Okotie, Deblé og Veldmate.

                              Bevares det er ikke succeser allesammen, men jeg beundrer de chancer man har taget, og jeg er overbevist om, at det har givet afkast for de klubber han har været i, fremfor at hente spillere i 1. division udelukkende. Det er måden han har fastholdt kvaliteten i SønderjyskEs trup på, og har rykket Viborg direkte op med en 1. plads sidste sæson.

                              Kigger man på nogle af de bedste angribere der har spillet i Superligaen i de sidste 10 år, er det folk som Djiby, Utaka, N'Doye og Okotie. De er hentet i henholdsvis Vitré, Royal Antwerpen, OFI Kreta og Austria Wien Amateure. Altså synes jeg i den grad, at det kan betale sig at gøre sit scouting-arbejde særdeles grundigt og allokere nogle midler i den retning, for der gemmer sig masser af kvalitet og noget der kan blive mange penge værd derude.,

                              Derfor finder jeg de evindelige indkøb i FCV og hold derunder frustrerende, fordi jeg grundlæggende ikke tror på, at det er måden vi flytter klubben fremad, ved at sutte det bolsje der hedder bunden af Suppen og 1. div helt ind til, at vi selv er låst fast i den grød. Så er jeg langt mere fortaler for, at man selvfølgelig også henter hjemmelige spillere, men også tør at tage nogle chancer og forsøger at udkonkurrere de andre på at finde de spillere, som de ikke kan finde. Men jeg ved, at det ikke er en filosofi som er bredt accepteret.
                              Conor O'Brien blev hentet i Jammerugt FC, og ikke i udlandet..

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                                Ja, det giver jeg dig ret I.

                                Jeg mener så på intet tidspunkt at Festersen er så dårligt et kød som du ser ham.
                                Af og til koster en god spiller 3 millioner and gange koster en dårlig spiller 20 millioner (Argentineren i FCK i sommers).

                                Dermed ikke sagt at jeg kan se ½ til et helt år frem i tiden og se at Rasmus Festersen bliver et super køb.

                                Men jeg har stor tiltro til at det kommer til at ske grundet KN vil have ham.
                                Som sagt, så synes jeg, at Festersen er en ganske udmærket spiller, jeg kan bare ved gud ikke forstå, at man kaster 3 mio. efter ham, når vi gang på gang må undskylde os med, at vi ikke har råd til dit og dat. Så skylder man sig selv, at få mest ud af de penge, og det synes jeg, at man har forsømt i denne situation.

                                Comment

                                Working...
                                X