Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Foråret 2015 og det samlede resultat.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Fint at Bundby vandt over FCV. Men hold da kæft hvor skal OB stramme op i næste kamp. Den kamp er den vigtigste i hele sæsonen. Hvis vi ikke kan præster bedre end mod EFB, så frygter jeg at vi taber. Forhåbentlig er Desler klar hans energi manglede helt klart i fredags.
    Jeg vil gerne spille 4-1-4-1.

MT
    HS. LN. DH. AS

HJ

MD. AB. MS. RF

TD eller KZ eller MG

Comment

Foreløbigt er vores forår absolut ikke prangende. Jvf: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-gaar-maalamok

Men ok, vi har vundet den kamp der skulle vindes mod FCV, og taget point fra FCK. Så kan jeg godt leve med nederlag til FCM, Brøndby ude, og EFB, som vi notorisk har det svært mod. Men der skal point på kontoen i de næste fire kampe. Slagelse, Farum, SDJ og EFB. Det skal minimum give seks point mere. Og de tre må meget gerne hentes mod Slagelse!
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Foreløbigt er vores forår absolut ikke prangende. Jvf: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-gaar-maalamok

Men ok, vi har vundet den kamp der skulle vindes mod FCV, og taget point fra FCK. Så kan jeg godt leve med nederlag til FCM, Brøndby ude, og EFB, som vi notorisk har det svært mod. Men der skal point på kontoen i de næste fire kampe. Slagelse, Farum, SDJ og EFB. Det skal minimum give seks point mere. Og de tre må meget gerne hentes mod Slagelse!
        syntes faktisk det har været godkendt - rent pointmæssigt. Spillet er så en helt anden sag.

- og jeg vil så sige de 3 SKAL komme mod FCV....hvor de andre 3 skal findes begynder jeg at have svært ved at se. EFB ser ud til at være noget bedre end os. Sønderjydske er lidt skitzofrene for tiden hvor de taber 1-4 til SIF for så at vinde 4-1 over AAB. Så er der FCN.....kan ikke helt finde ud af hvor vi har dem - men de er hjemme på plastikbanen plejer at være en klar fordel for dem.

Comment

3 points i de nævnte kampe vil i min min optik være nok til med 99,9% sikkerhed at redde livet, hvis de altså kommer i kampen mod Slagelse. Så vil de have 12-13 points op i sikkerhed med 10 kampe tilbage, og så tror jeg de begynder at opgive ævred. 4,5,6 eller endog flere points vil selvfølgelig være mere end velkomne, men som de seneste sæsoner har formet sig er jeg egentlig tilfreds, hvis vi kan få en stille og rolig sæsonafslutning, hvor nerverne ikke sidder udenpå tøjet hver eneste weekend. Så er det for mig mindre væsentligt, om det i sidste ende bliver til en 8., 9. eller 10. plads.

Comment

[QUOTE=ScouserTommy;41373]3 points i de nævnte kampe vil i min min optik være nok til med 99,9% sikkerhed at redde livet, hvis de altså kommer i kampen mod Slagelse. Så vil de have 12-13 points op i sikkerhed med 10 kampe tilbage, og så tror jeg de begynder at opgive ævred. 4,5,6 eller endog flere points vil selvfølgelig være mere end velkomne, men som de seneste sæsoner har formet sig er jeg egentlig tilfreds, hvis vi kan få en stille og rolig sæsonafslutning, hvor nerverne ikke sidder udenpå tøjet hver eneste weekend. Så er det for mig mindre væsentligt, om det i sidste ende bliver til en 8., 9. eller 10. plads.[/QUOTE]

Det er vi helt enige om. Jeg er bare "bange" for, at hvis vi redder os for tidligt, så har spillerne ikke længere noget at spille for, og at vi så taber alt for mange af de sidste kampe. Det ville være et skidt forspil til når Kent tager over.
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

[QUOTE=Onkel Riffel;41381]
              Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
              3 points i de nævnte kampe vil i min min optik være nok til med 99,9% sikkerhed at redde livet, hvis de altså kommer i kampen mod Slagelse. Så vil de have 12-13 points op i sikkerhed med 10 kampe tilbage, og så tror jeg de begynder at opgive ævred. 4,5,6 eller endog flere points vil selvfølgelig være mere end velkomne, men som de seneste sæsoner har formet sig er jeg egentlig tilfreds, hvis vi kan få en stille og rolig sæsonafslutning, hvor nerverne ikke sidder udenpå tøjet hver eneste weekend. Så er det for mig mindre væsentligt, om det i sidste ende bliver til en 8., 9. eller 10. plads.[/QUOTE]

Det er vi helt enige om. Jeg er bare "bange" for, at hvis vi redder os for tidligt, så har spillerne ikke længere noget at spille for, og at vi så taber alt for mange af de sidste kampe. Det ville være et skidt forspil til når Kent tager over.
              Måske. Der er mange psykologiske mekanismer i spil; en mulighed er også, at hvis/når vi er i sikkerhed, så letter lidt af presset fra spillernes skuldre. Det kan måske betyde at de spiller lidt mere frigjort uden på den anden side at slappe for meget af, for de skal jo trods alt stadig vise Kent og klubben, at de er værd at satse på fremover.

Comment

[QUOTE=ScouserTommy;41409]

Måske. Der er mange psykologiske mekanismer i spil; en mulighed er også, at hvis/når vi er i sikkerhed, så letter lidt af presset fra spillernes skuldre. Det kan måske betyde at de spiller lidt mere frigjort uden på den anden side at slappe for meget af, for de skal jo trods alt stadig vise Kent og klubben, at de er værd at satse på fremover.
                Jeg har denne psykologiske faktorer også som relativt lavere prioritet. En fodboldspiller vil altid vinder og kender de forventninger af fans og klubben, som de gør deres job med fuld opbakning, og at fans og klub se, hvem bringer hans engagement kun, når vandet er op til halsen, og hvem har en permanent god faglig indstilling (lige som i "normale arbejdslivet", og i sidste ende bestemmer det også deres "værdi" og deres løn). Ud over den aktellen placering i rækken, er det også altid et spørgsmål at præsentere sig selv og til at komme hjem med en god følelse fra arbejde.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

Comment

[QUOTE=andlox;41410]
                  Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg

Jeg har denne psykologiske faktorer også som relativt lavere prioritet. En fodboldspiller vil altid vinder og kender de forventninger af fans og klubben, som de gør deres job med fuld opbakning, og at fans og klub se, hvem bringer hans engagement kun, når vandet er op til halsen, og hvem har en permanent god faglig indstilling (lige som i "normale arbejdslivet", og i sidste ende bestemmer det også deres "værdi" og deres løn). Ud over den aktellen placering i rækken, er det også altid et spørgsmål at præsentere sig selv og til at komme hjem med en god følelse fra arbejde.
                  Men kan se, at du ikke har fulgt OB i mange år. Vi har ofte debatteret dette emne - der har i mine øjne generelt manglet noget fighter-vilje på OB-holde siden det ikke blev til et mesterskab udløst af den triste FCK-kamp, som man tabte på Odense Stadion op til vinterpause for - er det 5 år siden...?

Holdet har generelt leveret god fight i de "store" kampe de sidste flere år, som man så ofte ikke har haft kvalitet til et vinde ret ofte - men det har knebet med fight i alt for mange af de andre kampe med de "små" modstandere, som man måske havde kvaliteten til at slå.

Så jeg lægger hovedet på blokken og spår: når/hvis OB er "sikret" næste sæson i superligaen, bliver det nogle rigtigt triste OB-indsatser, vi får at se - ikke mindst, fordi man ved, at Ove ikke skal være træner mere.

Comment

[QUOTE=claudes1;41413]
                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Men kan se, at du ikke har fulgt OB i mange år. Vi har ofte debatteret dette emne - der har i mine øjne generelt manglet noget fighter-vilje på OB-holde siden det ikke blev til et mesterskab udløst af den triste FCK-kamp, som man tabte på Odense Stadion op til vinterpause for - er det 5 år siden...?

Holdet har generelt leveret god fight i de "store" kampe de sidste flere år, som man så ofte ikke har haft kvalitet til et vinde ret ofte - men det har knebet med fight i alt for mange af de andre kampe med de "små" modstandere, som man måske havde kvaliteten til at slå.

Så jeg lægger hovedet på blokken og spår: når/hvis OB er "sikret" næste sæson i superligaen, bliver det nogle rigtigt triste OB-indsatser, vi får at se - ikke mindst, fordi man ved, at Ove ikke skal være træner mere.
                    OK, Oves afsked kan være en faktor. Og jeg vil absolut ikke sige at pszcologiske faktorer er ikk vigtigt i sport.
                    Men jeg tror, at de svagere kampe mod svagere modstandere snarere være relateret til, at man tror at vinde kampen med spilkultur førs,t men holdet var ikke stærk nok derfor. Med de "store" modstandere er det klart at der blive kun "fight". Naturlig spiller psycologiske faktorer der en rolle. De altid spiller en rolle i sport. Jeg tror bare ikke, at det i høj grad afhænger af den aktuelle position i rækken, men i mikrostrukturer af holdet, forhold til træneren, personlige situation, etc.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

Comment

Puha.

Et MEGET grelt nederlag idag, som følge af en katastrofal arbejdsindsats.

De kommende 5 kampe ser særdeles vanskelige ud:

FCN-OB
                      OB-SDJ
                      EfB-OB
                      OB-BIF
                      OB-FCM

Umiddelbart SKAL der hentes minimum 3 point i de to næste kampe, men gerne flere. Hjemmekampen mod SDJ er nok den bedste chance vi har. Har svært ved at se os få point i de følgende tre.

FCV har:

RFC-FCV
                      FCV-AaB
                      BIF-FCV
                      FCV-FCN
                      FCV-FCK

Umiddelbart et lidt lettere program. Det er utroligt vigtigt, at vi henter nogle point de næste to kampe, for hvis pointforskellen bliver for lille kan der for alvor gå gummiben i den.

Comment

Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                        Puha.

FCN-OB
                        OB-SDJ
                        EfB-OB
                        OB-BIF
                        OB-FCM

Umiddelbart SKAL der hentes minimum 3 point i de to næste kampe, men gerne flere. Hjemmekampen mod SDJ er nok den bedste chance vi har. Har svært ved at se os få point i de følgende tre.

FCV har:

RFC-FCV
                        FCV-AaB
                        BIF-FCV
                        FCV-FCN
                        FCV-FCK

Umiddelbart et lidt lettere program. Det er utroligt vigtigt, at vi henter nogle point de næste to kampe, for hvis pointforskellen bliver for lille kan der for alvor gå gummiben i den.
                        SIF er kommet i gang - dem kan vi godt få svært ved at slå når vi møder dem.....vi må håbe at det her var en enlig svale for FCV....og så må vi håbe Ove får rettet op på indstillingen, for ellers vinder vi ikke flere kampe - forfærdelig indsats igen i dag

Comment

Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                          Puha.

FCN-OB
                          OB-SDJ
                          EfB-OB
                          OB-BIF
                          OB-FCM

FCV har:

RFC-FCV
                          FCV-AaB
                          BIF-FCV
                          FCV-FCN
                          FCV-FCK

Et lettere program? Faktisk er FCVs program i de næste 5 kampe lige præcis pt det, der understøtter min tro på overlevelse, for det er ikke noget i vores eget spil, der gør det. Randers har kørt svagt de seneste par kampe, men de har helt sikkert udset sig FCV på hjemmebane som en kamp, hvor de kan komme i gang igen. Det bør de også kunne. AaB er stadig et godt hold og bør slå FCV. BIF i Brøndby er stærke og bør klart vinde, selvom deres spillestil på hjemmebane ligger mere til FCV. FCN tror jeg river FCV i stykker på hurtigt spil. Vi så i går i de første 15 min. hvor dårlige FCV er imod et hold i fart. Og FCK slider FCV op, med mindre Zanka også hjælper dem for at vær fair.

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Et lettere program? Faktisk er FCVs program i de næste 5 kampe lige præcis pt det, der understøtter min tro på overlevelse, for det er ikke noget i vores eget spil, der gør det. Randers har kørt svagt de seneste par kampe, men de har helt sikkert udset sig FCV på hjemmebane som en kamp, hvor de kan komme i gang igen. Det bør de også kunne. AaB er stadig et godt hold og bør slå FCV. BIF i Brøndby er stærke og bør klart vinde, selvom deres spillestil på hjemmebane ligger mere til FCV. FCN tror jeg river FCV i stykker på hurtigt spil. Vi så i går i de første 15 min. hvor dårlige FCV er imod et hold i fart. Og FCK slider FCV op, med mindre Zanka også hjælper dem for at vær fair.
                            Lorte pis, at vi er nødt til at håbe på den svaghed af FCV og en hjemmesejr af elendige BIF.
                            - Norbert Elgert -

Comment

Vil nu fastholde, at de har et lidt lettere program end vores, med flere muligheder for point. Men jeg da gerne medgive, at det bestemt ikke er nogle nemme kampe de står overfor - ingen tvivl om det.

Comment

Jeg har svært ved, at se at FCV vil få mere end højest 1,2 point i gennemsnit pr. kamp.
                                Hvis det holder, så sluttet de maks på 30 Points. Hvis vi ikke kan skrabe mindste 6 Points sammen i de sidste 10 kampe, så kan det også være ligemeget om vi rykke ned, fordi så kan man for alvor se Jesper- Hansens fejltrin udstillet.

Comment

Working...
                                X