Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Kent Nielsen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
    Okay? Det må gerne uddybes. Der plejer man at gøre på et debatforum.
    Du gætter på at spillerne er dovne og konkluderer og ræsonnerer ud fra dit eget gæt ... det er ikke helt fair.
    Du ønsker at der skal være mere traktor og mindre bold, der er vi bare uenige i hvad fodbold er ... for mig er det primært spillet med bolden.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
      Den store tegnebog kommer naturligvis ikke frem. Det må være utopi. Hvis Niels Thorborg virkelig ville investere i truppen, så havde han gjort det i sommer. Der er heldigvis ingen direkte nedrykkere, og det tror jeg taler mod, at vi henter vildt ind til vinter. Hvis klubben helt seriøst stadig mener, og det altså ikke bare er spil for galleriet, at truppen er god nok, men bare ikke får forløst sit potentiale, så tror jeg, der er rigtig mange der bliver skuffede i vinterens transfervindue.
      Man kan altså godt skabe kontinuitet ved at skifte lidt hvert vindue. En trup skal altid justeres og have nyt blod for konkurrencens skyld..
      Men jeg tror umiddelbart heller ikke at Thorborg åbner pungen mm vi ligger totalt isoleret i bunden og taber rub og stub i efteråret

Comment

Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
        Du har sikkert ret. Problemerne og kritikken syntes mere massive - derfor kan man håbe at der bliver reageret.

Ved ikke hvad Izunna har fået for at skifte, men hvis han skulle være en A+ spiller for os tydeliggør det også at JH ikke er egnet til at finde de rigtige spillere.
        Skal vi ikke gå ud fra at han har fået en pæn sign on og er i Top 3 i løn hirakiet.. Men igen et dyrt fejlskud fra Jesper Hansen..

Som udgangspunkt kan jeg godt forstå man blev fristet af at hente et navn som Izunna, men som jeg skrev samme dag som han blev hentet havde jeg svært ved at se Makrini og Izunna danne en dynamisk midtbaneduo. Og den holdt jo stik

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Skal vi ikke gå ud fra at han har fået en pæn sign on og er i Top 3 i løn hirakiet.. Men igen et dyrt fejlskud fra Jesper Hansen..

Som udgangspunkt kan jeg godt forstå man blev fristet af at hente et navn som Izunna, men som jeg skrev samme dag som han blev hentet havde jeg svært ved at se Makrini og Izunna danne en dynamisk midtbaneduo. Og den holdt jo stik
          Izunna gav kun mening, såfremt vi var ved at opbygge en trup med stor konkurrence på alle pladser. Vi køber ind til den plads, hvor vi vel er bedst besat. Vi køber en spiller som med god ret kan tro at han bliver en vigtig brik. Hvorfor brugte man ikke midlerne på en første angriber og en god 8er.

Comment

Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            Izunna gav kun mening, såfremt vi var ved at opbygge en trup med stor konkurrence på alle pladser. Vi køber ind til den plads, hvor vi vel er bedst besat. Vi køber en spiller som med god ret kan tro at han bliver en vigtig brik. Hvorfor brugte man ikke midlerne på en første angriber og en god 8er.
            Samme hovedløse tankegang som da man hentede Kirkeskov fremfor at rykke Ari på vb og købe en 8'er dengang .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Du gætter på at spillerne er dovne og konkluderer og ræsonnerer ud fra dit eget gæt ... det er ikke helt fair.
              Du ønsker at der skal være mere traktor og mindre bold, der er vi bare uenige i hvad fodbold er ... for mig er det primært spillet med bolden.
              Det er mit klare indtryk, at OB er blevet en del af det her DBU-helvede, hvor man fokuserer meget mere på træning med bold end fysik. Du skal have lov at have din holdning med bold over fysik, men jeg synes ærlig talt, at vi ser resultaterne af denne satsning weekend efter weekend.

Bevares, hvis Thorborg ville smide 100 millioner efter en ny spillertrup til denne type fodbold, så skulle jeg da også nok foretrække denne type, men faktum er, at vi har et hold af sekundaspillere, som ikke magter opgaven. Hvordan skal vi lave lækker gourmetvin, når vi kun har beskidt vand fra Odense Å og lidt rødt farvestof at fylde i?
              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

Det er mit klare indtryk, at OB er blevet en del af det her DBU-helvede, hvor man fokuserer meget mere på træning med bold end fysik. Du skal have lov at have din holdning med bold over fysik, men jeg synes ærlig talt, at vi ser resultaterne af denne satsning weekend efter weekend.

Bevares, hvis Thorborg ville smide 100 millioner efter en ny spillertrup til denne type fodbold, så skulle jeg da også nok foretrække denne type, men faktum er, at vi har et hold af sekundaspillere, som ikke magter opgaven. Hvordan skal vi lave lækker gourmetvin, når vi kun har beskidt vand fra Odense Å og lidt rødt farvestof at fylde i?
                Træning med bold giver OGSÅ fysisk træning ... det afhænger helt af intensiteten.
                Træning uden bold giver KUN fysisk træning ...

Jeg ved godt hvad jeg foretrækker og mener egentlig at træningen stort set altid bør foregå med bolden ... med meget få undtagelser.

Jeg vil gerne igen pointere at det selvfølgelig kan lade sig gøre at spille teknisk fodbold med vores budget ... det er set flere gange i suppen, ... at vi så mange de rigtige folk på de poster der kan virkeliggøre det, well.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Det er til at se OBs problemer, som nok en gang blev penslet ud imod ligaens stærkeste hold. FCK spiller ikke en gang på 90%, men de er bare så meget bedre, at det udstiller vores mangler.

Savnet af en playmaker: Hvor kan man dog være misundelig på en Kasper Fisker i Randers. Falk trak jo faktisk meget tilbage i banen og tog mere og mere playmakerrollen i sine sidste to sæsoner, og det er måske mest i den rolle, han er vildt savnet. Kent har sandsynligvis set Jönsson som afløseren; der ligesom Fisker og tidl. Falk trækker ind i rollen fra en kantposition. Det virker bare som om, Kent har glemt at aftale det med Jönsson. Alfa og omega for en playmaker er jo, at han gør sig spilbar; og det er primært her, jeg ser Jönssons største problem. Hvis han er tænkt til den rolle, så skal han helt anderledes rundt og være til stede: gå ind i de små trekanter, flytte lidt balance, spejde efter de gode dybe afleveringer eller sideskift. Jönsson virker som en frustreret angriber, der helst vil køre på kassen, hvilket er alt for nemt at læse.

Det offensive/kreative overskud: Nu er det ingen naturlov, at der skal være én playmaker; den rolle kan jo sagtens fordeles over flere spillere. Og især med de kreative folk på kanterne, der trækker ind i banen, så skal der efter min opfattelse i en 4-4-2 være min. én central midtbanespiller, der kan lidt mere end bare flytte bolden. En Makrini er glimrende i den defensive rolle (á la Würtz/William Kvist), men hvor er makkeren á la Risgaard, der kan gå med i kombinationer, laber dybe løb (også i feltet) og/eller kan skyde udefra? Jeg synes egentlig ikke, at Nana er faldet igennem; han mangler bare meget for at løfte den rolle, hvis han overhovedet har evnerne. Personligt kunne jeg godt tænke mig at se Desler i den rolle. Det vil være en sej læretid for ham, hvis man gør det nu, men på den anden side er læretiden pt. lidt 'gratis' på den måde, at det nærmest ikke kan blive værre.

Samlet set er det i offensiven, det hele falder sammen. Kombinationen af uskarpe angribere, der ikke forvandler de få, men store chancer, vi rent faktisk får, og så manglen på at tage ansvar for at skabe chancerne er dødbringende.

Kent har to centrale problemer og de er begge i offensiven: hans Plan A lykkes ikke, og der er ingen Plan B: han har hverken spillerne til eller troen på en mere simpel plan B; nemlig at losse flere bolde i feltet og slås om andenbolde (ja, Horsens-style; selv om Horsens rent faktisk scorer de fleste af deres mål på omstillinger). Det betyder, at når plan A fejler, så er der intet alternativ. Det er på sin vis OK ikke at have en plan B - i min optik. Så skal plan A dælme bare være rimelig god! Og tilpas fleksibel til at der kan varieres i den. Pt er vi offensivt totalt stivnet i den onde cirkel, hvor det enten går alt for langsomt, eller spillerne individuelt beslutter sig for at forsøge noget, hvorefter det bliver alt for nemt at lukke ned.
                  Jeg kunne godt tænke mig at se flere tidlige indlæg; vores kanter har tit ret god tid til at slå dem, men de har været for få og af for ringe kvalitet. Hvis tingene ikke kører, så er det en relativ lavrisikostrategi at knalde bolden i feltet, selv om der er to angribere til 4-5 forsvarere. Hvis man altså formår at få bolden henover den første forsvarer (suk). Vi har åbenbart heller ikke typerne til at skyde udefra, og det er en mangel. Indlæg og skud på mål bør kunne trænes.

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Træning med bold giver OGSÅ fysisk træning ... det afhænger helt af intensiteten.
                    Træning uden bold giver KUN fysisk træning ...

Jeg ved godt hvad jeg foretrækker og mener egentlig at træningen stort set altid bør foregå med bolden ... med meget få undtagelser.

Jeg vil gerne igen pointere at det selvfølgelig kan lade sig gøre at spille teknisk fodbold med vores budget ... det er set flere gange i suppen, ... at vi så mange de rigtige folk på de poster der kan virkeliggøre det, well.
                    Tror du har meget ret her. Intensiteten skal tilpasses så spillerne er friske til kampene.

Har oplevet vores fravalgte talenter i 2. div. De var markant bedre i starten, og man kunne se at de i mange tilfælde var nivauer over etablerede 2. divisions spiller. Den manglende tekniske nivau i træningen og kampe sætte hurtigt spor, og de blev hurtigt dårligere. Ved at nogle havde svært ved færre træningspas, men hårdere - og også midt i sæsonen blev der lagt mere vægt på det fysiske træning hårde interval træning m.m

Tror simpelthen ikke på at det er vejen frem. Nyere forskning og træningsmetoder på blandt andet topatletter viser at det bedste er at træne med en lavere intensitet end 100 % så er der et større overskud i konkurrencen,
                    At spille teknisk og boldbesiddende fodbold er det vores talent afdeling opbygger vores talenter med, det vil så være svært hvis det superliga holdet praktiserer mest er fysisk betonet. Så er det nogle andre typer vi skal udvælge når vi udvælger og bygger op. Det var vel også derfor det var så svært under LO at give talenterne chancen.

Så kan man selvfølgelig fravælge fokus på egen udvikling af talenter, syntes dog det vil være en stor skam. At satse mere på at få det maksimale ud af vores talentafdeling værdien ved salg og penge der kan spares ved køb, kan gøre klubben mere uafhængig af økonomisk hjælp udefra.

Det udelukker heller ikke at det er mere omstillings fodbold der skal bruges i nogle kampe, det kan man også med teknisk dygtige spillere.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Syntes også det virkedede attraktivt med Izunna. Om der kunne gøres mere for at finde ud af hans udvikling i de sidste år, og om hans kurve igen kunne pege op ad, har jeg ikke indsigt til at vurderer. Virker også som hans metalitet ikke var det vi har mest brug for i opbygningsproccen.
                      Han lufter utilfredsheden udadtil, samtidig med at hans præstationer på banen ikke er gode. At han så for at sætte trumf på ikke passer sammen med en af vores i forvejen bedste spillere gør signingen endnu mere underlig.

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Indlæg og skud på mål bør kunne trænes.

Ja og det er også noget man kan individuelt øve sig på efter træningen. Ofte har jeg set Helveg træne indlæg, da han var her under LO.

Eriksen skud er jo heller ikke tilfældigt, det træner han også efter de egentlige træningspas. Viljen til at udvikle sine færdigheder kan gøre forskel på en middelmådig standard spiller til en topspiller. Brian Laudrup i sin tid fortalte også hvor vigtig hans selvtræning havde været for hans karrierer. Det kan naturligvis også fra klubbens side sættes i system.

Comment

Nogle der har fået hørt anden time af Fodbold FM fra i mandags? http://www.radio24syv.dk/programmer/fodbold-fm/

Hvis ikke, kan jeg berette om, at der ca. 20 min. inde i anden time, snakkes dødbolde. Her bliver der diskuteret vigtigheden af disse, hvad man kan gøre, og hvor meget tid man som hold bruger. Her er det ikke overraskende, men stadig alarmerende at høre, hvor let OB tager på dødboldsspillet. Det er faktisk pinligt. Især da KEP i løbet af snakken indrømmer, at det faktisk nok er noget man bør bruge mere tid på, men som man ikke har gjort i de klubber han har været i, selvom det er noget der afgører mange kampe. Og det gør det!

Ca. 1/4 af de mål der bliver scoret i dag, bliver scoret ifm. dødbolde (eksl. straffespark), når man kigger på de fem største ligaer, og den share er ikke mindre i en liga som Superligaen, hvor det tekniske niveau er lavere og det derfor ofte er sværere at åbne en modstander op. FCM vandt et mesterskab grundlagt på at være fremragende på dødbolde, Horsens rykkede op og ligger nu i top 6 med en fundament af dødbolde og duelspil, og vi var selv i de første to sølvsæsoner i hvert fald, rigtigt dygtige på dødbolde, og vandt mange kampe her, trods pauvert spil.

Det er simpelthen bare ikke godt nok, at man ikke fokuserer mere på det, i den nuværende situation. I en periode, hvor vores offensive folk har meget svært ved at komme til chancer og lave mål, er man simpelthen nødt til at maksimere potentialet i andre faser af spillet, og selvom at vi ikke har Djiby og HH til rådighed, er der stadig folk der udgør en trussel, og der er masser af måder at gribe det smart an på, det er FCM et fremragende bevis på.

Det ville klæde Kent og Bredal at lægge den eskapistiske opfattelse af truppen på hylden for en tid, og fokusere på de mest simple ting, defensiv struktur, omstillinger og dødbolde, så der kan blive kradset nogle point ind på kontoen. Når det så er sket, og det her hold viser den rette selvtillid, kan man så begynde at lægge sit spil op på et højere niveau igen, men den virkelighedsfjerne tilgang der har været til holdets formåen, er i høj grad grunden til, at vi har tabt så mange kampe og lavet så få mål.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Nogle der har fået hørt anden time af Fodbold FM fra i mandags? http://www.radio24syv.dk/programmer/fodbold-fm/

Hvis ikke, kan jeg berette om, at der ca. 20 min. inde i anden time, snakkes dødbolde. Her bliver der diskuteret vigtigheden af disse, hvad man kan gøre, og hvor meget tid man som hold bruger. Her er det ikke overraskende, men stadig alarmerende at høre, hvor let OB tager på dødboldsspillet. Det er faktisk pinligt. Især da KEP i løbet af snakken indrømmer, at det faktisk nok er noget man bør bruge mere tid på, men som man ikke har gjort i de klubber han har været i, selvom det er noget der afgører mange kampe. Og det gør det!

Ca. 1/4 af de mål der bliver scoret i dag, bliver scoret ifm. dødbolde (eksl. straffespark), når man kigger på de fem største ligaer, og den share er ikke mindre i en liga som Superligaen, hvor det tekniske niveau er lavere og det derfor ofte er sværere at åbne en modstander op. FCM vandt et mesterskab grundlagt på at være fremragende på dødbolde, Horsens rykkede op og ligger nu i top 6 med en fundament af dødbolde og duelspil, og vi var selv i de første to sølvsæsoner i hvert fald, rigtigt dygtige på dødbolde, og vandt mange kampe her, trods pauvert spil.

Det er simpelthen bare ikke godt nok, at man ikke fokuserer mere på det, i den nuværende situation. I en periode, hvor vores offensive folk har meget svært ved at komme til chancer og lave mål, er man simpelthen nødt til at maksimere potentialet i andre faser af spillet, og selvom at vi ikke har Djiby og HH til rådighed, er der stadig folk der udgør en trussel, og der er masser af måder at gribe det smart an på, det er FCM et fremragende bevis på.

Det ville klæde Kent og Bredal at lægge den eskapistiske opfattelse af truppen på hylden for en tid, og fokusere på de mest simple ting, defensiv struktur, omstillinger og dødbolde, så der kan blive kradset nogle point ind på kontoen. Når det så er sket, og det her hold viser den rette selvtillid, kan man så begynde at lægge sit spil op på et højere niveau igen, men den virkelighedsfjerne tilgang der har været til holdets formåen, er i høj grad grunden til, at vi har tabt så mange kampe og lavet så få mål.
                            Jeg har svært ved at se, at vi skulle kunne træne os til at score på dødbolde. Vi har kun Tingager, som virker som en trussel i luftspillet, og det udnytter han egentlig ikke engang særlig godt. Ellers er vores spillere generelt små og klejne. Det kan man ikke bruge i dødboldsituationer.
                            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

Jeg har svært ved at se, at vi skulle kunne træne os til at score på dødbolde. Vi har kun Tingager, som virker som en trussel i luftspillet, og det udnytter han egentlig ikke engang særlig godt. Ellers er vores spillere generelt små og klejne. Det kan man ikke bruge i dødboldsituationer.
                              Det er noget totalt vrøvl det der. Vi har mange spillere der kan være trusler, Tingager er én af dem, KEP en anden. Tverskov scorede to mål på dødbolde i sidste sæson bl.a. imod os. AK er en målscorer, har en god statur og er selvsagt et aktiv i feltet. Fester ligeledes, han scorede endda tre kasser på låget i sidste sæson. Mikkelsens spidskompetencer er i høj grad hovedspillet og duelspillet, så når han er på banen, er han i den grad også et aktiv. El Makrini har også en fin højde, er kropsstærk og scorede jo bl.a. på hjørne i Esbjerg i sidste sæson. Jönsson rager med sine 192 cm. også godt op i landskabet, omend han ikke er nogen frygtløs duelspiller. Og så kan du også smide Oliver Lund i puljen der også er godt med med sine 188 cm., har et fint hovedspil, og som var en god duelspiller i feltet, da han blev vikar i angrebet for AB flere gange i 11/12 sæsonen, og lavede seks kasser.

Jeg gider simpelthen ikke at acceptere sådan nogle dårlige undskyldninger. Vi er ikke befolket med 3-4 store lufttrusler som FCK og Horsens, men det er der sgu også mange andre i Superligaen der ikke er. Hvis der er ræson og omtanke bag de ting man gør, og man er grundig og vedholdende, så kan man sagtens udvikle et potent våben. Problemet er jo som KEP afslørede meget fint, at det simpelthen ikke er noget der allokeres nok tid til, og som der bliver taget alt for let på, og det kan vi ganske enkelt ikke tillade os i en situation, hvor vi stort set ikke kan lave et mål i åbent spil.

Det gør mig faktisk rasende, når jeg hører KEP sige, at man ikke opererer med mere end max to indøvede kombinationer pr. halvleg. Skal jeg seriøst tro på, at Superligaspillere er så debile, at de ikke kan overskue mere end to bundne opgaver ifm. dødbolde på en halvleg!? Kig dog på amerikansk fodbold til sammenligning. Det er sandt for dyden ikke de skarpeste knive, mange af dem der spiller, men ikke desto mindre lærer de store tykke playbooks udenad. Når en Quarterback går hen til huddlen og siger "FB West Right Slot 372 Y Stick" så ved alle de 10 mand der står og lytter, hvad de skal gøre, og hvis de ikke gør, kan du være ret sikker på, at de ikke har et job særligt meget længere. Ofte må trænere og spillere nøjes med at give håndsignaler på, hvad der skal foregå.

OB skal bare tage sig sammen, lægge den omgang slentrian på hylden, og så få indarbejdet et gennemtænkt system, som spillerne ikke kan misforstå. Så kan det godt være, at KEP og andre spillere synes, at dødbolde er det kedeligste at træne, men så må han trøste sig med den lønseddel på 150.000, eller hvad han nu får om måneden, og indse vigtigheden af indbyrdes aftaler. Det er det som de bliver fyrsteligt betalt for, og Superligaspillere laver satme ikke dagens gode gerning, sammenlignet med mange andre sportsfolk. At bruge mindst en håndfuld timer om ugen på taktisk træning, burde ikke være for meget forlangt af spillere på Superliganiveau.

Der er mange procenter at hente resultatmæssigt ved at have et stort fokus på dødbolde, og det er der mange der har opdaget. OB må godt snart også blive en af dem.
                              Last edited by Sheed; 26-10-2016, 15:35.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Det er noget totalt vrøvl det der. Vi har mange spillere der kan være trusler, Tingager er én af dem, KEP en anden. Tverskov scorede to mål på dødbolde i sidste sæson bl.a. imod os. AK er en målscorer, har en god statur og er selvsagt et aktiv i feltet. Fester ligeledes, han scorede endda tre kasser på låget i sidste sæson. Mikkelsens spidskompetencer er i høj grad hovedspillet og duelspillet, så når han er på banen, er han i den grad også et aktiv. El Makrini har også en fin højde, er kropsstærk og scorede jo bl.a. på hjørne i Esbjerg i sidste sæson. Jönsson rager med sine 192 cm. også godt op i landskabet, omend han ikke er nogen frygtløs duelspiller. Og så kan du også smide Oliver Lund i puljen der også er godt med med sine 188 cm., har et fint hovedspil, og som var en god duelspiller i feltet, da han blev vikar i angrebet for AB flere gange i 11/12 sæsonen, og lavede seks kasser.

Jeg gider simpelthen ikke at acceptere sådan nogle dårlige undskyldninger. Vi er ikke befolket med 3-4 store lufttrusler som FCK og Horsens, men det er der sgu også mange andre i Superligaen der ikke er. Hvis der er ræson og omtanke bag de ting man gør, og man er grundig og vedholdende, så kan man sagtens udvikle et potent våben. Problemet er jo som KEP afslørede meget fint, at det simpelthen ikke er noget der allokeres nok tid til, og som der bliver taget alt for let på, og det kan vi ganske enkelt ikke tillade os i en situation, hvor vi stort set ikke kan lave et mål i åbent spil.

Det gør mig faktisk rasende, når jeg hører KEP sige, at man ikke opererer med mere end max to indøvede kombinationer pr. halvleg. Skal jeg seriøst tro på, at Superligaspillere er så debile, at de ikke kan overskue mere end to bundne opgaver ifm. dødbolde på en halvleg!? Kig dog på amerikansk fodbold til sammenligning. Det er sandt for dyden ikke de skarpeste knive, mange af dem der spiller, men ikke desto mindre lærer de store tykke playbooks udenad. Når en Quarterback går hen til huddlen og siger "FB West Right Slot 372 Y Stick" så ved alle de 10 mand der står og lytter, hvad de skal gøre, og hvis de ikke gør, kan du være ret sikker på, at de ikke har et job særligt meget længere. Ofte må trænere og spillere nøjes med at give håndsignaler på, hvad der skal foregå.

OB skal bare tage sig sammen, lægge den omgang slentrian på hylden, og så få indarbejdet et gennemtænkt system, som spillerne ikke kan misforstå. Så kan det godt være, at KEP og andre spillere synes, at dødbolde er det kedeligste at træne, men så må han trøste sig med den lønseddel på 150.000, eller hvad han nu får om måneden, og indse vigtigheden af indbyrdes aftaler. Det er det som de bliver fyrsteligt betalt for, og Superligaspillere laver satme ikke dagens gode gerning, sammenlignet med mange andre sportsfolk. At bruge mindst en håndfuld timer om ugen på taktisk træning, burde ikke være for meget forlangt af spillere på Superliganiveau.

Der er mange procenter at hente resultatmæssigt ved at have et stort fokus på dødbolde, og det er der mange der har opdaget. OB må godt snart også blive en af dem.
                                Jeg er enig... ikke mindst i at der er MANGE måder at være en trussel på. Ja, man kan serve bolden ind, og håbe vores højeste spiller rammer den rent med hovedet... eller man kunne have systemer hvor bolden ender i et område hvor vi har isoleret en angrebsspiller, som kan afslutte uden at blive generet, gennem løbemønstre og screeninger.

Men det giver jo ikke meget mening at bruge tid på det, hvis det ikke er fornuftigt brugt tid. Ved Kent og Bredahl noget om dødbolde? Har de den fornødne data?

Mvh

MaxHH

Comment

Working...
                                X