Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    @ChrisOB, Magge, fmpr og resten af de mere Jesper Hansen kritiske.

    Jeg er ikke Jesper Hansens største fan. På nogle parametre kan jeg godt lide hans stilfærdige stil, på andre parametre kunne jeg bedre lide Brink.
    (Og så nævner vi ikke ham, der kom der imellem...)

    Men hvilken OB-sportsdirektør har I sidst været helt oprigtigt og utvetydigt tilfredse med?
    med kvalme og massive tømmermænd vil jeg læne mig op af de 2 glimrende indlæg fra andlox og ChrisOB da jeg ikke orker at skulle tænke for meget idag

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Tilhørte ikke til de største JH kritiker i fortiden. Men tænk kun hvad han gjorte med Toppel. Det gik også om en lønnedgang og vi betalte dyr derfor. Meget dyr. Har tabt HVER tiltro til JH nu.
    Det er rigtigt ja, han fik også et offer he only could refuse...

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Virkeligheden? Du mener vel din udlægning og vurdering af motiver ud fra et interview? Du finder nuancer ved ALT, så det tager jeg ikke så tungt.

    Hvad min mening er svarer SU så glimrende på længere oppe.

    MvH ChrisOB
    + 1

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    @ChrisOB, Magge, fmpr og resten af de mere Jesper Hansen kritiske.

    Jeg er ikke Jesper Hansens største fan. På nogle parametre kan jeg godt lide hans stilfærdige stil, på andre parametre kunne jeg bedre lide Brink.
    (Og så nævner vi ikke ham, der kom der imellem...)

    Men hvilken OB-sportsdirektør har I sidst været helt oprigtigt og utvetydigt tilfredse med?
    Jeg har fulgt OB i 24 år, og i ca halvparten af disse er jeg ikke gået op i sportsdirektørens arbejde og betydning for min klubs udvikling og forskellige statusser; Jeg var vel "ungdommeligt uvidende" kørte på det trip af blind forelskelsesrus, jeg følte fra min allerførste OB kamp, og var reelt ikke interesseret i hvordan vi kom fra A til B. Det hjalp vel også at i den første halvdel af min OB tid, der vandt vi sølv, pokal, bronze og slog Real Madrid ud.

    Men så skete det. Vi rykkede ned. Jeg var ikke et barn, da det skete, men jeg græd som pisket, og jeg er faktisk aldrig rigtigt kommet mig over det. Og fra da af røg min selvvalgte uvidenhed. Jeg blev mere opmærksom på, hvilken betydning de enkelte personers gøren og laden havde i OB, og fik et helt andet outlook, først og fremmest på hvornår jeg følte, at der blev gjort nok for at undgå, at vi rykkede ned igen. Man kan sammenligne det lidt med, at jeg havde danset lykkeligt på det, der så ud til at være et flot gulv, det bedste, jeg kunne forestille mig, men pludselig braste jeg igennem det, fordi det viste sig, at der rent faktisk var blevet lavet et ikke særligt godt stykke arbejde med det gulv alligevel.

    Og siden har jeg så været "på vagt" Da Kim Brink så kom til var jeg vild med både ambitioner og de armbevægelser, der blev lavet, og jeg blev grebet og suget ind i et vortex, hvor jeg pretty much ikke var tilfreds med noget som helst, før vi stod med DM pokalen i hænderne. Sådan har jeg det ikke i dag. Eller rettere, ikke i samme grad. Jeg kan sagtens blive tilfreds med ting undervejrs, men ultimativt, ja, jeg er aldrig helt, utvetydigt tilfreds, før vi står med det DM trofæ. Før vi er så langt væk fra nedrykning, som vi overhovedet kan være. Men vinder vi aldrig det DM trofæ i min levetid, så kan jeg godt leve med det udtryk, vi så har:

    Spiller vi en slags bold, der skaber begejstring/stolthed hos de fleste. (Her er det ligegyldigt om det er poleret eller skraldebang), har vi en fynsk identitet, så er det også helt fint med mig.

    Men stiller en ledelse en ambition om at vi skal tilbage til toppen, så skal kvaliteten af det arbejde, som JH udfører i samarbejde med ledelsen altså hæves betragteligt.

    Og nej, jeg er ikke et tålmodigt menneske, og bliver det aldrig. Men jeg bliver heller ikke et af de mennesker, der for at undgå at se noget negativt i øjnene, gemmer sig bag evige rænker af "proces" og "giv det tid" floskler.

    Så for at svare på dit spørgsmål:

    Jeg har aldrig været utvetydigt tilfreds med nogen af de sportsdirektører vi har haft, mens jeg har fulgt OB.

    Og nu ved du også lidt om hvorfor.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    @ChrisOB, Magge, fmpr og resten af de mere Jesper Hansen kritiske.

    Jeg er ikke Jesper Hansens største fan. På nogle parametre kan jeg godt lide hans stilfærdige stil, på andre parametre kunne jeg bedre lide Brink.
    (Og så nævner vi ikke ham, der kom der imellem...)

    Men hvilken OB-sportsdirektør har I sidst været helt oprigtigt og utvetydigt tilfredse med?
    Tilhørte ikke til de største JH kritiker i fortiden. Men tænk kun hvad han gjorte med Toppel. Det gik også om en lønnedgang og vi betalte dyr derfor. Meget dyr. Har tabt HVER tiltro til JH nu.

    Leave a comment:


  • anglicantian
    replied
    @ChrisOB, Magge, fmpr og resten af de mere Jesper Hansen kritiske.

    Jeg er ikke Jesper Hansens største fan. På nogle parametre kan jeg godt lide hans stilfærdige stil, på andre parametre kunne jeg bedre lide Brink.
    (Og så nævner vi ikke ham, der kom der imellem...)

    Men hvilken OB-sportsdirektør har I sidst været helt oprigtigt og utvetydigt tilfredse med?

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Så længe modparten ikke bestrider det JH har sagt, må det være det nærmeste vi kommer virkeligheden omkring forløbet. Det virker jo ikke som om, at Falk ikke ved udtale sig om sagen.
    På bundlinjen står et tilbud, som Falk blev skuffet over. Og som sender et signal om, at OB hverken kan eller vil strække sig langt for at holde på spillere med en hvis værdi. Hvad opbygningen til det tilbud har været er, i princippet, underordnet, fordi i fremtidige forhandlinger ved spillere nu, hvad OBs lønramme er, og at JH så starter lavt. Specielt hvis man så trækker forhandlingssituationen i langdrag.

    Jeg og andre var godt klar over, at der ikke var en reel chance for at holde på Falk, og at han holdt OB hen, hvilket jo også er grunden til, at jeg heller ikke bryder mig særligt meget om knægten. Men hånden på hjertet - i dette PR mareridt, hvad vil du vurdere JHs damage control skills til at være? På en skala fra 1-10?

    Skulle han ha stillet op til det interview? Har han gennemslagskraften til at forklare sig ud fra studieværtindens åbenlyst farvede talkingpoint?

    Det synes jeg ikke. Og hans job er at sælge OB og OBs synspunkt ud ad til. Og her er signalværdier altså enormt vigtige. Og det er altså ikke usædvanligt, at en spiller sonderer markedet.

    Jeg vil godt medgive, at nuancerne er ganske klare, hvilket helt klart får JH til at fremstå i et mere forklarligt lys. Men PR lorten ligger stadig hos ham. For det ER usædvanligt, at man afleverer et første udkast til en kontrakt med en lavere løn. Og før du farer i flint og fabler løs om, at forløbet ikke startede med det udkast, så vil jeg sige, at det er underordnet. Selv med en resultatorienteret lønstruktur, så ville det tilbud aldrig kunne blive godt nok. Så hvorfor give ham det? For at straffe ham for at nøle? Er det en måde, man lander vanskelige spillere i vanskelige kontraktforhandlinger?

    Nej. Det er min påstand. Det er sådan man lander spillere, der ikke har ret mange andre muligheder. Så hvis JH har sin arbejdsgang clearet fra højeste sted, så er det her også en kritik af dem. For hvis det sådan proceduren er fremover, så tror jeg det bliver om noget meget vanskeligt at nå toppen. Med mindre Jesper Hansen finder uslebne diamanter til små penge regelmæssigt fra nu af.

    Jeg vil ikke påstå, at JH er så stor en "skurk" , som jeg først antog, men jeg vil godt påstå, at hans metode, selv overfor vanskelige spillere, det vil ikke give ham mange fordele i jagten på de spillere, der skal sikre klubbens kort og langsigtede ambitioner. En besked til både Jesper Hansen og i særdeleshed også den øvrige ledelse.

    Virkeligheden kan være så mange ting, og i dette tilfælde handler det om opfattelser. Jeg så en falmende Jesper Hansen i det interview - som jeg nærmest har en opfattelse af, at du mener nærmest "renser" JH for anklagerne om krejleri. Det mener jeg ingenlunde er tilfældet.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • Z.A.E
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Prøv at se på de Falk's rolle , status potentiale osv og så på Festers ditto inden han kom til OB , syntes du så de skulle tilbydes nogenlunde samme løn ?
    Festersen scorer jo mål, så han naturligt nok er en dyr herre.

    Leave a comment:


  • Z.A.E
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Måske Falk for længe siden har indset at så længe JH står i spidsen for OB så kommer vi ikke i nærheden af de sjove pladser ?

    Der kan være mange grunde .
    Det gør vi så heller ikke selvom Falk er OB'er så potato potato...

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Så må du lige gentage, hvad du spurgte om, for jeg kan ikke genkende mig selv i dit svar!

    Prøv at se på de Falk's rolle , status potentiale osv og så på Festers ditto inden han kom til OB , syntes du så de skulle tilbydes nogenlunde samme løn ?

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Så må du lige gentage, hvad du spurgte om, for jeg kan ikke genkende mig selv i dit svar!
    Så længe han laver bommerter så hakker jeg på ham .

    Når han fortjener ros så roser jeg ham .

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Igen svarer du i øst når man spørger i vest .
    Så må du lige gentage, hvad du spurgte om, for jeg kan ikke genkende mig selv i dit svar!

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Måske Falk for længe siden har indset at så længe JH står i spidsen for OB så kommer vi ikke i nærheden af de sjove pladser ?

    Der kan være mange grunde .
    Det kan godt være at det er hans holdning. Men overvej gerne, at du kører i den samme rille - det bliver lidt trættende, at det er dit svar på nærmest alt. Hver gang noget negativt sker i OB, skal det fremhæves fra din side at det nok er det JHs skyld / ansvar - man bliver så træt......

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Jeg synes at det står lysende klart, at lige meget hvad OB havde tilbudt Falk (inden for rimelighedens grænser naturligvis) havde han takket nej - det her forløb vidner om, at det handlede om noget andet nemlig at spille med om guldet og landsholdet - OB har siden sommer aldrig været i Falks overvejelser.
    Måske Falk for længe siden har indset at så længe JH står i spidsen for OB så kommer vi ikke i nærheden af de sjove pladser ?

    Der kan være mange grunde .

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Hvis Falk ikke vil ud med, hvad hans planer er omkring kontraktlængde etc. - så kan lønnen ikke sammenlignes.
    Igen svarer du i øst når man spørger i vest .

    Leave a comment:

Working...
X