Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Kære ChrisOB

    Fodbold er blevet et arbejde hvor man for løn. Vil du og andre i jeres job karriere sige nej til bedre løn, bedre udviklingsmuligheder, og det at prøve sig af i nye omgivelser efter at have tjent en arbejdsplads loyalt i 10 år.
    Hvorfor vil foldboldfans af idag ikke forstå at klubfølelse og klubloyalitet forsvandt den dag pengene kom til at styrer fodbolden.
    Jeg er også ærgerlig over at vi i vores nuværende situation ikke er så attraktive at spille for som førhen.
    Men prøv at forstå at alle fodboldspillere, i deres korte karriere, vil havet mest ud af det på alle parameter. Det er vel fair nok.
    Vi må erkende at fodbolden har udviklet sig til en forretning.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
      Kære ChrisOB

      Fodbold er blevet et arbejde hvor man for løn. Vil du og andre i jeres job karriere sige nej til bedre løn, bedre udviklingsmuligheder, og det at prøve sig af i nye omgivelser efter at have tjent en arbejdsplads loyalt i 10 år.
      Hvorfor vil foldboldfans af idag ikke forstå at klubfølelse og klubloyalitet forsvandt den dag pengene kom til at styrer fodbolden.
      Jeg er også ærgerlig over at vi i vores nuværende situation ikke er så attraktive at spille for som førhen.
      Men prøv at forstå at alle fodboldspillere, i deres korte karriere, vil havet mest ud af det på alle parameter. Det er vel fair nok.
      Vi må erkende at fodbolden har udviklet sig til en forretning.
      Noget siger mig, at ChrisOB, ligesom jeg selv, er fuldt ud klar over at klubfølelse og loyalitet forsvandt med pengene. Det er vel snarere en ærgrelse over at tingene forholder sig sådan. Og som med så meget andet skal man vel ikke bare stiltiende acceptere tingenes tilstand hvis man er utilfreds med det? Jeg finder det i al fald helt legitimt, at give udtryk for sine følelser i et sådant henseende.

      Hvad angår analogien med virksomheder og en privat karriere, så har jeg aldrig helt forstået den. For mig at se, er det aldeles usammenligneligt. Hvor mange fans har de 12 største virksomheder i Danmark? Fodboldklubberne har, og har altid haft, en helt anden kulturel og folkelig betydning.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
        Kære ChrisOB

        Fodbold er blevet et arbejde hvor man for løn. Vil du og andre i jeres job karriere sige nej til bedre løn, bedre udviklingsmuligheder, og det at prøve sig af i nye omgivelser efter at have tjent en arbejdsplads loyalt i 10 år.
        Hvorfor vil foldboldfans af idag ikke forstå at klubfølelse og klubloyalitet forsvandt den dag pengene kom til at styrer fodbolden.
        Jeg er også ærgerlig over at vi i vores nuværende situation ikke er så attraktive at spille for som førhen.
        Men prøv at forstå at alle fodboldspillere, i deres korte karriere, vil havet mest ud af det på alle parameter. Det er vel fair nok.
        Vi må erkende at fodbolden har udviklet sig til en forretning.
        Det er jo ikke korrekt. Der er ingen der forventer klubfølelse og klubloyalitet nu om dage. Men når spillerne "kysser logoet", og agerer som om klubben betyder mere for dem end en løncheck, vil det få reaktioner når de viser sig ikke at have været sandfærdige omkring deres engagement. Det er det brud på tilliden der får reaktionerne frem. Spillere der "bare" passer deres arbejde, og derefter skifter, får jo minimalt ballade med fangruppen... Rurik og Kadrii som de nyligste eksempler, der er sammenlignelige med Falks situation...

        Når det er sagt, så jo, jeg tror godt man kan tage følelserne helt ud af fodbold, og reducere det til et underholdningsprodukt. Men stiller vi så op på en regnfuld onsdag i Ølstykke, eller synger dem igennem en svær periode med nederlag? Næppe.

        Mvh

        MaxHH

        Comment


          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
          Det er jo ikke korrekt. Der er ingen der forventer klubfølelse og klubloyalitet nu om dage. Men når spillerne "kysser logoet", og agerer som om klubben betyder mere for dem end en løncheck, vil det få reaktioner når de viser sig ikke at have været sandfærdige omkring deres engagement. Det er det brud på tilliden der får reaktionerne frem. Spillere der "bare" passer deres arbejde, og derefter skifter, får jo minimalt ballade med fangruppen... Rurik og Kadrii som de nyligste eksempler, der er sammenlignelige med Falks situation...

          Når det er sagt, så jo, jeg tror godt man kan tage følelserne helt ud af fodbold, og reducere det til et underholdningsprodukt. Men stiller vi så op på en regnfuld onsdag i Ølstykke, eller synger dem igennem en svær periode med nederlag? Næppe.

          Mvh

          MaxHH
          Næ og fjernes følelserne helt hvorfor så følge med i dansk fodbold overhovedet? Så god er kvaliteten af spillet heller ikke - der spilles noget bedre bold en del andre steder.....

          Comment


            Det er korrekt at fodbolden nok har en lidt anden kultur end andre virksomheder og fans betyder da rigtig meget i den sammenhæng men jeg synes bare er der mangler lidt forståelse for spillernes motiver for er skifte Ja Falk dummede sig med billedet i FCK trøjen helt enig og det er vist også blevet kommenteret eller 😜
            God weekend trods alt👍

            Comment


              Der står faktisk i starten af artiklen, at Falk insisterede på at tale OB og at det var Fyens det tvang ham til at tale FCK...
              Så jeg vil altså mene, at det er Fyens der puster til ilden her.
              Men som Falk siger: Han kunne jo bare være taget til Rusland for 4 år siden. Jeg synes personligt, at han har strukket sig langt for klubben. At klubben så bare ikke har fulgt op på "deres del" og forbedret klubben, holdet og forholdene er jo deres hovedpine - og nu vores (fans'ne) fordi Falk, forståeligt nok, vil prøve at spille med dér hvor det er sjovt og prøve at vinde fodboldkampe.
              Der har ikke været gode nok tilbud fra udlandet. Celtic var noget der kun kørte i medierne - Falk havde ALDRIG hørt fra Dem.
              Om jeg kan li' det eller ej - så forstår jeg sgu godt, at han vælger Nordens største klub...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                Det er jo ikke korrekt. Der er ingen der forventer klubfølelse og klubloyalitet nu om dage. Men når spillerne "kysser logoet", og agerer som om klubben betyder mere for dem end en løncheck, vil det få reaktioner når de viser sig ikke at have været sandfærdige omkring deres engagement. Det er det brud på tilliden der får reaktionerne frem. Spillere der "bare" passer deres arbejde, og derefter skifter, får jo minimalt ballade med fangruppen... Rurik og Kadrii som de nyligste eksempler, der er sammenlignelige med Falks situation...

                Når det er sagt, så jo, jeg tror godt man kan tage følelserne helt ud af fodbold, og reducere det til et underholdningsprodukt. Men stiller vi så op på en regnfuld onsdag i Ølstykke, eller synger dem igennem en svær periode med nederlag? Næppe.

                Mvh

                MaxHH
                Hvornår har Falk gjort disse ting? Jeg tvivler ikke på, at han har nydt tiden i OB, men han har aldrig gjort noget for at fremstå som et klubikon.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af MESSI_FAN Se indlæg
                  Der står faktisk i starten af artiklen, at Falk insisterede på at tale OB og at det var Fyens det tvang ham til at tale FCK...
                  Så jeg vil altså mene, at det er Fyens der puster til ilden her.
                  Men som Falk siger: Han kunne jo bare være taget til Rusland for 4 år siden. Jeg synes personligt, at han har strukket sig langt for klubben. At klubben så bare ikke har fulgt op på "deres del" og forbedret klubben, holdet og forholdene er jo deres hovedpine - og nu vores (fans'ne) fordi Falk, forståeligt nok, vil prøve at spille med dér hvor det er sjovt og prøve at vinde fodboldkampe.
                  Der har ikke været gode nok tilbud fra udlandet. Celtic var noget der kun kørte i medierne - Falk havde ALDRIG hørt fra Dem.
                  Om jeg kan li' det eller ej - så forstår jeg sgu godt, at han vælger Nordens største klub...
                  Det forstår jeg sådan set også godt! men når man stiller op i sin nye trøje mens man stadig er på kontrakt I OB. Jamen så skal man da også bare smutte eller forvente at der resten af ens tid i klubben vil blive stillet spørtgsmålstegn ved ens loyalitet...(og så vil jeg sådan set skide på om trøjestuntet var en tanktetorsk eller ej....)
                  Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                  Comment


                    Falk har ikke på noget tidspunkt ville afvise noget som helst, heller ikke når han er blevet spurgt i forbindelse med BIF rygter...

                    ... men lige pludselig så kunne han godt afvise BIF, med en begrundelse der bla. hed: OB fans...

                    Det stinker... og jeg tvivler MEGET på at det er ægte...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
                      Det er korrekt at fodbolden nok har en lidt anden kultur end andre virksomheder og fans betyder da rigtig meget i den sammenhæng men jeg synes bare er der mangler lidt forståelse for spillernes motiver for er skifte Ja Falk dummede sig med billedet i FCK trøjen helt enig og det er vist også blevet kommenteret eller 
                      God weekend trods alt
                      Der er altså stor forskel på "forståelse" og "accept"...

                      Mvh

                      MaxHH

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        jeg ved ikke hvorfor du og andre har umådeligt svært ved at acceptere at nogen har en anden opfattelse end jer, uden at vi skal kaldes vatpikke og nosseløse...hvorfor tror du ikke jeg ikke forstår frustrationen, når jeg selv deler den.
                        Hvis du forstår frustrationen, hvorfor ligger du så den artikel ud? Er det for at træde i det? Er det for at få folk til at forstå et eller andet? Hvad er pointen?

                        Jeg har mig bekendt ikke kaldt dig de ting som Z.A.E har kastet ud, men hvis du føler dig ramt på dine følelser af dét, så kan jeg godt forstå det. Sådan noget med følelser er jo ikke at spøge med...

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
                          Kære ChrisOB

                          Fodbold er blevet et arbejde hvor man for løn. Vil du og andre i jeres job karriere sige nej til bedre løn, bedre udviklingsmuligheder, og det at prøve sig af i nye omgivelser efter at have tjent en arbejdsplads loyalt i 10 år.
                          Hvorfor vil foldboldfans af idag ikke forstå at klubfølelse og klubloyalitet forsvandt den dag pengene kom til at styrer fodbolden.
                          Jeg er også ærgerlig over at vi i vores nuværende situation ikke er så attraktive at spille for som førhen.
                          Men prøv at forstå at alle fodboldspillere, i deres korte karriere, vil havet mest ud af det på alle parameter. Det er vel fair nok.
                          Vi må erkende at fodbolden har udviklet sig til en forretning.
                          Det samme, udvikling, bedre løn og sportslig succes kan han også opnå i udlandet. Havde han skiftet hertil var han blevet hyldet som helt. Fordi fodboldspillere i dag, forståeligt, ikke er bundet af æreskodeks og loyalitet, betyder ikke, at jeg og andre skal acceptere dette. Upåagtet at vi kan forstå hvorfor, han skifter. Det er en uløselig del af den måde mange millioner af fodboldfans verden over er fans på.

                          Som Max siger, så er der milevidt forskel på accept og forståelse.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                            Noget siger mig, at ChrisOB, ligesom jeg selv, er fuldt ud klar over at klubfølelse og loyalitet forsvandt med pengene. Det er vel snarere en ærgrelse over at tingene forholder sig sådan. Og som med så meget andet skal man vel ikke bare stiltiende acceptere tingenes tilstand hvis man er utilfreds med det? Jeg finder det i al fald helt legitimt, at give udtryk for sine følelser i et sådant henseende.

                            Hvad angår analogien med virksomheder og en privat karriere, så har jeg aldrig helt forstået den. For mig at se, er det aldeles usammenligneligt. Hvor mange fans har de 12 største virksomheder i Danmark? Fodboldklubberne har, og har altid haft, en helt anden kulturel og folkelig betydning.
                            Lige præcis! Hvis jeg går på arbejde, så er der ingen der skriver om min præstation i avisen. Der er ingen der synger mit navn. Der er ingen, der rejser langt eller betaler for at se mig arbejde. Der bliver ikke skrevet bøger om mig ej heller bliver jeg inviteret ind på rådhuset, hvis jeg laver noget godt.

                            Fodbold er kultur. Uden de forskellige kulturer inden for fodbold, så tror jeg ikke, der var så meget interesse om fodbold som arbejde.

                            Uden følelser - ingen kultur. Uden kultur er fodbold et indholdsløst arbejde.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Det samme, udvikling, bedre løn og sportslig succes kan han også opnå i udlandet. Havde han skiftet hertil var han blevet hyldet som helt. Fordi fodboldspillere i dag, forståeligt, ikke er bundet af æreskodeks og loyalitet, betyder ikke, at jeg og andre skal acceptere dette. Upåagtet at vi kan forstå hvorfor, han skifter. Det er en uløselig del af den måde mange millioner af fodboldfans verden over er fans på.

                              Som Max siger, så er der milevidt forskel på accept og forståelse.

                              MvH ChrisOB
                              Preach!
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Oraklet
                                Ja selvfølglig er fodbold også kultur det vil jeg slet ikke argumentere imod. Men jeg synes bare at fodboldfans idag ofte føler sig forsmået og påberåber en magt de slet ikke har eller på noget tidspunkt får.
                                Jeg er OB er helt ind i sjælen, jeg tager på stadion og ser kampe. Jeg læser og følger med i alt om klubben.
                                Vi er nok vare hver vores sted i det at være OB fan
                                Respekt herfra til jer herfra.
                                Det "magt" har vi jo kun hvis vi bruger den... lægger vi os fladt ned og stiltiende accepterer alt hvad der bydes ind med fra klub, spillere, presse, divisionsforening og justitsministeriet, så har du helt ret... så er vi reduceret til baggrundsstøj på stadion.

                                Mvh

                                MaxHH

                                Comment

                                Working...
                                X