Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Det bekræfter bare min mistanke. OB har ville presse det her igennem, for netop at sende et signal, og for gud ved hvilken gang, bruger man fanklubben som lame ducks. I OB hader man konflikter, man hader uenigheder, man hader den mere vilde og fanatiske tilgang til sporten fra tilhængernes side af, og man gør en aktiv indsats for, at fanklubben retter ind og agerer marionetdukker for OBs kommunikationsstrategi.

    Bevares, den konkrete situation, kan man måske ikke hidse sig voldsomt op over, Falk må da gerne få lidt hyldest, så længe jeg ikke deltager aktivt i den. Men set i et større perspektiv, er det her et voldsomt problem af følgende grunde:

    1. Det demonstrerer med al tydelighed, at OB ikke rigtigt gider sine fans, ikke kan rumme den energi og vildskab, kreativitet og ressourcer, som fankulturen repræsenterer. Fans skal lukke røven og gøre hvad der bliver sagt, og hvis ikke, skal man nok få lukket munden på folk, via en benhård karantænepolitik f.eks. Dermed udnytter OB ikke et kæmpe potentiale for udvikling, og der opstår et kæmpe skel mellem fans og ledelse.

    2. OB skaber splittelse blandt fans, ved aktivt at støtte en bestemt linje, i stedet for at overlade det til fankulturen, hvordan man vil agere. OB agerer således fanpolitisk. Jeg er bange for, at det er sådan en form for indgriber der gør, at det er vanskeligt at forene forskellige grupperinger. Samtidigt udstiller det de stribede som en forening, der dikteres og styres af OBs snævre ledelsesmæssige interesser, hvilket af årsag 1 er problematisk.

    OB har intet lært og lærer det nok ikke, med den ledelse man har idag.
    ..NEMLIG!!!
    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Det kan ikke få mit pis så meget i kog. Manden har været i OB i næsten 10 år (eller er det faktisk 10-11 år?), så selv om hans videre færd er noget lort, så er det da OK at sige ordentligt farvel. Det skulle undre mig meget lidt, hvis han står og banker på døren om et par år, efter et lidt fesent ophold i hovedstaden.
      Jeg tror simpelthen ikke, at han har psyken til det helt store. Talentet har han uomtvisteligt, men det er måske det mentale, der også har fået udenlandske klubber til at trække sig lidt fra ham. Når han bliver presset - og det vil han trods alt blive i FCK - så må vi se, om han rent faktisk kan udvikle sig. I OB har han været enormt beskyttet af at være det store, lokale håb i en mørk tid - nu må vi se, om han har det i sig til noget andet og mere. På den led er skiftet til FCK logisk: han har talent til mere, men har ikke rigtigt turdet gøre noget ved det. Bare FCK kan vise sig en (for) stor mundfuld.
      Jeg kan på dette punkt kun give dig ret.
      Kan ikke se hvad der er så galt I at sige farvel til en spiller, der har været så mange år i klubben.

      At man så udpeger en ud af de mange der forlader klubben samtidig er så det jeg måske ikke er helt tilfreds med.

      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
      Av, den sved...

      Men en vis tiljubling fik han da trods alt fra lægterne efter sidste kamp.
      Nu er jeg ikke helt sikker, men Høegh blev jo heller ikke solgt, og skiftede et halvt år efter.
      Han blev solgt i sommerferien, eller da sæsonen var i gang, så muligheden var der ikke i nær så stor grad.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
        Nu er jeg ikke helt sikker, men Høegh blev jo heller ikke solgt, og skiftede et halvt år efter.
        Han blev solgt i sommerferien, eller da sæsonen var i gang, så muligheden var der ikke i nær så stor grad.
        Vigtig pointe, hvis man vil sammenligne hvordan folk bliver hyldet.
        Daniel Høegh blev solgt om sommeren efter sæsonen (og før den nye), så der var ikke nogen mulighed for at hylde ham ved en afskedskamp:
        http://www.ob.dk/artikel/fc-basel-ko...el-hoeegh.aspx

        Comment


          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Det bekræfter bare min mistanke. OB har ville presse det her igennem, for netop at sende et signal, og for gud ved hvilken gang, bruger man fanklubben som lame ducks. I OB hader man konflikter, man hader uenigheder, man hader den mere vilde og fanatiske tilgang til sporten fra tilhængernes side af, og man gør en aktiv indsats for, at fanklubben retter ind og agerer marionetdukker for OBs kommunikationsstrategi.

          Bevares, den konkrete situation, kan man måske ikke hidse sig voldsomt op over, Falk må da gerne få lidt hyldest, så længe jeg ikke deltager aktivt i den. Men set i et større perspektiv, er det her et voldsomt problem af følgende grunde:

          1. Det demonstrerer med al tydelighed, at OB ikke rigtigt gider sine fans, ikke kan rumme den energi og vildskab, kreativitet og ressourcer, som fankulturen repræsenterer. Fans skal lukke røven og gøre hvad der bliver sagt, og hvis ikke, skal man nok få lukket munden på folk, via en benhård karantænepolitik f.eks. Dermed udnytter OB ikke et kæmpe potentiale for udvikling, og der opstår et kæmpe skel mellem fans og ledelse.

          2. OB skaber splittelse blandt fans, ved aktivt at støtte en bestemt linje, i stedet for at overlade det til fankulturen, hvordan man vil agere. OB agerer således fanpolitisk. Jeg er bange for, at det er sådan en form for indgriber der gør, at det er vanskeligt at forene forskellige grupperinger. Samtidigt udstiller det de stribede som en forening, der dikteres og styres af OBs snævre ledelsesmæssige interesser, hvilket af årsag 1 er problematisk.

          OB har intet lært og lærer det nok ikke, med den ledelse man har idag.
          Du kan meget vel have nogle pointer i dit indlæg.

          Men...der er altså et "men". Det er ikke altid alle andres skyld end ens egen. I det fremhævede giver du OB størstedelen af skylden for, at der ikke er ret meget stemning. Det er muligt, du har en smule ret - men OB er i hvert fald ikke ene-ansvarlig her.
          Jeg har stået iblandt de syngende og stemningsskabende fans i henimod 25 års tid. De sidste par års tid eller 3, har jeg stille og roligt trukket mig derfra. Og det er helt sikkert ikke OBs skyld. I rigtig, rigtig mange år var der plads til alle, der havde lyst til at synge med - om det var på hver eneste sang, eller "blot" på hver anden. Og der var endda plads til, at man lige kunne nyde en øl og en omgang fritter.
          For få år siden begyndte man at blive mødt med "syng eller skrid" attituden...og folk skred. Jeg kender en del, der bestemt ikke gider lige præcis dén attitude, og som derfor er smuttet derfra. Det var folk som ellers ihærdigt bidrog med god stemning.
          Jeg siger dermed ikke, at det er forkert, det der er gang i i stemningsområdet pt (og de sidste par år) - men der er tydeligvis ikke nogen kæmpeopbakning omkring det, når man bliver "jaget" væk derfra når man ikke lige synger hver eneste sang eller har attituden "vildere, Odense...vildere"
          Mvh Kent

          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

          Comment


            Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
            Vigtig pointe, hvis man vil sammenligne hvordan folk bliver hyldet.
            Daniel Høegh blev solgt om sommeren efter sæsonen (og før den nye), så der var ikke nogen mulighed for at hylde ham ved en afskedskamp:
            http://www.ob.dk/artikel/fc-basel-ko...el-hoeegh.aspx
            Jo, vi havde faktisk. Jeg huskede da også at stå og synge "Daniel Høegh - Odense elsker dig" efter sæsonens sidste kamp - og det var fordi den sidste kamp blev spillet efter Høegh blev solgt officielt d 2. Juni. Vi spillede mod Randers d 7. Juni

            http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/o...d-mod-randers/

            Comment


              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
              Du kan meget vel have nogle pointer i dit indlæg.

              Men...der er altså et "men". Det er ikke altid alle andres skyld end ens egen. I det fremhævede giver du OB størstedelen af skylden for, at der ikke er ret meget stemning. Det er muligt, du har en smule ret - men OB er i hvert fald ikke ene-ansvarlig her.
              Jeg har stået iblandt de syngende og stemningsskabende fans i henimod 25 års tid. De sidste par års tid eller 3, har jeg stille og roligt trukket mig derfra. Og det er helt sikkert ikke OBs skyld. I rigtig, rigtig mange år var der plads til alle, der havde lyst til at synge med - om det var på hver eneste sang, eller "blot" på hver anden. Og der var endda plads til, at man lige kunne nyde en øl og en omgang fritter.
              For få år siden begyndte man at blive mødt med "syng eller skrid" attituden...og folk skred. Jeg kender en del, der bestemt ikke gider lige præcis dén attitude, og som derfor er smuttet derfra. Det var folk som ellers ihærdigt bidrog med god stemning.
              Jeg siger dermed ikke, at det er forkert, det der er gang i i stemningsområdet pt (og de sidste par år) - men der er tydeligvis ikke nogen kæmpeopbakning omkring det, når man bliver "jaget" væk derfra når man ikke lige synger hver eneste sang eller har attituden "vildere, Odense...vildere"
              Interessant indlæg!

              Comment


                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                Jo, vi havde faktisk. Jeg huskede da også at stå og synge "Daniel Høegh - Odense elsker dig" efter sæsonens sidste kamp - og det var fordi den sidste kamp blev spillet efter Høegh blev solgt officielt d 2. Juni. Vi spillede mod Randers d 7. Juni

                http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/o...d-mod-randers/
                What do you know. Sådan går det når man kloger sig uden at researche. Jeg var sikker på at sæsonen var slut så sent.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                  Du kan meget vel have nogle pointer i dit indlæg.

                  Men...der er altså et "men". Det er ikke altid alle andres skyld end ens egen. I det fremhævede giver du OB størstedelen af skylden for, at der ikke er ret meget stemning. Det er muligt, du har en smule ret - men OB er i hvert fald ikke ene-ansvarlig her.
                  Jeg har stået iblandt de syngende og stemningsskabende fans i henimod 25 års tid. De sidste par års tid eller 3, har jeg stille og roligt trukket mig derfra. Og det er helt sikkert ikke OBs skyld. I rigtig, rigtig mange år var der plads til alle, der havde lyst til at synge med - om det var på hver eneste sang, eller "blot" på hver anden. Og der var endda plads til, at man lige kunne nyde en øl og en omgang fritter.
                  For få år siden begyndte man at blive mødt med "syng eller skrid" attituden...og folk skred. Jeg kender en del, der bestemt ikke gider lige præcis dén attitude, og som derfor er smuttet derfra. Det var folk som ellers ihærdigt bidrog med god stemning.
                  Jeg siger dermed ikke, at det er forkert, det der er gang i i stemningsområdet pt (og de sidste par år) - men der er tydeligvis ikke nogen kæmpeopbakning omkring det, når man bliver "jaget" væk derfra når man ikke lige synger hver eneste sang eller har attituden "vildere, Odense...vildere"

                  Enig , stemningen er kun gået nedad siden den attitude vandt indpas på stiften .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                    Du kan meget vel have nogle pointer i dit indlæg.


                    For få år siden begyndte man at blive mødt med "syng eller skrid" attituden...og folk skred. Jeg kender en del, der bestemt ikke gider lige præcis dén attitude, og som derfor er smuttet derfra. Det var folk som ellers ihærdigt bidrog med god stemning.
                    Jeg siger dermed ikke, at det er forkert, det der er gang i i stemningsområdet pt (og de sidste par år) - men der er tydeligvis ikke nogen kæmpeopbakning omkring det, når man bliver "jaget" væk derfra når man ikke lige synger hver eneste sang eller har attituden "vildere, Odense...vildere"
                    Det er faktisk også hovedårsagen til at vi trak over på langsiden. Det er kun SÅ mange gange man gider have en teenager til at stå og råbe én ind i hovedet, at man ikke synger højt nok med, før man stille og roligt stiller sig et andet sted hen. Der er plads til alle på stadion, og vi fandt en plads hvor folk ikke nærmest truede med tæsk, hvis man også lige snakkede om kampen imens.. ,o)

                    Mvh

                    MaxHH

                    Comment


                      Det nytter jo heller ikke man stiller sig i stemnings området når man ikke synger med. Det der mange der gør. Der er jo mange andre steder at stille dig eller sidde hvis man bare vil se fodbold og ikke synge. I flere andre klubber er stemningen bedre fordi dem der kun vil se fodbold placere sig andre steder end i stemningsafsnittet

                      Comment


                        Man an jo bare se den stemning der var i sølvsæsonerne og deromkring. Den var rigtig god. Men ja i takt med nedturen derefter var der mange det ikke gad synge med selvom de stadig er i stemnings området. Og sådan har det været lige siden

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                          Det er faktisk også hovedårsagen til at vi trak over på langsiden. Det er kun SÅ mange gange man gider have en teenager til at stå og råbe én ind i hovedet, at man ikke synger højt nok med, før man stille og roligt stiller sig et andet sted hen. Der er plads til alle på stadion, og vi fandt en plads hvor folk ikke nærmest truede med tæsk, hvis man også lige snakkede om kampen imens.. ,o)

                          Mvh

                          MaxHH
                          Seriøst?
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                            Det nytter jo heller ikke man stiller sig i stemnings området når man ikke synger med. Det der mange der gør. Der er jo mange andre steder at stille dig eller sidde hvis man bare vil se fodbold og ikke synge. I flere andre klubber er stemningen bedre fordi dem der kun vil se fodbold placere sig andre steder end i stemningsafsnittet
                            Jeg tror det er smart lige at give folk en chance ... hvis man forlanger at folk skal være på en helt bestemt måde, så vil mange tænke "aah det gider jeg sgu ikke".

                            Jeg er enig i at der skal bakkes aktivt op, men der skal være plads til forskellighed ... tænker jeg.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                              Det nytter jo heller ikke man stiller sig i stemnings området når man ikke synger med. Det der mange der gør. Der er jo mange andre steder at stille dig eller sidde hvis man bare vil se fodbold og ikke synge. I flere andre klubber er stemningen bedre fordi dem der kun vil se fodbold placere sig andre steder end i stemningsafsnittet
                              Hvor mange ankommer til Stiften fast besluttet på at synge og give den gas? Hvis du skal overholde den regel, du selv sætter op her, så ville der stå en lille klynge af hardcore på midten i Mekka, omgivet af en masse tomme pladser, og så 'almindelige fans' i kødrand ude i siderne. Muligvis er der nogen af de hardcore, som ville synes, at det er en fed løsning: så kunne de have en lukket fest. Andre af dem ville sikkert synes, at det var mega træls.

                              Jeg håber, at de mest aggressive hardcore folk accepterer, at Odense Stadion ikke er Westphalenstadion (nej, gider ikke skrive Signal..whatever park) og der er ikke 2000-3000 af dem til at bære stemning. Hvis der skal gang i Stadion, så skal de aktive have andre med. Og det får man ikke ved at råbe folk ind i hovedet eller true med tæsk.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Hvor mange ankommer til Stiften fast besluttet på at synge og give den gas? Hvis du skal overholde den regel, du selv sætter op her, så ville der stå en lille klynge af hardcore på midten i Mekka, omgivet af en masse tomme pladser, og så 'almindelige fans' i kødrand ude i siderne. Muligvis er der nogen af de hardcore, som ville synes, at det er en fed løsning: så kunne de have en lukket fest. Andre af dem ville sikkert synes, at det var mega træls.

                                Jeg håber, at de mest aggressive hardcore folk accepterer, at Odense Stadion ikke er Westphalenstadion (nej, gider ikke skrive Signal..whatever park) og der er ikke 2000-3000 af dem til at bære stemning. Hvis der skal gang i Stadion, så skal de aktive have andre med. Og det får man ikke ved at råbe folk ind i hovedet eller true med tæsk.


                                Lidt en katastrofe hvis det er nye folk på station der af uvidenhed sætter sig i stemnings området og bliver truet med tæsk. Syntes det er rigtigt fint at der er et område til hardcore fans. Men håber de fornuftige er i overvægt og pænt opfordrer folk til at synge med og have OB trøje på. Syntes det vil være meget tamt hvis området dør mere og mere ud. Det er flot stemningskabende. For 12 - 16 år siden da mine børn og jeg sammen overværede OB kampene, var det netop synet af det blå og hvide hav der i de små's øjne gav indtrykket af OB som noget stort de gerne ville være en del af.

                                Så vi behøver området .

                                Comment

                                Working...
                                X