Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB - HIK: Optakt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Ja, det er svært at tro på. Men kan godt forstå den dér "nægter at gå ned med skibet"-mentalitet, der ligger bag flere folks tro på sejre på trods af dén forfatning, vi er i.

    Tror også på, at der var flere AGF'ere, der stædigt holdt fast i troen på sejre i foråret, selv om de så tabte 11 kampe i streg. Man skal jo gøre et eller andet for at bevare fatningen.

    Èn ting er, hvad vi SKAL, en anden ting er, hvad vi KAN. Og jeg er bange for, at der er udsolgt af psykiske ressourcer. Denne gang tror jeg ikke, at vi bliver reddet af, at der i Superligaen ikke er ret langt ned til bunden for visse hold.

    Før eller siden rykker vi altså ned med dén trup, vi har. Ganske simpelt fordi de psykiske ressourcer er totalt udtømte. Ikke engang en heldig sejr over Silkeborg kan give os nogen som helst ballast til at følge op og score flere point. Ove Pedersen kommer virkelig på sit fodboldlivs største udfordring. Hvordan man får et hold til at vinde uden central midtbane, uden opspilsmuligheder, uden forsvarsmæssig organisation, iver eller fremgang.

    Kan sagtens se os tabe resten af kampene i denne halvsæson. Håber det ikke, men det er ikke usandsynligt.

    MvH ChrisOB
    håbet lever jo - og jeg møsntre da også omikke andet så håbet inden hver kamp, troen på sejr er lidt væk. Men håbet det lever.....som regel ikke ret længe desværre.

    Enig i at det ikke ser for godt ud med det rent mentale, og det får mig igen igen til at tænke på en sportspsykolog/mental træner - der var da en tilknyttet på et tidspunkt....er det samarbejde ophørt? og i så tilfælde var det ikke noget man burde overveje at bringe ind.

    mht resten af efterårssæsonnen....så møder vi sif en gang mere - det er nok den eneste kamp hvor jeg faktisk tør tro på en sejr, men det ender sgu nok med vi sætter dem igang også. suk

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      håbet lever jo - og jeg møsntre da også omikke andet så håbet inden hver kamp, troen på sejr er lidt væk. Men håbet det lever.....som regel ikke ret længe desværre.

      Enig i at det ikke ser for godt ud med det rent mentale, og det får mig igen igen til at tænke på en sportspsykolog/mental træner - der var da en tilknyttet på et tidspunkt....er det samarbejde ophørt? og i så tilfælde var det ikke noget man burde overveje at bringe ind.

      mht resten af efterårssæsonnen....så møder vi sif en gang mere - det er nok den eneste kamp hvor jeg faktisk tør tro på en sejr, men det ender sgu nok med vi sætter dem igang også. suk
      Som landet ligger nu tror jeg ikke engang en sportspsykolog egentlig kan rette op på det. Jeg beder til fodboldguderne om, at vi får en sejr; uanset hvor heldig den er; og vi så kan bygge videre på dén og så måske score point efterfølgende; og dermed gradvist bygge en tro op, men jeg har utroligt svært ved at se dette hold være i stand til det. Der har simpelthen været for mange præstationer allerede i denne sæson, der har indikeret at de psykiske ressourcer simpelthen ikke er der til at stå imod modgang. I Slagelse. I Brønshøj. I Randers i dag. Hvor vi går så meget op i limningen, at der ligger mere bag end bare en dårlig dag.

      Som en kammerat sagde mens massakren stod på i 1. halvleg: Jeg kan ikke holde ud at se det her, men jeg kan ikke heller ikke slukke. Det er ren tortur.

      Man har et billede i hovedet om at de fleste spillere i vores trup ikke har lyst til at være i OB mere.

      Hvordan arbejder man som træner med dét? Aner det ikke, jeg håber bare, at der sker et mirakel. For lige nu ligner vi unægteligt dét AGF-hold, der rykkede ned i foråret; og som per nuværende er 11 point fra oprykning, på trods af Wieghorst, Daniel Christensen, Kim Aabech og Danny Olsen.

      Det dér psykiske noget kan fucke én helt op.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Som landet ligger nu tror jeg ikke engang en sportspsykolog egentlig kan rette op på det. Jeg beder til fodboldguderne om, at vi får en sejr; uanset hvor heldig den er; og vi så kan bygge videre på dén og så måske score point efterfølgende; og dermed gradvist bygge en tro op, men jeg har utroligt svært ved at se dette hold være i stand til det. Der har simpelthen været for mange præstationer allerede i denne sæson, der har indikeret at de psykiske ressourcer simpelthen ikke er der til at stå imod modgang. I Slagelse. I Brønshøj. I Randers i dag. Hvor vi går så meget op i limningen, at der ligger mere bag end bare en dårlig dag.

        Som en kammerat sagde mens massakren stod på i 1. halvleg: Jeg kan ikke holde ud at se det her, men jeg kan ikke heller ikke slukke. Det er ren tortur.

        Man har et billede i hovedet om at de fleste spillere i vores trup ikke har lyst til at være i OB mere.

        Hvordan arbejder man som træner med dét? Aner det ikke, jeg håber bare, at der sker et mirakel. For lige nu ligner vi unægteligt dét AGF-hold, der rykkede ned i foråret; og som per nuværende er 11 point fra oprykning, på trods af Wieghorst, Daniel Christensen, Kim Aabech og Danny Olsen.

        Det dér psykiske noget kan fucke én helt op.

        MvH ChrisOB
        det kan det i den grad. Og jeg er heller ikke så naiv at jeg regner med en enkelt time på briksen til holdet ændre det store - jeg mener bare vi er der ude hvor man burde overveje det, vende hver en sten. For som du siger så lige nu håber man på en sejr - og så en til så man kan bygge noget op.
        - Det var det samme Troels gjorde......

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          det kan det i den grad. Og jeg er heller ikke så naiv at jeg regner med en enkelt time på briksen til holdet ændre det store - jeg mener bare vi er der ude hvor man burde overveje det, vende hver en sten. For som du siger så lige nu håber man på en sejr - og så en til så man kan bygge noget op.
          - Det var det samme Troels gjorde......
          Det er edermame hårdt det her. Jeg tror ikke spillerne rigtigt fatter, hvor hårdt det er. Der er vel snart brug for en tur på briksen for os alle sammen!

          FORZA OB!



          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
            det kan det i den grad. Og jeg er heller ikke så naiv at jeg regner med en enkelt time på briksen til holdet ændre det store - jeg mener bare vi er der ude hvor man burde overveje det, vende hver en sten. For som du siger så lige nu håber man på en sejr - og så en til så man kan bygge noget op.
            - Det var det samme Troels gjorde......
            Skal jeg lige få dit hoved til at eksplodere.!?

            OB har allerede en mental træner ansat... ham gav man fri i 14 dage, op til og med EfB kampen...
            Last edited by Kaspernon; 26-10-2014, 23:50.
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #21
              Man skal sgu heller ikke gøre det til andet, end hvad det er.

              OB spiller pt. Superligaens dårligste omgang fodbold. Der er altid et par hold, der er lidt dårligere end de andre; Nu er det OB.

              Den mentale bagage fra de sidste skrækkelige 3 år er tilstrækkeligt til, at genopbygning af holdet bliver meget langsommelig og svær - uanset hvem vi havde hentet for de penge vi brugte på Kirkeskov, Kryger, TM osv.

              Der er ikke kvalitet nok i holdet pt., og der var tydeligvis ikke flere penge til at hente bedre spillere, der ville kunne løfte holdet nok.

              Det har ikke noget at gøre med, at ledelsen er dum, at trænerne er dumme eller sportsdirektøren er dum - det betyder bare, at der ikke er økonomi til bedre fodbold, end den vi spiller.

              Comment


                #22
                I årevis har det virket som om at spillerne var for stive. Jeg tror en omlægning af den fysiske træning er nødvendig. Det kan ikke være rigtigt at alle spillere ikke kan tæmme, aflevere eller skyde.

                Jeg er stadig optimist. Tror at Ove med et par klare forstærkninger og forandringer kan få os fri af nedrykning og måske helt op på en 8. plads.

                Det er en forudsætning, at Lasse Nielsen bliver anfører.

                FCV er en del dårligere i år og bliver nok også nedrykningstruet. Men husk, der er masser af kampe endnu til alle hold. Vi så hvordan Randers for nogle år siden reddede sig med en imponerende stime. Mindre kan gøre det for os.

                Det er damage control frem til vinterpausen, så Hobro bliver max 1 point.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Skal jeg lige få dit hoved til at eksplodere.!?

                  OB har allerede en mental træner ansat... ham gav man fri i 14 dage, op til og med EfB kampen...
                  ok....troede han var blevet sparet væk. Ved ikke rigtigt om jeg syntes han gør sit job ordenligt - men kunne selvfølgelig være det var endnu værre hvis ikke han var tilknyttet ;)

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Som landet ligger nu tror jeg ikke engang en sportspsykolog egentlig kan rette op på det. Jeg beder til fodboldguderne om, at vi får en sejr; uanset hvor heldig den er; og vi så kan bygge videre på dén og så måske score point efterfølgende; og dermed gradvist bygge en tro op, men jeg har utroligt svært ved at se dette hold være i stand til det. Der har simpelthen været for mange præstationer allerede i denne sæson, der har indikeret at de psykiske ressourcer simpelthen ikke er der til at stå imod modgang. I Slagelse. I Brønshøj. I Randers i dag. Hvor vi går så meget op i limningen, at der ligger mere bag end bare en dårlig dag.

                    Som en kammerat sagde mens massakren stod på i 1. halvleg: Jeg kan ikke holde ud at se det her, men jeg kan ikke heller ikke slukke. Det er ren tortur.

                    Man har et billede i hovedet om at de fleste spillere i vores trup ikke har lyst til at være i OB mere.

                    Hvordan arbejder man som træner med dét? Aner det ikke, jeg håber bare, at der sker et mirakel. For lige nu ligner vi unægteligt dét AGF-hold, der rykkede ned i foråret; og som per nuværende er 11 point fra oprykning, på trods af Wieghorst, Daniel Christensen, Kim Aabech og Danny Olsen.

                    Det dér psykiske noget kan fucke én helt op.

                    MvH ChrisOB
                    Jeg synes nu godt nok lige præcis, at Wieghorst er essensen af, hvad der er galt i AGF. At de henter en træner som ham viser, at der i selvforståelsen er noget galt i AGF. De søger det romantiske.

                    Jeg håber virkelig, at vi får ryddet ud i truppen til vinter, for, som du selv siger, der er flere spillere, som slet ikke gider OB mere.
                    Det er rigtig nok ren tortur at følge OB i øjeblikket, men jeg tror ikke, det ændrer sig. Resultaterne og spillet på det sidste er jo også et klart eksempel på, at det ikke var Troels Bech, der var noget galt med, hvad vi jo egentlig også godt vidste, men der var nødt til at ske et eller andet.

                    Problemet er, at vi har et hold, som ikke er bedre end til at ligge på en af de 3-4 nederste pladser, men holdets selvforståelse er nok nærmere til de 5-6 øverste. Den er helt gal på det psykologiske, det må være klart for enhver. Derfor er det nødvendigt med spillere, som passer til den kvalitet, der er på holdet. En Emil Larsen er en god spiller, som ikke falder fuldstændig igennem nu eller noget, men hele hans energi udstråler bare, at han er for god til OB, at alle omkring ham er for dårlige til ham, og han er bestemt ikke den eneste, men det tydeligste eksempel.

                    Jeg tror egentlig godt, at vi kan få en sejr mod Hobro, primært fordi Hobro slet ikke henter point som tidligere, men jeg tror ikke, det ændrer noget basalt lidt ligesom mod Silkeborg. Det bliver en lang pinefuld sæson, som højst sandsynligt ender i nedrykning.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      ok....troede han var blevet sparet væk. Ved ikke rigtigt om jeg syntes han gør sit job ordenligt - men kunne selvfølgelig være det var endnu værre hvis ikke han var tilknyttet ;)
                      Han fil lov at blive... Næææ, men hvis man giver ham fri i krisetider, så er det også svært for ham...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Eller også er den fede dame snart klar med den fulde sang, og vi om 2-3 kampe er 8+ point under stregen, mens du stadig bliver ved med at tro på sejre.

                        MvH ChrisOB
                        Et langt fra usandsynligt scenarie.

                        Min tro på sejr bygger bestemt heller på vores egne præstationer på det seneste.

                        "Optimismen" bygger jeg i højere grad på, at pilen også peger nedad for vores kommende modstander, der ikke har vundet i de seneste 7 kampe.

                        Taber Hobro til os, så er hvedebrødsdagene ved at være overstået for deres vedkommende. Det må alt andet lige betyder noget, at man kan blive hevet ind i bundstriden, efter at have været hele Danmarks darling og følt man kunne gå på vandet. Det bør vi kunne udnytte.

                        Men set fra Hobros stol tænker de selvfølgelig også, at de burde kunne udnytte, at OB efterhånden fører assiststatistikken temmelig klart. Desværre i den forkerte ende.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                          Man skal sgu heller ikke gøre det til andet, end hvad det er.

                          OB spiller pt. Superligaens dårligste omgang fodbold. Der er altid et par hold, der er lidt dårligere end de andre; Nu er det OB.

                          Den mentale bagage fra de sidste skrækkelige 3 år er tilstrækkeligt til, at genopbygning af holdet bliver meget langsommelig og svær - uanset hvem vi havde hentet for de penge vi brugte på Kirkeskov, Kryger, TM osv.

                          Der er ikke kvalitet nok i holdet pt., og der var tydeligvis ikke flere penge til at hente bedre spillere, der ville kunne løfte holdet nok.

                          Det har ikke noget at gøre med, at ledelsen er dum, at trænerne er dumme eller sportsdirektøren er dum - det betyder bare, at der ikke er økonomi til bedre fodbold, end den vi spiller.
                          Vi har det 4-5 højeste budget, så det betyder jo at pengene ikke er blevet brugt effektivt. Det er der flere der har skyld i.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                            Et langt fra usandsynligt scenarie.

                            Min tro på sejr bygger bestemt heller på vores egne præstationer på det seneste.

                            "Optimismen" bygger jeg i højere grad på, at pilen også peger nedad for vores kommende modstander, der ikke har vundet i de seneste 7 kampe.

                            Taber Hobro til os, så er hvedebrødsdagene ved at være overstået for deres vedkommende. Det må alt andet lige betyder noget, at man kan blive hevet ind i bundstriden, efter at have været hele Danmarks darling og følt man kunne gå på vandet. Det bør vi kunne udnytte.

                            Men set fra Hobros stol tænker de selvfølgelig også, at de burde kunne udnytte, at OB efterhånden fører assiststatistikken temmelig klart. Desværre i den forkerte ende.
                            Syntes Hobro ser svær ud de virker meget sammentømret som hold, og selv med et par vigtige stamspillere ude igår gav de FCK lidt modstand og kom frem til nogle gode chancer.

                            Set udfra de sidste kampe vil jeg men at Hobro pt. er bedre end os som hold, individuelt burde vi være bedre og hvis vi holdet kan sættes ordentlig op til kampen og spillet begynder at hænge mere sammen, har vi selvfølgelig en chance for at slå dem.

                            Meget kan ændre sig i de 3 næste kampe, vi kan komme væk fra bunden og få troen på os selv. Men hvis vi får 0 point er vi vil nærmest allerede nede i 1. division.

                            Comment


                              #29
                              Vi må bare erkende, at OB pt. er Suppens næstdårligste hold. Ikke blot fordi vi ligger næstsidst i tabellen, men også spillemæssigt. Vi har INGEN gameplan whatsoever, og det virker til, præcis som under TB, at spillerne ikke aner hvad fanden de skal gøre med bolden, når vi for once har den.

                              Ruud og kompagni losser boldene væk i en strøm fra forsvaret, og når den en sjælden gangs skyld bliver spillet frem, smider Ari eller Spellman bolden væk på midten, og så kan vi halse efter i 5 minutter igen.

                              Vi har bare et dårligere hold end de andre bundhold, som jeg ser det. Og jeg, som ellers plejer at være optimist, har svært ved at se, hvordan vi skal klare os fri fra nedrykning. Et stort skridt i denne retning, vil det dog være, hvis vi slår Hobro.

                              Kom nu for fanden OB. Vi skal simpelthen kunne mønstre et Superligahold i Odense, alt andet er fandme ikke acceptabelt.

                              Comment


                                #30
                                Synes vi burde prøve:
                                ------------------Toppel--------------------
                                Ruud----L.Nielsen------Høegh------Skulason
                                -------------------Desler------------------------
                                Falk------Spelmann----Busuladzic---E.Larsen
                                ----------------Dvalishvili----------------------
                                Stop 'Hate' Mod Vore Egne Spillere. Opbakning til alle.
                                Kristian Morre

                                Comment

                                Working...
                                X