Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB ledelsen bør trække sig...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Hvad nu hvis det er Thorborgs "peanuts" som har reddet os de foregående sæsoner..?

    Ved du noget? For "hvad nu hvis" er ret så irrelevant ifht. hvad der kræves for at OB kan undgå nedrykning, og fortsat begå sig i Superligaen.


    "Hvorfor bliver han ved OB, hvor han ikke tjener en krone..? "

    Hvorfor bliver Allan i FCN? Hvorfor bliver Abramovich i Chelsea? Jeg kan ikke komme på nogen fodboldklubber der ikke jævnligt er afhængig af kapitaltilførsel enten via sportslige resultater (Mesterskab, CHL/EL deltagelse osv.) eller en pengestærk mand der griber til lommerne. Gør du?


    "Manden kan jo ikke vente på at alle trænere og sportsdirektører i landet skal prøves af, for hans penge..."

    Det er vel ham selv der har udpeget dem..!? Nu ridder han blot som han har sadlet.

    "
    Hvor er det sportslige i at pumpe penge i klubben egentlig..?"

    Jeg er ikke sikker på hvor du vil hen med det spm. men hvor er det sportslige i at rykke ned?
    .

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
      "Har du nogen som helst indsigt i hvad det koster at få vendt skuden i OB?"

      - Altså med den ledelse der sidder pt. så bliver det givetvis en bekostelig affære. Tættere vil jeg afholde mig fra at komme det. Jeg kan dog konkludere at ligaens 4. største transferbudget ikke slår til under dem.
      det et var nu ikke det jeg mente. Skal OB virkelig vende skuden inkl. faciliteter, ungsomsarbejde, spillere der fra en sæson til anden kan bringe os i top3 så er det ikke småting... Se hvor mange penge der er postet i BIF uden de er mesterskabsfavoritter.

      "Har du nogen som helst indsigt i NT formuesammensætning"

      Nej, jeg har alene tallene fra offentlige kilder. Men det forlyder at NT er milliardær og en af landets rigeste personer, så mon ikke der kan blive til en vitaminindsprøjtning, trods alt? Jeg tror det.
      Det kan du jo tro men omvendt så er jeg millionær lige som mange andre danskere men hvis jeg skulle smide kontanter efter et projekt skulle jeg sælge min lejlighed og det har ikke den store interesse. Du er noget blåøjet hvis du tror at ret meget af hans formue er likvid eller er i håndfaste aktiver der bare kan handles. Skulle han endelig poste 2-3 måske 400 mio. I OS&E skulle han ud og handle virksomheder for at realisere de beløb og helt ærligt...
      En delmaf hans formue er jo f.eks hans andel af EK i OS&E og sådan er det meste af det... Givetvis noget ejendom og andre virksomheder, næppe guldbarrer i kælderen..

      "Udfordringen ligger i kulturen.. En syg kultur hvor man har jagtet hæder ved overforbrug og hurtige løsninger."

      Hvis ikke det er Thorborg & Co der har skabt denne "syge kultur" de sidste 10 år, og har ansvaret herfor - hvem er det så? Det synes jeg det kunne være rigtig interessant at du bød ind med. Det kan altså ikke bare tørres af på Kim Brink, Poul Hansen, Troels Bech og Jesper Hansen... Det er Thorborg & Co der selv har udpeget, og rekrutteret disse - og én af disse, ikke bare 1... men hele 3 gan
      der er vi helt enig .. De har gjort det muligt, pacet det og er ansvarlige for udviklingen siden oprykningen og sikkert også før (før min tid) men det betyder jo ikke at de gør det forkert nu.. Man kan jo lære af sine fejl... Kommer han med et par hundrede millioner mere så er det jo bare at begå den samme fejl...

      "Det lyder som om du er bange for det hårde arbejde og det at stå og kræve penge fra andre vidner ikke om den store ydmyghed ... "

      Nej da! Jeg er bange for at min klub rykker ned! Mest pga. elendig ledelse fra øverste hold. det er jeg også ... Men det gavner bare ikke at fortsætte de dårlige vaner..

      Jeg kommer på stadion så ofte det er mig muligt - og jeg er blevet RIGELIGT ydmyget i ret så mange herrens år. Men derfor stopper Thorborg & Co da ikke med at "kræve" mine/vores penge ved at jeg/vi ubetinget støtter dem og deres projekt. Det går så at sige begge veje - dog er det klart det dyreste at være ham der bestemmer.
      der er forskel på at blive ydmyget og være ydmydig....
      Når det så er sagt så syntes jeg da også at opbremsningen har været alt for hård over de sidste 3-4 år men det skyldes givetvis også at PH ikke forstod budskabet om at trappe ned og derfor skulle JH trappe yderligere ned...
      personligt håber jeg alt efter placeringen til vinter at der kommer et kort playersponsorat eller to der kan løfte holdet hvis det er nødvendigt men ikke får indvirkning på driften.
      jeg håber og tror på at der er balance fra næste sæson og det giver muligheder.
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af z.a.e Se indlæg
        tak fordi du i så fald har besvaret mit spm. Om hvor stor kærlighed til klubben nt har...

        Skal man gå med på din præmis, så er det på tide at han træder af og overlader tøjlerne til én/flere, der ved hvad der kræves for at en traditionsklub som ob, kan begå sig i superligaen.

        Jo, thorborg sidder bare på tronen pga. Pengene (som vi da godt kan veksle til aktier, så du også kan være med...) rent sportsligt er han jo ikke noget aktiv, hvis han fortsat kun tænker økonomiske stramninger - fremfor investeringer - når lokummet for alvor brænder i ådalen...

        Det er da logik.

        Og selvfølgelig har man en "forpligtelse" når man vælger at sætte sig i formandsstolen, i en moderne fodboldklub! Selvlvfølgelig er det pga. Pengene at han overhovedet fik sædet i første omgang, eller tror du helt alvorligt at det var fordi han var en flink fyr med stor fodbold-indsigt..!?

        Hvis ikke man har forpligtelser overfor en hel landsdels største fodboldklub, traditionsklubben ob's navn, ry og rygte - så overtager undertegnede fandme gerne thorborg's sæde imorgen på mit glatte ansigt!!!!! Jeg køber gerne alle nt's aktier for en krone, for skal man tro økonomi-tosserne herinde er klubben jo på randen af konkurs, og derfor er thorborgs aktier ikke en skid mere værd... Og bedømt på de seneste 4 års cirkus så vil jeg anyday påberåbe mig at have mere forstand på fodbold end ham!
        *suk*
        Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

        Comment


          #94
          I må undskylde at jeg ikke deltager mere i denne diskussion, men jeg magter simpelthen ikke at skrive til en der ikke ved hvad der foregår i virksomheder.

          At du Z.A.E mener at NT ikke på noget tidspunkt har gjort noget positivt for OB, så er jeg oprigtigt ked af det liv du lever, hvor du ikke rigtigt ser det store og overordnede billede. Men jeg er sikker på at du ud fra dette 'lille' indlæg vil komme med en masse guldkorn til mig om hvad han ikke har gjort, og at han på intet tidspunkt har været ved at hjælpe klubben økonomisk.

          ydermere, at du kun mener klubben er 1 kroner værd er lidt mærkeligt, når man tænker på at moderselskabet stadigvæk har en egenkapital. Nu ved jeg ikke om du ved hvad en egenkapital er, men det vælger jeg at tro at du gør.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
            .
            Jamen det er jeg da enig i, og nej, ved ikke andet end det alle andre hører når det måtte være... det var heller ikke så meget pointen, men fik svaret, at uanset hvad skal han bare hoste op...

            De får jo feks. noget ud af det...

            "Vel ham selv", eller, ER det ham selv..?

            Du siger der ikke er noget sportsligt aktiv i manden... Jeg ved ikke om vi rykker ned, gør du..?
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #96
              @Plum

              "Skal OB virkelig vende skuden inkl. faciliteter, ungsomsarbejde, spillere der fra en sæson til anden kan bringe os i top3 så er det ikke småting... Se hvor mange penge der er postet i BIF uden de er mesterskabsfavoritter."

              Fra én sæson til en anden? Undskyld, men Thorborg & Co har haft 4(!) siden "år 0." Man kunne også sørge for at holde klubben tilpas sportslig interessant at være i så vores bedste spillere ikke søgte andre græsgange - endsige få mere ud af det utal af kvalitetspillere der har været igennem OB-svingdøren. Ingen nævnt - ingen glemt, men listen synes uendelig lang. Er ofte blevet spurgt (ligesom jeg har spurgt mig selv) af fans af andre hold hvorfor alle spillere der kommer til OB synes at gå i stå..?

              BIF har for nylig tilført ialt omkring 120 mio. (frit fra hukommelsen) samt et player-sponsorat eller en "gave" fra en rigmand i form af Daniel Agger. Mesterskabsfavoritter nej, men det forlanger jeg heller ikke af NT/OB. Top 7 er fint med mig så længe vi skal kigge opad i tabellen, og ikke ned. Dog blev BIF's trup ret hurtig forvandlet til en kvalitetstrup efter de havde ligget og rodet i bunden, overvejende med spillere af en kvalitet der ikke engang kunne have forstærket OB på daværende tidspunkt. Ingen garanti for mesterskaber og europæisk succes, men deres materiale er ihvertfald blevet til Top 3.

              Iøvrigt er det mit indtryk at ungdomsarbejdet i Ådalen går ok? Men det nytter jo ikke at holde fast i at bruge disse hvis man som eks.vis Kasper Larsen tydeligvis ikke har niveau til Superligaen. Så må der investeres, i form af at handle spillere ind, som har. Mon ikke Jonasson og SjE kunne have været lokket til et skifte sommerskifte med 500.000 kroner, så forsvaret kunne have fået lidt tiltrængt kvalitet i et kritisk efterår..?

              Men nej, der skal spares...


              "Du er noget blåøjet hvis du tror at ret meget af hans formue er likvid eller er i håndfaste aktiver der bare kan handles."

              Hehe ja, selvfølgelig tror jeg at hans 3.6 mia. står på en konto på Cayman Islands og bare venter på at han trækker sig tilbage og nyder sit otium fra Hawaii... Gider du oppe dig lidt, eller skal vi bare slutte her?

              Det sagt, så kan ingen overbevise mig om andet, end at skulle NT endelig finde (lad os bare nøjes med) 100 mio. til OB over de næste 2 sæsoner, så var det en smal sag for ham.


              "Man kan jo lære af sine fejl... Kommer han med et par hundrede millioner mere så er det jo bare at begå den samme fejl..."

              Havde man lært af sine fejl, så havde man ikke været 1,5 år om at finde en fodboldkommentator(...) til posten som sportsdirektør, så havde man fundet den rigtige til så vital en post i den sportslige ledelse, INDEN man afskedigede den gamle.

              Begå samme fejl? Du siger dermed at pengene i sig selv er roden til alt ondt i OB. Jo, man kunne fristes til at give dig ret når den nuværende siddende bestyrelse vil lege med i beslutningerne om hvem der f.eks skal være cheftræner. Men med de rette folk til at adm. pengene skulle det nu nok give succes, vil jeg mene. Jesper Hansen virker da ihvertfald som en fornuftig herre med begge ben placeret solidt på jorden, så mon ikke at han kunne få forstærket den svage trup med noget kvalitet, hvis han fik 50 mio. ?

              "Når det så er sagt så syntes jeg da også at opbremsningen har været alt for hård over de sidste 3-4 år men det skyldes givetvis også at PH ikke forstod budskabet om at trappe ned og derfor skulle JH trappe yderligere ned..."

              Hehe det er for tyndt bare at tørre den af på lille Poul fra Sønderjylland. Det er trods alt de siddende genier i OB-bestyrelsen der brugte halvandet år på at finde den HELT RIGTIGE Sportsdirektør...

              Men det er da godt at vi er enige om at der er bremset alt for hårdt op. Derfor må der naturligvis også så meget desto mere investeringer til. Hvis ikke NT & Co skal til lommerne, hvem skal så?

              Comment


                #97
                @Quest

                Det er klart det bliver svært når ikke du formår at få præmissen for mine argumenter med dig.

                Prøv at læs lidt op mine, samt de indlæg jeg svarer på, og prøv så igen.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  "De får jo feks. noget ud af det.."

                  Selvfølgelig gør de det - men deres fodboldhobby er ren tilsætning, tør jeg godt love dig.

                  "Vel ham selv", eller, ER det ham selv..? "

                  Det var egentlig for at ræsonnere med dig at jeg skrev "vel" men du ved det altså ikke... Det er noteret ifht. fremtidig debat.

                  Ja, Thorborg er manden med hovedansvaret for hvem, der bliver ansat under ham. Det falder tilbage på ham selv hvis Sportsdirektøren er et flop, for han er godkendt af (en enig, må man formode) bestyrelse.



                  "Du siger der ikke er noget sportsligt aktiv i manden... Jeg ved ikke om vi rykker ned, gør du..?"

                  Nej det siger jeg ikke. Jeg stiller spm. ved hvor stort det er, baseret på de seneste 4 års cirkus som han, som Bestyrelsesformand, bærer hovedansvaret for.
                  .

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                    .
                    Jeg ved ikke hvorfor du skrev det, og det er heller ikke mit job at sidde og tyde... Han har ansvaret ja, men du skrev han vel selv har udpeget dem, efterfulgt af en konklusion om at han nu ridder som han har sadlet.. Det lyder som mere end blot at vil ræsonnere... men spørger igen, ER det ham der selv har det..? Notér endelig, hvad du så skulle få ud af det, var ikke mig der bragte emnet på banen... men din stil er noteret..!


                    Jo, det var lige præcis det du skrev, at han ikke er noget sportsligt aktiv når pengekassen er lukket... hvis det også her havde en anden mening, så må det stå for din egen regning...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Her er hvad jeg skrev:

                      "Rent sportsligt er han jo ikke noget aktiv, hvis han fortsat kun tænker økonomiske stramninger - fremfor investeringer - når lokummet for alvor brænder i Ådalen..."

                      Bemærk mit "hvis" ikke "når". Lidt mere grundig læsning, inden du svarer, tak.


                      "Han har ansvaret ja, men du skrev han vel selv har udpeget dem, efterfulgt af en konklusion om at han nu ridder som han har sadlet."

                      Det var stadig et forsøg på at ræsonnere med dig, men det er nu mislykkedes for 2. gang, kan jeg se. Jeg forventer ikke, det også bliver nødvendigt at gentage mit svar til dig?

                      Naturligvis konkluderer jeg, for jeg ved at ansvaret er Thorborgs, uanset hvem han evt. har rådført sig med, ifbm. ansættelsen af disse.
                      Last edited by Z.A.E; 03-10-2014, 15:30.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                        Her er hvad jeg skrev:

                        "Rent sportsligt er han jo ikke noget aktiv, hvis han fortsat kun tænker økonomiske stramninger - fremfor investeringer - når lokummet for alvor brænder i Ådalen..."

                        Bemærk mit "hvis" ikke "når". Lidt mere grundig læsning, inden du svarer, tak.


                        "Han har ansvaret ja, men du skrev han vel selv har udpeget dem, efterfulgt af en konklusion om at han nu ridder som han har sadlet."

                        Det var stadig et forsøg på at ræsonnere med dig, men det er nu mislykkedes for 2. gang, kan jeg se. Jeg forventer ikke, det også bliver nødvendigt at gentage mit svar til dig?

                        Naturligvis konkluderer jeg, for jeg ved at ansvaret er Thorborgs, uanset hvem han evt. har rådført sig med, ifbm. ansættelsen af disse.
                        Ja, og det er jo også sådan det er nu, så NÅR kassen er lukket som den er nu, er han ikke sportsligt aktiv nu... men det betød det så ikke/også..? min fejl...

                        Det er jo alt sammen meget godt, du kan ræsonnere her fra til juleaften, du kommer nok ikke frem til noget nærmere, med mindre du selv ved noget nærmere, og det gør du så ikke... Jeg finder feks. heller ikke ud af om han var sportsligt aktiv de forrige sæsoner/om hans "peanuts" reddede os, og slet ikke ved at prøve og ræsonnere... Konkluder endelig ud fra at han har ansvaret for det hele, det var ikke det det handlede om...
                        Last edited by Kaspernon; 03-10-2014, 19:34.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Nu magter jeg ikke at læse hele tråden.

                          Jeg tænker vi må være taknemmelige for at en eller anden, som i Niels T., har sørget for vi eksisterer i det hele taget.

                          Når det er sagt, så har Z.A.E alligevel en flig af en pointe, for vi er jo ikke hvor vi vil være og bestyrelsen har castet forkert. Det er tæt på fakta. Jeg skal være den første til at indrømme, at den nemmeste klogskab er bagklogskab.

                          Nu er vi hvor vi er og der er mig bekendt ikke nogen, der ikke må give OB penge, så tak til Niels, men hvor meget hvornår. Jeg synes Z.A.E har mest uret, men der er ingen grund til at gå "amok", for der er en pointe et eller andet sted i det.

                          Comment


                            *suk* Når du ligefrem nægter at læse hvad jeg skriver, så må jeg give jeg op.

                            Jeg ved at Thorborg selv har været med til at pege på de mange fejlcasts under ham, og at ansvaret som best.formand, for ansættelsen af ex.vis Poul Hansen og 3 x Troels Bech, er hans.

                            Comment


                              Ok, så må du jo give op...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment

                              Working...
                              X