Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Som tidligere nævnt har han på et år tabt mere end halvdelen af sin formue

    Fra 5,7 (2022) til 2,8 (2023)...
    Nu er jeg ikke helt med på , men han har helt sikkert ikke tabt halvdelen af sin formue for et år siden. Jeg ved ikke meget om ret meget, men lige det der er jeg ret sikker på.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

      Nu er jeg ikke helt med på , men han har helt sikkert ikke tabt halvdelen af sin formue for et år siden. Jeg ved ikke meget om ret meget, men lige det der er jeg ret sikker på.
      Det er i hvert fald et estimat, som bruges til at rangere landets rigeste personer.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Det er i hvert fald et estimat, som bruges til at rangere landets rigeste personer.
        Ja på basis af eksterne offentliggjorte regnskaber i forskellige brancher og på forskellige regnskabsprincipper - ren populisme og ugeblads stof - måske er det i tråd med den reelle virkelighed og måske ikke. I dette tilfælde er NT helt sikkert ramt på likviditeten af at Facit Bank kræver store investeringer (kapitalbinding) for at opfylde solvenskravene - så længe de vokser og fortsat har underskud - samtidig skaber Leasy ikke så store overskud som tidligere - til gengæld ligger der sikkert gode værdier gemt i ejendommene og hans pengebinding i Facit Bank er jo ikke tabt -. men likviditetskrævende - det er den.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

          Ja på basis af eksterne offentliggjorte regnskaber i forskellige brancher og på forskellige regnskabsprincipper - ren populisme og ugeblads stof - måske er det i tråd med den reelle virkelighed og måske ikke. I dette tilfælde er NT helt sikkert ramt på likviditeten af at Facit Bank kræver store investeringer (kapitalbinding) for at opfylde solvenskravene - så længe de vokser og fortsat har underskud - samtidig skaber Leasy ikke så store overskud som tidligere - til gengæld ligger der sikkert gode værdier gemt i ejendommene og hans pengebinding i Facit Bank er jo ikke tabt -. men likviditetskrævende - det er den.
          Formoder ikke at du mener investeringer, men kapitalkrav.

          Mht. ejendommene handler det bl.a. også om hvor belånte de er. Eksempelvis har man jo i OS&E omlagt lånene sidste år til væsentlige højere renter, som automatisk genererer en væsentligt højere årlig rentepost. Desuden værdisættes ejendommene efter hvor salgsbare de er, hvis de skulle sælges nu (så ekstremt markedsafhængigt).

          Ens formue opgøres i da-/nutid og ikke på forventninger til fremtiden. Prøv bare at spørge din bankrådgiver !

          P.S. At du kalder det "ren populisme og ugeblads stof" er lidt "sjovt", undrer mig

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Formoder ikke at du mener investeringer, men kapitalkrav.

            Mht. ejendommene handler det bl.a. også om hvor belånte de er. Eksempelvis har man jo i OS&E omlagt lånene sidste år til væsentlige højere renter, som automatisk genererer en væsentligt højere årlig rentepost. Desuden værdisættes ejendommene efter hvor salgsbare de er, hvis de skulle sælges nu (så ekstremt markedsafhængigt).

            Ens formue opgøres i da-/nutid og ikke på forventninger til fremtiden. Prøv bare at spørge din bankrådgiver !

            P.S. At du kalder det "ren populisme og ugeblads stof" er lidt "sjovt", undrer mig
            Tja - nu er dette jo et fanforum og ikke finansanalytikerforeningen - så jeg prøvede at skrive lidt ind i den kontekst.
            Jeg mener faktisk investeringer og ikke kapitalkrav - NT er ejer af Facitbank (naturligvis gennem diverse selskaber) - og er derfor nødt til at "fylde op" med likviditet ( = ansvarlige lån eller hybrid kernekapital m.v.) når solvensbehovet i Facitbank stiger - hvilket sker når der realiseres underskud, er tab på debitorer eller når forretningsomfanget (balancen) vokser. Gør han ikke det inddrages licensen af finanstilsynet ( ultimativt efter diverse advarsler og begrænsninger m.v.). Det kaldte jeg så "investeringer" da han både har mulighed for afkast (rente og kursgevinst ) hvis det går godt - og tab hvis det går skidt. Men reelt er der jo tale om ejerindskud som dog binder/kræver likviditet som skal komme fra formuen eller indtjeningen i andre dele af koncernen.

            Og ja jeg opfatter fortsat de fleste lister og formue - som populistiske og mest egnede til aviser og ugeblade.

            p.s. ingen grund til at spørge bankrådgiveren om det - jeg har 39 års erfaring i sektoren - and still running

            Comment


              https://kapwatch.dk/nyheder/invester...le17257081.ece

              Ikke OB men lidt fodboldøkonomi hvis man tænker ny ejer ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Og derfor er akademiet så vigtigt da dem der kommer op ofte kun får en god håndværker løn men er dygtige nok til at dække mange pladser i en trup

                Comment


                  For 10 år siden så jeg OB og FCM meget lige med to milliardærer i ryggen, men alle grinte (og nogle stadigvæk gør det) af dem på Heden. Vi fra Danmarks tredjestørste by vil altid være en magtfaktor.

                  Men må jo desværre erkende, at vi er blevet overhalet på ALLE punkter... BIG TIME
                  • Stadion
                  • Træningsanlæg
                  • Spillere
                  • Akademi
                  • Økonomi
                  • Strategi

                  Viser vel forskellen på dem, der tør udleve drømmene og dem hvor drømmen forbliver en drøm !

                  Mange kan ikke lide Steinlein, men han leverer... spændt på hvad vores egen nye (TB) gør

                  https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...a-loebe-i-vand og vi har udfordringer med at finde en reservemålmand.....

                  Beklager, men bare lidt fredagsfrustration, når man ser på hvordan vi har forvaltet klubben de sidste år.

                  Go' kamp i morgen




                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                    For 10 år siden så jeg OB og FCM meget lige med to milliardærer i ryggen, men alle grinte (og nogle stadigvæk gør det) af dem på Heden. Vi fra Danmarks tredjestørste by vil altid være en magtfaktor.

                    Men må jo desværre erkende, at vi er blevet overhalet på ALLE punkter... BIG TIME
                    • Stadion
                    • Træningsanlæg
                    • Spillere
                    • Akademi
                    • Økonomi
                    • Strategi

                    Viser vel forskellen på dem, der tør udleve drømmene og dem hvor drømmen forbliver en drøm !

                    Mange kan ikke lide Steinlein, men han leverer... spændt på hvad vores egen nye (TB) gør

                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...a-loebe-i-vand og vi har udfordringer med at finde en reservemålmand.....

                    Beklager, men bare lidt fredagsfrustration, når man ser på hvordan vi har forvaltet klubben de sidste år.

                    Go' kamp i morgen



                    Sådan et positivt fcm indlæg burde give 4 ugers karantæne på forum

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                      Sådan et positivt fcm indlæg burde give 4 ugers karantæne på forum
                      Jeg giver gerne mig selv 8 uger for at påpege den fynske naivisme og "det går nok, da vi jo bankede Real Madrid for cirka 100 år siden"

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                        For 10 år siden så jeg OB og FCM meget lige med to milliardærer i ryggen, men alle grinte (og nogle stadigvæk gør det) af dem på Heden. Vi fra Danmarks tredjestørste by vil altid være en magtfaktor.

                        Men må jo desværre erkende, at vi er blevet overhalet på ALLE punkter... BIG TIME
                        • Stadion
                        • Træningsanlæg
                        • Spillere
                        • Akademi
                        • Økonomi
                        • Strategi

                        Viser vel forskellen på dem, der tør udleve drømmene og dem hvor drømmen forbliver en drøm !

                        Mange kan ikke lide Steinlein, men han leverer... spændt på hvad vores egen nye (TB) gør

                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...a-loebe-i-vand og vi har udfordringer med at finde en reservemålmand.....

                        Beklager, men bare lidt fredagsfrustration, når man ser på hvordan vi har forvaltet klubben de sidste år.

                        Go' kamp i morgen



                        Generelt er jeg ufattelig træt af OB og deres manglende ambitioner.

                        Hvorfor har vi stadig sløje træningsfaciliteter ? Hvorfor er stadion stadig noget gammelt lort?

                        KOM NU I GANG Thorborg

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg

                          Generelt er jeg ufattelig træt af OB og deres manglende ambitioner.

                          Hvorfor har vi stadig sløje træningsfaciliteter ? Hvorfor er stadion stadig noget gammelt lort?

                          KOM NU I GANG Thorborg
                          OB har i flere år siddet og flæbet ynkeligt, over deres træningsforhold, man han endda på skift sendt spillere ud og beklage sig i medierne.
                          Der var nærmest ingen grænse for jublen, og begejstringen for Superligahuset, da det stod færdigt.
                          Jeg forstod det aldrig helt, for hvad hjælper det at have et fint omklædningsrum, hvis man stadig skal jagte Fyn rundt, for at låne nogle baner, som er nogenlunde brugbare?
                          På stadion er der først nu gjort noget ved banen, hvilket også var på høje tid.
                          Man gør kun det nødvendige, og det lang tid efter de fleste andre klubber.

                          Vi sidder som ham nasserøven i baren, og venter på at alle andre giver en omgang, og drikker gerne sjatter for at undgå at få pungen op.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            OB har i flere år siddet og flæbet ynkeligt, over deres træningsforhold, man han endda på skift sendt spillere ud og beklage sig i medierne.
                            Der var nærmest ingen grænse for jublen, og begejstringen for Superligahuset, da det stod færdigt.
                            Jeg forstod det aldrig helt, for hvad hjælper det at have et fint omklædningsrum, hvis man stadig skal jagte Fyn rundt, for at låne nogle baner, som er nogenlunde brugbare?
                            På stadion er der først nu gjort noget ved banen, hvilket også var på høje tid.
                            Man gør kun det nødvendige, og det lang tid efter de fleste andre klubber.

                            Vi sidder som ham nasserøven i baren, og venter på at alle andre giver en omgang, og drikker gerne sjatter for at undgå at få pungen op.
                            Hvis man havde gjort det nødvendige, havde OB været et helt andet sted nu. Fejlen er/var at man pga last-mover-mentalitet ikke har haft kompetencen til at regne ud, hvad der var nødvendigt for at være del af top 6 (seks!!!). NT og bestyrelsen har bevist deres inkompetence i at drive en fodboldklub. En dygtig forretningsmand er ikke per definition en god klub-ejer. Måske var der bare ikke noget alternativ til NT. Jeg ved ikke, hvad jeg gør, hvis TB-vinklen heller ikke bliver en succes. Jeg er helt enig i, at det jo er kulturen som er forsvundet over de sidste 12-15 år. Jeg tror på, at det er lettere at vinde fodboldkampe med et hold til 40 mil med den rette kultur end et hold til 60 med den forkerte. Man skal bruge FCM-beløb, hvis man skal vinde med et hold med tvivlsom kultur.
                            Det er ikke til at bære, hvis der ikke er et turnaround på vej i OB. Om det så skal tage 5 år er det fint med mig. Man skal bare se at der sker en udvikling som er sund så klubben kan blive fast del af top 6 igen.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                              Hvis man havde gjort det nødvendige, havde OB været et helt andet sted nu. Fejlen er/var at man pga last-mover-mentalitet ikke har haft kompetencen til at regne ud, hvad der var nødvendigt for at være del af top 6 (seks!!!). NT og bestyrelsen har bevist deres inkompetence i at drive en fodboldklub. En dygtig forretningsmand er ikke per definition en god klub-ejer. Måske var der bare ikke noget alternativ til NT. Jeg ved ikke, hvad jeg gør, hvis TB-vinklen heller ikke bliver en succes. Jeg er helt enig i, at det jo er kulturen som er forsvundet over de sidste 12-15 år. Jeg tror på, at det er lettere at vinde fodboldkampe med et hold til 40 mil med den rette kultur end et hold til 60 med den forkerte. Man skal bruge FCM-beløb, hvis man skal vinde med et hold med tvivlsom kultur.
                              Det er ikke til at bære, hvis der ikke er et turnaround på vej i OB. Om det så skal tage 5 år er det fint med mig. Man skal bare se at der sker en udvikling som er sund så klubben kan blive fast del af top 6 igen.
                              Jeg ved godt at det er ord, meeen

                              "Ambitionen på Guldminen er at udvikle verdens bedste fodbold- og håndboldspillere – først og fremmest ved at udvikle atleten. Samtidig er det en ufravigelig ambition at skabe ansvarlige, robuste og læringsparate verdensborgere, der har lyst og mod til at bidrage til fællesskabet og til at gøre en forskel."

                              "Vi gør alt for at udvikle alle børn på dén måde, der er bedst for det enkelte barn – både når det gælder om at skabe superatleter, men også når det handler om at skabe dygtige og robuste mennesker."

                              Har du set, hvordan vi behandler vores nye spillere? Tror desværre det bl.a. er derfor det gik galt med Tyler (ikke at han er barn/ungdomsspiller).

                              Hvad er vores kultur, der gør os bedre end FCM

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                                Hvis man havde gjort det nødvendige, havde OB været et helt andet sted nu. Fejlen er/var at man pga last-mover-mentalitet ikke har haft kompetencen til at regne ud, hvad der var nødvendigt for at være del af top 6 (seks!!!). NT og bestyrelsen har bevist deres inkompetence i at drive en fodboldklub. En dygtig forretningsmand er ikke per definition en god klub-ejer. Måske var der bare ikke noget alternativ til NT. Jeg ved ikke, hvad jeg gør, hvis TB-vinklen heller ikke bliver en succes. Jeg er helt enig i, at det jo er kulturen som er forsvundet over de sidste 12-15 år. Jeg tror på, at det er lettere at vinde fodboldkampe med et hold til 40 mil med den rette kultur end et hold til 60 med den forkerte. Man skal bruge FCM-beløb, hvis man skal vinde med et hold med tvivlsom kultur.
                                Det er ikke til at bære, hvis der ikke er et turnaround på vej i OB. Om det så skal tage 5 år er det fint med mig. Man skal bare se at der sker en udvikling som er sund så klubben kan blive fast del af top 6 igen.
                                NT er jo kun blevet primær ejer fordi der ikke var andre der ville betale gildet.
                                Hver gang der manglede penge i kassen har NT betalt for hans del men når der ikke er andre der vil betale deres del og NT derfor kommer med de nødvendige penge så bliver de andre jo stille og roligt udvandet.

                                Så vidt jeg husker overtog NT CC Nielsens andel fordi der ikke var andre, herunder arvingerne ikke var interesserede

                                Like or not, OB havde noget været et markant ringere sted uden NT uagtet at jeg og mange andre kan bande ham langt væk fra tid til anden …

                                På cvr.dk kan man se ejerstrukturen og med lidt detektivarbejde kan man følge ejerstrukturen tilbage fra at man etablerede sig som et A/S selvom det nok kræver en tur på det lokale bibliotek.

                                Men når det så er sagt så er jeg enig omkring last-mover om end det nok er 3.-4. Mover ..

                                Da man kom med strategien for OB2026 havde jeg håbet på noget nyt ..’
                                BIF fik et kæmpe forspring da de gik på Børsen
                                FCK fik et kæmpe forspring da de “fik” Parken og fik bl.a. Lalandia til at sponsorere fodbolden.
                                FCN har rykket på de udenlandske akademier
                                FCM på at bruge data ..

                                OB har ikke formået at finde en vinkel der rykker klubben ..

                                Og når jeg så skriver 3.-4. så skal betydningen findes i at der også i Corporate verden er startegi i ikke at være firstmover fordi det er forbundet med mange risici.

                                Generelt har NT og resten af bestyrelsen taget en defensiv tilgang til risikovurdering af driften i OB. Nogen vil mene at man er tilfreds med 8. pladsen, det tror jeg ikke er så vigtigt men det er vigtigt at styre de risici der er i klubben Ob og det må man konstatere ikke er opfyldt.
                                At have en defensiv risikoudvikling kan som sådan være fint nok men der skal være en udvikling for ikke at gå i stå/blive overhalet og der må man konstatere at der ikke har været tale om udvikling men afvikling ..
                                Der er skrevet masser af startegibøger om dette og endda lavet et par spil.
                                Mange steder kan man tage en bestyrelsesuddannelse, det vil jeg opfordre til

                                Ejeren ville normalt smide bestyrelsen på porten for sådan en udvikling men det kan jobbørs svært i OB så mn har fyret direktøren og så givet mere ansvar til den. nye direktør - som jeg ser det..
                                Last edited by Plum; 19-07-2024, 14:37.
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X