Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Jeg ved godt at det er ord, meeen

    "Ambitionen på Guldminen er at udvikle verdens bedste fodbold- og håndboldspillere – først og fremmest ved at udvikle atleten. Samtidig er det en ufravigelig ambition at skabe ansvarlige, robuste og læringsparate verdensborgere, der har lyst og mod til at bidrage til fællesskabet og til at gøre en forskel."

    "Vi gør alt for at udvikle alle børn på dén måde, der er bedst for det enkelte barn – både når det gælder om at skabe superatleter, men også når det handler om at skabe dygtige og robuste mennesker."

    Har du set, hvordan vi behandler vores nye spillere? Tror desværre det bl.a. er derfor det gik galt med Tyler (ikke at han er barn/ungdomsspiller).

    Hvad er vores kultur, der gør os bedre end FCM
    Der er så mange indikationer i spillet på banen på, at der er en tvivlsom holdkultur i FCM. Der er et kæmpe stort antal egoer. Spillere som igen og igen afslutter fra vanvittige positioner, hvor der står en medspiller fuldstændig fri i en 100% position foran mål. Tror også at det er hovedårsagen til at de spiller så ujævnt over en sæson og at de klarer sig alt for dårligt i Europa i forhold til deres økonomi.
    EDIT: vores kultur var på nulpunktet i løbet af sidste sæson. Men vi har ikke råd til ikke have en super kultur på sigt, hvis i vil i top 6 igen.
    Last edited by claudes1; 19-07-2024, 14:43.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      NT er jo kun blevet primær ejer fordi der ikke var andre der ville betale gildet.
      Hver gang der manglede penge i kassen har NT betalt for hans del men når der ikke er andre der vil betale deres del og NT derfor kommer med de nødvendige penge så bliver de andre jo stille og roligt udvandet.

      Så vidt jeg husker overtog NT CC Nielsens andel fordi der ikke var andre, herunder arvingerne ikke var interesserede

      Like or not, OB havde noget været et markant ringere sted uden NT uagtet at jeg og mange andre kan bande ham langt væk fra tid til anden

      På cvr.dk kan man se ejerstrukturen og med lidt detektivarbejde kan man følge ejerstrukturen tilbage fra at man etablerede sig som et A/S selvom det nok kræver en tur på det lokale bibliotek.

      Men når det så er sagt så er jeg enig omkring last-mover om end det nok er 3.-4. Mover ..

      Da man kom med strategien for OB2026 havde jeg håbet på noget nyt ..’
      BIF fik et kæmpe forspring da de gik på Børsen
      FCK fik et kæmpe forspring da de “fik” Parken og fik bl.a. Lalandia til at sponsorere fodbolden.
      FCN har rykket på de udenlandske akademier
      FCM på at bruge data ..

      OB har ikke formået at finde en vinkel der rykker klubben ..
      Det er 100% uenig i. Der ville altid have kommet en anden. Måske med mindre midler. Men måske med evnerne til at drive en klub. Det er 100% NTs ansvar at kulturen er væk. Han har ansat de folk som har ødelagt klubben. Der er en vis sandsynlighed for at klubkulturen kunne have været bevaret under en anden ejer. Klubber som VFF, RFC og SIF er jo lysende eksempler på at dygtig ledelse er meget vigtigere end 20 ekstra millioner.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

        Det er 100% uenig i. Der ville altid have kommet en anden. Måske med mindre midler. Men måske med evnerne til at drive en klub. Det er 100% NTs ansvar at kulturen er væk. Han har ansat de folk som har ødelagt klubben. Der er en vis sandsynlighed for at klubkulturen kunne have været bevaret under en anden ejer. Klubber som VFF, RFC og SIF er jo lysende eksempler på at dygtig ledelse er meget vigtigere end 20 ekstra millioner.
        Jeg er som sådan ikke uenig med dig i skyldsspørgsmålene men det er helt faktuelt at der ikke var andre ejere der kom med penge da der var flere ejere og underskud skulle dækkes .. NT startede med en lille post og har siden da været den eneste der har smidt penge i .. konsekvensen af det er at andre ejere velvilligt er blevet udvandet …

        Så den der “der vil altid komme en anden” har vi tilgode at se …

        Både i OB A/S og OS&E er det kun NT der er kommet med penge siden han trådte ind og dækkede et prs underskud for (jeg mener) 10% af aktierne ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Jeg er som sådan ikke uenig med dig i skyldsspørgsmålene men det er helt faktuelt at der ikke var andre ejere der kom med penge da der var flere ejere og underskud skulle dækkes .. NT startede med en lille post og har siden da været den eneste der har smidt penge i .. konsekvensen af det er at andre ejere velvilligt er blevet udvandet …

          Så den der “der vil altid komme en anden” har vi tilgode at se …

          Både i OB A/S og OS&E er det kun NT der er kommet med penge siden han trådte ind og dækkede et prs underskud for (jeg mener) 10% af aktierne ..
          Jeg kan bare ikke forestille mig at INGEN ville være interesseret i at købe en fodboldklub i DKs 3. Største by.
          Vi kan naturligvis ikke vide hvordan en anden ville have drevet klubben. Men vi ved at den er blevet kørt i sænk af NT. Han har jo selv ført klubben frem til de mange underskud han skulle dække. Så jeg kan ikke forstå hvorfor det kan tale for ham som ejer, at han har været villig til at dække de selvforskyldte underskud.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

            Jeg kan bare ikke forestille mig at INGEN ville være interesseret i at købe en fodboldklub i DKs 3. Største by.
            Vi kan naturligvis ikke vide hvordan en anden ville have drevet klubben. Men vi ved at den er blevet kørt i sænk af NT. Han har jo selv ført klubben frem til de mange underskud han skulle dække. Så jeg kan ikke forstå hvorfor det kan tale for ham som ejer, at han har været villig til at dække de selvforskyldte underskud.
            Det er jo så din måde at vurdere tingene på, det kan jeg ikke gøre noget ved

            Kan bare konstatere at de daværende ejere ikke var interesserede og der tilsyneladende ikke er nogen der har købt NT helt eller delvist ud..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Der er meget seriøse købere til klubben, men NT vil ikke sælge...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                Der er meget seriøse købere til klubben, men NT vil ikke sælge...
                Spørgsmål om pris og vilkår … vil de det nok ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Spørgsmål om pris og vilkår … vil de det nok ..
                  Det ved du da intet om.

                  Måske vil NT bare ikke sælge.

                  For mig er den svær. NT har åbenlyst ledet og ejet OB forfærdeligt. Samtidigt frygter jeg i dén grad, hvem vi får som ny ejer, når den tid kommer.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                    Det ved du da intet om.

                    Måske vil NT bare ikke sælge.

                    For mig er den svær. NT har åbenlyst ledet og ejet OB forfærdeligt. Samtidigt frygter jeg i dén grad, hvem vi får som ny ejer, når den tid kommer.
                    Det er der ingen der ved noget om men det meste er til salg for den rette pris under de rette vilkår .. og ja, sporene skræmmer når man ser hvad andre klubber har fået ind af ejere.
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Det er der ingen der ved noget om men det meste er til salg for den rette pris under de rette vilkår .. og ja, sporene skræmmer når man ser hvad andre klubber har fået ind af ejere.
                      Måske, men jeg tror ikke, NT har OB for at gøre en god forretning. Jeg tror egentlig, hjertet er på rette sted. Men jeg ved der ikke, for NT nægter jo kategorisk at udtale sig.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                        Måske, men jeg tror ikke, NT har OB for at gøre en god forretning. Jeg tror egentlig, hjertet er på rette sted. Men jeg ved der ikke, for NT nægter jo kategorisk at udtale sig.
                        Mennesket er vel også om det er OB eller OS&E der skal sælges og for hvor meget for at NT går i 0 eller får det tilbage han kunne ved at investere i noget andet etc.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                          Måske, men jeg tror ikke, NT har OB for at gøre en god forretning. Jeg tror egentlig, hjertet er på rette sted. Men jeg ved der ikke, for NT nægter jo kategorisk at udtale sig.
                          Egentlig synes jeg at NT er sluppet meget billigt efter nedrykningen. Jeg selv var trist over nedrykningen, men vel egentlig bare resignerende. Vi mangler i den grad at få modbevist frygten for at alt forbliver uændret.
                          På pressemødet da TB blev præsenteret, virkede både Thorborg og Enrico helt ydmyge omkring situationen og gav udtryk for hvilket scoop det var. Men 12-15 års elendighed skubbes ikke bare væk.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Det er jo så din måde at vurdere tingene på, det kan jeg ikke gøre noget ved

                            Kan bare konstatere at de daværende ejere ikke var interesserede og der tilsyneladende ikke er nogen der har købt NT helt eller delvist ud..
                            Men vil han sælge, eller er han typen der lige vil aflevere klubben på toppen, som aldrig kan nåes - pga ham selv….?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                              Egentlig synes jeg at NT er sluppet meget billigt efter nedrykningen. Jeg selv var trist over nedrykningen, men vel egentlig bare resignerende. Vi mangler i den grad at få modbevist frygten for at alt forbliver uændret.
                              På pressemødet da TB blev præsenteret, virkede både Thorborg og Enrico helt ydmyge omkring situationen og gav udtryk for hvilket scoop det var. Men 12-15 års elendighed skubbes ikke bare væk.
                              Men bekymrende, at Enricos største bekymring på pressemøde var OB-BRANDET. Så har man ikke forstået en skid af, hvad der har udløst OBs deroute. Han driver en fodboldklub 100% som en virksomhed og det er en misforståelse.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                                NT er jo kun blevet primær ejer fordi der ikke var andre der ville betale gildet.
                                Hver gang der manglede penge i kassen har NT betalt for hans del men når der ikke er andre der vil betale deres del og NT derfor kommer med de nødvendige penge så bliver de andre jo stille og roligt udvandet.

                                Så vidt jeg husker overtog NT CC Nielsens andel fordi der ikke var andre, herunder arvingerne ikke var interesserede

                                Like or not, OB havde noget været et markant ringere sted uden NT uagtet at jeg og mange andre kan bande ham langt væk fra tid til anden …

                                På cvr.dk kan man se ejerstrukturen og med lidt detektivarbejde kan man følge ejerstrukturen tilbage fra at man etablerede sig som et A/S selvom det nok kræver en tur på det lokale bibliotek.

                                Men når det så er sagt så er jeg enig omkring last-mover om end det nok er 3.-4. Mover ..

                                Da man kom med strategien for OB2026 havde jeg håbet på noget nyt ..’
                                BIF fik et kæmpe forspring da de gik på Børsen
                                FCK fik et kæmpe forspring da de “fik” Parken og fik bl.a. Lalandia til at sponsorere fodbolden.
                                FCN har rykket på de udenlandske akademier
                                FCM på at bruge data ..

                                OB har ikke formået at finde en vinkel der rykker klubben ..

                                Og når jeg så skriver 3.-4. så skal betydningen findes i at der også i Corporate verden er startegi i ikke at være firstmover fordi det er forbundet med mange risici.

                                Generelt har NT og resten af bestyrelsen taget en defensiv tilgang til risikovurdering af driften i OB. Nogen vil mene at man er tilfreds med 8. pladsen, det tror jeg ikke er så vigtigt men det er vigtigt at styre de risici der er i klubben Ob og det må man konstatere ikke er opfyldt.
                                At have en defensiv risikoudvikling kan som sådan være fint nok men der skal være en udvikling for ikke at gå i stå/blive overhalet og der må man konstatere at der ikke har været tale om udvikling men afvikling ..
                                Der er skrevet masser af startegibøger om dette og endda lavet et par spil.
                                Mange steder kan man tage en bestyrelsesuddannelse, det vil jeg opfordre til

                                Ejeren ville normalt smide bestyrelsen på porten for sådan en udvikling men det kan jobbørs svært i OB så mn har fyret direktøren og så givet mere ansvar til den. nye direktør - som jeg ser det..
                                Spændende indlæg! Mange gode pointer. Men du har dog også en meget ensrettet virksomhedsvinkel. Jeg er langt fra sikker på, at det er for “farligt” at være firstmover på sportslige tiltag. Jeg vil mene at det er logisk at det er smart, at have gode træningsforhold, at spillestilen passer til træningsforhold, at man har en kampbane, som understøtter den spillestil man har. Samtidig er de færreste danske klubber jo firstmovers globalt. Men mange danske klubber er bedre til at opsnuse og implementere internationale tendenser. Det virker som om OBs bestyrelse og NT sidder og gnider sig i hænderne over, at man er de bedste på Fyn. Så skal det jo gå galt.

                                Comment

                                Working...
                                X