Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Hvem solgte vi egentlig i 2019?
    CN, Ludwig, M.Jørgensen, Desler, Helenius og Grubbe.

    Havde vi andre indkøb end Sander og Opondo?
    Det lyder meget rigtigt ja. Så en 26-28 mill i transferindtægter minus de agent omkostninger der nogle gange er.
    Så har vi vel brugt 5-6 mill på transfers og sign on fees da
    Tverskov har nok fået 1 mill+ for at forlænge

    Det burde give et plus på ca 20 mill. Hvis man ikke kan lave et positivt regnskab ud af dette er det stadig op af bakke for OSE

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Det lyder meget rigtigt ja. Så en 26-28 mill i transferindtægter minus de agent omkostninger der nogle gange er.
      Så har vi vel brugt 5-6 mill på transfers og sign on fees da
      Tverskov har nok fået 1 mill+ for at forlænge

      Det burde give et plus på ca 20 mill. Hvis man ikke kan lave et positivt regnskab ud af dette er det stadig op af bakke for OSE
      2019 var også begunstiget af at vi kom i top 6 som også må påvirke regnskabet i positiv retning.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        2019 var også begunstiget af at vi kom i top 6 som også må påvirke regnskabet i positiv retning.
        Ja bestemt. Hvis et år som 2019 målt på transferindtægter,Tv indtægter og moderate investeringer ikke kan give et overskud, er der noget seriøst galt med OSE som virksomhed.

        Comment


          Hvis resten af foretagendet taber mange millioner forslår et lille overskud i fodbolddelen som en skrædder et vist sted. Jeg gad godt se en analyse af om det har gavnet OB at indgå i det jammerlige OSE-foretagende. Jeg er bange for det har gjort mere skade end gavn.
          OB: Danske mestre i 2075/6

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
            Hvis resten af foretagendet taber mange millioner forslår et lille overskud i fodbolddelen som en skrædder et vist sted. Jeg gad godt se en analyse af om det har gavnet OB at indgå i det jammerlige OSE-foretagende. Jeg er bange for det har gjort mere skade end gavn.
            OB præsterede jo også kun underskud før OS&E ... svært at sige hvordan det var gået uden men inde seneste 5 års regnskaber er der ikke meget positivt at sige om OB dele i beretningen for regnskabsåret ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
              Hvis resten af foretagendet taber mange millioner forslår et lille overskud i fodbolddelen som en skrædder et vist sted. Jeg gad godt se en analyse af om det har gavnet OB at indgå i det jammerlige OSE-foretagende. Jeg er bange for det har gjort mere skade end gavn.
              Hvem siger der er overskud i fodbolddelen?
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Ganjaoux Se indlæg
                BIF med minus 78,7 mio i 2019
                Så blev det alligevel en god dag

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                  Hvem siger der er overskud i fodbolddelen?
                  Aner det ikke. Regnskabet afslører ikke de enkelte ben i forretningen, korrekt?
                  OB: Danske mestre i 2075/6

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                    Aner det ikke. Regnskabet afslører ikke de enkelte ben i forretningen, korrekt?
                    Korrekt, jeg har dog hørt lidt fra folk der ved noget (kilden er 100% sikker, det er mere formuleringen er jeg er lidt usikker på) og der skulle ikke være overskud i fodbolddelen heller.
                    Jeg kan lige forhøre mig igen, er ikke 100% sikker.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                      Korrekt, jeg har dog hørt lidt fra folk der ved noget (kilden er 100% sikker, det er mere formuleringen er jeg er lidt usikker på) og der skulle ikke være overskud i fodbolddelen heller.
                      Jeg kan lige forhøre mig igen, er ikke 100% sikker.
                      2019 har næsten med statsgaranti givet overskud i 2019

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        2019 har næsten med statsgaranti givet overskud i 2019
                        Tror ikke personen snakkede specifikt om 2019, men mere det generelle ... altså de tidligere år.
                        Jeg kan prøve at forhøre mig, det er dog ikke sikkert personen vil sige noget.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                          Tror ikke personen snakkede specifikt om 2019, men mere det generelle ... altså de tidligere år.
                          Jeg kan prøve at forhøre mig, det er dog ikke sikkert personen vil sige noget.
                          Det tror jeg ikke er den store hemmelighed, selvom OB har forsøgt at spinne den positivt. Når man kontinuerligt underpræsterer sin budgeterede sportslige målsætning, så skal man i hvert fald have nogle penge ind på en anden måde, det står vidst rimeligt klart. 2019 må have givet et overskud med de salg man lavede, og når man ovenikøbet opfyldte målsætningen, det vil være dybt bekymrende, hvis andet var tilfældet.

                          Det interessante er jo selvfølgelig, i hvor høj grad OB er afhængige af spillersalg, for at få kassen til at stemme, og det er jo nok de færreste der ved det. Er vi reelt der, hvor en 5-6 plads er nok til at få tingene i balance, eller skal der også realiseres nogle transfermillioner på nogle spillere, og hvor meget er det så i så fald?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Det tror jeg ikke er den store hemmelighed, selvom OB har forsøgt at spinne den positivt. Når man kontinuerligt underpræsterer sin budgeterede sportslige målsætning, så skal man i hvert fald have nogle penge ind på en anden måde, det står vidst rimeligt klart. 2019 må have givet et overskud med de salg man lavede, og når man ovenikøbet opfyldte målsætningen, det vil være dybt bekymrende, hvis andet var tilfældet.

                            Det interessante er jo selvfølgelig, i hvor høj grad OB er afhængige af spillersalg, for at få kassen til at stemme, og det er jo nok de færreste der ved det. Er vi reelt der, hvor en 5-6 plads er nok til at få tingene i balance, eller skal der også realiseres nogle transfermillioner på nogle spillere, og hvor meget er det så i så fald?
                            Igen. Interessante og relevante spørgsmål som ingen af vores OB medier spørger om...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Igen. Interessante og relevante spørgsmål som ingen af vores OB medier spørger om...
                              Ja især fordi, at der nogle gange bliver videreformidlet noget der bliver fremstillet som en sandhed, men som jeg i hvert fald aldrig har set nogen dokumentation for. Ingen tvivl om, at OBs økonomi ikke så god ud for 7 år siden, og at der var en trup med flere overbetalte spillere, hvilket vi altså også har haft del af sidenhen, men den der fortælling om, at der bare er kommet totalt styr på økonomien nu, og at det pludselig ser godt ud på den front, den savner jeg altså lidt belæg for.

                              Det er i hvert fald ikke på bundlinjen i OS&Es regnskaber, at vi finder beviserne for det, og den bundlinje kan der selvfølgelig være mange andre forklaringer på, det står bare stadigvæk tilbage, at OB ikke er en klub der er begyndt at hente spillere på hylder, hvor vi bare slet ikke har kunne være med førhen, og at vi stadig er en klub der primært finder vores erstatninger på en fri transfer eller med lave overgangssummer, også selvom at vi skal erstatte spillere der er solgt for langt mere.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Ja især fordi, at der nogle gange bliver videreformidlet noget der bliver fremstillet som en sandhed, men som jeg i hvert fald aldrig har set nogen dokumentation for. Ingen tvivl om, at OBs økonomi ikke så god ud for 7 år siden, og at der var en trup med flere overbetalte spillere, hvilket vi altså også har haft del af sidenhen, men den der fortælling om, at der bare er kommet totalt styr på økonomien nu, og at det pludselig ser godt ud på den front, den savner jeg altså lidt belæg for.

                                Det er i hvert fald ikke på bundlinjen i OS&Es regnskaber, at vi finder beviserne for det, og den bundlinje kan der selvfølgelig være mange andre forklaringer på, det står bare stadigvæk tilbage, at OB ikke er en klub der er begyndt at hente spillere på hylder, hvor vi bare slet ikke har kunne være med førhen, og at vi stadig er en klub der primært finder vores erstatninger på en fri transfer eller med lave overgangssummer, også selvom at vi skal erstatte spillere der er solgt for langt mere.
                                Enig. Hvis vi kommer ud med et rundt nul efter det 2019 vi har haft er der 100% sikkert ikke styr på hele biksen endnu. Langt fra

                                Comment

                                Working...
                                X