Oprindeligt indsendt af FFM
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlægDet er en vild forskel, men det er ikke vildt, at de kan trumfe det igennem. FCK og Brøndby har det ultimative kort, når der skal forhandles TV-aftaler, at de kan vælge ikke at indgå en fælles TV-aftale (hvad Brøndby forøvrigt øffede en del om sidst, men de kunne ikke få FCK med på den galej), hvilket vil efterlade de resterende klubber med et produkt, der ikke er nær så attraktivt.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlægJo, sådan kan man da godt stille det op. Men alt andet lige, så ville deres seperate produkt heller ikke være særlig meget værd uden de resterende klubber. Parterne har jo behov for hinanden, og begge har muligheden for at sætte hårdt mod hårdt. Hvis man når til det stadie, hvor ligaens eksistens er til debat, så skal alle parter nok krybe til korset - ellers er der jo ikke et produkt at sælge.
Jeg er oprigtigt træt af kommercielle knæfald for Brøndby. Der er et grundlæggende strukturelt problem, men uanset hvor meget engagerede fans påpeger det, så er journalister, rettighedshavere og Brøndby-fans fuldstændig blinde overfor det.
Og ja, det er da pissetræls med favoriseringen af de to store københavner hold, men det er jo et simpelt spørgsmål om efterspørgsel. For så kan det godt være, at engagerede fans påpeger uretfærdigheden, men der er jo ikke sammenhold nok til, at det er noget, hvor der kommer handling bag, eller som kan mærkes hos rettighedshavere eller medierne. Så længe der er flere clicks og seere i BIF, så vil alle der påpeger, at det er uretfærdigt, at de favoriseres, bare kunne betegnes som en simpel flok brokhoveder med mindreværdskompleks af dem, der skal tjene pengene. Pisseirriterende, men det er jo sådan det er.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlægMen måske er det på et tidspunkt det, der skal til på længere sigt...
Jeg stiller mig dog meget tvivlende overfor, at det skulle gøre noget godt ved skævheden i fordelingen i pengene i dansk fodbold. Tværtimod, men det er jo gisninger.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg4 Overbetalte Aaber, en Ukrainsk målmand som vist var fantastisk eller, Rømer som skulle rede os, osv osv osv - listen er lang som en stangsprinsstang. Selv blind høne finder korn. tjek budget i Haderslev, Horsens, osv
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlægDet er de træder ud af TV-aftalen er ikke det samme som, at de træder ud af ligaen. Så at sætte hårdt mod hårdt ville (som jeg ser det) kræve, at alle de andre hold var klar til at bryde ud af ligaen og lave deres egen. Det ser jeg ikke som et realistisk scenarie, og det er næppe en reel trussel, man kan bruge i forhandlingerne.
Og ja, det er da pissetræls med favoriseringen af de to store københavner hold, men det er jo et simpelt spørgsmål om efterspørgsel. For så kan det godt være, at engagerede fans påpeger uretfærdigheden, men der er jo ikke sammenhold nok til, at det er noget, hvor der kommer handling bag, eller som kan mærkes hos rettighedshavere eller medierne. Så længe der er flere clicks og seere i BIF, så vil alle der påpeger, at det er uretfærdigt, at de favoriseres, bare kunne betegnes som en simpel flok brokhoveder med mindreværdskompleks af dem, der skal tjene pengene. Pisseirriterende, men det er jo sådan det er.
Det sidste er jeg som sådan helt enig i. Problemet er netop det strukturelle, som de færreste journalister vil anerkende: at mere omtale, skaber mere interesse og derved større indtægter. Det er da et kæmpe problem for Superligaen og den sportslige fairness, at mediebilledet er så skævvredet.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af FFM Se indlægMen er deres hitrate større? Er JH virkelig så dårlig sammenlignet med resten af ligaens sportsdirektører?
Det er ikke mange han har lavet penge på men ret mange der aldrig er blevet brugt/ brugt i meget få kampe ..
David Løfquist
Mads Toppel
Darko Bodul
Niclas Vemmelund
Mark Kongsted
AMC
Vemmelund
Casper Radza
Ari Skulason
Martin Spelmann
Jacob Barret Laursen
Jeppe Hansen
Connor OŽBrien
Mustafa Abdellaoue
Dusan Djuric
2014
Azer Busuladic
Jens Jakob Thomasen
Julius Eskesen
Magnus Pedersen
Mads Raben (forlænget)
Jacob Rasmussen
Emil Peter Jørgensen (f)
Mikkel Desler (m)
Anders Thomsen (m)
Mathias Greve (m)
Casper Radza (forlænget)
Jacob Barret Laursen
Lasse Nielsen
Espen Ruud
Emil Ousager
Lucas Jensen (m)
Thomas Mikkelsen
Vladimir Dvalishvili
Lasse Kryger
Mikkel Kirkeskov
2015
Håkon Skogseid
Hallgrimur Jonasson
Thomas Dalgaard
Kenneth Zohore
Oliver Lund
Kasper Larsen
Michael Falkesgaard
Azer
Jonas Hansen
Alexander Nicolaisen
Mathias Würtz
Rasmus Festersen
Thomas Mikkelsen
Mohammed El Makrini
Maksym Koval
Michael Tørnæs
Kenneth Zohore
Anders Thomsen
AK Jacobsen
2016
Frederik Tingager
Jóan Simun Edmundsson
Yao Dieudonne
Sten Grytebust
Izunna Uzochukwu
Joao Pereira
Jeppe Tverskov
Kenneth Emil Pedersen
Jacob Buus
Rasmus Jønsson
Mathias Thrane
Nana Welbeck
2017
Kristian Weber
Casper Nielsen
Ryan Johnson
Helenius
Thomas Mikkelsen
Julius Eskesen
2018
Andreas Rømer
Marco Lund
Troels Kløve
Mohammad Fellah
Kamil Vacek
Mathias Jørgensen (angreb)
Alexander Ludwig
Yao Dieudonne
Janus Drahmann
Mads Frøkjær (midt)
Ramon Leeuwinn
Jonathan Harboe (midt)
Sayoba Mande
Baskim Kadrii"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af FFM Se indlægHvad er JHs hitrate og hvor stor hitrate har en god sportsdirektør?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlægHar ikke de andre klubber og listen er sikkert (stadig) ikke komplet men dette er hvad JH har hentet ...
Det er ikke mange han har lavet penge på men ret mange der aldrig er blevet brugt/ brugt i meget få kampe ..
David Løfquist
Mads Toppel
Darko Bodul
Niclas Vemmelund
Mark Kongsted
AMC
Vemmelund
Casper Radza
Ari Skulason
Martin Spelmann
Jacob Barret Laursen
Jeppe Hansen
Connor OŽBrien
Mustafa Abdellaoue
Dusan Djuric
2014
Azer Busuladic
Jens Jakob Thomasen
Julius Eskesen
Magnus Pedersen
Mads Raben (forlænget)
Jacob Rasmussen
Emil Peter Jørgensen (f)
Mikkel Desler (m)
Anders Thomsen (m)
Mathias Greve (m)
Casper Radza (forlænget)
Jacob Barret Laursen
Lasse Nielsen
Espen Ruud
Emil Ousager
Lucas Jensen (m)
Thomas Mikkelsen
Vladimir Dvalishvili
Lasse Kryger
Mikkel Kirkeskov
2015
Håkon Skogseid
Hallgrimur Jonasson
Thomas Dalgaard
Kenneth Zohore
Oliver Lund
Kasper Larsen
Michael Falkesgaard
Azer
Jonas Hansen
Alexander Nicolaisen
Mathias Würtz
Rasmus Festersen
Thomas Mikkelsen
Mohammed El Makrini
Maksym Koval
Michael Tørnæs
Kenneth Zohore
Anders Thomsen
AK Jacobsen
2016
Frederik Tingager
Jóan Simun Edmundsson
Yao Dieudonne
Sten Grytebust
Izunna Uzochukwu
Joao Pereira
Jeppe Tverskov
Kenneth Emil Pedersen
Jacob Buus
Rasmus Jønsson
Mathias Thrane
Nana Welbeck
2017
Kristian Weber
Casper Nielsen
Ryan Johnson
Helenius
Thomas Mikkelsen
Julius Eskesen
2018
Andreas Rømer
Marco Lund
Troels Kløve
Mohammad Fellah
Kamil Vacek
Mathias Jørgensen (angreb)
Alexander Ludwig
Yao Dieudonne
Janus Drahmann
Mads Frøkjær (midt)
Ramon Leeuwinn
Jonathan Harboe (midt)
Sayoba Mande
Baskim Kadrii
Og er taknemmelig for du gider holde styr på det, tak.
Men umiddelbart, og det er subjektivt selvfølgelig.
Så står Min succesrate for 2018 sådan her.
Bestået:
Alexander Ludwig (spiller fast i et forsvar som ser solidt ud).
Janus Drachmann (Gået ind og grebet lederrollen på midtbanen og holdet).
Ramon Leeuwin (Se Ludwig).
Baskim Kadrii (Begejstringen alene var næsten nok til at være godkendt.)
Dumpet:
Andre Rømer (Ved ikke om vi står med et transferminus og hvor stort).
Marco Lund (Dog forbehold for at han kan udvikle sig og overtage for Leeuwin.)
Troels Kløve (Forhåbentlig kan han genfinde et højere niveau, men pt. ikke god nok)
Kamil Vacek (En mærkelig situation, men ligner at han simpelthen ikke har haft det niveau man troede.)
Kan ikke vurderes:
Sayoba Mande (Desværre blevet skadet ret tidligt.)
Så umiddelbart en hitrate på 50%. Jeg ville egentlig gerne smide JM med i bestået, men holder mig til spillere.
Hvis vi ser på dem der ligger nærmest budgetmæssigt (Har brugt denne oversigt https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...b-paa-spillere ) så kigger vi på Aab og Randers som de nærmeste (Randers har nok skruet en del ned, samtidig med at Aab vist umiddelbart bruger en del mere, men noget skal man gå ud fra.)
Aabs sommervindue:
Phillip Ochs. (Umiddelbart hentet ind som angriber, men er nærmere endt som noget fløj/midtbane, scoret 1 mål, 1 assist, 1 rødt kort, har personligt ikke lagt så meget mærke til ham, men hvad jeg kan fornemme på deres forum er han dumpet.)
Tom Van Weert. (Igen ikke set så meget Aab, han har scoret 2 mål imod Hobro og ellers ikke lavet det store. Hælder til godkendt, men nok mere grundet at Aab virkelig har manglet en angriber og han måske kan være en løsning.)
Lucas Andersen. (Virker til at være en god signing og afhængigt af hvad købsoptionen er på, er det godkendt.)
Umiddelbart en 66% Godkendt, tror dog ikke nødvendigvis at Gaarde er mere populær i Aab end JH her. Og personligt ville jeg i hvert fald ikke bytte.
Randers sommervindue:
Patrick Carlgren (Spillet 13 kampe, lukket 21 mål ind. Umiddelbart kun Jesper Rask i Hobro der har en lavere redningsprocent af 1. keepere. Heller ikke set så meget Randers, men umiddelbart virker han som et skridt ned fra Hannes, dumpet.)
Emil Riis (Kun spillet 2 fulde kampe indtil videre, har dog scoret 2 mål, en scoringsprocent på 20, og 3 gule kort. Som ungt talent og backup virker han som et godt køb. Bestået.)
Andre Rømer (3 mål, 1 assist. Hevet et gult kort til sig, virker umiddelbart til han har fundet sig tilpas på holdet. Bestået.)
Benjamin Stokke (Umiddelbart hentet ind som 1. angriber, scoret 3 mål, scoringsprocent på 17,6. Umiddelbart hentet til at være 1. angriber som jeg kan forstå, dog virker det til at han ikke helt har slået til endnu. Umiddelbart bestået).
Marvin Egho (Endnu en angriber, endnu en som ikke rigtig har slået igen, 6 kampe, ingen med fuld spilletid, hverken mål eller assist, umiddelbart dumpet.)
Mads Aaquist (Spillet 7 kampe, heraf 4 fra start, Endnu ingen mål eller assist og det korte Randers jeg har set virker det til at han ikke rigtig passer ind på holdet, endnu i hvert fald, umiddelbart dumpet).
Umiddelbart 50% bestået, men der er sikkert andre som ser mere Randers som bedre kan konkludere på det.
Hvis stiller dem op over for hinanden har Gaarde en hitrate på 66, JH på 50, og Søren Pedersen på 50.
Der er dog en del forbehold i dette.
Hvis vi kun tager sommervinduet stiger JH hos mig til 80% hitrate.
Jeg har ikke lagt nok mærke til Aab eller Randers spillerne til at konkludere på hvorvidt de har spillet godt, det er mest baseret på deres stats.
Dette er et transfervindue og så lang tid har spillerne heller ikke haft til at blive spillet ind på holdet at man nødvendigvis kan sige noget om hvordan det står til pt.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af FFM Se indlægMen er deres hitrate større? Er JH virkelig så dårlig sammenlignet med resten af ligaens sportsdirektører?
Han har ikke et netværk ( vist almindeligt kendt i agent verden). Og mindre klubber med små budgetter klare sig bedre. I min verden er han nr. 14 i ligaen også langt efter den lange i Aab.
Comment
-
Lyder til at der er kommet godt med penge i OSE kassen denne weekend
https://www.fyens.dk/odense/E-sports...rtikel/3307476
Så længe man føler at det muligvis smitter af på ledelsens vilje til at bruge penge i OB kan man godt glæde sig over lidt medvind i OSE
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægLyder til at der er kommet godt med penge i OSE kassen denne weekend
https://www.fyens.dk/odense/E-sports...rtikel/3307476
Så længe man føler at det muligvis smitter af på ledelsens vilje til at bruge penge i OB kan man godt glæde sig over lidt medvind i OSE
Det konkluderer de jo faktisk ikke, sidste år fik kommunen åbenbart et gigantisk underskud på det (absurd nok) og i år skal de jo over 30.000 besøgende før det giver overskud.Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlægAaah.
Det konkluderer de jo faktisk ikke, sidste år fik kommunen åbenbart et gigantisk underskud på det (absurd nok) og i år skal de jo over 30.000 besøgende før det giver overskud.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægOSE har da ikke noget med kommunens økonomi at gøre. Kommunen lejer sig vel ind, hotellerne er fyldt og øl/mad i stride strømme. Godt for OSE
Om OSE har tjent på det er jo fortsat et åbent spørgsmål, som du også kan læse i artiklen, men man kan sige at hvis de IKKE har tjent på den opsætning og med den mængde gæster, så er der noget galt med den måde de har sat det op på.Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlægJo, de har jo ... desværre ... været sponsor for OSE, men det er så stoppet nu.
Om OSE har tjent på det er jo fortsat et åbent spørgsmål, som du også kan læse i artiklen, men man kan sige at hvis de IKKE har tjent på den opsætning og med den mængde gæster, så er der noget galt med den måde de har sat det op på.
Mht. indtjeningsperspektiverne for OSE, så snakker vi om et event, som kun er på andet år. Der skal selvfølgelig justeres lidt på modellen, og man kan ikke bare forvente, at der er økonomisk afkast i de første år af projektets levetid. Så længe de kan præsentere en solid forretningsplan, og fremgang på bundlinien, så er der også grobund for, at nye og mere pengestærke investorer fatter interesse for projektet.
Comment
Comment