Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Lyder stadig som en jungle. Færdigudviklet som 23 årig?
    hvem afgører det så?

    ville være lækkert hvis en klub som United købte ham for 250 mill her til vinter og vi fik det testet af

    Comment


      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
      Helt 100% "automatiske"? Også hvad angår beløb/procentsats?
      I så fald forstår jeg ikke slagsmålet mellem OB og HSV omkring uddannelsespengene for Lars Jacobsen, hvor HSV dengang ikke mente, de skulle betale noget til OB i forbindelse med Lars' skifte til HSV. Og som det står i artiklen fik OB ikke det beløb, de mente de skulle have, men de fik dog trods alt penge efter det havde været omkring en domstol.

      http://www.ob.dk/artikel/hsv-skal-be...on-til-ob.aspx
      HSVs sag mod OB var, så vidt jeg husker, en prøvesag. Den dannede (vistnok) præcedens for uddannelsespenge-betalinger under FIFA. I dag hører man stort set ikke om sager, hvor klubberne ikke vil betale. Det er et fastlagt system, med faste procentsatser.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        jeg ved ikke hvor mange år han faktisk var i OB - er han ikke middelfart dreng oprindeligt?

        kender ikke reglerne, så aner det faktisk ikke. Men i vores situation er 1 million vel også mange penge ;)
        Kom til OB som 12 årig drengespiller

        Comment


          1-3% af dette beløb ville ikke være så ringe...

          http://www.bt.dk/fodbold/prisen-er-e...rig-om-eriksen

          eriksen vurderes til 300 mill

          Comment


            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
            Helt 100% "automatiske"? Også hvad angår beløb/procentsats?
            I så fald forstår jeg ikke slagsmålet mellem OB og HSV omkring uddannelsespengene for Lars Jacobsen, hvor HSV dengang ikke mente, de skulle betale noget til OB i forbindelse med Lars' skifte til HSV. Og som det står i artiklen fik OB ikke det beløb, de mente de skulle have, men de fik dog trods alt penge efter det havde været omkring en domstol.

            http://www.ob.dk/artikel/hsv-skal-be...on-til-ob.aspx
            HSV-sagen var en af dem, der skulle danne præcedens fordi reglerne lige var lavet.

            Comment


              En af de gode. Fra de gode gamle dage

              http://www.bold.dk/nyt/23-dec-maerkv...ldte-obs-kasse

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Skræmmende at se at vi kan være så ringe med et top 3-5 budget..
                og efter deres beregninger har vi fået 2,5 mill for Jacob Rasmussen og ca givet 1,3 mill for Kirkeskov
                De griner stadig i Århus.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
                  De griner stadig i Århus.
                  Kirkeskov skal nok få bevist sit værd. Vi har også andre spillere i truppen som som ikke så godt ud i de kampe hvor Mikkel så meget skidt ud. Hans bund niveau er lavt, men sådan noget kan der arbejdes med. Hans top niveau er helt ok.
                  Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                    Kirkeskov skal nok få bevist sit værd. Vi har også andre spillere i truppen som som ikke så godt ud i de kampe hvor Mikkel så meget skidt ud. Hans bund niveau er lavt, men sådan noget kan der arbejdes med. Hans top niveau er helt ok.
                    Hvordan er MKs offensive spil, vil det evt kunne "true" vores anføres vb-plads hvis vi får styr på defensiven under Kent/Ove
                    Believe OB

                    œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Hvordan er MKs offensive spil, vil det evt kunne "true" vores anføres vb-plads hvis vi får styr på defensiven under Kent/Ove
                      Han er bedst i defensive som jeg ser det. Kunne vi dog bare klone Barrett og Kirkeskov fordi Barrett har sin force i det offensive. Men jeg ser gerne de to som vores nye venstre side. Det vil være to spillere der trods alt kan arbejde begge veje og jeg tror på at det vil være en drøn stærk venstre side når vi snakker suppe niveau.
                      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                      Comment


                        Thorborg er suverænt den rigeste "klubrigmand" i Danmark ifølge dette her

                        http://www.bt.dk/superligaen/hvem-st...illiardaerklub

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Thorborg er suverænt den rigeste "klubrigmand" i Danmark ifølge dette her

                          http://www.bt.dk/superligaen/hvem-st...illiardaerklub
                          Og dertil er FCN og FCK's rigmænd med Fynsk historik...... OB er bare ikke interessant nok at satse på....
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Og dertil er FCN og FCK's rigmænd med Fynsk historik...... OB er bare ikke interessant nok at satse på....
                            Det kommer an på, hvad du mener med "interessant". FCKs pengemænd meldte tydeligt ud, at de kun var der for at tjene penge. Og blev noget overraskede, da de fine perspektiver viste sig at være luftkasteller. Det er bl.a. det den kørende retssag mod Don Ø handler om. Jeg kan sgu godt leve uden Skjærbæk i OB, f.eks.

                            Edit: For slet ikke at snakke om Allan K fra FCN. Ville du virkelig mene, at OB ville have en fordel af at have fuskere og krejlere som de to blandt deres investorer??
                            Last edited by Onkel Riffel; 26-12-2014, 13:28.
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Det kommer an på, hvad du mener med "interessant". FCKs pengemænd meldte tydeligt ud, at de kun var der for at tjene penge. Og blev noget overraskede, da de fine perspektiver viste sig at være luftkasteller. Det er bl.a. det den kørende retssag mod Don Ø handler om. Jeg kan sgu godt leve uden Skjærbæk i OB, f.eks.

                              Edit: For slet ikke at snakke om Allan K fra FCN. Ville du virkelig mene, at OB ville have en fordel af at have fuskere og krejlere som de to blandt deres investorer??
                              Nej bestemt ikke. Må sige at inden for de sidste 12-18 måneder har jeg fået større indsigt i hvad Thorborg har gjort og stadig gør for OB.
                              Og man må bare bøje sig i støvet og være overlykkelig for det vi har.
                              At han så foreløbig har lukket for hanerne er også forståeligt nok når man ved hvilken forretningsmand han er.
                              Han har lavet dumme valg rent ansettelses mæssigt ja. Og det er hoved årsagen for at vi er der hvor vi er pt
                              Men thorborg burde hyldes lige så meget som spillerne bliver efter en sejr på hjemmebane.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Nej bestemt ikke. Må sige at inden for de sidste 12-18 måneder har jeg fået større indsigt i hvad Thorborg har gjort og stadig gør for OB.
                                Og man må bare bøje sig i støvet og være overlykkelig for det vi har.
                                At han så foreløbig har lukket for hanerne er også forståeligt nok når man ved hvilken forretningsmand han er.
                                Han har lavet dumme valg rent ansettelses mæssigt ja. Og det er hoved årsagen for at vi er der hvor vi er pt
                                Men thorborg burde hyldes lige så meget som spillerne bliver efter en sejr på hjemmebane.
                                Jeg er da glad for at Thorborg har ville støtte op om sin lokale fodboldklub. Men jeg synes at:

                                a: Han har så mange penge, at det reelt ikke går ud over hverken hans personlige fomue eller forretningslikviditet, om han så smed 500 millioner i OB.

                                b: L'Easy er ikke et fusker-fortagende på linje med Don Øs og Allan K's "kunstgreb" i deres virksomheder, men det er stadig et dybt usympatisk firma der reelt set tjener sine penge på mennesker der enten er for dumme til at gennemskue deres ågerrenter, eller ikke har mulighed for at få kredit andre steder.

                                Som sagt er jeg er da glad for at han lægger tid og penge i OB, men han har også et stort medansvar for, at vi har tabt så mange af hans penge. Han kunne have hyret nogle dygtigere folk end f.eks. Thomas Christensen, eller taget konsekvensen af TCs inkompetence langt tidligere. Jeg kommer aldrig til at stå og klappe af ejeren af et så usympatisk foretagende som L'Easy.
                                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                                Kluden Krew - O'ense Internationals

                                Comment

                                Working...
                                X