Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Vurdering af transfervinduet sommeren 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Kan jo også være at han rent faktisk har indblik i de forventede indtægter og udgifter vi har om et år og derfor har belæg for at udtale sig ...
    det må man da håbe ;) imellemtiden så undre jeg mig bare...

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
      Tuderi er der sgu nok af her. Vi er helt enige om, at Troels ikke skal have forlænget, og at vi er satans kønsløse oppe foran.
      Og Jesper Hansen får mere kritik, end han fortjener. Jeg synes han har gjort det overmåde fornuftigt med de midler vi har, det eneste vi savner er en god højre back - og det er vi altså langt, langt fra det eneste hold i superligaen der gør. Mange andre hold spiller også med lappeløsninger på HB, så at klynke over at vi pt. har Kryger og Spelmann til pladsen er meget forkælet i min optik.

      At der også er nogen, der er skuffede over at det ikke lykkedes at leje Pourie, forstår jeg intet - intet! af. Vi har pt. 4 angribere, hvoraf TM og Lado nok får mest spilletid, og så med Greve og Darko som jokere. Det er jeg fuldt ud tilfreds med. Truppen ser fornuftig ud, men træneren magter virkeligt ikke at sætte holdet særligt godt op. Det er ikke Jesper Hansens skyld.

      Transfervinduet er klart bestået. Der er god konkurrence på alle andre pladser end måske kanterne.
      Hvis Kryger havde været i truppen i forvejen havde jeg ikke været så fjendsk overfor at prøve ham af som back . Men at gå ud og give 800.000 for ham er i min verden hul i hovedet , manden har ikke spillet back før og så skal han ind på et skrøbeligt hold og afprøves som back .

      Man nølede alt for længe med at hente en angriber , dem vi har fået er det endnu for tidligt at vurdere på . Min mavefornemmelse siger at Mikkelsen aldrig slår til og hvis prisen som er nævnt er rigtig 1,3 mill tjaa så syntes jeg også her det peger i retning at penge direkte i lokumet . Håber bestemt jeg vurderer forkert og han bliver en succes .
      Jeg er fuldt ud tilfreds med at Pourie ikke blev hentet , for vi har ikke brug for en spiller som kan skabe splid og føle sig hævet over de øvrige .

      At vi ikke har alternativer til kanterne kan vise sig meget dyrt især fordi vi ikke ejer en central midtbane som kan skabe noget som helst fremad .

      Enten skal vi losse boldene op til Mikkelsen som ikke vandt en eneste duel mod FCK , eller også skal vi overlade alt offensivt til Falk og Emil .

      Vi var ufatteligt heldige mod BIF , og pænt heldige mod RFC , men var gode mod AaB , resten af kampene er gået helt som fortjent . Held kan vi altså ikke overleve på . Vi har ikke været i nærheden af at gå fra banen som det spilstyrende hold .

      Jeg tror vi vil ligge omkring nedrykningsstregen hele sæsonen og veksle mellem den nye publikumfjendske spille stil som får Drillo's bold til at ligne 80'ernes sambabold, og så mod de mindre hold spille 4-4-2 . Det betyder farvel til kontinuitet og usikkerhed blandt spillerne .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Hvis Kryger havde været i truppen i forvejen havde jeg ikke været så fjendsk overfor at prøve ham af som back . Men at gå ud og give 800.000 for ham er i min verden hul i hovedet , manden har ikke spillet back før og så skal han ind på et skrøbeligt hold og afprøves som back .
        Nu er der jo reelt ikke nogen, der ved hvad prisen for Kryger var - blot at en eller anden Horsens-fan på et forum fremturede med, at det var 800.000 kr. At Troels "ser Kryger som højre back" betyder jo slet ikke, at det bliver her han kommer til at spille oftest. Han kommer nok også til at få spilletid som kant/angriber ligesom mod Brøndby, når vi skal trykke ekstra på i luftrummet. Som højre wingback er han i øvrigt slet heller ikke så dårlig, som folk gør ham til. Kryger er reelt mere købt som allroundspiller, der forstærker os på dødbolde, hvilket vi manglede.

        TM skal nok få scoret sine mål. Han vandt dueller mod FCK og havde i hvert fald et hovedstød på mål, og han skal nok blive bedre med tiden. Han er trods alt kun 24, og Nilsson/Antonsson er jo enormt stærke i luften. Jeg kan virkelig ikke se, hvordan en transfersum på en god million kr. er for meget for en fornuftig angriber med udmærket scoringssnit. Det er værd at huske på, at forskellen i niveau på superliga og 1. division er meget, meget mindre end folk gerne vil gøre den til. Jeg ser tit 1. div, og grænserne er sgu ekstremt udflydende for "suppe vs. 1. div niveau".

        På kanterne tror jeg Lucas får en del minutter hist og her, og jeg forventer at han vokser med opgaven. Vores største problem er nok, at vi mangler en Kahlenberg/Jakob Poulsen-type, der kan skabe nogle chancer og orkestrere noget offensivt spil. Her må Azer steppe up og tage den rolle.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
          Vi mødte et FCK hold som har 5 kampe uden sejr. De var som sindssyge opsat på at få point fra kampen. Ståle råbte og skreg på sidelinjen konstant. Pierre bengtsson spillede sprudlende. Vi havde rf ude med skade og toppels skade gjorde at taktikken skulle laves om, for der røg en udskiftning. Stephan havde en gigant redning da vi skulle have scoret til 1-0. Vi fighter mere end vi før har set og vores nye angriber mangler lidt endnu for at være i form. Jeg giver det 2-3 kampe mere og så forventer jeg at se noget der rykker.. Alle de Dommedagsprofetier mange af jer kommer med nu.. Jøsses.. Havde den røget ind til 1-0 havde vi sikkert knækket FCK psykisk og vundet større...
          Der bør ikke forlænges med TB nej, men ser ingen grund til alt det dommedag. OB har altid haft de mest kræsne fans og det kan man da høre og se på mekka. Ikke engang 10.000 til en FCK kamp  sløjt man.. Med
          200.000 indbyggere i Odense.. Odense er en fuckinh provinsby som kan trække studerende og intet andet. Dødt erhvervsliv og dødt fodboldliv. Et godt ordsprog der bruges i erhvervslivet: kan det køre rundt i Odense kan det køre rundt i resten af Danmark.. Siger fandme ikke så lidt. Er så skuffet over den opbakning der bliver givet til øens hold. Så skuffet..
          Jeg er enig et godt stykke hen af vejen, men OB er ikke, og har aldrig været, "øens hold". Det eneste sted i DK, hvor du finder nogen der rent faktisk hader OB, er på Fyn...
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
            Nu er der jo reelt ikke nogen, der ved hvad prisen for Kryger var - blot at en eller anden Horsens-fan på et forum fremturede med, at det var 800.000 kr. At Troels "ser Kryger som højre back" betyder jo slet ikke, at det bliver her han kommer til at spille oftest. Han kommer nok også til at få spilletid som kant/angriber ligesom mod Brøndby, når vi skal trykke ekstra på i luftrummet. Som højre wingback er han i øvrigt slet heller ikke så dårlig, som folk gør ham til. Kryger er reelt mere købt som allroundspiller, der forstærker os på dødbolde, hvilket vi manglede.

            TM skal nok få scoret sine mål. Han vandt dueller mod FCK og havde i hvert fald et hovedstød på mål, og han skal nok blive bedre med tiden. Han er trods alt kun 24, og Nilsson/Antonsson er jo enormt stærke i luften. Jeg kan virkelig ikke se, hvordan en transfersum på en god million kr. er for meget for en fornuftig angriber med udmærket scoringssnit. Det er værd at huske på, at forskellen i niveau på superliga og 1. division er meget, meget mindre end folk gerne vil gøre den til. Jeg ser tit 1. div, og grænserne er sgu ekstremt udflydende for "suppe vs. 1. div niveau".

            På kanterne tror jeg Lucas får en del minutter hist og her, og jeg forventer at han vokser med opgaven. Vores største problem er nok, at vi mangler en Kahlenberg/Jakob Poulsen-type, der kan skabe nogle chancer og orkestrere noget offensivt spil. Her må Azer steppe up og tage den rolle.
            Nej han kan lige så godt have kostet os 1.5 mio... vi ved det ikke... og så tror jeg i øvrigt nok at de 800.000 blev nævnt her herinde først, men det gør vel ingen forskel hvem der nævner det...

            Den med Kryger var jo forudset, for selvfølgelig ville han ikke kun komme til at skulle spille back, det er bare træneren der snakker for at holde sig vågen... man kunne så godt tænke sig at han blev brugt lidt mere omkring dødboldene, men udtalelser omkring det, var jo nok lige så svævende som dem om at han skulle være back... man må jo håbe spillerne selv kan følge med, og tror på ham...

            "TM skal nok få scoret"
            Jamen så er alt jo godt, må jeg foreslå vi henter Ukendt Ukendtsen på en fri transfer, han skal også nok få scoret, eller vinde en duel, som man jo nu engang gør i fodbold...
            Jo mindre du gør forskellen på suppen og 1. Division, jo større bliver forventninger til TM... men der er jeg da enig, 1. Division er ikke så slem, men man kunne da stadig have håbet på mere end det middelmådige derfra...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
              Nu er der jo reelt ikke nogen, der ved hvad prisen for Kryger var - blot at en eller anden Horsens-fan på et forum fremturede med, at det var 800.000 kr. At Troels "ser Kryger som højre back" betyder jo slet ikke, at det bliver her han kommer til at spille oftest. Han kommer nok også til at få spilletid som kant/angriber ligesom mod Brøndby, når vi skal trykke ekstra på i luftrummet. Som højre wingback er han i øvrigt slet heller ikke så dårlig, som folk gør ham til. Kryger er reelt mere købt som allroundspiller, der forstærker os på dødbolde, hvilket vi manglede.

              TM skal nok få scoret sine mål. Han vandt dueller mod FCK og havde i hvert fald et hovedstød på mål, og han skal nok blive bedre med tiden. Han er trods alt kun 24, og Nilsson/Antonsson er jo enormt stærke i luften. Jeg kan virkelig ikke se, hvordan en transfersum på en god million kr. er for meget for en fornuftig angriber med udmærket scoringssnit. Det er værd at huske på, at forskellen i niveau på superliga og 1. division er meget, meget mindre end folk gerne vil gøre den til. Jeg ser tit 1. div, og grænserne er sgu ekstremt udflydende for "suppe vs. 1. div niveau".

              På kanterne tror jeg Lucas får en del minutter hist og her, og jeg forventer at han vokser med opgaven. Vores største problem er nok, at vi mangler en Kahlenberg/Jakob Poulsen-type, der kan skabe nogle chancer og orkestrere noget offensivt spil. Her må Azer steppe up og tage den rolle.
              Så det at Kryger kan spille andre pladser gør ham til et godt køb og det er bare et røgslør at TB pg JH fortalte han er købt ind til højre back ??

              Så skide være med at vi ikke har en hb i truppen ..

              Mikkelsen skal nok score , lige som Jeppe Hansen scorede . Gætter på at når sæsonen et slut står han noteret for 3-5 mål . Hvis han får kampe nok .
              Last edited by Magge; 03-09-2014, 11:02.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #67
                Pengene på/til Kryger, skulle have været brugt til at lokke Ruud til at forlænge til Nytår... hvis man selvfølgelig ikke allerede prøvede på det...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Pengene på/til Kryger, skulle have været brugt til at lokke Ruud til at forlænge til Nytår... hvis man selvfølgelig ikke allerede prøvede på det...
                  Det er vist af flere gange meldt ud, at det ikke var en mulighed (for Ruud).

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Så det at Kryger kan spille andre pladser gør ham til et godt køb og det er bare et røgslør at TB pg JH fortalte han er købt ind til højre back ??

                    Så skide være med at vi ikke har en hb i truppen ..

                    Mikkelsen skal nok score , lige som Jeppe Hansen scorede . Gætter på at når sæsonen et slut står han noteret for 3-5 mål . Hvis han får kampe nok .
                    3-5 mål kan jo også sagtens være succes en succes, både for OB og TM selv, det jeg har set til TM både til træning og kamp viser en yderst flittig spiller der både kan og vil arbejde hårdt for holdet. Han er mere arbejdsom end Jeppe H. og er bedre med hovedet som han også kan bruge til at forlænge til andre spillere og få sat nogen afslutninger med. Han er imø et niveau over Jeppe H.
                    Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvordan du definere succeskriteriet for ham, inden du dømmer ham ude.
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Pengene på/til Kryger, skulle have været brugt til at lokke Ruud til at forlænge til Nytår... hvis man selvfølgelig ikke allerede prøvede på det...
                      Enig, men jeg synes jeg kan huske, at Jesper Hansen har meldt ud, at man gentagene gange har forsøgt at holde på Ruud, men at han samtidig havde afvist enhver form for forlængelse. Træner han egentlig stadig med i Ådalen?

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                        Det er vist af flere gange meldt ud, at det ikke var en mulighed (for Ruud).
                        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                        Enig, men jeg synes jeg kan huske, at Jesper Hansen har meldt ud, at man gentagene gange har forsøgt at holde på Ruud, men at han samtidig havde afvist enhver form for forlængelse. Træner han egentlig stadig med i Ådalen?
                        Ja, det var nok mere ønsketænkning, i hvert fald på det tidspunkt... Synes ikke at der kommer noget om Ruud længere i meldingerne fra folk der er til træning, men ved faktisk ikke om han stadig er at finde i Ådalen/Odense...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #72
                          bare han ville skrive kontrakt, bare til vinter :P

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            Ja, det var nok mere ønsketænkning, i hvert fald på det tidspunkt... Synes ikke at der kommer noget om Ruud længere i meldingerne fra folk der er til træning, men ved faktisk ikke om han stadig er at finde i Ådalen/Odense...
                            Sidst jeg var til en træning (Lados første eller anden træning), var han ihvertfald ikke til stede.

                            Comment


                              #74
                              Så vidt jeg har hørt, træner Ruud med igen. Har dog ikke set det med egne øjne. Det kunne være godt med ham på backen igen. Og han må da efterhånden være desperat, efter at spille noget bold.
                              Last edited by sinus; 03-09-2014, 14:41.
                              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                3-5 mål kan jo også sagtens være succes en succes, både for OB og TM selv, det jeg har set til TM både til træning og kamp viser en yderst flittig spiller der både kan og vil arbejde hårdt for holdet. Han er mere arbejdsom end Jeppe H. og er bedre med hovedet som han også kan bruge til at forlænge til andre spillere og få sat nogen afslutninger med. Han er imø et niveau over Jeppe H.
                                Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvordan du definere succeskriteriet for ham, inden du dømmer ham ude.
                                Jeg har bestemt ikke dømt ham ude , men sagt min mavefornemmelse siger ikke en succes . Jeg håber af hele mit hjerte at han gør min tvivl til skamme .
                                Muligt han kan vinde nogle dueller og heade den videre til andre , det kræver så en anden spillestil end den det er praktiseret senest , for hvem skal han så heade videre til ?

                                Succeskriteriet er at han vinder nogle dueller , kan holde lidt i bolden , være målfarlig eller gøre en angrebs makker farlig , samt score mål . Det er nu engang sådan at angribere måles på scorede mål .

                                Men lad hm nu få nogle kampe og muligheden for at vise om pilen skal pege den ene eller den anden vej .
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X