Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygtetråd sommer 14. Vol 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af MESSI_FAN Se indlæg
    Jeg er overbevist om, at der bliver arbejdet på højtryk for at få minimum 2 spillere ind. Desværre er det jo ikke op til OB alene - der skal jo min. 2 til at danse en tango. ;o)
    Desuden så det her jo ikke Football Manager - hvor man bare byder på den spiller man gerne vil have - og vupti! - så er han en del af truppen...
    Og da OB heller ikke rigtig kan bryste sig af at være en klub som Real Madrid, der bare rundhåndet smider over 700 mill. kr. til højre og venstre i hvert transfervindue (på een spiller vel at mærke) - ja, så kan det vel ikke undre det helt store, at det trækker lidt i langdrag...? ;o)
    Vi er allesammen utålmodige - men mon ikke de mest utålmodige er sportschefen og træneren? Heldigvis har de forhåbentlig mere is i maven end os herinde og ikke bare tager det første og bedste - men vitterligt prøver at købe det bedste, for de midler og muligheder, som en klub som OB har lige pt.?
    Alle spillerkøb er en ren lottokupon (Bengt Sætternes er vel det bedste eksempel på dét) - men man kan jo minimere risikoen for fiasko, ved at gøre så godt et grundarbejde som muligt.
    Jeg er overbevist om, at der minimum kommer 2 spillere mere, og at det ikke bare bliver hovedet-under-armen-køb. For ellers var der allerede købt forstærkninger...
    Vi må bare være tålmodige - selvom det er svært... ;o)
    Sikke dog en omgang plat pis at lukke ud... skal du ikke også informere os om at vi ikke kan få Messi og Ronaldo..?
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #62
      http://www.bold.dk/nyt/avis-agfer-om...-i-superligaen

      Meget løst rygte, men der er jo ikke meget andet at rive i. Kunne godt forestille mig at vi var med. Kontraktfri snart, og all-round spiller.. Ikke lige hvad vi mangler presserende, meeeen..

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Sikke dog en omgang plat pis at lukke ud... skal du ikke også informere os om at vi ikke kan få Messi og Ronaldo..?
        Hvorfor er det noget plat pis at fremhæve vores økonomi?

        De sidste to sæsoner har vi haft underskud på tilsammen 50 millioner.

        Vi har formentlig sparet i underkanten af 10 millioner i lønninger ved at skifte dyre spillere ud med billigere. Vi har tilsyneladende solgt Kadrii for 8-9 millioner.

        Der er med andre ord udsigt til endnu et stort underskud til trods for salg og besparelser. Det hæmmer da i enorm grad vores handlemuligheder

        I den forbindelse kan vi så rette en tak til PH, TC og andre fantaster, der ikke sadlede om i tide, men fortsatte med at køre i overhalingsbanen.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
          Hvorfor er det noget plat pis at fremhæve vores økonomi?

          De sidste to sæsoner har vi haft underskud på tilsammen 50 millioner.

          Vi har formentlig sparet i underkanten af 10 millioner i lønninger ved at skifte dyre spillere ud med billigere. Vi har tilsyneladende solgt Kadrii for 8-9 millioner.

          Der er med andre ord udsigt til endnu et stort underskud til trods for salg og besparelser. Det hæmmer da i enorm grad vores handlemuligheder

          I den forbindelse kan vi så rette en tak til PH, TC og andre fantaster, der ikke sadlede om i tide, men fortsatte med at køre i overhalingsbanen.
          Fremhæve økonomien..? Ha! "Vi er ikke Real Madrid" - "Dette er ikke manager" er jo bare nedladende provokationer... At økonomien ikke er god, det tror jeg selv støvpartiklerne på månen er klar over efterhånden...

          Man kan vel godt være utålmodig, eller bare på normal vis mene der skal ske noget, uden at Real Madrid, Football Manager, 700 milloner kr.,osv... skal kastes ind i debatten..? Det er så plat det altid skal køres der op, som om det er det folk efterlyser...hvad hjælper det, her 2 måneder og 500 sider inde i debatten...?
          Last edited by Kaspernon; 07-08-2014, 10:39.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Sikke dog en omgang plat pis at lukke ud... skal du ikke også informere os om at vi ikke kan få Messi og Ronaldo..?
            Har du det bedre nu? Det håber jeg.
            Desuden fremgår det vist ret kraftigt i det jeg skrev, at OB (ikke Vi - jeg spiller i hvert fald ikke på OB's hold og sidst jeg tjekkede min lønseddel, stod der heller ikke OB eller OSE som arbejdsgiver, men det er selvfølgelig også kun mig), ikke har råd til de store indkøb - Messi og Ronaldo, som du nævner - men bevares; mindre kan vel også gøre det.
            Jeg synes bare, at det for nogle folk herinde virker som om, at det er det mest simple i verden, for OB at gå ud og købe en spiller - eftersom langt de fleste herinde står ret uforstående overfor, hvorfor OB ikke har købt spillere ind endnu.
            Jeg prøvede så bare at komme med et indspark i DEBATTEN om, hvorfor der ikke er kommet en ny spiller endnu.

            Fortsat go' dag! ;o)
            Last edited by MESSI_FAN; 07-08-2014, 10:45.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Fremhæve økonomien..? Ha! "Vi er ikke Real Madrid" - "Dette er ikke manager" er jo bare nedladende provokationer... At økonomien ikke er god, det tror jeg selv støvpartiklerne på månen er klar over efterhånden...

              Man kan vel godt være utålmodig, eller bare på normal vis mene der skal ske noget, uden at Real Madrid, Football Manager, 700 milloner kr.,osv... skal kastes ind i debatten..? Det er så plat det altid skal køres der op, som om det er det folk efterlyser...
              Men du må da indrømme, at dømt ud fra retorikken nogle gange, at det virker som om, at det skulle være det nemmeste i verden, for OB at købe en spiller?

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af MESSI_FAN Se indlæg
                Har du det bedre nu? Det håber jeg.
                Desuden fremgår det vist ret kraftigt i det jeg skrev, at OB (ikke Vi - jeg spiller i hvert fald ikke på OB's hold og sidst jeg tjekkede min lønseddel, stod der heller ikke OB eller OSE som arbejdsgiver, men det er selvfølgelig også kun mig), ikke har råd til de store indkøb - Messi og Ronaldo, som du nævner - men bevares; mindre kan vel også gøre det.
                Jeg synes bare, at det for nogle folk herinde virker som om, at det er det mest simple i verden, for OB at gå ud og købe en spiller - eftersom langt de fleste herinde står ret uforstående overfor, hvorfor OB ikke har købt spillere ind endnu.
                Jeg prøvede så bare at komme med et indspark i DEBATTE om, hvorfor der ikke er kommet en ny spiller endnu.

                Fortsat go' dag! ;o)
                "Vi" er noget jeg siger, fordi vi er OB, behøver ikke at være ansat for at sige sådan... :-)

                Jeg synes det er totalt unødvendigt, så langt inde i vinduet og så langt inde i debatten, at skal til at køre det ned på Anna & Lotte niveau, som om folk ikke fatter noget så simpelt...

                Selv god dag... :-)
                Last edited by Kaspernon; 07-08-2014, 11:01.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af MESSI_FAN Se indlæg
                  Men du må da indrømme, at dømt ud fra retorikken nogle gange, at det virker som om, at det skulle være det nemmeste i verden, for OB at købe en spiller?
                  Det synes jeg ikke, det er sikkert sket, men det er ikke det syn jeg sidder med... Fodbold handler om at købe spillere, og vi har en mand ansat til det, vi mangler akut forstærkning, hvilket vores mand gentagende gange selv har sagt, vores træner efterlyser det også, og så ligger vi også lige sidst i tabellen... Så bliver omgivelserne altså også derefter...
                  Last edited by Kaspernon; 07-08-2014, 10:57.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                    Hvorfor er det noget plat pis at fremhæve vores økonomi?

                    De sidste to sæsoner har vi haft underskud på tilsammen 50 millioner.

                    Vi har formentlig sparet i underkanten af 10 millioner i lønninger ved at skifte dyre spillere ud med billigere. Vi har tilsyneladende solgt Kadrii for 8-9 millioner.

                    Der er med andre ord udsigt til endnu et stort underskud til trods for salg og besparelser. Det hæmmer da i enorm grad vores handlemuligheder

                    I den forbindelse kan vi så rette en tak til PH, TC og andre fantaster, der ikke sadlede om i tide, men fortsatte med at køre i overhalingsbanen.
                    Tror alle har fattet at vores økonomi ikke tillader at hente fra alle hylder , nok snarere et valg nede fra kassen med trøstepræmier .

                    Men det er vel ikke for meget at håbe at en sportsdirektør har så meget indsigt i markedet , at han nogenlunde ved hvilke spillere der ligger inde for vores rækkevidde .
                    Vores angrebs mangel er ikke nyopstået , ej heller ikke selvom JH åbenbart blev overrasket over Kadrii salget .

                    Jeg har mere end svært ved at forstå at man ikke har været fremsynet nok ,så man allerede ved vinduets åbning var så langt i sin søgen at man kunne slå til . Det er stadig tilladt klubberne imellem at forhøre sig om hinandens spillere udenfor vinduet .

                    Vi stod til at miste Mos , Skoubo og Jeppe men alligevel står vi her med en følelse af passivitet og handlingslammelse , hvis man skal beskrive JH . Ligesom manglende føling med markedet og manglende netværk syntes at skinne igennem . Det virker som om man har siddet med hænderne i skødet indtil vinduet åbnede og bildt sig selv ind at direktøren i VFF var på samme niveau som deres træner .


                    Jeg kan forstå at man venter med at købe en erstatning for Kadrii , når det nu kom som lyn fra en klar himmel for JH at andre klubber handler og havde udset sig en af de bedste offensiv spillere i ligaen . Jeg har også forståelse for at man sælger når prisen er rigtig samt spilleren ikke vil forlænge .

                    Men kan ikke forstå at man ikke ved vinduets åbning ikke var så langt i planlægningen at man havde 2-3 emner man kunne slå til på , og allerede der havde lavet dr indledende forhandlinger med de respektive spilleres klubber .
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Det synes jeg ikke, det er sikkert sket, men det er ikke det syn jeg sidder med... Fodbold handler om at købe spillere, og vi har en mand ansat til det, vi mangler akut forstærkning, hvilket vores mand gentagende gange selv har sagt, vores træner efterlyser det også, også ligger vi også lige sidst... Så bliver omgivelserne altså også derefter...
                      Vi er enige. Men som det også var meningen med budskabet i min første post, så prøvede jeg også bare at understrege, HVOR svære betingelser OB har at handle under. Derfor prøvede jeg også bare at mane til besindighed (selvom det er mega svært lige nu) idet jeg personligt tror på, at OB gør det absolut bedste De kan lige nu - samtidig med at De prøver på at minimere risikoen for et evt. fejlkøb mest muligt. Jeg tror at OB i Jesper Hansen, har en helt fantastisk købmand/krejler om man vil, som nok skal få det absolut bedste ud af pengene...
                      Jeg tror som sagt, at OB får tilgang af minimum 2 spillere mere. Og dem De ender med at få, er det bedste alternativ der fandtes - og jeg er overbevist om, at det ikke er af mangel af forsøg på at få noget bedre...
                      Det blev sgu lidt kringlet - håber at det gav lidt mening? ;o)
                      Last edited by MESSI_FAN; 07-08-2014, 13:07.

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Tror alle har fattet at vores økonomi ikke tillader at hente fra alle hylder , nok snarere et valg nede fra kassen med trøstepræmier .

                        Men det er vel ikke for meget at håbe at en sportsdirektør har så meget indsigt i markedet , at han nogenlunde ved hvilke spillere der ligger inde for vores rækkevidde .
                        Vores angrebs mangel er ikke nyopstået , ej heller ikke selvom JH åbenbart blev overrasket over Kadrii salget .

                        Jeg har mere end svært ved at forstå at man ikke har været fremsynet nok ,så man allerede ved vinduets åbning var så langt i sin søgen at man kunne slå til . Det er stadig tilladt klubberne imellem at forhøre sig om hinandens spillere udenfor vinduet .

                        Vi stod til at miste Mos , Skoubo og Jeppe men alligevel står vi her med en følelse af passivitet og handlingslammelse , hvis man skal beskrive JH . Ligesom manglende føling med markedet og manglende netværk syntes at skinne igennem . Det virker som om man har siddet med hænderne i skødet indtil vinduet åbnede og bildt sig selv ind at direktøren i VFF var på samme niveau som deres træner .


                        Jeg kan forstå at man venter med at købe en erstatning for Kadrii , når det nu kom som lyn fra en klar himmel for JH at andre klubber handler og havde udset sig en af de bedste offensiv spillere i ligaen . Jeg har også forståelse for at man sælger når prisen er rigtig samt spilleren ikke vil forlænge .

                        Men kan ikke forstå at man ikke ved vinduets åbning ikke var så langt i planlægningen at man havde 2-3 emner man kunne slå til på , og allerede der havde lavet dr indledende forhandlinger med de respektive spilleres klubber .
                        Og det er nok lige præcis derfor (det jeg har markeret i dit indlæg) der gør, at det er så pisse svært for OB at købe én lige her og nu. Alle ved at De kan presse OB, da OB mangler den type spiller...

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af MESSI_FAN Se indlæg
                          Og det er nok lige præcis derfor (det jeg har markeret i dit indlæg) der gør, at det er så pisse svært for OB at købe én lige her og nu. Alle ved at De kan presse OB, da OB mangler den type spiller...
                          Kunne det så have taget presset af hvis man havde ageret inden vinduet åbnede , mens der stadig var angribere i truppen ?

                          Er OB den eneste klub i verden med en dårlig økonomi ?

                          Tror du seriøst at alle klubber hæver prisen når OB henvender sig ?

                          Har alle angribere i verden lange kontrakter , som gør det umuligt at købe dem ud af ?

                          Vi har altså ikke haft en rigtig angriber siden januar 2012 , så der har været rimelig god tid til at spotte en som passer ind både i type og økonomisk inden for rækkevidde . Økonomien er ingen undskyldning , den har været skidt lige så længe .

                          Har iøvrigt svært ved at acceptere undskyldningen med økonomien . Når man smider 800.000 efter en aldrende middelmådig kantspiller for at smide ham ned på hb , så kan man ikke være på fallittens rand .
                          Last edited by Magge; 07-08-2014, 12:23.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Kunne det så have taget presset af hvis man havde ageret inden vinduet åbnede , mens der stadig var angribere i truppen ?

                            Er OB den eneste klub i verden med en dårlig økonomi ?

                            Tror du seriøst at alle klubber hæver prisen når OB henvender sig ?

                            Har alle angribere i verden lange kontrakter , som gør det umuligt at købe dem ud af ?

                            Vi har altså ikke haft en rigtig angriber siden januar 2012 , så der har været rimelig god tid til at spotte en som passer ind både i type og økonomisk inden for rækkevidde . Økonomien er ingen undskyldning , den har været skidt lige så længe .

                            Har iøvrigt svært ved at acceptere undskyldningen med økonomien . Når man smider 800.000 efter en aldrende middelmådig kantspiller for at smide ham ned på hb , så kan man ikke være på fallittens rand .
                            Hvad kalder du så Mos, Darko, Skoubo og Bashkim? Alle (pånær måske Bashkim) er da helt klart angribere, selvom det kun er Mos der er en goalgetter-type.

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Kunne det så have taget presset af hvis man havde ageret inden vinduet åbnede , mens der stadig var angribere i truppen ?

                              Er OB den eneste klub i verden med en dårlig økonomi ?

                              Tror du seriøst at alle klubber hæver prisen når OB henvender sig ?

                              Har alle angribere i verden lange kontrakter , som gør det umuligt at købe dem ud af ?

                              Vi har altså ikke haft en rigtig angriber siden januar 2012 , så der har været rimelig god tid til at spotte en som passer ind både i type og økonomisk inden for rækkevidde . Økonomien er ingen undskyldning , den har været skidt lige så længe .

                              Har iøvrigt svært ved at acceptere undskyldningen med økonomien . Når man smider 800.000 efter en aldrende middelmådig kantspiller for at smide ham ned på hb , så kan man ikke være på fallittens rand .
                              Nej - jeg tror umiddelbart ikke at ALLE klubber hæver prisen fordi OB henvender sig. Men jeg tror udemærket at Lyngby (og er det Køge, som ham den anden angriber folk efterspørger herinde, kommer fra?), kan finde på at presse citronen så meget som overhovedet muligt.
                              Og bare fordi at OB gerne vil byde på en spiller - så er det jo ikke ensbetydende med, at enten klubben der ejer spilleren er interesseret - eller spilleren selv for den sags skyld. Hvis dét scenarie passede, så løb Gudjohnson jo allerede rundt nede i Ådalen... Der er bare så mange andre faktorer der spiller ind, at det er svært at købe den rette kvalitet til den rette pris.

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af MESSI_FAN Se indlæg
                                Vi er enige. Men som det også var meningen med budskabet i min første post, så prøvede jeg også bare at understrege, HVOR svære betingelser OB har at handle under. Derfor prøvede jeg også bare at mane til besindighed (selvom det er mega svært lige nu) idet jeg personligt tror på, at OB gør det absolut bedste De kan lige nu - samtidig med at De prøver på at minimere risikoen for et evt. fejlkøb mest muligt. Jeg tror at OB i Jesper Hansen, har en helt fantastisk købmand/krejler om man vil, som nok skal få det absolut bedste ud af pengene...
                                Jeg tror som sagt, at OB får tilgang af minimum 2 spillere mere. Og dem De ender med at få, er det bedste alternativ der fandtes - og jeg ikke i mangel af forsøg på at få noget bedre...
                                Det blev sgu lidt kringlet - håber at det gav lidt mening? ;o)
                                Jeg vil da godt lige starte med at beklage det første indlæg blev lidt skarp, men jeg må indrømme det tricker mig når de der argumenter kommer, det var så ikke af de grunde jeg troede du gjorde det for, fair nok, den tager jeg på min kappe så... Ud over det, er det som ikke fordi vi ikke er enige, det er bestemt ikke nemt, men det er heller ikke sværere end for så mange andre, men nu må vi se, at der sker noget kan vi i hvert fald godt forlange, kvaliteten vil nok blive diskuteret næsten uanset hvem vi køber, vi må bare håbe kabalen går op, snart...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X