Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er bare ikke sandt, at der ikke er en intention om at investere i nye og bedre spillere siden Troels Bech kom til. Det viser alle fakta og data, du kan gribe fat i. Truppens værdi, kontraktværdien og salgsværdien er øget. Desuden har man kontinuerligt siden Myhra og Gomez investeret pæne beløb i fodboldspillere - også markant mere end vores konkurrenter.

Problemet er jo ikke manglende vilje til at investere, problemet har været historisk elendig forvaltning og forrentning af allerede foretagede investeringer.

Du vil have vildskab - så følg eventuelt bare Hyballas klubber - hvor end han er i dag. Eller Bjørn Wesström, der skete også en masse i vildskab. Held og lykke.

Personligt foretrækker jeg den proces vi har sat gang i nu, men det tager TID. Et godt eksempel kan være Viborg. Fra 2007 til 2021 var klubben kun i Superligaen i 4 sæsoner, med 3 nedrykninger i øvrigt. Mellem sæsonerne 16/17 og 21/22 var man i den næstbedste række, hvor man omkalibrerede alle fatninger i klubben. Lavede en strategi, tegnede en retning og satte sig for at gå den vej generelt. Det har OB aldrig selv gjort i de år der ligger mellem 2010 og 2023. Det er først med nedrykningen i sommeren 2024 og det efterfølgende identitetsprojekt at OB har en strategi og en retning. Den har vi så fulgt i præcis 2 år, med en (ventet men ikke nødvendigvis nem) oprykning til følge (bare spørg EfB, Hvidovre og AaB) og en 8. plads.

Jeg giver først op, hvis vi afviger fra den kurs, der er lagt nu og går tilbage til zigzag-kurs og trænerdefinerede spillestil med dertil hørende inkonsekvent rekruttering af spillere og stab.

Men jeg forstår du skyder med spredhagl, fordi vi taber en dårlig forbandet lortekamp i Silkeborg, hvor fem potentielle startere i offensiven er skadet.

OB henter mindst 2 spillere inden vinduet lukker - og jeg hader også at tabe.
    Det er selvfølgelig nemt at spille klog på et indlæg skrevet i affekt, men så lad os da være enige være uenige og fortsæt med at misforstå hvad jeg skriver.

Det er bare ikke sandt, at der ikke er en intention om at investere i nye og bedre spillere siden Troels Bech kom til. Det viser alle fakta og data, du kan gribe fat i. Truppens værdi, kontraktværdien og salgsværdien er øget. Desuden har man kontinuerligt siden Myhra og Gomez investeret pæne beløb i fodboldspillere - også markant mere end vores konkurrenter.

- At truppens nominelle værdi er steget, er ikke et udtryk for ekstraordinær ambition, men simpel fodboldinflation. Det er sjovt nok blevet markant dyrere at drive en Superligaklub i dag end for 5 år siden. Hvis man vil blive i rækken, skal budgettet op – det er en overlevelsesmekanisme, ikke nødvendigvis en offensiv satsning. At vi stadig har den ældste transferrekord i ligaen (Erik Bo Andersen tilbage i 90'erne), siger alt om, at vores økonomiske "loft" ikke har rykket sig en millimeter, mens konkurrenterne flyver forbi os. Jeg medgiver dog gerne, at akademiet har fået et løft, og her får vi faktisk noget for pengene.​

- Jeg medgiver gerne, at man bruger historisk mange penge i akademiet og der får man om noget for sine penge.

Problemet er jo ikke manglende vilje til at investere, problemet har været historisk elendig forvaltning og forrentning af allerede foretagede investeringer.
    - Her er vi helt enige. OB har været ufattelige ringe til at forvalte deres position og penge.

Du vil have vildskab - så følg eventuelt bare Hyballas klubber - hvor end han er i dag. Eller Bjørn Wesström, der skete også en masse i vildskab. Held og lykke.

- Fin stråmand.Hvornår argumenterer jeg for at OB skal det PRÆCIS modsatte? Vildskab ≠ BW. ildskab og kaos er ikke det samme som kalkuleret ambition. Jeg argumenterer for, at man fra ledelsens side burde have læst markedet bedre: Vi er i en sæson, hvor vi på forhånd vidste, at Viborg ville tjene kassen på salg, at SønderjyskE ville miste profiler (og skal genopbygge), at Lyngby har øget budgettet markant, og at Horsens satser benhårdt. Det kræver modsvar her og nu, ikke kun pæne ord om en langstrakt proces.​

Personligt foretrækker jeg den proces vi har sat gang i nu, men det tager TID. Et godt eksempel kan være Viborg. Fra 2007 til 2021 var klubben kun i Superligaen i 4 sæsoner, med 3 nedrykninger i øvrigt. Mellem sæsonerne 16/17 og 21/22 var man i den næstbedste række, hvor man omkalibrerede alle fatninger i klubben. Lavede en strategi, tegnede en retning og satte sig for at gå den vej generelt. Det har OB aldrig selv gjort i de år der ligger mellem 2010 og 2023. Det er først med nedrykningen i sommeren 2024 og det efterfølgende identitetsprojekt at OB har en strategi og en retning. Den har vi så fulgt i præcis 2 år, med en (ventet men ikke nødvendigvis nem) oprykning til følge (bare spørg EfB, Hvidovre og AaB) og en 8. plads.
    - Viborg fik et modern ejerskab, der var villige til at investere og satte en ny klar retning. Viborg har desuden været fremragende til at scoute i markeder, hvor man kan købe billigt og få kvalitet samtidig.

OB henter mindst 2 spillere inden vinduet lukker - og jeg hader også at tabe.
    - Skal jeg tolke det som over 2.5 spillere? Jeg mobilepayer en stadion-fadøl, hvis det sker.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

OB har haft en for smal trup i 12 år. Men forsøger at gøgle sig igennem med mindst mulige investering og så er det klart, at man fejler ved den mindste modgang. F.eks. hvis en signing kikser, spillere bliver skadet, eller - tro det eller ej - de andre hold bruger lidt flere penge end de plejer.
      Hvis (når) top 6 igen kikser i år, kan jeg ikke se, at NT har flere skud i bøssen ud over at kaste 50 mil ekstra i holdet hvert år. Man har prøvet alt (arh ok på nær tidsvarende træningsfaciliteter) Man har prøvet ALT på trænerfronten - også dyre. Man har prøvet sportsdirektører i alle retninger. Det eneste man reelt ikke har prøvet er at have gode nok spillere. Det har alle med den mindste fodboldforstand kunne se efter få kampe i hver sæson. Meld nu for fanden ud, at man ikke har de økonomiske muskler til at være med og sig at man elsker at spille superligafodbold - så det er målet. Jack er glad - 10.000 på lægterne og udsolgt øl, hver gang man ikke har købt nok.
      problemet er bare at melder man den slags ud, helt åbent siger at man ingen ambitioner har, ud over at blive i superligaen, så vil det koste; på interessen, fra tilskuere, fra sponsorere - den der stigning i sponsor indtægter de drømmer om kan de godt glemme. Spillere bliver endnu svære at tiltrække, eller de unge blive sværere at holde på - vi får flere Ejdum-sager, for hvor lidt jeg end bryder mig om hans skifte - så forstår jeg det jo. OB har ikke ambitionerne og viljen.

Så selv om jeg sådan set er enig med dig - de bør da bare være ærlige omkring de manglende evner / midler...så kan man ikke gå den vej.

Lukkede man ikke sportsudvalget? I en erkendelse af at de ikke besad kompentencerne? Man har så overdraget ansvaret til Troels, der nok kender til fodbold - men hvis han er på SÅ stramt et budget - hvad er så meningen?

Thorborg er nødt til at fatte at man ikke kan spare sig til succes. Skal vi op hvor det er bare marginalt sjovere at være med - så koster det.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

problemet er bare at melder man den slags ud, helt åbent siger at man ingen ambitioner har, ud over at blive i superligaen, så vil det koste; på interessen, fra tilskuere, fra sponsorere - den der stigning i sponsor indtægter de drømmer om kan de godt glemme. Spillere bliver endnu svære at tiltrække, eller de unge blive sværere at holde på - vi får flere Ejdum-sager, for hvor lidt jeg end bryder mig om hans skifte - så forstår jeg det jo. OB har ikke ambitionerne og viljen.

Så selv om jeg sådan set er enig med dig - de bør da bare være ærlige omkring de manglende evner / midler...så kan man ikke gå den vej.

Lukkede man ikke sportsudvalget? I en erkendelse af at de ikke besad kompentencerne? Man har så overdraget ansvaret til Troels, der nok kender til fodbold - men hvis han er på SÅ stramt et budget - hvad er så meningen?

Thorborg er nødt til at fatte at man ikke kan spare sig til succes. Skal vi op hvor det er bare marginalt sjovere at være med - så koster det.
        Det ved han da godt. Han er selfmade milliardær og blandt de rigeste i Danmark - der kan man ikke uden at tage ricisi og investere sig frem.

Bare i OS&E er der masser af investeringer og opkøb i de andre forretningsben.

Isenkræmmere, robotter, støddæmpere, banker og alt muligt andet har han investeret i ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Det ved han da godt. Han er selfmade milliardær og blandt de rigeste i Danmark - der kan man ikke uden at tage ricisi og investere sig frem.

Isenkræmmere, robotter, støddæmpere, banker og alt muligt andet har han investeret i ..
          Altså manden ved da klart hvordan man tjener penge. Men har vel lige så tydeligt ikke forstand på at drive en fodboldklub. For han er vel snart den eneste konstant over de sidste 15 års nedtur...

Eller også ved han godt hvad det kræver - men vil ikke investere det der skal til.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Altså manden ved da klart hvordan man tjener penge. Men har vel lige så tydeligt ikke forstand på at drive en fodboldklub. For han er vel snart den eneste konstant over de sidste 15 års nedtur...

Eller også ved han godt hvad det kræver - men vil ikke investere det der skal til.
            Men så er det vel også mest fornuftigt at få nogle eksterne investorer ind.

Ved godt Thorborg har reddet OB en del gange efterhånden, og skudt mange penge i projektet. Og det tænker jeg de fleste af os er glade for.

Måske er Thorborg nok en sikkerhed for hele lortet ikke vælter, men omvendt også en hæmsko for at få OB tilbage til toppen af superligaen.

De næste 3 uger ser vi helt klart hvad Thorborg vil med klubben. Gør noget eller afgiv den fulde magt.

Når man bliver ved med at gøre det samme, bliver resultatet også det samme.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Ved godt Thorborg har reddet OB en del gange efterhånden, og skudt mange penge i projektet. Og det tænker jeg de fleste af os er glade for.

Måske er Thorborg nok en sikkerhed for hele lortet ikke vælter, men omvendt også en hæmsko for at få OB tilbage til toppen af superligaen.

De næste 3 uger ser vi helt klart hvad Thorborg vil med klubben. Gør noget eller afgiv den fulde magt.

Men hvis det giver overskud i koncernen og klubben kan bidrage med et lille plus, er man så interesseret i anderledes resultat?

Comment

Vi kan da heldigvis glæde os over AGF ikke kommer i CHL. Havde været fuldstændig ulideligt at høre på deres brovtende fans.

Comment

Der kommer aldrig eksterne investorer ind, så længe klubben ikke er et selvstændigt selskab.

Comment

Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg

Men hvis det giver overskud i koncernen og klubben kan bidrage med et lille plus, er man så interesseret i anderledes resultat?
                    Åbenbart ikke. Det er bare vildt det er nemmere end nogensinde før at tjene penge på fodbold.

Men det er så ikke fristende nok ser det ud til.

Comment

Åbenbart ikke. Det er bare vildt det er nemmere end nogensinde før at tjene penge på fodbold.

Men det er så ikke fristende nok ser det ud til.
                      Og der er vi helt enig. Men NT er jo handelsmand. Han vil ikke bytte 50 mil for 100 mil, når han kan hive 5 ud de næste 10 år åbenbart.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Han har også halveret sin formue ved mindre kloge investeringer...

Comment

Working...
                        X