Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Tak til AI for i en hvis udstrækning at bekræfte mit indlæg
    Jeg synes der er mange paralleller at drage ift. hvor vi er lige nu, og hvor AGF var efter deres seneste oprykning.
    Begge steder blev der lagt en plan, det skal ske igennem det lange seje træk og igennem organisk vækst.
    Om TB så er ligeså dygtig som JN, det vil tiden vise.

Men eksemplerne på klubber der lægger en retning, holder sig til den og oplever fremgang er tilstede.
    Viborg efter mange år i 1 division.
    Randers
    Sønderjyske efter de er kommer tilbage på lokale hænder.

Og eksemplerne på klubber som river i rettet som vinden blæser, og ikke oplever fremgang er tilsvarende tilstede.
    AaB
    OB (Inden nedrykningen)
    Vejle
    Problemet er bare, at siden AGF lavede det stunt, har der reelt kun været et Wild Card til top 6. Dengang var der to - den ene plads har AGF nu sat sig på. Så det er blevet meget sværere, at lave det gearskifte ved en langsom organisk udvikling. Det er urealistisk at bide skeer med BIF, FCK, FCM, AGF, FCN økonomisk ved en langsom organisk udvikling. Det løb er kørt, fordi man er så langt bagud. Man skal derfor tage et kvantespring i økonomien. Hvis NT ikke er villig til det, kommer der ikke til at ske noget. Måske en top 6 hver 5. år. Men helt ærligt. Gider man det?

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Tror du på, at hvis vi står med 4 point efter 5 kampe, hvilket ikke er urealistisk (uafgjort hjemme mod Horsens og nederlag til AGF), at vi snitter 1,6 resten af grundspillet (tænker vi skal have 32 point for at være sikre på top 6)? Hvornår har OB sidst snittet 1,6 i en længere periode? Hvis nej har hele det såkaldte gearskifte været omsonst. Man kunne måske sige, at det slet ikke fandt sted. Vi er i hvert fald endt samme sted, som vi også gjorde på alle andre forsøgte måder. Næste sommer bliver holdet nulstillet. Tænker Falk er blevet for gammel. Arp og Oudraogo skal prøve noget nyt. Så står vi og skulle hente 3 profiler, hvor vi allerede er bagud pga. i år. Det er i min optik skruen uden ende. Vi rammer aldrig det magiske år, når de driver klubben på den måde.
      EDIT: jeg er simpelthen så harm på Falks vegne - han kunne have været den legende, som fik det til at ske - jeg er sikker på at man lovede ham et rigtigt HOLD, da man lokkede ham til. Hold kæft hvor er det uværdigt, at pisse på ham på den måde.
      Det havde vi i sidste sæson... I det der svarer til halvdelen af grundspillet havde vi i den periode over 1.60. I en periode på 9 kampe havde vi faktisk 1.80... 7 kampe var vi på 2.00.

Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Prøver lige at samle op.
        Jeg er enig i, at truppen pt. er for smal.
        Men vi er også stadig 2 uger fra vinduet lukker, og så har vi også exceptionelt mange skader i en kæde (angrebet).
        Hvilket kun er med til at forstærke, at truppen fremstår utrolig tynd.
        Jeg ved godt at man som OB fan, er ved at være fuldstændig tyndslidt af de sidste 15 års ørkenvandring, det er jeg da også selv.

Men jeg har 2 pointer som jeg gerne lige vil lufte, her i snakken om nedrykning, den dårligste trup, TB spiller kabale på kontoret. (forstår egentlig godt at TBs facon kan pisse nogen af).

1) TB's ansættelse kan på mange måder sammenlignes med Jacob Nielsen i AGF, som også kommer til efter en nedrykning, og mange års ørkenvandring, dårlige faciliterer, dårlig trup osv.
        De rykker op første sæson, bliver nr 10 i første sæson oppe, så skal de i playoff for at blive oppe, og bliver så nr. 10 igen.
        Og det er så først i år 4 i Jacob Nielsens ansættelse at GF rykker væk fra nedrykning og begynder at bevæge sig op i tabellen.
        Jeg forestiller mig også at mange AGF fans i den periode også har bandet ledelsen langt væk, for ikke at satse nok.
        Men han satte en retning i klubben, ligesom jeg mener TB har gjort i OB.

2) Det kan godt være jeg er naiv, og tror for meget på at transfervinduet er så svært som TB gør det til.
        Men jeg tror så til gengæld ikke på, at det er så nemt som nogen siger.
        Nogen gange lyder det som om, at folk tænker man kan lave en indkøbsseddel og så gå ned i det lokale supermarkedet og rive ned af hylderne.
        Imo så virker det som om, at TB som udgangspunkt prøver at tiltrække spillere på en lidt højere hylde, end vi måske er berettiget til at hente på.
        Og så er det klart, at vi kæmper mod klubber med større budgetter og tilkræftningskræft, og så er det jo ligegyldning, om man har lavet sit forarbejde, hvis Malmø, Poznan eller what ever melder sig på banen.
        AGF er igang med deres vigtigste kval spil, vel nærmest i klubbens historie, og de har ikke en angriber på plads, på trods af at de har vidst i 6 måneder, at Mortensen ville være væk.
        FCK har også først rørt på sig nu her.

Fint indlæg med nogle gode pointer som jeg sagtens kan følge.
        Det helt spændende bliver hvordan vores trup ser ud når transfervinduet lukker om et par uger.

I forhold til sammenligningen med AGF så er det i den øverste ledelse (Thorborg, Enrico) hvor jeg er mest bekymret på OB’s vegne.

Jeg synes det er sympatisk at OB er på danske hænder men de seneste mange år har for mig vist, at folk som Thorborg og Enrico er dygtige til at bygge og drive hoteller mm., men når det kommer til at drive en professionel fodboldklub, så er det dem der er det 50 grader varme vand som aldrig kommer op og koge.

At OB som professionel fodboldklub stadig har så håbløse træningsfaciliteter samtidig med at de samme direktører klipper snore til det ene hotelbyggeri efter det andet, er blot ét eksempel på hvor deres primære fokus er når det kommer til stykket.

Villigheden til for alvor at satse og investere i OB er så tilpas begrænset at vi primært kan snakke om og håbe på at vi får sneget os med i top 6. Den næste der ryger er nok Troels Bech da Thorborg og Enrico så endnu engang kan sende fokus væk fra dem selv.

Comment

Problemet er bare, at siden AGF lavede det stunt, har der reelt kun været et Wild Card til top 6. Dengang var der to - den ene plads har AGF nu sat sig på. Så det er blevet meget sværere, at lave det gearskifte ved en langsom organisk udvikling. Det er urealistisk at bide skeer med BIF, FCK, FCM, AGF, FCN økonomisk ved en langsom organisk udvikling. Det løb er kørt, fordi man er så langt bagud. Man skal derfor tage et kvantespring i økonomien. Hvis NT ikke er villig til det, kommer der ikke til at ske noget. Måske en top 6 hver 5. år. Men helt ærligt. Gider man det?
          Hey det er da et gearskifte ift. nu hvor vi har gjort det én gang de sidste 14 år...(I/A)
          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
          2025 stadig med armene over kors

Comment

Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

Hey det er da et gearskifte ift. nu hvor vi har gjort det én gang de sidste 14 år...(I/A)
            Er gearskifte mister effekten, hvis det afløses af en rulletur i frigear mens man kortvarigt nyder den fart gearskiftet gav.
            Så bliver du overhalet igen af dem som kører i det jævne gear.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

Comment

Jeg sad og tænkte det samne i går omkring det markerede, og er i øvrigt enig i alt du skriver her.
              Altså, en top-6 hvert 5. år synes jeg ikke er fuldstændig urealistisk. Så meget mangler der ikke for at det kan realiseres. Men ja, en klub som OB, og sikkert også de fleste andre, kan bare ikke bruge top-6 hvert 5. år til noget som helst. Det kommer OB ikke til at vokse af, det kommer vi ikke til at blive bedre af og vi kommer ikke til at sælge spillere til større summer af det.

For at top-6 bliver givtigt for OB skal vi minimum med hvert andet år måske mere. 3 ud 5 sæsonen skal der til før top-6 alene kan begynde at skubbe klubben på økonomi, faciliteter, omdømme, trup, salg etc.

Top-6 er kun noget værd hvis man er der tit... og vi kommer ikke til at være der tit på andre måder end investeringer i klubben.

De investeringer kommer så ikke før vi begynder at spille til par, og begynder at vise top-6 godt kan lade sig gøre. Og det er jo også tydeligvis målet pt. og det Thorborg har sagt.

Jeg tror på vi kan tage det skridt, det skal jeg gøre, for det er også det mindste af de skridt OB skal tage.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Det havde vi i sidste sæson... I det der svarer til halvdelen af grundspillet havde vi i den periode over 1.60. I en periode på 9 kampe havde vi faktisk 1.80... 7 kampe var vi på 2.00.
                Men problemet er, at det skal være over 17 kampe vi snitter 1,6. De sidste 4 kampe i grundspillet 25/26 snittede vi 0,25
                EDIT: Og de sidste 17 kampe af grundspillet snittede vi 1,18 - så pyha der er lang vej...
                Last edited by claudes1; i dag, 09:18.

Comment

Jeg sad og tænkte det samne i går omkring det markerede, og er i øvrigt enig i alt du skriver her.
                  Altså, en top-6 hvert 5. år synes jeg ikke er fuldstændig urealistisk. Så meget mangler der ikke for at det kan realiseres. Men ja, en klub som OB, og sikkert også de fleste andre, kan bare ikke bruge top-6 hvert 5. år til noget som helst. Det kommer OB ikke til at vokse af, det kommer vi ikke til at blive bedre af og vi kommer ikke til at sælge spillere til større summer af det.

For at top-6 bliver givtigt for OB skal vi minimum med hvert andet år måske mere. 3 ud 5 sæsonen skal der til før top-6 alene kan begynde at skubbe klubben på økonomi, faciliteter, omdømme, trup, salg etc.

Top-6 er kun noget værd hvis man er der tit... og vi kommer ikke til at være der tit på andre måder end investeringer i klubben.

De investeringer kommer så ikke før vi begynder at spille til par, og begynder at vise top-6 godt kan lade sig gøre. Og det er jo også tydeligvis målet pt. og det Thorborg har sagt.

Jeg tror på vi kan tage det skridt, det skal jeg gøre, for det er også det mindste af de skridt OB skal tage.
                  Og ikke mindst kommer vi ALDRIG i Europa, når vi ikke ligger bedre i turneringen. Eller måske kommer vi med og ruger straks ud i de indledende runder, fordi vi slet ikke er gearet til at spille kynisk europæisk fodbold. Prøv bare at se BiF, hvordan de kejler rundt, når de er med og de er jo et pænt stykke foran OB og har øvet sig i at komme i Europa gruppespil mange gange de sidste 15 år. Det er der pengene ligger.

Comment

Men problemet er, at det skal være over 17 kampe vi snitter 1,6. De sidste 4 kampe i grundspillet 25/26 snittede vi 0,25
                    EDIT: Og de sidste 17 kampe af grundspillet snittede vi 1,18 - så pyha der er lang vej...
                    (19 kampe)
                    Vi skal helt sikkert ramme nogle rigtig gode perioder, eller i hvert fald forbedre vores dårlige, før det kan lade sig gøre. Og det er da helt rigtigt, at starten på denne sæson havde potentiale til at blive en god periode. Den er jo så lidt røget nu.

Comment

Og ikke mindst kommer vi ALDRIG i Europa, når vi ikke ligger bedre i turneringen. Eller måske kommer vi med og ruger straks ud i de indledende runder, fordi vi slet ikke er gearet til at spille kynisk europæisk fodbold. Prøv bare at se BiF, hvordan de kejler rundt, når de er med og de er jo et pænt stykke foran OB og har øvet sig i at komme i Europa gruppespil mange gange de sidste 15 år. Det er der pengene ligger.
                      Helt sikkert. Og en "permanent" top-6 betyder heller ikke nødvendigvis Europa nej. Der skal igen mere til. Der er sgu langt op.

Comment

(19 kampe)
                        Vi skal helt sikkert ramme nogle rigtig gode perioder, eller i hvert fald forbedre vores dårlige, før det kan lade sig gøre. Og det er da helt rigtigt, at starten på denne sæson havde potentiale til at blive en god periode. Den er jo så lidt røget nu.
                        Jeg skriver 17, fordi mit regnestykke starter ved at vi taber til AGF og spiller uafgjort med Horsens, som jeg skrev i et tidligere indlæg. Det er naturligvis spekulation - vi kan jo også tabe til Horsens.......

Comment

Jeg skriver 17, fordi mit regnestykke starter ved at vi taber til AGF og spiller uafgjort med Horsens, som jeg skrev i et tidligere indlæg. Det er naturligvis spekulation - vi kan jo også tabe til Horsens.......
                          Aah, okay.

Ja, kort sagt, vi skal nogen sejre, og det nok i et niveau der hedder 10 stk fra nu.

Comment

Aah, okay.

Ja, kort sagt, vi skal nogen sejre, og det nok i et niveau der hedder 10 stk fra nu.
                            Og det er 8 år siden vi gjorde det sidst. Altså vandt 11 eller derover kampe i grundspillet. Så ja, forstærkninger til holdet, please.

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Fyringen var uden tvivl korrekt - det handler ikke om træneren, det handler om trupsammesætning og rekruttering. Jeg er overbevist om at det er nemmere, at rekruttere til TT end til AZ.

OB køber med et strukturelt underskud på 35 millioner. Til gengæld udviser man ingen risikovillighed og så bliver det svært at løfte sig fra suppedassen, når man satser på at andre drukner.
                              Om vi får lettere ved at rekruttere med TT, end AZ som træner aner jeg intet om. Men jeg tvivler stærkt.
                              Måske hvis det er Kjetil Ingenman , som er kasseret i Ham Kam . Eller Kløves svenske fætter i Brommapojkarne. Men vi har ingen tiltrækning på spillere med ambitioner om medaljer, europæisk, eller bare top 6 .

Jeg tror ikke TB’s telefon er rødglødende, af agenter som ringer fordi en masse spillere drømmer om at komme og spille TT’s Randers UltraLight fodbold.

Vi har over en periode på 15 år bragt os selv derned, hvor vi er tvunget til at give middelmådige spillere en løn de ikke er værd, for at de skal finde OB interessant.

Træneren er for så vidt ligegyldig, selvom det ofte er set vi har hentet spillere som tidligere har haft tilknytning til den siddende træner.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

Comment

Prøver lige at samle op.
                                Jeg er enig i, at truppen pt. er for smal.
                                Men vi er også stadig 2 uger fra vinduet lukker, og så har vi også exceptionelt mange skader i en kæde (angrebet).
                                Hvilket kun er med til at forstærke, at truppen fremstår utrolig tynd.
                                Jeg ved godt at man som OB fan, er ved at være fuldstændig tyndslidt af de sidste 15 års ørkenvandring, det er jeg da også selv.

Men jeg har 2 pointer som jeg gerne lige vil lufte, her i snakken om nedrykning, den dårligste trup, TB spiller kabale på kontoret. (forstår egentlig godt at TBs facon kan pisse nogen af).

1) TB's ansættelse kan på mange måder sammenlignes med Jacob Nielsen i AGF, som også kommer til efter en nedrykning, og mange års ørkenvandring, dårlige faciliterer, dårlig trup osv.
                                De rykker op første sæson, bliver nr 10 i første sæson oppe, så skal de i playoff for at blive oppe, og bliver så nr. 10 igen.
                                Og det er så først i år 4 i Jacob Nielsens ansættelse at GF rykker væk fra nedrykning og begynder at bevæge sig op i tabellen.
                                Jeg forestiller mig også at mange AGF fans i den periode også har bandet ledelsen langt væk, for ikke at satse nok.
                                Men han satte en retning i klubben, ligesom jeg mener TB har gjort i OB.

2) Det kan godt være jeg er naiv, og tror for meget på at transfervinduet er så svært som TB gør det til.
                                Men jeg tror så til gengæld ikke på, at det er så nemt som nogen siger.
                                Nogen gange lyder det som om, at folk tænker man kan lave en indkøbsseddel og så gå ned i det lokale supermarkedet og rive ned af hylderne.
                                Imo så virker det som om, at TB som udgangspunkt prøver at tiltrække spillere på en lidt højere hylde, end vi måske er berettiget til at hente på.
                                Og så er det klart, at vi kæmper mod klubber med større budgetter og tilkræftningskræft, og så er det jo ligegyldning, om man har lavet sit forarbejde, hvis Malmø, Poznan eller what ever melder sig på banen.
                                AGF er igang med deres vigtigste kval spil, vel nærmest i klubbens historie, og de har ikke en angriber på plads, på trods af at de har vidst i 6 måneder, at Mortensen ville være væk.
                                FCK har også først rørt på sig nu her.

Jeg forholder mig ikke til 1. Kun til 2.

Jeg anerkender gerne, at transfermarkedet er svært og nok ikke så nemt, som vi gør det til, og OB har selvfølgelig en plads, der er lavere i fødekæden og ting tager tid (selvom, Topi-rygtet kom én måned før at han blev præsenteret) - Jeg har til gengæld en klar fornemmelse af at OB gør det markant sværere for sig selv ved at;

1. have et stramt transferbudget - Det strukturelle underskud på 35 millioner er sten om benet, når man samtidig ikke tør at investere i fremtiden, medmindre det er akademiet. Så må man strukturer virksomheden anderledes, hæve priserne på hotelværelserne, hæve priserne på koncertbilletterne, sænke kvaliteten og hæve priserne hos Smag & Smil og så kanalisere de penge over i OB, så man får noget at rykke med. At man hæve transferbudgettet betyder selvfølgelig, at man øger risikoen for større underskud, men chancen for at øge indtægterne gennem slutspil og potentielt Europa, er ligeledes større. Og bringer mig over til punkt 2.

2. at man har en vis overforsigtighed. Troels Bech mantra om man hellere vil undgå 1 forkert end 3 rigtige spillere (eller hvad nu talfordelingen er) vidner for mig, om at man køber ind til at undgå fremfor at opnå. Dermed går man tilbage til de sikre kort, folk fra skandinavien, og gør man det, så er man pr. automatik i konkurrence om de dyreste spillere med signifikant bedre stillede klubber, og når vi ikke kan få dem, så får Peter T og Ulrik Yttergaard, spillere der i bedste fald rykker os minimalt, mere realistisk holder os tilbage.

For mig at se er den minus-risikovillighed et kæmpe modtræk til BW - og fred være med det - men der må jo være et mellemstadie mellem gunslinger og overanalysering.

Comment

Working...
                                X