Oprindeligt indsendt af Københavnstinker
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2026/2027
Collapse
X
-
Det er nok lidt urealistisk - trods alt. Men da han ikke sagde så meget i pressen, var vi trætte af det. Nu begyndte han så at sige noget og det var, at nu skulle der ske noget i OB. Det var nok bedre, da han ikke sagde noget. Man troede måske han mente det, når han faktisk gad sige det højt. Men det gjorde han så ikke. Hvor mange gange kan en fanskare tåle at høre en top 6 målsætning og ikke nå den? 10-11-12... inden for lige så mange år?Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Du kan jo bare købe ham ud ..
Comment
-
OB har haft en for smal trup i 12 år. Men forsøger at gøgle sig igennem med mindst mulige investering og så er det klart, at man fejler ved den mindste modgang. F.eks. hvis en signing kikser, spillere bliver skadet, eller - tro det eller ej - de andre hold bruger lidt flere penge end de plejer.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
jeg tror vi alle er med på div. forklaringer / undskyldninger. De giver alle mening.
Men det er jo det der er problemet. Man skulle være godt forberedte til dette transfer vindue...virker ikke til det passer. Man har haft "lektier" for ifht truppen igennem flere transfer vinduer - det har man stadig ikke gjort noget ved. Man er bare konstant bagud.
og 1/9 så har man igen smidt en sæson væk inden den rigtigt begyndte.
Hvis (når) top 6 igen kikser i år, kan jeg ikke se, at NT har flere skud i bøssen ud over at kaste 50 mil ekstra i holdet hvert år. Man har prøvet alt (arh ok på nær tidsvarende træningsfaciliteter) Man har prøvet ALT på trænerfronten - også dyre. Man har prøvet sportsdirektører i alle retninger. Det eneste man reelt ikke har prøvet er at have gode nok spillere. Det har alle med den mindste fodboldforstand kunne se efter få kampe i hver sæson. Meld nu for fanden ud, at man ikke har de økonomiske muskler til at være med og sig at man elsker at spille superligafodbold - så det er målet. Jack er glad - 10.000 på lægterne og udsolgt øl, hver gang man ikke har købt nok.
- Likes 1
Comment
-
Fuck jeg var også sur igår. Og undlod at lave et post. For så havde det nok lignet dit +/- meget enig i det mesteOprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
1 og 2 kan du slå sammen og var minimale mål.
Jeg mangler ikke ambitioner, men jeg mangler handling matcher ens ambitioner. Man kører med et strukturelt underskud og budgetterer med at man tjener 28 millioner på et EL-gruppespil hvert 5 år.
Samtidig insisterer man på at hente de dyreste spillere i markedet, skandinaver, med det mindste transferbudget. Jeg tror på, at akademiet kan levere de salg, der skal til. Men det kræver, at man giver dem omgivelser med spillere der kan løfte dem. Det er formentlig kun Messi og Ronaldo, der kunne være blevet til dem de er, selv hvis de havde spillet med Adam Sørensen, Peter Therkildsen og Grot i deres formative fodboldår.
Jeg er træt af hånd på rattet, jeg vil have vildskab.
Jeg ser en klub, der polstrer sig mod nedrykning, i stedet for at sigte mod Top 6.
Thorborgs Pizza bund er efterhånden ren dej, af en eller anden grund bliver vi ved med at spise den - på trods af at vi kan se at andre tilbyder pizza med sprød bund, friske ingredienser og lavet i en stenoven. Det er desuden en forfærdelig analogi som NT bragte på banen, ingen vel have en pizza hvor dejen fylder mest, der sku en grund til at Deep Dish aldrig overgår en klassiske napolitansk pizza.
Hvorfor skal jeg heppe på sorte tal, når der er nul intention om at geninvetsere pengene i nye og bedre spillere. Er det utænkeligt at 2 spillere til 10 millioner kan hæve indtjeningen med 30 fordi man får de pladser og pokaler man gerne vil have?
Mark my words OB henter 0 spillere resten af vinduet.
Fuck jeg er sur.
Men selvfølgelig henter OB flere spillere i dette vindue. Det tror du ikke selv på. Jeg tænker stadig 3 styks alt afhængig af Julius
- Likes 2
Comment
-
Det tror jeg slet ikke, at de gør. Måske en enkelt. Men det er jo lige meget. Klubben vil ikke investere det, som det nu en gang bare koster anno 2026 at få et godt hold.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Fuck jeg var også sur igår. Og undlod at lave et post. For så havde det nok lignet dit +/- meget enig i det meste
Men selvfølgelig henter OB flere spillere i dette vindue. Det tror du ikke selv på. Jeg tænker stadig 3 styks alt afhængig af Julius
Og så får vi det her. Skiftende trænere og sportsdirektører, dårlige faciliteter og en trup, der bare ikke er god nok.
Sådan har det været i 15 år, og alt andet er bare udenomssnak.
- Likes 1
Comment
-
Tror du på, at hvis vi står med 4 point efter 5 kampe, hvilket ikke er urealistisk (uafgjort hjemme mod Horsens og nederlag til AGF), at vi snitter 1,6 resten af grundspillet (tænker vi skal have 32 point for at være sikre på top 6)? Hvornår har OB sidst snittet 1,6 i en længere periode? Hvis nej har hele det såkaldte gearskifte været omsonst. Man kunne måske sige, at det slet ikke fandt sted. Vi er i hvert fald endt samme sted, som vi også gjorde på alle andre forsøgte måder. Næste sommer bliver holdet nulstillet. Tænker Falk er blevet for gammel. Arp og Oudraogo skal prøve noget nyt. Så står vi og skulle hente 3 profiler, hvor vi allerede er bagud pga. i år. Det er i min optik skruen uden ende. Vi rammer aldrig det magiske år, når de driver klubben på den måde.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Fuck jeg var også sur igår. Og undlod at lave et post. For så havde det nok lignet dit +/- meget enig i det meste
EDIT: jeg er simpelthen så harm på Falks vegne - han kunne have været den legende, som fik det til at ske - jeg er sikker på at man lovede ham et rigtigt HOLD, da man lokkede ham til. Hold kæft hvor er det uværdigt, at pisse på ham på den måde.Last edited by claudes1; i dag, 07:23.
- Likes 2
Comment
-
Det finder vi så ud af om 3 ugers tidOprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Det tror jeg slet ikke, at de gør. Måske en enkelt. Men det er jo lige meget. Klubben vil ikke investere det, som det nu en gang bare koster anno 2026 at få et godt hold.
Og så får vi det her. Skiftende trænere og sportsdirektører, dårlige faciliteter og en trup, der bare ikke er god nok.
Sådan har det været i 15 år, og alt andet er bare udenomssnak.
Comment
-
Prøver lige at samle op.
Jeg er enig i, at truppen pt. er for smal.
Men vi er også stadig 2 uger fra vinduet lukker, og så har vi også exceptionelt mange skader i en kæde (angrebet).
Hvilket kun er med til at forstærke, at truppen fremstår utrolig tynd.
Jeg ved godt at man som OB fan, er ved at være fuldstændig tyndslidt af de sidste 15 års ørkenvandring, det er jeg da også selv.
Men jeg har 2 pointer som jeg gerne lige vil lufte, her i snakken om nedrykning, den dårligste trup, TB spiller kabale på kontoret. (forstår egentlig godt at TBs facon kan pisse nogen af).
1) TB's ansættelse kan på mange måder sammenlignes med Jacob Nielsen i AGF, som også kommer til efter en nedrykning, og mange års ørkenvandring, dårlige faciliterer, dårlig trup osv.
De rykker op første sæson, bliver nr 10 i første sæson oppe, så skal de i playoff for at blive oppe, og bliver så nr. 10 igen.
Og det er så først i år 4 i Jacob Nielsens ansættelse at GF rykker væk fra nedrykning og begynder at bevæge sig op i tabellen.
Jeg forestiller mig også at mange AGF fans i den periode også har bandet ledelsen langt væk, for ikke at satse nok.
Men han satte en retning i klubben, ligesom jeg mener TB har gjort i OB.
2) Det kan godt være jeg er naiv, og tror for meget på at transfervinduet er så svært som TB gør det til.
Men jeg tror så til gengæld ikke på, at det er så nemt som nogen siger.
Nogen gange lyder det som om, at folk tænker man kan lave en indkøbsseddel og så gå ned i det lokale supermarkedet og rive ned af hylderne.
Imo så virker det som om, at TB som udgangspunkt prøver at tiltrække spillere på en lidt højere hylde, end vi måske er berettiget til at hente på.
Og så er det klart, at vi kæmper mod klubber med større budgetter og tilkræftningskræft, og så er det jo ligegyldning, om man har lavet sit forarbejde, hvis Malmø, Poznan eller what ever melder sig på banen.
AGF er igang med deres vigtigste kval spil, vel nærmest i klubbens historie, og de har ikke en angriber på plads, på trods af at de har vidst i 6 måneder, at Mortensen ville være væk.
FCK har også først rørt på sig nu her.
- Likes 1
Comment
-
Vi må se. Vi kan måske også stå med 6-7p efter 5 kampe. Det må tiden viseOprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
Tror du på, at hvis vi står med 4 point efter 5 kampe, hvilket ikke er urealistisk (uafgjort hjemme mod Horsens og nederlag til AGF), at vi snitter 1,6 resten af grundspillet (tænker vi skal have 32 point for at være sikre på top 6)? Hvornår har OB sidst snittet 1,6 i en længere periode? Hvis nej har hele det såkaldte gearskifte været omsonst. Man kunne måske sige, at det slet ikke fandt sted. Vi er i hvert fald endt samme sted, som vi også gjorde på alle andre forsøgte måder. Næste sommer bliver holdet nulstillet. Tænker Falk er blevet for gammel. Arp og Oudraogo skal prøve noget nyt. Så står vi og skulle hente 3 profiler, hvor vi allerede er bagud pga. i år. Det er i min optik skruen uden ende. Vi rammer aldrig det magiske år, når de driver klubben på den måde.
EDIT: jeg er simpelthen så harm på Falks vegne - han kunne have været den legende, som fik det til at ske - jeg er sikker på at man lovede ham et rigtigt HOLD, da man lokkede ham til. Hold kæft hvor er det uværdigt, at pisse på ham på den måde.
Men enig at vi sagtens kan blive nulstillet igen næste sommer pga vi skal sælge for så mange penge hvert år
Comment
-
3 uger og et par dageOprindeligt indsendt af Mfriise Se indlægPrøver lige at samle op.
Men vi er også stadig 2 uger fra vinduet lukker, og så har vi også exceptionelt mange skader i en kæde (angrebet).
Jeg ved godt at man som OB fan, er ved at være fuldstændig tyndslidt af de sidste 15 års ørkenvandring, det er jeg da også selv.
Men jeg har 2 pointer som jeg gerne lige vil lufte, her i snakken om nedrykning, den dårligste trup, TB spiller kabale på kontoret. (forstår egentlig godt at TBs facon kan pisse nogen af).
1) TB's ansættelse kan på mange måder sammenlignes med Jacob Nielsen i AGF, som også kommer til efter en nedrykning, og mange års ørkenvandring, dårlige faciliterer, dårlig trup osv.
De rykker op første sæson, bliver nr 10 i første sæson oppe, så skal de i playoff for at blive oppe, og bliver så nr. 10 igen.
Og det er så først i år 4 i Jacob Nielsens ansættelse at GF rykker væk fra nedrykning og begynder at bevæge sig op i tabellen.
Jeg forestiller mig også at mange AGF fans i den periode også har bandet ledelsen langt væk, for ikke at satse nok.
2) Det kan godt være jeg er naiv, og tror for meget på at transfervinduet er så svært som TB gør det til.
Nogen gange lyder det som om, at folk tænker man kan lave en indkøbsseddel og så gå ned i det lokale supermarkedet og rive ned af hylderne.
Imo så virker det som om, at TB som udgangspunkt prøver at tiltrække spillere på en lidt højere hylde, end vi måske er berettiget til at hente på.
Og så er det klart, at vi kæmper mod klubber med større budgetter og tilkræftningskræft, og så er det jo ligegyldning, om man har lavet sit forarbejde, hvis Malmø, Poznan eller what ever melder sig på banen.
AGF er igang med deres vigtigste kval spil, vel nærmest i klubbens historie, og de har ikke en angriber på plads, på trods af at de har vidst i 6 måneder, at Mortensen ville være væk.
Comment
-
Vil du ikke undersøge, om Jacob Nielsen meldte top 6 målsætning ud efter et år tilbage i SL?Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlægPrøver lige at samle op.
EDIT: ifølge goggle AI:
I sæsonen 2016/17 havde AGF under administrerende direktør Jacob Nielsen en klar sportslig målsætning om at kvalificere sig til Mesterskabsslutspillet (Top 6) i Superligaen.
Efter et sportsligt svært efterår og en hård start på foråret 2017 måtte Jacob Nielsen og den sportslige ledelse sande, at Top 6 ikke længere var realistisk.
Det reviderede mål: Da Top 6 blev matematisk og realistisk umuligt, ændrede klubben officielt målsætningen til at slutte bedst muligt uden for Top 6.
Klubben endte i stedet i den tunge ende af tabellen og måtte igennem nedrykningsspillet for at sikre sin overlevelse i den bedste række.
EDIT 2: AGF ender i nedrykningsplayoff mod VFF. Spiller 2-2 og vinder 1-0 og redder sig.
Måske skulle vi bare have spurgt AI, hvordan det ville gå OB på baggrund af AGFs erfaringer
Last edited by claudes1; i dag, 07:39.
- Likes 1
Comment
-
Næppe. De kan jo hente et par profiler - hvilket jeg ikke tror på - men det bliver jo ikke til noget langsigtet.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Det finder vi så ud af om 3 ugers tid
Til sommer ryger 3-4 nye (tyskerne, Kante, Falk for gammel osv), og så skal de erstattes.
Det er, som claudes skrev, skruen uden ende, når man aldrig formår at bygge noget fundament op.
Det er deprimerende at være vidne til!
- Likes 2
Comment
-
Ja det var en forventet kamp i går. SIF er ikke specielt gode, de lever meget på deres kunstbane og ham McCowat som åbenbart altid er pisse træls i mod OB. Men kigger vi på OB's præstation, så kan jeg ikke være andet end lettere apatisk. Truppen er vanvittigt tynd. Som i helt absurd tynd. Jeg ved godt vi har skader, men det har alle hold sku da. Vi skal kunne gøre noget, når skaderne triller ind på holdet. Jeg kan fandme godt forstå Zorniger, han peger jo bare på hvad der er galt og der er fandme mange ting i OB der er galt. I går synes jeg midtbanen var værst, det hang slet ikke sammen. Men helt ærligt, hvad kan vi forvente med Bonde, Falk og Adam som primære? Det er vel kun Falk der burde være en starter sammen med Quedrogo. Og der var intet andet end unge uprøvede spillere på bænken. Det er for dårligt. Og det er intet ondt om Bonde, han er bare ikke et offensivt geni. Han er 8'er, på samme måde som Adam ikke er HM men VB. Men jeg kan ikke se hvad TT skulle have gjort anderledes? Det er virkelig begrænset hvad han kan gøre.
På den positive side, så spillede Gomez og Julius for 2. kamp i træk ekstremt solidt. Utroligt nok er det ikke defensiven der er problemet indtil videre. Vores nye Normand var også solid. McCoy var sløj defensivt i går, men var så en af de eneste med lidt offensivt pondus.
Og så kunne både Bonde og Ganauss med lidt held godt have scoret. Stolpe skud og super redning.
Comment
-
Det var skrevet ift at du siger vi kun henter 1Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Næppe. De kan jo hente et par profiler - hvilket jeg ikke tror på - men det bliver jo ikke til noget langsigtet.
Til sommer ryger 3-4 nye (tyskerne, Kante, Falk for gammel osv), og så skal de erstattes.
Det er, som claudes skrev, skruen uden ende, når man aldrig formår at bygge noget fundament op.
Det er deprimerende at være vidne til!
For jeg er ikke uenig i det andet du skriver
Comment
-
Tak til AI for i en hvis udstrækning at bekræfte mit indlægOprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
Vil du ikke undersøge, om Jacob Nielsen meldte top 6 målsætning ud efter et år tilbage i SL?
EDIT: ifølge goggle AI:
I sæsonen 2016/17 havde AGF under administrerende direktør Jacob Nielsen en klar sportslig målsætning om at kvalificere sig til Mesterskabsslutspillet (Top 6) i Superligaen.
Efter et sportsligt svært efterår og en hård start på foråret 2017 måtte Jacob Nielsen og den sportslige ledelse sande, at Top 6 ikke længere var realistisk.
Det reviderede mål: Da Top 6 blev matematisk og realistisk umuligt, ændrede klubben officielt målsætningen til at slutte bedst muligt uden for Top 6.
Klubben endte i stedet i den tunge ende af tabellen og måtte igennem nedrykningsspillet for at sikre sin overlevelse i den bedste række.
Måske skulle vi bare have spurgt AI, hvordan det ville gå OB på baggrund af AGFs erfaringer

Jeg synes der er mange paralleller at drage ift. hvor vi er lige nu, og hvor AGF var efter deres seneste oprykning.
Begge steder blev der lagt en plan, det skal ske igennem det lange seje træk og igennem organisk vækst.
Om TB så er ligeså dygtig som JN, det vil tiden vise.
Men eksemplerne på klubber der lægger en retning, holder sig til den og oplever fremgang er tilstede.
Viborg efter mange år i 1 division.
Randers
Sønderjyske efter de er kommer tilbage på lokale hænder.
Og eksemplerne på klubber som river i rettet som vinden blæser, og ikke oplever fremgang er tilsvarende tilstede.
AaB
OB (Inden nedrykningen)
Vejle
Comment
Comment