Oprindeligt indsendt af Leander
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
[QUOTE=mhbp;n391655]“man skal sgu være klar fra 1. runde”Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
Ang. spillerne først - helt rigtigt, glæder mig særligt til at se hvad det gør at få en ny vb ind.
Men det med der "kun" er spillet 6 kampe, det er over 1/4 af sæsonen, og det er som regel de små marginaler der afgør det. Så tænker nok vi skal være i spil, indenforn 3-5 point når stregen trækkes, men der skal bare sammensættes sejrsstimer for at indhente det tabte. Jeg kan ikke se det.
Og syntes desværre det er noget vi ser år efter år. At man ikke er helt med på den præmis - man skal sgu være klar fra 1. runde, ellers bliver man så hurtigt sat (medmindre man laver et run som AGF gjorde sidste år...Sønderjyske startede vidst også dårligt) så selvf. kan det lade sig gøre - OB har bare ikke for vane at vinde 2 kampe i streg....
Men hold nu op hvor jeg håber på jeg ender med at tage fejl - og du får ret. Ville være Skønt
Hvilke hold i superligaen var det?
- Likes 1
Comment
-
Så kender vi holdet der skal få OB i top 6. Der er hentet ind til stabilitet, men ikke til udpræget begejstring. Jeg tror at Thorborg er blevet overrasket over hvad det kræver at få succes i en fodboldklub, og det kræver altså noget. Jeg synes, at han bør sælge klubben, for han kommer aldrig til at bruge de penge der kræves. Jeg tror nok at OB vil vinde nogle kampe, og ikke kommer i nedrykningsfare. Vi kommer bare ikke op og ringe over holdet.
- Likes 4
Comment
-
Overordnet set virker det som om, at vinduet er blevet mere rodet end Troels Bech havde drømt om.
Først og fremmest så stod vi lige pludselig i akut kantspiller-mangel på grund af trænerskifte. Det har nok ikke været planen at hente Gammelgaard hele vinduet.
Derefter så opstår der et angriber-problem, fordi Jona Niemic OG William Martin ikke er til rådighed i dette kalenderår + det løse - og det virker som om, der er tvivl om Grots niveau/engagement-whatever. Så må vi hente Ahl-Holmstrøm også.
Systemskiftet skaber også problemer centralt i banen, hvor vi førhen har overbefolket centralt med 4 spillere, har vi nu kun Falk og Oudraogo - med Ejdum ude var Bonde og akademisterne de næste i rækken, og det har man vurderet for tyndt. Så skulle Ulvestad ind i stedet for Bonde.
Det jeg tror, der var planen, var at hente to skidedygtige centrale stoppere, og så mere eller mindre lukke vinduet. Lucas Hey og/eller Frederik Roslyng, og et salg af Julius Bertel Askou, Bojang eller Burgy, og så var det vindue mere eller mindre klappet i. Man havde en idé om et tremandsforsvar med to wingbacks, der skulle betyde lidt mindre i det defensive, og på den måde kunne man bruge Adam Sørensens styrker i højere grad end man gør i en fireback kæde.
Så bliver begge købsemner (som Troels sagde man havde været undervejs med i op til 6 måneder) skadet, ens offensive kæde lægger sig kollektivt med uge- og månedslange skader og pludselig mangler den nye træner både centrale midtbanespillere og kanter.
Træner- og systemskiftet kombineret med skader både her og der, har nok gjort dette OB-vindue unødvendigt bøvlet og uskønt, på trods af, det virker som om man havde gjort sit forarbejde på scouting. Det er blevet det muliges kunst, og tiden må vise, om det er godt nok.
- Likes 3
Comment
-
''på trods af, det virker som om man havde gjort sit forarbejde på scouting.''Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlægOverordnet set virker det som om, at vinduet er blevet mere rodet end Troels Bech havde drømt om.
Først og fremmest så stod vi lige pludselig i akut kantspiller-mangel på grund af trænerskifte. Det har nok ikke været planen at hente Gammelgaard hele vinduet.
Derefter så opstår der et angriber-problem, fordi Jona Niemic OG William Martin ikke er til rådighed i dette kalenderår + det løse - og det virker som om, der er tvivl om Grots niveau/engagement-whatever. Så må vi hente Ahl-Holmstrøm også.
Systemskiftet skaber også problemer centralt i banen, hvor vi førhen har overbefolket centralt med 4 spillere, har vi nu kun Falk og Oudraogo - med Ejdum ude var Bonde og akademisterne de næste i rækken, og det har man vurderet for tyndt. Så skulle Ulvestad ind i stedet for Bonde.
Det jeg tror, der var planen, var at hente to skidedygtige centrale stoppere, og så mere eller mindre lukke vinduet. Lucas Hey og/eller Frederik Roslyng, og et salg af Julius Bertel Askou, Bojang eller Burgy, og så var det vindue mere eller mindre klappet i. Man havde en idé om et tremandsforsvar med to wingbacks, der skulle betyde lidt mindre i det defensive, og på den måde kunne man bruge Adam Sørensens styrker i højere grad end man gør i en fireback kæde.
Så bliver begge købsemner (som Troels sagde man havde været undervejs med i op til 6 måneder) skadet, ens offensive kæde lægger sig kollektivt med uge- og månedslange skader og pludselig mangler den nye træner både centrale midtbanespillere og kanter.
Træner- og systemskiftet kombineret med skader både her og der, har nok gjort dette OB-vindue unødvendigt bøvlet og uskønt, på trods af, det virker som om man havde gjort sit forarbejde på scouting. Det er blevet det muliges kunst, og tiden må vise, om det er godt nok.
Hvad bedømmer du dette ud fra?
- Likes 5
Comment
-
Det er trods alt ikke just den værste beskrivelse, han får med sig.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...er-ob-transfer
Jo jo, han er 34, men moderne fodbold er for besat af ungdom og store salg. Man skal også have voksne mennesker, for hvem det næste store salg ikke er målet.
- Likes 3
Comment
-
Jamen vi er jo aldeles enige om at vi fik for lidt ud af pengene.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Det er helt okay, og jeg beklager, hvis opslaget blev mere spidst, end jeg havde forestillet mig.
Jeg tror, at min Minteh-konklusion bliver, at når man tager det samlede forløb in mente. Husker på, at Minteh også bøvlede lidt med nogle problemer - temperament, disciplin - og desuden leverede en decideret rædderlig første prøvetræning i Odense.
Vi tog ham kun op igen fordi Bakary nærmest tiggede. Så synes jeg, at OB udviste noget rettidig omhu, ved at passe lidt på med, hvor lang en kontrakt man stak en ung knægt, der havde sit at bøvle med.
Den beslutning bed så OB lidt bagi fordi Minteh var SÅ umanerligt hurtig, og brændte igennem på 1. Holdet med det samme. Hvilket gjorde ham interessant, og udsatte OB for et tungt pres for at sælge.
I den situation fik vi alt, hvad man kunne forvente ud af salget, monetært.
I min optik er salget til et 12-tal, mens forvaltningen af midlerne på bagkant får 00.
Vi har heldigvis forskellige meninger, hvis ikke så havde vi heller ikke meget liv i debatten.
En del af “skuffelsen” over ikke at få mere for en spiller som Minteh , har du ret i skyldes at man er frustreret over den manglende udvikling i OB over de sidste 15 år.
Det har til tider føltes som om vi stiller op i en svømmekonkurence hvor vi træder vande, og de dygtige svømmere svømmer crawl817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
- Likes 3
Comment
-
Spændende at se om ham og Ouedraogo kan spille effektivt sammen eller de bare går i vejen for hinandenOprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægDet er trods alt ikke just den værste beskrivelse, han får med sig.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...er-ob-transfer
Jo jo, han er 34, men moderne fodbold er for besat af ungdom og store salg. Man skal også have voksne mennesker, for hvem det næste store salg ikke er målet.
Comment
-
Flere konkrete citater op til, under og efter transfervinduet, men det mest sigende var Troels Bechs udtalelse til SFÅ i går, hvor han fortæller, at man har været i månedslange processer (6 måneder) med spillere, der blev skadet da scouten stod nede og skulle have underskriften nærmest.Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
''på trods af, det virker som om man havde gjort sit forarbejde på scouting.''
Hvad bedømmer du dette ud fra?
Her er der vel efterhånden konsensus om, at der er tale om Hey/Roslyng/Sviatchenko til centerforsvaret - hvor OB allerede havde meldt ud, at man ønskede at forstærke sig.
Alle tre er vel rimelig solide signings for en klub af OB's størrelse med Hey som en decideret "wauw"-transfer og Roslyng som en "nådada!"-transfer. Sviatchenko er mere so/so, men må siges at være en kultur-spiller.
Vær opmærksom på, at jeg ikke siger vinduet gik super godt, jeg siger bare - at da man gik ind til vinduet, med det daværende trænersetup og taktik, så virkede det som om, der var relativt lidt, der skulle hentes ind. Defensive forstærkninger og så hvis der bød sig noget ekstraordinært til, eller skulle lappes huller. Og det virker det som om man var OK klar til.
- Likes 1
Comment
-
Allerede inden vi købte Ulvestad, var jeg ret spændt på hvordan TT ville stille op imod FCK. Jeg synes Lyngby-kampen viste ret tydeligt, at vores bedste offensive konstellation består af Ganaus og Ahl-Holmstrøm på banen samtidig.
Hvis TT også mener det, er der 4 midtbanepladser tilbage til Kante Falk, Arp, Keskinen, GG og Ulven. Er vi ude i en ny formation, eller skal eksempelvis Ulvestad og Keskinen starte på bænken?
Ulvestad kommer nok også meget hurtigt i spil til en startplads, hvis han er TT's ønske.
Det er godt nok fremskridt på vores bredde i forhold til de første kampe i sæsonen. Den ros skal TB trods alt have. Jeg ville dog ønske at man istedet havde brugt krudtet på en konge VB, i stedet for et eksemplar af tvivlsom kvalitet som ovenikøbet er på vej tilbage fra skade.
- Likes 3
Comment
-
Jeg er ret godt tilfreds med vinduet. Gode transfers i Ulvestad og Gammelgaard, selvom vi må se over sæsonen. Keskinen er so-so indtil videre, men han arbejder i det mindste for det. Therkildsen har spillet sig op, men svært at sige om han bare bliver den bløde mellemvare. Yttergård er god til bredden, han er i det mindste dygtig teknisk og taktisk, selvom han er ret langsom.
Alh-Holmström kan jeg virkeligt godt lide som type. Stærk gammeldags 9'er. De 2 lejesoldater lyder som spændende, men jeg kender dem ikke.
Jeg forventer helt klart at holdet forbedrer sig, efterhånden som de vænner sig til Thomasbergs stil, så jeg glæder mig til resten af sæsonen.Last edited by anglicantian; i dag, 15:02.
- Likes 2
Comment
-
Vil faktisk hellere vente til januar og hente Lucas Hey når han er næsten skadesfri. Ham er der mere perspektiv i. Til gengæld kan man sige, at konkurrencen om ham nok bliver større til den tid.Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlægHar alle opgivet en Maxsø transfer, han er fri af kontrakt ....Når det kommer til ambition er jeg alternativlos.
Comment
-
Fast mand for Anderlecht sidste sæson.. det ville godt nok være en vild handel.Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
Vil faktisk hellere vente til januar og hente Lucas Hey når han er næsten skadesfri. Ham er der mere perspektiv i. Til gengæld kan man sige, at konkurrencen om ham nok bliver større til den tid.
Comment
Comment