Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
    Problemet er jo helt generelt at forstærkningerne kommer så sent. Du skal ikke bilde mig ind man ikke kunne have hentet Gammelgaard for en måned siden f.eks. Selvfølgelig kunne man det, måske han bare havde kostet lidt mere. Og her er problemet, OB er for nærige til at udfordre toppen af dansk fodbold. Der er stadig mange point at kæmpe om, men de nemme point har vi ikke fået og har nu et bjerg at klatre op af. Det kan være det lykkedes, det håber jeg da virkelig det gør. Men det er bare at unødvendigt bjerg, det tror jeg vi er mange der er pænt trætte af.
    Det er da slet ikke sikkert, at det har været et spørgsmål om penge - sådan fungerer transfermarkedet altså ikke kun.

Der kan have været en hollandsk, en belgisk og en 2. bundesligaklub inde i billedet, som har kigget andre veje end Gammelgaard, men som har været Gammelgaards prioriteter først at få afsøgt, så han kunne komme til udlandet.

Nu er de handler så ikke blevet realiseret og AGF og BIF har hentet Mikael Andersson og Olti Hyseni, mens Gammelgaard ventede på udlandet. Så nu kan OB få en plads ved bordet og så går tingene stærkt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er da slet ikke sikkert, at det har været et spørgsmål om penge - sådan fungerer transfermarkedet altså ikke kun.

Der kan have været en hollandsk, en belgisk og en 2. bundesligaklub inde i billedet, som har kigget andre veje end Gammelgaard, men som har været Gammelgaards prioriteter først at få afsøgt, så han kunne komme til udlandet.

Nu er de handler så ikke blevet realiseret og AGF og BIF har hentet Mikael Andersson og Olti Hyseni, mens Gammelgaard ventede på udlandet. Så nu kan OB få en plads ved bordet og så går tingene stærkt.

Det var et spørgsmål om penge og vi har åbenbart betalt det ønskede.

"Vi har afvist flere bud på vores spillere i transfervinduet, men OB har indfriet vores forventninger til en permanent transfer af Christian Gammelgaard, siger Hemmersam til klubbens hjemmeside."

https://bold.dk/fodbold/klubber/vejl...vores-spillere

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er selvfølgelig muligt, men det nytter bare ikke noget. Det er undskyldninger og varm luft. Jeg vil se OB vinde og hvis det skal ske, må man simpelthen hente de "rigtige" spillere tidligere end vi ser nu. Det må bare koste det ekstra, det har OB/OSE altså pengene til.

Comment

Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

Ved du, at man kunne have hentet Gammelgaard for en måned siden? Det er jo ikke nok, klubben gerne vil sælge, hvis han lige har skulle lure, om BIF eller AGF kom med et tilbud.
          Det er bare næsten altid et spørgsmål om penge i dagens fodbold verden... Hvorfor skulle BIF og andre kigge på Gammelgaard? Altså han er da god, men tænker de kigger på lidt mere eksotiske spillere :-)

Comment

Det er bare næsten altid et spørgsmål om penge i dagens fodbold verden... Hvorfor skulle BIF og andre kigge på Gammelgaard? Altså han er da god, men tænker de kigger på lidt mere eksotiske spillere :-)
            Altså de kiggede jo efter sigende efter ham
            i vinters og så passer han vel meget godt ind i en strategi, hvor man har købt talentfulde danske spillere som Ejdum og Hyseni i løbet af sommeren.

Comment

Det er selvfølgelig muligt, men det nytter bare ikke noget. Det er undskyldninger og varm luft. Jeg vil se OB vinde og hvis det skal ske, må man simpelthen hente de "rigtige" spillere tidligere end vi ser nu. Det må bare koste det ekstra, det har OB/OSE altså pengene til.
              Alle vil selvfølgelig se OB vinde, men nu er det jo ikke Football Manager det her. Efter en årrække med hjernedøde investeringer i Buya Turay/Tyler Burey-klassen, så hilser jeg forsøget på at hente 'proven kvalitet' velkommen - og det er bare 'nemmere' senere på transfervinduet.

Comment

Det her, tør jeg godt at sige er vores klart bedste transfer i år.

Genialt. Ganske simpelt.

Comment

Det var også bare et eksempel med BIF - det kunne også have været Go Ahead Eagles, Hildesheim eller Sochaux. Pointen er, at om vi så var villige til at smide 100 mio. til Vejle, kræver det jo, at han ikke sidder med et par andre potentielt mere eksotiske/lukrative kontrakttilbud.

Comment

Problemet er jo helt generelt at forstærkningerne kommer så sent. Du skal ikke bilde mig ind man ikke kunne have hentet Gammelgaard for en måned siden f.eks. Selvfølgelig kunne man det, måske han bare havde kostet lidt mere. Og her er problemet, OB er for nærige til at udfordre toppen af dansk fodbold. Der er stadig mange point at kæmpe om, men de nemme point har vi ikke fået og har nu et bjerg at klatre op af. Det kan være det lykkedes, det håber jeg da virkelig det gør. Men det er bare at unødvendigt bjerg, det tror jeg vi er mange der er pænt trætte af.
                    "Men det er bare at unødvendigt bjerg"

Det er tydeligt at du ikke har nogen forståelse af økonomi og betydning for konkurrencedygtighed for OB på den lange bane, endnu en "send flere penge kommentar"

Et tidligere køb kunne have kostet mere for OB på 2 måder:
                    Højere transfer
                    Dyrere kontrakt, kortere kontrakt ....

Det kan være mange penge i hele kontrakt-perioden til forskel

Comment

Men altså... Der er stadig 54 point at spille om inden tabellen deles - mener du seriøst ikke, det kan nås endnu?
                      Jo. Hvis vi vinder de næste to. Hvis vi kun får et point skal vi snitte meget, meget højt de resterende kampe. Det har vi ikke gjort så højt over en så lang periode siden sølvårene. Det tror jeg simpelthen ikke på vi kan, når vi mangler BiF, FCM og FCK x 2
                      EDIT 4 point efter 6 kampe. Så har man 16 kampe til at hente 28 point (32 point giver normalt en 6. Plads. Det betyder 1,75 i snit. Et snit der over en hel sæson tit giver en bronzemedalje.
                      Last edited by claudes1; i dag, 11:48.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                        Det her, tør jeg godt at sige er vores klart bedste transfer i år.

Genialt. Ganske simpelt.
                        Hvis du kender den nye OB spiller indgående, så vil jeg meget gerne høre om hans kvaliteter, jeg synes at han er spændende, har også lagt mærke til ham tidligere, men kender ham ikke så godt

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Det er tydeligt at du ikke har nogen forståelse af økonomi og betydning for konkurrencedygtighed for OB på den lange bane, endnu en "send flere penge kommentar"

Højere transfer

Jeg er uenig - Det betyder vel blot at nogen har en anden risikovurdering, end hvad du har.

For mig at se, er der ligeledes en manglende forståelse i det konservative segment af, at gøre ingenting er en beslutning med sine egne risci, herunder også økonomiske. Du undgår jo ikke nødvendigvis udgift ved ikke at handle... eller ikke handle tidligt nok.
                          Fas est et ab hoste doceri.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

Jeg er uenig - Det betyder vel blot at nogen har en anden risikovurdering, end hvad du har.

For mig at se, er der ligeledes en manglende forståelse i det konservative segment af, at gøre ingenting er en beslutning med sine egne risci, herunder også økonomiske. Du undgår jo ikke nødvendigvis udgift ved ikke at handle... eller ikke handle tidligt nok.
                            Der er handlet, der er købt en spiller

Det er så nemt at have en mening om andres folks penge, der er ingen af jer som kommer med de ekstra millioner og derudover så kender ingen af os det pudsle-spil som klubben er nødt til at lægge for at blive så konkurrencedygtig som overhovedet muligt - jeg køber ikke den skrøne med at bare man bruger en masse penge i en fart, så kommer der i sidste ende ekstra i kassen

Men helt i orden hvis du ikke finder det relevant

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Højere transfer

Det forudsætter, at det overhovedet var muligt at købe tidligere.

Selvom jeg er enig i din kritik af "vi investerer ikke nok"-argumentet, så rykker penge mange ting.

Ved at kaste mange penge efter spillere, for at få dem til at skifte mening hurtigt i transfervinduet risikerer at stå i en situation, hvor vi har brugt mange penge på en trup, der reelt ikke er bedre end, den vi havde inden salg og kontraktudløb - den er bare nyere.

Jeg nægter at tro på, at en dansk spiller i en konkurrerende klub, der gerne vil til en god klub i udlandet i et transfervindue, bliver overbevist om OB-skifte på trods af udenlandsk interesse, i midten af juni, bare fordi OB sætter et 0 mere på checkhæftet.

Flere penge er ikke den eneste løsning. Vi skal bruge flere penge, til så at hapse de helt rigtige spillere, når vi får muligheden for at slå til. Ikke flere penge til at hente dyrt revl og krat i starten af et transfervindue.

Comment

Det var også bare et eksempel med BIF - det kunne også have været Go Ahead Eagles, Hildesheim eller Sochaux. Pointen er, at om vi så var villige til at smide 100 mio. til Vejle, kræver det jo, at han ikke sidder med et par andre potentielt mere eksotiske/lukrative kontrakttilbud.
                                Mon ikke 100 mil eller lidt mindre kunne have sat gang i tingene…..

Comment

Working...
                                X