Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Der er masser af eksempler på klubber, der har investeret massive beløb i spillere - også tidligt i et vindue - og måtte se sig selv marginaliseret på trods. Det er ikke KUN økonomi og risikovillighed, der styrer, hvor stor en succes du bliver.Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
Jeg er uenig - Det betyder vel blot at nogen har en anden risikovurdering, end hvad du har.
For mig at se, er der ligeledes en manglende forståelse i det konservative segment af, at gøre ingenting er en beslutning med sine egne risci, herunder også økonomiske. Du undgår jo ikke nødvendigvis udgift ved ikke at handle... eller ikke handle tidligt nok.
Det kan fans af britiske klubber som Manchester United, Tottenham og Everton tror jeg føler, de har fået nok ud af de anseelige beløb, de har investeret i fodboldspillere, mens klubber som Brighton, Brentford og Crystal Palace har spillet en hel del over økonomisk evne i flere år.
Risikovillighed er rigtig godt, sundt og egentlig også fornuftigt, men det kræver jo, at du tager de rigtige risici og på efter en kvalificeret afvejning af konsekvenser.
For du har fuldstændig ret i, at gøre ingenting er også en beslutning, der involverer nogle risici - det lyder jo så som om, at vurderingen har været, at den trup vi har burde kunne være konkurrencedygtig i de første fire kampe. Hvilket den strengt taget burde - men resultaterne og spillerne har skuffet.
Nogle gange satser man og vinder - og så ligner man en verdensmand. Andre gange satser man og taber - og så bliver man kritiseret. Havde vi stået med 9 point efter 4 kampe, så havde fortællingen om truppen og dens behov også været anderledes. Nu ligner vi nogle fodslæbende nølehoveder, og det må TB jo så forsøge at rette op på - og Gammelgaard er da et skridt i den retning.
- Likes 3
Comment
-
Ja, den er jeg simpelthen også nødt til at reagere på. Pengene bliver ikke geninvesteret i OB og der kommer ikke flere handler.........Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægOg må jeg godt lige benytte lejligheden til at trække på smilebåndet over de brugere herinde der for få dage siden lukkede vinduet og hylede over at OB var uambitiøse osv osv…
Hold kæft en gang piv
Ooooooooooogggg.. Hermed gjort
.........nu er vi på to det seneste døgn...........
Til-afgange under Alm: 96 - still counting
- Likes 1
Comment
-
Syntes kun at have bemærket en enkelt bruger lukke vinduet. Men det kan selvfølgelig skyldes at jeg finder det tilpas tåleligt så jeg bare har overset de andre.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægOg må jeg godt lige benytte lejligheden til at trække på smilebåndet over de brugere herinde der for få dage siden lukkede vinduet og hylede over at OB var uambitiøse osv osv…
Hold kæft en gang piv
Ooooooooooogggg.. Hermed gjort
Men at man har kaldt OB for uambitiøse kan jo skyldes at det er vurderet på nuet med de spillere der er hentet og er i truppen , og ikke på hensigtserklærnger og spillere man afventer måske vil til OB .
Signingen i dag ser enormt spændende ud, og vil helt sikkert bidrage til større sandsynlighed for sammenhæng mellem udmeldinger og handlinger.
Frygten mange steder går på, om vi igen er kommet for meget på bagkant. Vi havde et på papiret godt startprogram mod modstandere vi skal have under os hvis top 6 billetten skal indløses. Det udnyttede vi ikke, og det kan betyde afgørende for resten af sæsonen.
Vi skal sandsynligvis snitte ca 1,6 point i de resterende 18 kampe, hvoraf de 10 er mod de 5 “naturlige” top 6 klubber.
817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
Comment
-
Jeg er enig i, at den dårlige start giver os dårlige forudsætninger.Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Syntes kun at have bemærket en enkelt bruger lukke vinduet. Men det kan selvfølgelig skyldes at jeg finder det tilpas tåleligt så jeg bare har overset de andre.
Men at man har kaldt OB for uambitiøse kan jo skyldes at det er vurderet på nuet med de spillere der er hentet og er i truppen , og ikke på hensigtserklærnger og spillere man afventer måske vil til OB .
Signingen i dag ser enormt spændende ud, og vil helt sikkert bidrage til større sandsynlighed for sammenhæng mellem udmeldinger og handlinger.
Frygten mange steder går på, om vi igen er kommet for meget på bagkant. Vi havde et på papiret godt startprogram mod modstandere vi skal have under os hvis top 6 billetten skal indløses. Det udnyttede vi ikke, og det kan betyde afgørende for resten af sæsonen.
Vi skal sandsynligvis snitte ca 1,6 point i de resterende 18 kampe, hvoraf de 10 er mod de 5 “naturlige” top 6 klubber.
Men som der ganske rigtig bliver sagt, så er der 54 point at spille om, AGF og FCN er ikke uovervindelige størrelser for OB - og det var FCK heller ikke i seneste sæson.
Alle klubber over 2. Division er naturligvis en stor opgave, hvis man spiller som mod Horsens, men det formoder jeg meget kraftigt ikke fortsætter.
Vi bliver sgu nok ikke mestre i år, men at afskrive top-6 efter 4 (rigtig dårlige) kampe er for tidligt. Men truppen og Thomasberg har i den grad noget at bevise mod AGF - jeg forventer og forlanger en trodsreaktion på det juks de kom med i går.
Comment
-
Derfor er det giftigt at konkludere det hele på nuet. Jeg tænker da, vi alle godt gad have haft spillere tidligere, men bare ikke for enhver pris.Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Syntes kun at have bemærket en enkelt bruger lukke vinduet. Men det kan selvfølgelig skyldes at jeg finder det tilpas tåleligt så jeg bare har overset de andre.
Og uden at skal forsvare noget, så tillader jeg mig nu alligevel at hælde en del ansvar over på de spillere, som er i truppen, for en god håndfuld af dem, vi tænker skulle bære noget tungt på holdet, har sgu i den grad underperformet og det kan umuligt fortsætte - slet ikke med nye kvalitetsspillere i truppen - og den sidste er ikke landet i det her vindue. Jeg skal dog ærligt indrømme, at jeg ikke kender noget til svenskeren, men igen - det handler jo om tillid.
Comment
-
Ved i hvad det Aller bedste ved dagens transfer er??
Vi slipper med 90% sikkerhed for at se Adam på den position igen!
Jeg kan ikke komme mig over hvor flot en transfer det er i OB-regi.
Hvornår har vi sidst hentet en profil fra en Superliga/nedrykker for et millionbeløb?
Pengekassen er da ihvertfald blevet åbnet..
- Likes 1
Comment
Comment