Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Umuligt at sammenligne sig selv med FCM,FCK,BIF og nok også FCN pt. Spillere jagtet af os og en af de klubber vil vælge os 0/10 gange
    Det er sjældent, at man udvikler sig ved kun at kigge nedad og/eller til siden...

Topklubberne lægger økonomisk på hvert eneste år, mens vi står i stampe... FCM hentede Nissen, mens vi hentede Peter T... vi leder stadigvæk efter en venstrebenet CB, mens FCK godt kunne finde en og hentede Markgráf i samme prisleje som Keskinen !

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

og det har du nok ret i.

Gør det ikke mindre skuffende, at stå her igen igen oven på meldinger om at nu skal det være top 6, hvorefter man ikke handler på det.
      Personligt synes jeg, det var super trættende at høre OB melde en top-6 målsætning ud.

Ikke fordi, jeg ikke mener, man skal være ambitiøse, men fordi det bliver en spændetrøje for trup, træner og sportslig ledelse, i en genopbygningsfase. Og særligt for fans.

Folk bliver så tunnelsynede og fremskriver konstant alle resultater, alle indkøb og alle handlinger efter devisen: “jamen I sagde jo….”.

En dårlig aften i Silkeborg, indkøb af en breddespiller, en afventende transferstrategi - og det eneste folk kan tale om, er den spændetrøje og det tunnelsyn klubben selv har lagt frem til - NIDKÆRT gransket af en succeshungrende fanbase, der stadig har en smule rester af storhedsvanvid fra de “go’e gamle da’e”.

Man ligger jo som man har redt, og medmindre man hiver enhjørninger ud af røven, så tror jeg kritikken vil fortsætte i Ådalen for evigt. Upåagtet sportschef, træner eller ejer. Det bliver same shit by different name.

I den forbindelse hørte jeg et interview med Mads Agesen i en Viborg-podcast. Han blev spurgt til top-6, og han svarer, at sådan gør man det ikke helt op i Viborg. Der er fokus på at præstere i næste kamp og udvikle sig over tid. Så skal man se, hvad præstationerne rækker til - for selvfølgelig vil man gerne i top-6, men fokus var på at gøre det godt nu, og hvis man blev ved med dét, så kommer man oftere inden for de 6 bedste end udenfor.

Jeg kunne ikke undgå at tænke, at den “befrielse” det måtte være, ikke at have alle bevægelser, resultater, træninger og udtalelser fremskrevet til runde 32 og så være dømt for dårlig eller for dumme inden sæsonen går i gang. Særligt med tanke på den AC Horsens kamp vi går ind til nu, hvor alle taler kogeplade-kamp fordi programmet bliver svært bagefter.

Hvis man læser det her som uambitiøst eller som om jeg taler for indifferens overfor resultater og placeringer, så tager man fejl. Jeg taler om sæsonfokus og arbejdsvilkår.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Personligt synes jeg, det var super trættende at høre OB melde en top-6 målsætning ud.

Ikke fordi, jeg ikke mener, man skal være ambitiøse, men fordi det bliver en spændetrøje for trup, træner og sportslig ledelse, i en genopbygningsfase. Og særligt for fans.

Folk bliver så tunnelsynede og fremskriver konstant alle resultater, alle indkøb og alle handlinger efter devisen: “jamen I sagde jo….”.

En dårlig aften i Silkeborg, indkøb af en breddespiller, en afventende transferstrategi - og det eneste folk kan tale om, er den spændetrøje og det tunnelsyn klubben selv har lagt frem til - NIDKÆRT gransket af en succeshungrende fanbase, der stadig har en smule rester af storhedsvanvid fra de “go’e gamle da’e”.

Man ligger jo som man har redt, og medmindre man hiver enhjørninger ud af røven, så tror jeg kritikken vil fortsætte i Ådalen for evigt. Upåagtet sportschef, træner eller ejer. Det bliver same shit by different name.

I den forbindelse hørte jeg et interview med Mads Agesen i en Viborg-podcast. Han blev spurgt til top-6, og han svarer, at sådan gør man det ikke helt op i Viborg. Der er fokus på at præstere i næste kamp og udvikle sig over tid. Så skal man se, hvad præstationerne rækker til - for selvfølgelig vil man gerne i top-6, men fokus var på at gøre det godt nu, og hvis man blev ved med dét, så kommer man oftere inden for de 6 bedste end udenfor.

Jeg kunne ikke undgå at tænke, at den “befrielse” det måtte være, ikke at have alle bevægelser, resultater, træninger og udtalelser fremskrevet til runde 32 og så være dømt for dårlig eller for dumme inden sæsonen går i gang. Særligt med tanke på den AC Horsens kamp vi går ind til nu, hvor alle taler kogeplade-kamp fordi programmet bliver svært bagefter.

Hvis man læser det her som uambitiøst eller som om jeg taler for indifferens overfor resultater og placeringer, så tager man fejl. Jeg taler om sæsonfokus og arbejdsvilkår.
        Kan på en måde følge dig. Men det er mest fordi man ikke følger op på sine udmeldinger.

Med den struktur vi nu spiller under - der kan jeg simpelthen ikke se at man kan have mindre målsætninger når man er en storklub i Danmark, underpræsterende i 15 år, ja - men dog en storklub. Der kan man ikke have mindre ambitioner end at være over den skide streg efter 22 runder.

Og så skal man sgu da også kunne være i det pres det måtte give. Ejdum skifter væk, bla med begrundelse om at der er ambitioner i BIF - jeg tror nok de snakker om hvis ikke top 6 så medaljer og Europa placeringer efter hver runde.

Og så giver jeg bare ikke så meget for hvad de gør i Viborg, der gør det godt og har præsteret over OB de sidste sæsoner - men der er ikke de samme forventninger til dem.

Man kan også vende den om; vi melder ikke top 6 ud - bliver det så ikke bare en anden streg vi kommer til at fokusere på?

Edit: og den befrielse du snakker om; det er manglende ambitioner. Det er falden opbakning. Det er folk der er ligeglade. Der skal vi sgu da ikke hen.
        Last edited by mhbp; i dag, 13:02.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Èn ting er transferkroner... en anden vel lønkroner.

Vi kan jo godt vente på desperate transferfrie "klassespillere" sidst i vinduet. Men kan vi så honorere deres lønkrav/-pakke ? Hvis de accepterer en lønnedgang i Ådalen og ser os som en nødløsning... er det den type spillere vi ønsker ift. Identitetsprojektet ?
          De penge, du ikke skal betale til en klub for en transferfri spiller, kan jo puttes i sign on fee, månedsløn, bonus osv. Det gør det jo alt andet lige nemmere at tilbyde en attraktiv lønpakke, når man ikke skal købes fri.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Jeg syntes handlingerne taler en del for sig selv. Sønderjyske sælger en profil - der gå højest et par dage før de har en erstatning klar. Om sælger Bürgy og intet sker. Så sælger man også Yaya - og stadig sker der ingenting, en sommer hvor man gik efter at få styrket sit forsvar, hvor der var en klar forventning om at Askou skulle videre og Gomez var færdig (det var han så heldigvis ikke)

Men OB er bare for langsomme i deres handlinger.

Er spillerne i Sønderjyske så en jeg går og drømmer om? Nok ikke - men dem der lander i OB vil jeg kunne sige det samme om - det er jo ikke kendte spillere der kommer ind af døren. Igen Ouedraogo er jeg vild med, nu. Men da han kom - kendte intet til manden og skulle bruge 3 uger på at lære hans efternavn, det var da på ingen måder en signing jeg tænkte var fantastisk. Det er det så blevet.

Det helt grundlæggende problem er ikke Troels og hans ageren (selv om jeg ikke er stor fan) Problemet er de rammer han har at arbejde indenfor. Man er simpelthen nødt til at blive lidt mere risikovillig hvis man vil have en chance for at rykke sig lidt frem i bussen, eller bare undgå at blive overhalet. Endnu lægger vi i en position hvor vi, selv om det ikke er let, har en rimelig mulighed for top 6 hver gang en ny sæson starter. Hvis ikke man begynder at putte flere penge i truppen så ender vi med at blive overhalet.

Men vi har lukket 2 mål ind i 3 kampe mod 9 mål på samme tidspunkt sidste år. Selvfølgelig skal vi forstærke forsvaret, men det er jo ikke fordi, det sejler rundt som sådan…

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Hvis vi ambitioner om at komme i Top6 skal vi vel sammenligne os med klubberne der ?

Tror ligaen de kommende år knækker endnu mere over, så vi skal til at give den max gas, hvis vi skal med i den sjove del !

VFF har is i maven og sagt nej til over 50 millioner fra Frankrig... havde vi mon gjort det samme ?
              That depends. Der er vel forholdsvis mange faktorer, der spiller ind i, om det giver mening at sige ja eller nej. Det er nok en lidt mere nuanceret beslutning end bare “ja tak” eller “nej tak”.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Det er jo også ændret til: Vi skal stå på tæer for at nå Top 6….
                Jeg tænker, det har været tilgangen hele tiden - ingen i verden regner vel med, at vi bare lige drysser ind i top 6 sådan bare lige?

Comment

Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

Men vi har lukket 2 mål ind i 3 kampe mod 9 mål på samme tidspunkt sidste år. Selvfølgelig skal vi forstærke forsvaret, men det er jo ikke fordi, det sejler rundt som sådan…
                  det var som sådan heller ikke pointen. Det var mere tilgangen fra den sportslige ledelse - man sender en starter og en ung backup der trods alt blev skiftet en del ind, ud af døren i et forsvar der trængte til forstærkninger. Med en Askou som har været meldt på vej videre (vi ved stadig ikke om han bliver) og en Gomez som var helt væk sidste sæson. Gomez har de nok set mere til end os der ser til fra sidelinjen, men stadigvæk et stort sats (som heldigvis er gået fint.) Og man har ikke en eneste erstatning stående klar.

Og ja forsvaret ser stærkere ud end for et år siden - men tilgangen til spillet blev også ændret markant senere i efteråret, så allerede der falder sammenligningen til jorden. Zorniger røg også efter én kamp og Thomasberg har nok også et mere defenssivt udgangspunkt, en lidt mere påpasselig tilgang.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er ikke fordi det er uambitøst, men jeg læser det som om, at man ønsker sig mindre engangement og opmærksomhed, fordi dette sænker presset. Det mener jeg på begge fronter ikke er givtigt.
                    Fas est et ab hoste doceri.

Comment

Working...
                    X