Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Som Peter Brix sagde i SFÅ. Han synes det var ligesom folk havde affundet sig med situationen.

Folk var for positive.

Han savnede noget kritik, og krav fra fans. Uden krav står ting stille og konkurenter løber fra os.
    Er lidt skuffet, du får guldet forærende og svarer ikke engang på det ...

Online 2.0

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Jeg er heller ikke misundelig på at andre klubber bare henter *nogen*. Med Vejle sidste år, hentede de en masse tydeligt afdankede spillere, så det var lidt en anden snak.
      Mit ‘problem’ med klubben ligger i at jeg ikke føler at de indtil videre har handlet på de udmeldinger de er kommet med.
      Når man siger at man vil ende højere i tabellen i år, så forventer jeg lidt at truppen er bedre end sidste sæson, hvilket den ikke er lige pt.
      Når Troels Bech udtaler at man ikke vil hente spillere fra lavere rækker, selvom der også er talent i f.eks 1. Division, men kun de rigtige spillere, så er det med til at opbygge en forventning hos mig personligt, om niveauet af spillere man kan hente. Især set i lyset af sidste sommer hvor vi hentede Falk og Arp.
      Så når man i tre vinduer i træk snakker om en venstrebenet stopper, så føler jeg man har været så kræsen, i forhold til at finde den rigtige, at jeg ikke bliver særligt tilfredsstillet af en 30-årig fra en midterklub i Norge. Ligesom jeg ikke er det med Mads Agger, som har været en nulbon i Polen, hvis rygtet om ham passer. Ligesom jeg heller ikke var det med Therkildsen, som mildest talt heller ikke var en succes i polsk fodbold.
      Nogle af OBs udtalelser forpligter, i min bog, og det har de slet ikke været i stand til at leve op til indtil videre, hvis du spørger mig. Det er mit helt store problem med det her vindue.

Og så kan jeg faktisk godt forstå at folk kommenterer på at SønderjyskE har en ny stopper klar, den dag de sælger Magnus Jensen, når vi selv har oplevet at miste tre stoppere, og først havde en ny en klar dagen før sæsonstart.
      Slighty off topic.

1. Hvornår har Troels Bech sagt at man ikke vil hente fra 1. Div?

2. Har du set hvad klubberne er begyndt at tage for spillerne dernede? Jeg tror der er flere, der får et chok, hvis de tror at 1. Division klubberne bliver benovet over at OB vil købe en af deres spillere.

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Slighty off topic.

1. Hvornår har Troels Bech sagt at man ikke vil hente fra 1. Div?

2. Har du set hvad klubberne er begyndt at tage for spillerne dernede? Jeg tror der er flere, der får et chok, hvis de tror at 1. Division klubberne bliver benovet over at OB vil købe en af deres spillere.
        Kan desværre ikke huske præcist om han har nævnt det i en artikel, eller i et interview i en podcast, bare at han har nævnt det ved et par lejligheder. Hvis jeg husker rigtigt nævnte han det i hvert fald da vi selv lå dernede.
        Jeg er også godt klar over at spillere i 1. Division ikke er nogen man henter for en slik. Jeg har bare svært ved at forstå at man partout ikke vil hente en spiller derfra, når man i stedet ender op med en spiller som Therkildsen

Comment

Kan desværre ikke huske præcist om han har nævnt det i en artikel, eller i et interview i en podcast, bare at han har nævnt det ved et par lejligheder. Hvis jeg husker rigtigt nævnte han det i hvert fald da vi selv lå dernede.
          Jeg er også godt klar over at spillere i 1. Division ikke er nogen man henter for en slik. Jeg har bare svært ved at forstå at man partout ikke vil hente en spiller derfra, når man i stedet ender op med en spiller som Therkildsen
          Er ret sikker på, at det begror sig på en misforståelse så.
          som jeg husker det sagde TB, at OB ikke spille hente spillere med 1 divisions niveau, da vi selv lå i 1 division.
          Da vi så ikke kunne bruge dem når vi rykkede op.

Tror aldrig det har handlet om hvilken række spillere spiller i, men niveauet.

Tror i øvrigt også at det stadig er TBs mantra, at man som udgangspunkt ikke vil hente spillere med niveau til 12-8 pladsen i superligaen.
          derfor tingene tager tid.
          Last edited by Mfriise; 08-08-2026, 15:31.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Er ret sikker på, at det begror sig på en misforståelse så.
            som jeg husker det sagde TB, at OB ikke spille hente spillere med 1 divisions niveau, da vi selv lå i 1 division.
            Da vi så ikke kunne bruge dem når vi rykkede op.

Tror aldrig det har handlet om hvilken række spillere spiller i, men niveauet.

Tror i øvrigt også at det stadig er TBs mantra, at man som udgangspunkt ikke vil hente spillere med niveau til 12-8 pladsen i superligaen.
            derfor tingene tager tid.
            Jeg er enig og husker det klart som TB sagde at “hvis man henter 1 divisionspillere, så får man et første divisionshold “ og før det har han sagt at “uanset hvor mange kopper 50 grader varmt vand man hælder i gryden kommer det aldrig til koge” … det kan næsten ikke misforstås

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Jeg er enig og husker det klart som TB sagde at “hvis man henter 1 divisionspillere, så får man et første divisionshold “ og før det har han sagt at “uanset hvor mange kopper 50 grader varmt vand man hælder i gryden kommer det aldrig til koge” … det kan næsten ikke misforstås
              Tror heller ikke at der er nogen der har forventet at vi skulle bygge et hold af lutter 1. Divisions spillere. Men havde man nu hentet Erenbjerg, havde det jo ikke været mere 50 grader varmt vand, end at hente Bürgy, Sørensen, Therkildsen, Yttergård.
              Randers havde også succes med Tammer Bany. Sammi Jalal har været fin for Viborg. SønderjyskE har også ramt noget med Cherif. Silkeborg havde også noget succes med både Adamsen og McCowatt.
              Dertil kan man lægge hvor god en forretning det har været for andre skandinaviske klubber at hente Laurs Skjellerup og Henrik Meister i lavere danske rækker. Der er jo talent at hente
              Last edited by Wessels er en mur; 08-08-2026, 16:05.

Comment

Især det med 50 grader varmt vand er jo en kendsgerning og der er da noget rigtigt vedrørende det med 1. divisionsspillere, men her er der dog mange eksempler på fremragende superligaspillere der tilfældigvis spiller i 1. division i en periode. Thomas Jørgensen og Magnus Jensen er gode aktuelle eksempler på spillere som vist begge spillede i 1. division da vi selv var i den liga og desværre var det ikke os der fik fingre i dem på det tidspunkt.

Comment

Tror heller ikke at der er nogen der har forventet at vi skulle bygge et hold af lutter 1. Divisions spillere. Men havde man nu hentet Erenbjerg, havde det jo ikke været mere 50 grader varmt vand, end at hente Bürgy, Sørensen, Therkildsen, Yttergård.
                  Randers havde også succes med Tammer Bany. Sammi Jalal har været fin for Viborg. SønderjyskE har også ramt noget med Cherif. Silkeborg havde også noget succes med både Adamsen og McCowatt.
                  Dertil kan man lægge hvor god en forretning det har været for andre skandinaviske klubber at hente Laurs Skjellerup og Henrik Meister i lavere danske rækker. Der er jo talent at hente
                  Det tror jeg heller ikke, men du citerer vel næsten TB for at have sagt at der ikke skulle hentes spillere fra 1. div. og det er jo misforstået

Believe OB

Comment

Det tror jeg heller ikke, men du citerer vel næsten TB for at have sagt at der ikke skulle hentes spillere fra 1. div. og det er jo misforstået
                    Jeg har sagt at jeg mener at have hørt at han lidt har en aversion mod at hente spillere fra 1. Division, og det er dit citat lidt med til at underbygge

Comment

Jeg har sagt at jeg mener at have hørt at han lidt har en aversion mod at hente spillere fra 1. Division, og det er dit citat lidt med til at underbygge
                      ”Når Troels Bech udtaler at man ikke vil hente spillere fra lavere rækker, selvom der også er talent i f.eks 1. Division” Det er citeret fra dit indlæg .. svært at misforstå synes jeg

Believe OB

Comment

”Når Troels Bech udtaler at man ikke vil hente spillere fra lavere rækker, selvom der også er talent i f.eks 1. Division” Det er citeret fra dit indlæg .. svært at misforstå synes jeg
                        Fulgt op med:

Kan desværre ikke huske præcist om han har nævnt det i en artikel, eller i et interview i en podcast, bare at han har nævnt det ved et par lejligheder.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Jeg tror, hans største aversion er at skulle åbne "muldvarpen" og betale transfer for nye spillere uanset vores tydelige mangler i øjeblikket.

Comment

Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

Jeg tror, hans største aversion er at skulle åbne "muldvarpen" og betale transfer for nye spillere uanset vores tydelige mangler i øjeblikket.
                            Du ved godt det ikke er Troels Bechs private midler, han bruger, ikke? Selvfølgelig prøver han at bruge de penge, der er til rådighed bedst muligt, hvorfor skulle han ikke gøre det?

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Du ved godt det ikke er Troels Bechs private midler, han bruger, ikke? Selvfølgelig prøver han at bruge de penge, der er til rådighed bedst muligt, hvorfor skulle han ikke gøre det?
                              Ja præcis Sikke noget pjat at sige..

Kunne det tænkes at det også har en stor betydning i år, at de fleste store vinduer lukker et par dage før Danmark. At der måske ligger nogle muligheder som måske aldrig rigtig har været der for klubber som vores? Bare en tanke

Comment

Ja? Jeg forstår stadig ikke din pointe

Comment

Working...
                                X