Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Men er det det?

Jeg synes at begge er lige gode om det. OB har vist hvad de gik ind til og har jo også sat nogle klare grænser op - og de grænser har AZ vel takket ja til, at han så konstant har udfordret dem på godt og ondt - at det til sidst så er blevet mere ondt end godt, er vel et fair nok grundlag at stoppe på.
    Din fornemmeste opgave er vel at afstemme ansvarsområder og præmisser inden en ansættelse. Det er jo fair nok, at man kan blive taget med bukserne nede, hvis det ikke er en man kender og som pludselig viser nogle nye sider af sig selv som ændrer billedet, men intet vi har set og hørt fra Zorniger i det år han har været her, har jo været anderledes fra den Zorniger man kendte fra Brøndby og det ry han også havde andre steder. Han stiller store krav, han slider på sine omgivelser, han er åbenmundet og er meget ærlig omkring sin utilfredshed.

Det kan jeg godt forstå, hvis OB ikke vil have, men så virker det fuldstændigt vanvittigt at ansætte ham. Hvad havde de forestillet sig ville ske?

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Din fornemmeste opgave er vel at afstemme ansvarsområder og præmisser inden en ansættelse. Det er jo fair nok, at man kan blive taget med bukserne nede, hvis det ikke er en man kender og som pludselig viser nogle nye sider af sig selv som ændrer billedet, men intet vi har set og hørt fra Zorniger i det år han har været her, har jo været anderledes fra den Zorniger man kendte fra Brøndby og det ry han også havde andre steder. Han stiller store krav, han slider på sine omgivelser, han er åbenmundet og er meget ærlig omkring sin utilfredshed.

Det kan jeg godt forstå, hvis OB ikke vil have, men så virker det fuldstændigt vanvittigt at ansætte ham. Hvad havde de forestillet sig ville ske?
      Tror TB ansatte ham lidt i panik. Han stod i en meget dårlig position og har nok troet at løsningen var at hente AZ, så de sammen kunne lave en BIF-case.

Ansættelsen af AZ & Co sprængte jo også tidligere økonomiske rammer og han fik selv lov til at sætte sit team (hvilket andre potentielle trænerne jo ikke kunne få lov til).

Så TB ligger som han har redt !

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Om det har været en katastrofe eller bare en dårlig beslutning at ansætte Zorniger, må fremtiden vise. Som du siger kan det ikke være en kæmpe overraskelse, at det kunne ende sådan her. De har selv sagt, at Zorniger skulle ind og skubbe til klubben. Fra start har der vel været odds 1,1 på, at samarbejdet ville stoppe før tid.

Men derfor kan tiden jo godt have ført nogle gode ting med sig. Måske har nogle spillere og trænere udviklet sig positivt. Der er også kommet nogle gode spillere ind. Hvis de spillere så kun var her pga. Zorniger og nu bare vil væk med det samme, så er det skidt, Men sådan behøver det ikke være.

Der er også det økonomiske. Jeg vil da håbe man har skruet kontrakten sammen på en måde så man ikke hænger 100% på den dyreste trænerkontrakt i klubbens historie i to år fra nu. Hvis man gør er det ringe arbejde af TB og co.

Selvom det aldrig vil være en god ting at fyre en træner efter en kamp i sæsonen, er jeg mere positiv i dag end i går. Det hænger dog også sammen med, at jeg havde mistet troen på Zorniger-projektet i OB og ikke troede på top6. Især ikke snakken om at angribe top6. Det er vi jo bare så langt fra at kunne.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Om det har været en katastrofe eller bare en dårlig beslutning at ansætte Zorniger, må fremtiden vise. Som du siger kan det ikke være en kæmpe overraskelse, at det kunne ende sådan her. De har selv sagt, at Zorniger skulle ind og skubbe til klubben. Fra start har der vel været odds 1,1 på, at samarbejdet ville stoppe før tid.

Men derfor kan tiden jo godt have ført nogle gode ting med sig. Måske har nogle spillere og trænere udviklet sig positivt. Der er også kommet nogle gode spillere ind. Hvis de spillere så kun var her pga. Zorniger og nu bare vil væk med det samme, så er det skidt, Men sådan behøver det ikke være.

Der er også det økonomiske. Jeg vil da håbe man har skruet kontrakten sammen på en måde så man ikke hænger 100% på den dyreste trænerkontrakt i klubbens historie i to år fra nu. Hvis man gør er det ringe arbejde af TB og co.

Selvom det aldrig vil være en god ting at fyre en træner efter en kamp i sæsonen, er jeg mere positiv i dag end i går. Det hænger dog også sammen med, at jeg havde mistet troen på Zorniger-projektet i OB og ikke troede på top6. Især ikke snakken om at angribe top6. Det er vi jo bare så langt fra at kunne.
          Jeg er da ikke i tvivl om, at tiden under Zorniger har ført nogle gode ting med sig, men hele processen og alle de ting man har gjort for at please ham det sidste år, for så at hælde ham ud 1 kamp inde i en ny sæson, kan i hvert fald umuligt efterlade holdet et godt sted, når man har lagt så mange æg over i den kurv, og det er virkeligt det bekymrende element for OB. Nu skal man til at trykke reset på en masse ting, og den træner man ser ud til at få ind praktiserer i hvert fald en klart anderledes spillestil og nok også en helt anden måde at træne og omgås spillerne på, så ligesom at det her selvfølgelig kan være med til at dræbe nogle af de dårlige dynamikker der har været, kan det samtidigt også betyde, at nogle af de gode ting der er skabt også kan ende med at blive tabt hurtigt.

Der er intet strategisk snit over hverken processen omkring de her trænerskifter, eller overgangen fra Krogh til Zorniger til nu Thomasberg, det er en rodebutik, det er vidt forskellige signaler, og det er én til én det OB vi kender fra de sidste 15 år, og som man med en vag strategi i hånden har påstået, at man er gået væk fra.

Comment

Det store spørgsmål bliver vel nu, hvordan Troels og Jimmi skal forholde sig til en ny træner der spiller med kanter, når Zorniger nu ikke spillede med kanter. Hvis Thomasberg spiller sin klassiske 4-4-2 med 2 6'er, gør det så Suhonen og W Martin til kantspiller. skal Arp være angriber eller kant. Topi bliver nok venstre kant, men er det Grot, Niemiec, Arp, Ganaus, W Martin eller Suhonen som højre. Så er der Bonde, Falk, Juul-Sandberg, Friis og Ouedraogo til de 2 6'er.

Comment

Oprindeligt indsendt af kyhn Se indlæg
              Det store spørgsmål bliver vel nu, hvordan Troels og Jimmi skal forholde sig til en ny træner der spiller med kanter, når Zorniger nu ikke spillede med kanter. Hvis Thomasberg spiller sin klassiske 4-4-2 med 2 6'er, gør det så Suhonen og W Martin til kantspiller. skal Arp være angriber eller kant. Topi bliver nok venstre kant, men er det Grot, Niemiec, Arp, Ganaus, W Martin eller Suhonen som højre. Så er der Bonde, Falk, Juul-Sandberg, Friis og Ouedraogo til de 2 6'er.
              Meget god betragtning. Det seneste år har vi ikke på noget tidspunkt brugt en klassisk kant, med mindre man tæller Jenner og Magnus Andersen med. Keskinen er det helt klart, og Arp og Suhonen ville nok også kunne kunne bruges derude, omend jeg vil mene at de begge nok er bedre centralt, men vi er på ingen måde gearet til en 4-4-2 eller 4-3-3

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Dorstep i Ådalen kl 15
                Tager du turen til Ådalen og kan berette? Har kvalitetstid med konen i eftermiddag og hvis jeg siger den fra så er Zorniger måske ikke den eneste som bliver fyret i dag ..
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Meget god betragtning. Det seneste år har vi ikke på noget tidspunkt brugt en klassisk kant, med mindre man tæller Jenner og Magnus Andersen med. Keskinen er det helt klart, og Arp og Suhonen ville nok også kunne kunne bruges derude, omend jeg vil mene at de begge nok er bedre centralt, men vi er på ingen måde gearet til en 4-4-2 eller 4-3-3
                  Ganaus og Niemic er begge skolede kantspillere, særligt Niemic.

Derudover har vi Krølle, Keskinen, der er klassiske kanter, mens at Suhonen og Arp sagtens kan spille både venstre og højre kant i en 4-4-2 og en 4-3-3.

Truppen er positionsmæssigt meget alsidig, og vi ville sagtens kunne bringe mange af vores dynamiske og teknisk stærke spillere på en kant.

Man kunne også forestille sig Adam Sørensen som venstre kant i en flad 4-4-2, med Ulrik Yttergaard på backen.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Tager du turen til Ådalen og kan berette? Har kvalitetstid med konen i eftermiddag og hvis jeg siger den fra så er Zorniger måske ikke den eneste som bliver fyret i dag ..
                    Lad os undgå ansættelsesrettelige konsekvenser.

Fyens Stiftstidende live-streamer doorstep i Ådalen i dag, så du kan sikkert se den på bagkant.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Comment

Kunne man håbe at manglende forlængelse med Owuso primært skyldtes Zorninger og han skriver under på en ny kontrakt?
                        I know, jeg griber efter hamlstrå

Comment

Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                          Kunne man håbe at manglende forlængelse med Owuso primært skyldtes Zorninger og han skriver under på en ny kontrakt?
                          I know, jeg griber efter hamlstrå
                          Det tror jeg ikke. Owusu ville ja gerne blive i OB men de blev ikke enig om løn og kontraktlængelse
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Derudover har vi Krølle, Keskinen, der er klassiske kanter, mens at Suhonen og Arp sagtens kan spille både venstre og højre kant i en 4-4-2 og en 4-3-3.

Truppen er positionsmæssigt meget alsidig, og vi ville sagtens kunne bringe mange af vores dynamiske og teknisk stærke spillere på en kant.

Man kunne også forestille sig Adam Sørensen som venstre kant i en flad 4-4-2, med Ulrik Yttergaard på backen.
                            "Adam Sørensen som venstre kant" - det kunne være spændende, hans spidskompetancer er i det offensive

Comment

Jeg tvivler på, at kanterne bliver så meget anderledes.

Som jeg husker det, spillede Thomasberg med kanter, der søgte ind i banen - også uden bold. Derfor tror jeg ikke, at udtrykket kommer til at adskille sig særlig meget fra den 4-4-2, vi har spillet den seneste tid under Zorniger. Af den grund tror jeg heller ikke dette laver det store om ift., at vi har brug for nye/andre spillere offensivt.

Comment

Hvis man ser de kanter som Thomasberg brugte i FCM, så var de MEGET anderledes end de fleste af vores “kanter” som du nævner.
                                Niemiec som kant kan jeg måske se, Ganaus slet ikke. Han løber ofte derud med sine dybdeløb, men det er når han ser pladsen derude, som han kan udnytte. Men at han skal have udgangspunkt derude, og modtage bolden i en mod en situationer, har jeg svært ved at se skulle være god brug af hans evner. Det samme med Adam Sørensen. Suhonen og Arp er jo rene mellemrumsspillere. Så de eneste kanter vi har, som har fart, kan drible, og kan lige at have deres udgangspunkt bredt, a la dem som Thomasberg havde i FCM, er jo Keskinen og Krølle, og her er Krølle jo stadig et meget ubeskrevet blad

Comment

Working...
                                X