Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

For mig, virker det en anelse useriøst og ret forkælet at snakke om vi skal have 4-5 spillere ind i vores trup. Så mange ser jeg slet ikke behov for når vi “bare” er Odense Boldklub, og højst sandsynligt skal spille en kamp om ugen langt det meste af sæsonen.

Vi har en rigtig fin trup, når vi får et par spillere ind i forsvaret, så kan vi godt blive enige, om at Grot skal erstattes på toppen, men jeg synes faktisk at vi står godt, når vi får nogle forsvarsspillere ind.
    Der er mange muligheder på midtbanen, og nogle unge spillere, som heller ikke skal for langt væk fra spilletiden.

Det optimale i min verden, vil være 2 spillere til midterforsvaret (i den ligning er Askou solgt), og et fysisk monster på toppen. Så kan man argumentere for vi også skal have fat i en venstre back, men hvordan vil Adam reagere hvis der kommer en rigtig god spiller ind, og spiller ved siden af ham? Det føler jeg ikke vi har set sådan helt endnu. Derudover er der Yttergaard, som kan spille positionen.

Midtbanen ser også rigtig fornuftigt ud med mange muligheder, Anssi, Falk, Bonde Ouedraogo, Arp, Keskinen som den faste stamme og Juul Sandberg/Friis som spillerne der skal lære. Snart er WCM også klar igen, og giver os også muligheder.

Jeg er måske alt for optimistisk, men jeg synes simpelthen det vil være for useriøst at kalde efter 4-5-6 spillere ind.

Forestil jer dette
    Myhra
    Mccoy Ny Ulrik/ny Adam
    Falk Ouodraogo
    Arp Keskinen
    Ganaus Ny

Bænk: Hansen, Gomez, Ny CB, Bonde, Anssi, Niemec, Therkildsen, Magnus Andersen/Juul-Sandberg, Noah Lassen/WCM

Så kan man argumentere for om der mangler en midtbane spiller, med Bonde og Falk som begge er oppe i årene. Men Suhonen, tænker jeg godt kan spille derinde, og hvad man har set fra ihvertfald Juul og Noah Lassen, synes jeg har været positivt.

Er det bare mig som er så positiv, omkring alt andet end vores forsvar?

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
      For mig, virker det en anelse useriøst og ret forkælet at snakke om vi skal have 4-5 spillere ind i vores trup. Så mange ser jeg slet ikke behov for når vi “bare” er Odense Boldklub, og højst sandsynligt skal spille en kamp om ugen langt det meste af sæsonen.

Vi har en rigtig fin trup, når vi får et par spillere ind i forsvaret, så kan vi godt blive enige, om at Grot skal erstattes på toppen, men jeg synes faktisk at vi står godt, når vi får nogle forsvarsspillere ind.
      Der er mange muligheder på midtbanen, og nogle unge spillere, som heller ikke skal for langt væk fra spilletiden.

Det optimale i min verden, vil være 2 spillere til midterforsvaret (i den ligning er Askou solgt), og et fysisk monster på toppen. Så kan man argumentere for vi også skal have fat i en venstre back, men hvordan vil Adam reagere hvis der kommer en rigtig god spiller ind, og spiller ved siden af ham? Det føler jeg ikke vi har set sådan helt endnu. Derudover er der Yttergaard, som kan spille positionen.

Midtbanen ser også rigtig fornuftigt ud med mange muligheder, Anssi, Falk, Bonde Ouedraogo, Arp, Keskinen som den faste stamme og Juul Sandberg/Friis som spillerne der skal lære. Snart er WCM også klar igen, og giver os også muligheder.

Jeg er måske alt for optimistisk, men jeg synes simpelthen det vil være for useriøst at kalde efter 4-5-6 spillere ind.

Forestil jer dette
      Myhra
      Mccoy Ny Ulrik/ny Adam
      Falk Ouodraogo
      Arp Keskinen
      Ganaus Ny

Bænk: Hansen, Gomez, Ny CB, Bonde, Anssi, Niemec, Therkildsen, Magnus Andersen/Juul-Sandberg, Noah Lassen/WCM

Så kan man argumentere for om der mangler en midtbane spiller, med Bonde og Falk som begge er oppe i årene. Men Suhonen, tænker jeg godt kan spille derinde, og hvad man har set fra ihvertfald Juul og Noah Lassen, synes jeg har været positivt.

du taler så også selv for 4 nye ind 2 til forsvaret, vb og en angriber.

Jeg tror ikke Adam pludslig får en bedre indlægsfod fordi han får en ny makker.

Jeg syntes så vi har for mange spillere centralt på banen der skal "lærer" og derfor kommer de for langt væk ifht spilletid. Når WM er tilbage kommer han helt sikkert til at spille en stor rolle, men så har man Sandberg, Friis (og måske Noah Lassen) hvis der skulle blive noget som helst spilletid til talenterne på midten vil det så skulle "spredes" ud over 3 spillere...Sandbergs indhop var kortvarigt - men syntes han gjorde det fint. Måske man så skulle satse på en af dem og se om man kunne få en anden ud på leje (som man gjorde med Sandberg)

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Forestil jer dette
        Myhra
        Mccoy Ny Ulrik/ny Adam
        Falk Ouodraogo
        Arp Keskinen
        Ganaus Ny

Som det er nu, så mangler der en markspiller i forhold til den ideelle trup som klubben sigter efter jfr. strategien.

Der er to talenter/Egenudviklede spillere under 20 for meget og to præstationsspillere og en karrakterspiller for lidt.

Man kan derfor godt forestille sig at to talenter evt. udlejes eller sælges (Juul-Sandberg og Askou) og at der hentes tre nye spillere over 25 for at opnå den balance og kvalitet der sigtes efter - og det er før evt. yderligere afgange.
        Forventer vi en afgang af Grot, så er det 4 tilgange endnu …
        Det vil sige at Askou og Grot skal erstattes og så er der to pladser mere i spil. Det kunne godt være en VB og en CB mere for konkurrence .. Adam må også kunne tåle konkurrence.

Personligt ser jeg Topi som en erstatning for Ejdum på midten men er han en tidlig erstatning for Grot i angrebet så mangler der nok en på midten.

Ja, Askou tæller med som “Egenudviklede spillere under 20” da han endnu ikke har opnået de 3.000 minutter der skal til for at blive en fuldt transitioneret spiller (og er 20).
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Så står man op og ser der er 4 ulæste sider under rygter og ønsker…….
          Gab… ikke et eneste rygter….igen blot fnidder og fnadder og brok over et eller andet…..
          Hvorfor er det så svært at holde linjen herinde og skriver om det som det handler om

Comment

Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
            Gab… ikke et eneste rygter….igen blot fnidder og fnadder og brok over et eller andet…..
            Hvorfor er det så svært at holde linjen herinde og skriver om det som det handler om
            Læs titlen på tråden. Det er præcist det det handler om

Comment

Nogen, der kender ham her Casper Risbjerg https://bold.dk/fodbold/nyheder/b93-...onderjyske-bud? Ung angriber oprindeligt fra Næsby. Hvis Sønderjydske er interesseret, kunne vi vel også være?
              Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
                Nogen, der kender ham her Casper Risbjerg https://bold.dk/fodbold/nyheder/b93-...onderjyske-bud? Ung angriber oprindeligt fra Næsby. Hvis Sønderjydske er interesseret, kunne vi vel også være?
                Ja - altså hvis man ikke tror på Lasse Legolas, så kunne Casper Risbjerg da være en mulighed som en udviklingsangriber.

Men hvis vi nu havde hentet Casper Risbjerg i Næsby for to-tre år siden, givet ham en U17-kontrakt og ladet ham spille sig op gennem vores ungdomshold, men uden at han nogensinde havde fået lov til at spille 1. divisionsfodbold - havde vi så synes han var særligt interessant?

Mit bedste gæt er, at OB kender alt til Casper Risbjerg og aktivt har valgt ham fra på et eller andet tidspunkt i processen, fordi man havde mere tillid til at Lasse Legolas (og andre) kunne stå distancen. Nu har Risbjerg så fået lidt 1. divisionskampe (4 mål i 15 kampe i Betinia) og Sønderjyske er desperate efter at få en offensivspiller ind når Hyseni forlader dem.

Jeg tror, jeg ville synes, det ville være at sætte uforholdsmæssigt stor pris på spillere man køber frem for egenudvikling - bare fordi de koster penge.

En bedre løsning ville være at få lejet Lasse Legolas og Vitus Friis ud, så de også fik den fornødne seniorerfaring.

Comment

Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
                  Tror du har misforstået noget. Desuden kan du bare lade være med at læse tråden hvis du synes den er uinteressant.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Tror du har misforstået noget. Desuden kan du bare lade være med at læse tråden hvis du synes den er uinteressant.
                    Selvfølgelig, men jeg tror det er en reaktion på den desperate længsel efter et par signinger. Måske Augustinus kan trylle nogle nødvendige kroner frem, hvis vor velhavende Kalundborgjyde-ejer ikke vil.

Comment

Working...
                    X