Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Hvad med Nicolas Cozza ?

God alder, venstrebenet CB, erfaring fra større ligaer og transferfri... vel spillerprofilen TB leder efter

https://www.transfermarkt.com/nicola...spieler/485965

ville sige sprog men hvis han kan spille i Tyskland kan han vel også i Danmark så hvorfor ikke ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Det er meget muligt, men skal vi i top 6 i år eller skal vi i top 6 næste år?

​​​​​
      Hvad har det dog med Noah Lassen og et evt gennembrud at gøre?

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

https://www.transfermarkt.com/nicola...spieler/485965

ville sige sprog men hvis han kan spille i Tyskland kan han vel også i Danmark så hvorfor ikke ..

Vi har før haft en venstre back fra Frankrig, der gjorde det ok godt
        Vi skal bare vinde resten ....

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Hvad har det dog med Noah Lassen og et evt gennembrud at gøre?
          At jeg vil prioritere at få spillere ind, der kan løfte niveauet her og nu end at U-spillere, skal forsøge løfte niveauet om 8-10 måneder.

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

At jeg vil prioritere at få spillere ind, der kan løfte niveauet her og nu end at U-spillere, skal forsøge løfte niveauet om 8-10 måneder.
            Tror du misforstår mig. Jeg har ikke sagt at han skal spille på superliga holdet. Jeg skrev at han skulle træne og spille kontinuerligt. Det er selvfølgelig på U19 mens han træner ofte med SL holdet også. Han er jo stadig akademi spiller på en akademi kontrakt.
            Så kan han måske få nogle indhop hvis han gør det godt. Og derefter få et gennembrud i sæsonen 2027/2028

Comment

Ikke noget nyt. Men træls læsning alligevel

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...en-er-knaekket

Comment

ACH har penge til at købe - men kan også sælge ..

https://bold.dk/fodbold/klubber/ac-h...i-rekordhandel
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Enig, men til gengæld er vi i en klasse for os selv når det gælder middelmådighed....(det er ihverfald den følelse man godt kan sidde tilbage med i disse dage)
                  Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                  2025 stadig med armene over kors

Comment

Det begynder virkeligt at stramme til, med at spille til par ift budget

Comment

OB sælger dyrt til andre danske klubber … 3 ud af 10 gennem tiderne ..

https://campo.dk/2026/07/09/pengereg...rne-transfers/

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        OB sælger dyrt til andre danske klubber … 3 ud af 10 gennem tiderne ..

https://campo.dk/2026/07/09/pengereg...rne-transfers/
                        Nytter jo ikke noget, hvis pengene ikke bliver (delvist) reinvesteret

Comment

Jeg har også læst Farzams vurdering i Tipsbladet - og den forekommer mig ganske realistisk - præcise tal er jo ikke tilgængelige. Hvis jeg kobler det med NT mantraet om at OB skal være en bæredygtig forretning - tænker jeg : er det bæredygtigt at fastholde nuværende budget når alle andre i rækken udvider ? for mig at se er det en langsom men sikker kurs mod bunden. I disse år investeres der enorme summer i top 6 klubberne - hvis NT / ejerskabet i OB ikke kan eller vil sikre at dette også sker i OB er der efter min mening ikke noget som helst bæredygtigt i den måde klubben drives på. Her gælder forklaringen om akademiet ikke - de andre investerer jo også store summer i deres akademi - det er blot en del af strategien. det er den samlede økonomi i klubben som på sigt vil afgøre hvem der forbliver i toppen og hvem der ikke gør. Forklaringerne om at vi tidligere har haft store budgetter og ikke fik noget ud af det - kan vi jo ikke bruge til noget i fremtiden. De penge er jo brugt. Derfor er ejerskabet nødt til at forholde sig til om han vil dele ejerskabet for at tiltrække investeringer, eller sælge hele butikken til nogen som kan og vil investere. Den nuværende kurs vil efter min mening blot føre langsomt og sikkert mod bunden. Vi har de seneste 3 år solgt spillere for betydeligt mere end vi har købt - hvilket i den grad har påvirket udviklingen negativt. Snakken om investeringer i superliga hus, hybridbane m.v. duer ikke - det er en forudsætning for at lege med i toppen at faciliteterne er tidssvarende.
                          Dette er ikke et angreb på NT - manden må selv afgøre hvad han bruger sin formue på - det er blot en simpel konstatering af, at det han argumenterer med er bæredygtighed efter min ringe mening er noget vrøvl - vi er ved at spare os til bunds. ( med fare for at være totalt til grin hvis der nu bringes 4-5 højkvalitets spillere ind - den risiko tager jeg så gerne)

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Nytter jo ikke noget, hvis pengene ikke bliver (delvist) reinvesteret
                            Mon ikke de også gør det? Jeg ville ønske vi havde flere penge og var mere risikovillige, men det er heller ikke helt simpelt.

Det er vel kun klubber som Brøndby og Horsens, der reelt bruger flere penge på transfers end de hiver ind. Det er ikke holdbart i længden.

Der er udtalt om budgettet for OB, at vi skal have et overskud for transfers på €5 mio for at gå i plus. FCM og FCK køber spillere for markant flere penge end vi, men de sælger også for mere. Jeg tror da de har et tilsvarende mål, der bare er markant højere. €15-20 mio måske? Det betyder ikke de behøver hive det ind hvert år. Sidste sæson holdt FCM på profilerne da de forventede at kunne sælge deres 2-3 største for €40-50 mio i år. Så handler de måske ind for hvad €15 mio i år?

Grundlæggende tror jeg ikke man skal handle spillere for meget mere end en tredjedel af hvad man sælger for, hvis man vil gøre sig håb om at drive en økonomisk sund klub på sigt.

Så når vi sælger for €3 mio virker det naturligt på mig, at vi kan handle erstatning for ca. €1. mio. Forsøger vi at gå højere end det vil jeg også tro, at vi bliver ramt af samme udfordring som FCM/FCM når de kigger på spillere over de der €5-6-ish mio: spillerne er ikke interesseret.

Jeg havde håbet (håber stadig), at vi turde punge lidt mere ud for spillere her til sommer, men det er svært at tage store spring. Vi vil jo grundlæggende ikke være interessant for en spiller, der koster €3 mio pt.

Men mindre kan selvfølgelig også gøre det. Jeg er generelt foretaler for tålmodighed på transfermarkedet. Jeg tror ofte man kan lande bedre spillere hvis man har is i maven og venter til senere i vinduet. Men det er også et sats. Til den tid kan ens plan C, D og E være væk. Det er klart en balance og man kan ikke sidde på hænderne når man mangler mange spillere. Der skal snart ske noget (meget).

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                              Jeg har også læst Farzams vurdering i Tipsbladet - og den forekommer mig ganske realistisk - præcise tal er jo ikke tilgængelige. Hvis jeg kobler det med NT mantraet om at OB skal være en bæredygtig forretning - tænker jeg : er det bæredygtigt at fastholde nuværende budget når alle andre i rækken udvider ? for mig at se er det en langsom men sikker kurs mod bunden. I disse år investeres der enorme summer i top 6 klubberne - hvis NT / ejerskabet i OB ikke kan eller vil sikre at dette også sker i OB er der efter min mening ikke noget som helst bæredygtigt i den måde klubben drives på. Her gælder forklaringen om akademiet ikke - de andre investerer jo også store summer i deres akademi - det er blot en del af strategien. det er den samlede økonomi i klubben som på sigt vil afgøre hvem der forbliver i toppen og hvem der ikke gør. Forklaringerne om at vi tidligere har haft store budgetter og ikke fik noget ud af det - kan vi jo ikke bruge til noget i fremtiden. De penge er jo brugt. Derfor er ejerskabet nødt til at forholde sig til om han vil dele ejerskabet for at tiltrække investeringer, eller sælge hele butikken til nogen som kan og vil investere. Den nuværende kurs vil efter min mening blot føre langsomt og sikkert mod bunden. Vi har de seneste 3 år solgt spillere for betydeligt mere end vi har købt - hvilket i den grad har påvirket udviklingen negativt. Snakken om investeringer i superliga hus, hybridbane m.v. duer ikke - det er en forudsætning for at lege med i toppen at faciliteterne er tidssvarende.
                              Dette er ikke et angreb på NT - manden må selv afgøre hvad han bruger sin formue på - det er blot en simpel konstatering af, at det han argumenterer med er bæredygtighed efter min ringe mening er noget vrøvl - vi er ved at spare os til bunds. ( med fare for at være totalt til grin hvis der nu bringes 4-5 højkvalitets spillere ind - den risiko tager jeg så gerne)
                              Til sidst kan pizzabunden også blive så tyk, at den bliver uspiselig og uinteressant, så den ryger helt ud af menukortet !

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                                Du har fuldstændig ret. Som du skriver kan et drømmevindue ala sidste år jo redde det hele. Men hvilken sportsdirektør i DK laver drømmevinduer år efter år? Ingen. Og så dygtig er TB jo nok heller ikke Det er de kontinuerligt større investeringer som kan bringe/holde OB i top 6.
                                Man må sige at nedskaleringen efter de dyre år og den konsekvente last-mover-mentalitet lige siden har kostet OB tæt på alt. Når man ikke vil bruge nok penge, skal man have uhyggeligt dygtige folk ansat og det har vi vidst ikke lige haft.
                                EDIT: og dertil er det en katastrofe at man ikke har flere gode græsbaner til rådighed året rundt. Det er simpelthen
                                pinligt at man fortsat negligerer det.
                                Last edited by claudes1; i går, 13:15.

Comment

Working...
                                X