Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Det er et giga problem hvis man lader spillerne diktere med to år tilbage af kontrakten. Men jeg tænker at han har hovedet oppe i egen røv. Så måske meget godt at slippe af med ham. Bare træls at det er til en direkte konkurrent (hvilket kun gælder hvis det lykkes TB at hente et par markante forstærkninger)
    Jeg hader Brøndby mere end de fleste, men jeg tror bare ikke klubben ville få meget godt ud af at nægte Ejdum et skifte, hvis det er den klub han vil til. Vi er lavere i fødekæden end Brøndby, det er bare et fakta. Og det er vi også selvom vi gerne vil op og spille blandt de 6 bedste. Jeg forstår godt at det gør ondt at sælge Ejdum til Brøndby, og jeg forstår godt argumentet vedrørende signalværdien og at man ikke vil sælge til klubber i samme liga. Det samme tænkte AGFs fans sikkert i sidste sæson, da de solgte Mads Emil Madsen sidste sommer. Men salg der gør ondt er også bare en del af en fodboldklubs udvikling til tider. Så håber jeg bare at beslutningstagerne i klubben er de rigtige folk til at geninvestere pengene.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

Realiteten er, at vi har kontrakt med ham 2 år mere. Alt andet lige er sandsynligheden for et stort salg større hos udenlandske klubber i forhold til Superligahold. Så jeg køber ikke dét dér med at det skulle være en "nødvendighed" med interne salg i ligaen for at opretholde eller skabe en bæredygtig klub. Det er IKKE "nødvendigt" at sælge til andre danske klubber.

Og med hensyn til det sidste: Så er der altså ikke trykket på nogen "nulstillingsknap" for hver sæson. Min kammerats tålmodighed er tyndslidt; manges tålmodighed er tyndslidte, derfor forstår jeg fuldt ud hans lyst til at trykke på pauseknappen. De sidste 10-15 år eksisterer altså stadig i baghovedet, og er jo én af hovedgrundene til at de i det hele taget gik med på Søren og CO's identitetsgalej, som jeg så også deltog i. At vi skulle komme videre efter 10-15 magre år og en nedrykning. Hvor fokuspunkterne var fynske profiler og et bæredygtigt hold. Jeg har svært ved at se et salg af en fynsk profil til et andet dansk hold (og så endda Brøndby) som andet end et udtryk for, at man ser penge nu, og ikke ret meget andet.

Og dét er både jeg og min kammerat pænt trætte af. Det eneste forskel er, at jeg IKKE kan trykke på en pauseknap, når det gælder OB. Det er eneste grund til, at jeg ikke har trykket på den forlængst. Og det synes jeg, at der er flere, der burde have en forståelse for. At det simpelthen kan blive for meget. Og at såkaldte "rationelle" og "pragmatiske" argumenter ikke tæller en døjt i dén sammenhæng. Følelser før fornuft, når det gælder fodbold. Altid.

MvH ChrisOB

Det ved jeg ikke om den er. Jeg ved heller ikke om sandsynligheden for han hellere vil til HSV er større.

Jamen der er vi ens så. Jeg kan heller ikke trykke på en pauseknap. At andre har lyst/vil/kan, det har jeg forståelse for, men jeg kan ikke bruge fortællingen til noget som helst, uanset hvor lang den end måtte være.

Følelser før fornuft, det kan jeg sagtens sætte mig ind i, men det er jo ikke enten eller, fornuften kan godt få lov at sejre en enkelt gang imellem.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Jeg hader Brøndby mere end de fleste, men jeg tror bare ikke klubben ville få meget godt ud af at nægte Ejdum et skifte, hvis det er den klub han vil til. Vi er lavere i fødekæden end Brøndby, det er bare et fakta. Og det er vi også selvom vi gerne vil op og spille blandt de 6 bedste. Jeg forstår godt at det gør ondt at sælge Ejdum til Brøndby, og jeg forstår godt argumentet vedrørende signalværdien og at man ikke vil sælge til klubber i samme liga. Det samme tænkte AGFs fans sikkert i sidste sæson, da de solgte Mads Emil Madsen sidste sommer. Men salg der gør ondt er også bare en del af en fodboldklubs udvikling til tider. Så håber jeg bare at beslutningstagerne i klubben er de rigtige folk til at geninvestere pengene.
        Jeg er helt uenig.

Han er på kontrakt - i 2 år endda - under vældigt gunstige forhold, og det er aldeles fair at sige “hør her, vi vil ikke sælge dig til BIF, blev et år mere, vær med til at få os i top 6, og så får du din tur til udlandet”.

Jeg synes, at salget til BIF er rædderligt, og hvis man er for fin til i øvrigt at fuldføre sin kontrakt, så er der noget helt galt i OB.
        Last edited by Jungledyret; i går, 02:58.

Comment

Identitet er også at IKKE at acceptere at man sælger fynske profiler til konkurrenter. Og da slet ikke Brøndby.

For mig handler det mest om signalværdi. Man snakker om top 6 og vil ha fynske profiler/makkere, og så sælger man en fynsk profil til et hold, man skal konkurrere med om top 6. Tilliden er i forvejen tyndslidt, så undskyld, men op et vist sted med "fødekæden". Vi skal have en identitet, hvor vi ikke sælger profiler til andre danske klubber. Og da slet ikke fynske profiler.

Det er bare sådan, at jeg har det. Og en enkelt af mine OB kammerater, som jeg var ude sammen med på Falen for at se træningskamp mod Kolding forleden, overvejer en pause fra OB, fordi han er træt af snak om top 6 og så sælger de Ejdum til Brøndby.

Og jeg forstår ham.

NU står de herrer atter med en post i Urias størrelsen. Og det er helt deres egen skyld.

MvH ChrisOB
          10000000000000000% enig
          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
          2025 stadig med armene over kors

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Jeg er helt uenig.

Han er på kontrakt - i 2 år endda - under vældigt gunstige forhold, og det er aldeles fair at sige “hør her, vi vil ikke sælge dig til BIF, blev et år mere, vær med til at få os i top 6, og så får du din tur til udlandet”.

Jeg synes, at salget til BIF er rædderligt, og hvis man er for fin til i øvrigt at fuldføre sin kontrakt, så er der noget helt galt i OB.
            Jeg er helt enig - hvorfor sælge med 2 år tilbage af kontrakten - der er kun en forklaring som duer - nemlig at TB har en markant forstærkning i skuffen som han skal skabe plads til på Ejdums plads - og ikke engang den forklaring er rigtig god - for så kunne man jo stadig sælge Ejdum til udlandet ...
            Argumenterne om identitets projektet forstår jeg godt - for dem som har kastet energi i det - jeg har hele tiden haft den opfattelse at det bare var øregejl fra OBŽs side for at få ro på den kritiske del af fanscenen - noget tyder på at opfattelsen er korrekt.

Comment

Max Ejdum er fynbo og har spillet i vores ungdomsafdeling. Mads Emil Madsen er fra Silkeborg. Kan du se forskellen på de to? ;-)

Bare fordi at "salg, der gør ondt" er en del af fodboldklubs udvikling betyder ikke, at jeg og andre stiltiende skal acceptere, at man sælger en fynsk nøgleprofil, med 2 år tilbage af sin kontrakt, til den nok værste konkurrent, man overhovedet kunne finde på at sælge til.

Vi deler håbet om at beslutningstagerne ved, hvad de laver, men mindst én af de beslutningstagere har haft meget store fingre med i det nok så berømte spil de sidste 10-15 års "udvikling" (der til sidst endte med en nedrykning) og har derfor, i min bog, en noget tynd tillidstråd at væve med. Den er, i min bog, blevet endnu tyndere med den beslutning om at acceptere den transfer.

Det korte af det lange er, at når man er startet i minus, så forbliver man i og omkring minus indtil man har set handling og realiteter bag ordene. Og indtil videre står der kun "Fynsk profil sælges til den værste tænkelige klub" og intet andet. Så ryger man længere væk fra nul og/eller plus. Forud for dette er der meldt ud om, at man går efter top 6 og at man vil ha fynske profiler på sit hold.

Så signalværdien er meget tyk. Og tilliden tilsvarende tynd. Du kan så bare acceptere "fødekæden". Fair nok, at du gør dét. Det gør jeg ikke. Det vil jeg aldrig acceptere. For det øjeblik hvor jeg accepterer dette, er den dag, jeg personligt mister min passion. Og det var min passion, der fik mig tll at sige ja til at deltage i identitetsprojektet. Og det var foder til min passion at sidde i øjenhøjde med Niels Thorborg og høre ham tale om SIN passion for OB, og føle at han mente det.

Det tror jeg som sådan stadig, at han gør, men en sådan beslutning omkring Ejdum fortæller mig, indtil vi får set hvad han og Troels så bruger de penge på, at forretningsmanden måske altid vil vinde over følelsen. At fornuften vil vinde over følelsen. For mig er det omvendt. Når det gælder OB vil følelsen (næsten) altid vinde over fornuften. Hvis fornuften vinder mere end følelsen, så ville jeg aldrig kunne hænge på som fan. Det er følelsen, der driver værket og dér tæller pragmatiske argumenter, som f.eks "fødekæden" faktisk uendeligt lidt. For mig er dét en god ting.

For hvis fornuften drev værket for mig, så havde jeg, forlængst, droppet OB og alle de ting, der både følger og har fulgt med at være fan af en fodboldklub. Så havde jeg bare stiltiende accepteret "fødekæden" og argumenterne for et salg i millionklassen til den værst tænkelige konkurrent og sagt til dig, "ja du har ret i at det for en klub som os er en del af gamet at være nederst i fødekæden"

Den del har du i øvrigt ret i, desværre, men passionen i mig vil aldrig se dette og vil stritte imod den, til den dag jeg dør. For hvorfor hader du og jeg Brøndby? Hvorfor "hader" vi? Er dét ikke mere følelse end fornuft? Hvorfor hader jeg tanken om at en fodboldspiller skifter arbejdsplads? Den dag jeg forsøger mig med andre argumenter end "dét gør jeg altså bare", er dén dag min passion er væk. For så er jeg blevet ligeglad. Jeg ved godt, at du ikke er ligeglad over dette, så langt fra.

Jeg appellerer bare til din indre svinehund på dén her: Fuck fødekæden. Vær ubetinget vred over, at en fynsk profil skifter til en den værst tænkelige konkurrent. Begrav fornuften. Indtil du har set, hvad de rent faktisk får ud af salget.

MvH ChrisOB

1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Brumado skifter efter alt at dømme til Dinamo Zagreb. Ærgerligt, for han havde været en klar opgradering ift Grot, men Zagreb havde alle dage været mere attraktive end OB anno 2026

Comment

Jamen så risikerer du jo bare at have en sur spiller, som spiller en dårlig sæson og bare ødelægger sin værdi. Det ville jo også være helt håbløst. Jeg siger ikke at Ejdum nødvendigvis ville gøre det, bare at den tilgang du foreslår ikke nødvendigvis er særligt givtig
                  Det nytter ikke noget, at vi giver efter for egoistisk-strømningerne i samfundet. Han har en kontrakt. Hans løn bygger på den kontrakt han selv har skrevet under på. Hans forbandede pligt er at opfylde din kontrakt. Spillere som ikke forstår det, må på bænken, indtil de har lært det. Så kan han rådne op og ødelægge sin karriere selv. Tænker en spiller efter et par måneder kan komme på andre tanker. Det danner præcedens i begge retninger. “Nå i OB kan man tude sig til sin vilje” vs “I OB respekterer man sin kontrakt og forstår at ingen spiller er over klubben eller holdet”

Comment

Ejdum til læge check i eftermiddag

https://sport.tv2.dk/live/fodbold/20...0-1bc9b43fd673

Comment

20 mio plus klausuler

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...aler-20-mio-kr

Comment

Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
                        Tv2fyn melder 6 mil højere.
                        https://www.tv2fyn.dk/odense/ejdum-t...broendby-c5bc8

Comment

Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
                          Også som jeg stadig hører det.

ca 3,5 mill euro plus klausuler og videresalg

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Også som jeg stadig hører det.

ca 3,5 mill euro plus klausuler og videresalg
                            Jeg håber du har ret, så virker det virkelig som en god handel, selvom det er til de pisgule. Tænker mere over hvor de har de penge fra, er det ikke noget med de taber helt vildt mange penge hver dag.

Comment

Max Ejdum er fynbo og har spillet i vores ungdomsafdeling. Mads Emil Madsen er fra Silkeborg. Kan du se forskellen på de to? ;-)

Bare fordi at "salg, der gør ondt" er en del af fodboldklubs udvikling betyder ikke, at jeg og andre stiltiende skal acceptere, at man sælger en fynsk nøgleprofil, med 2 år tilbage af sin kontrakt, til den nok værste konkurrent, man overhovedet kunne finde på at sælge til.

Vi deler håbet om at beslutningstagerne ved, hvad de laver, men mindst én af de beslutningstagere har haft meget store fingre med i det nok så berømte spil de sidste 10-15 års "udvikling" (der til sidst endte med en nedrykning) og har derfor, i min bog, en noget tynd tillidstråd at væve med. Den er, i min bog, blevet endnu tyndere med den beslutning om at acceptere den transfer.

Det korte af det lange er, at når man er startet i minus, så forbliver man i og omkring minus indtil man har set handling og realiteter bag ordene. Og indtil videre står der kun "Fynsk profil sælges til den værste tænkelige klub" og intet andet. Så ryger man længere væk fra nul og/eller plus. Forud for dette er der meldt ud om, at man går efter top 6 og at man vil ha fynske profiler på sit hold.

Så signalværdien er meget tyk. Og tilliden tilsvarende tynd. Du kan så bare acceptere "fødekæden". Fair nok, at du gør dét. Det gør jeg ikke. Det vil jeg aldrig acceptere. For det øjeblik hvor jeg accepterer dette, er den dag, jeg personligt mister min passion. Og det var min passion, der fik mig tll at sige ja til at deltage i identitetsprojektet. Og det var foder til min passion at sidde i øjenhøjde med Niels Thorborg og høre ham tale om SIN passion for OB, og føle at han mente det.

Det tror jeg som sådan stadig, at han gør, men en sådan beslutning omkring Ejdum fortæller mig, indtil vi får set hvad han og Troels så bruger de penge på, at forretningsmanden måske altid vil vinde over følelsen. At fornuften vil vinde over følelsen. For mig er det omvendt. Når det gælder OB vil følelsen (næsten) altid vinde over fornuften. Hvis fornuften vinder mere end følelsen, så ville jeg aldrig kunne hænge på som fan. Det er følelsen, der driver værket og dér tæller pragmatiske argumenter, som f.eks "fødekæden" faktisk uendeligt lidt. For mig er dét en god ting.

For hvis fornuften drev værket for mig, så havde jeg, forlængst, droppet OB og alle de ting, der både følger og har fulgt med at være fan af en fodboldklub. Så havde jeg bare stiltiende accepteret "fødekæden" og argumenterne for et salg i millionklassen til den værst tænkelige konkurrent og sagt til dig, "ja du har ret i at det for en klub som os er en del af gamet at være nederst i fødekæden"

Den del har du i øvrigt ret i, desværre, men passionen i mig vil aldrig se dette og vil stritte imod den, til den dag jeg dør. For hvorfor hader du og jeg Brøndby? Hvorfor "hader" vi? Er dét ikke mere følelse end fornuft? Hvorfor hader jeg tanken om at en fodboldspiller skifter arbejdsplads? Den dag jeg forsøger mig med andre argumenter end "dét gør jeg altså bare", er dén dag min passion er væk. For så er jeg blevet ligeglad. Jeg ved godt, at du ikke er ligeglad over dette, så langt fra.

Jeg appellerer bare til din indre svinehund på dén her: Fuck fødekæden. Vær ubetinget vred over, at en fynsk profil skifter til en den værst tænkelige konkurrent. Begrav fornuften. Indtil du har set, hvad de rent faktisk får ud af salget.

MvH ChrisOB
                              Jeg deler som sådan mange af dine betragtninger. Jeg synes bare ikke OB får meget godt ud af at være lige så styret af følelserne

Comment

Oprindeligt indsendt af Larsbo79 Se indlæg

Jeg håber du har ret, så virker det virkelig som en god handel, selvom det er til de pisgule. Tænker mere over hvor de har de penge fra, er det ikke noget med de taber helt vildt mange penge hver dag.
                                Kunne altså være lækkert, hvis OB præsenterer et betydeligt større navn end Ejdum. Samtidig med BIFs pressemøde.
                                OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Working...
                                X